Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s1993

Berichten: 2126
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:10

Veel mensen hier die er moeite mee hebben als ze een keer 'slecht' hebben gegeten. Ik heb gister ook een dag ongezond gegeten, ging harry potter films kijken met vrienden van de middelbare school en hadden er allerlei lekkers bij. Helemaal prima voor mij, ik had er zin in, heb er van genoten en vandaag is weer een nieuwe dag waarop ik wat gezondere keuzes maak *D

@Picasso, had je wel genoeg gedronken met hardlopen in de warmte?

Gister niet echt een avondmaaltijd gehad omdat ik gewoon de hele tijd door beetje aan het eten was en dus geen honger meer had (voor het geval mensen het nog niet door hadden: ik ben gek op fruit :Y) )
O: Havermout met amandelmelk, appel & kaneel, 2 pruimen, 3vk beschuitjes met margarine
T: 2 digestive koekjes, 3 marshmallows, 3/4 mango
T: Brownies & cookiedough, blondies, millionaires shortbread (allemaal zelfgemaakt)
L: Nacho's met kaas en guacamole
T: Stukjes komkommer, tomaat, kaas met dip
T: Honingmeloen, watermeloen, sinaasappel, kersen
T: Split ijsje, klein bakje kwark
B: 9km hardlopen, 50km fietsen


Vandaag:
O: Havermout met melk, appel & kaneel, 2 pruimen, 3 snack-a-jacks
T: Eiwitreep, kinderkoekje
L: 2 vk boterhammen met wat kaas, restje rijst met makreel & groente
T: Komkommer, tomaat, worteltjes
A: Gnocchi met groente, iets van saus en ik denk wat kaas (moet nog even langs de winkel en afhankelijk van welke groente het wordt bepaal ik de rest)
B: half uurtje zwemmen, baantraining atletiek

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:24

@s1993: ruim 2 liter gedronken, dus dat leek het ook niet... :n

lies_sparkle

Berichten: 6134
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:03

O: 125 gram alpro GO on met 1 wilde perzik
L: rodebietenwrap met vega tonynsalade, cherry tomaat en rode paprika
A: couscous met tomatensaus, cherry tomaat en rode bietenburger.
T: 1 banaan

B: 1 uur fietsen

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:17

Gisteren:

O: 400g Alpro mango yoghurt
T: Nakd carrot cake reepje
L: 4 tomaten, 1 zoete puntpaprika, 100g feta, limoensap en een beetje olijfolie
T: 1 avocado, 1 proteïnebar
A: 1/2 verpakking verse pasta met kaas en noten, 1/2 doosje verse pastasaus tomaat basilicum, 1/2 courgette, 1/2 aubergine, 100g spinazie, 1/2 ui, 1 teentje knoflook
T: 2 bananen, beetje Alpro Kokosnootdrink, 10g 72% pure chocolade, 1el pindakaas

D: water, koffie
B: 40 minuten paardrijden, 30 minuten wandelen

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:36

O: 300 gram magere franse kwark, granola, appel en kiwi gold
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
L: boterham met avocado en kipfilet, 2 geklutste eieren, komkommer
T: eiwitreep
A: kipfilethaasjes, broccoli en gebakken aardappels denk ik

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:36

Gisteren:

O: 2 cracottes met tonijnsalde
L: Salade met pijmboompitjes, gebakken spekjes en dressing.
A: BBQ, halve groenteburger & 1 hamburger, wat stokbrood met truffelmayo
T: Wat M&M's

Vandaag
O: 3 crackers met tonijnsalade
L: 2 geroosterde boterhammen boterhammen met ham
A: Ik gok BBQen

B: 1,5 uur naar de sportschool

Sintara

Berichten: 7449
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:57

ik zal eens een niet zo best lijstje posten, als tegenhanger van alle gezonde en verantwoorde lijstjes :Y) :

gisteren:
vroeg ontbijt (3 uur ´s ochtends..): frietje met mayo
later ontbijt: krentenbol en sjiek wit stokbroodje met ham en saus enzo
lunch: grote bak friet met mayo en cola
tussendoortje: chips, zoutjes, chocoladerozijnen
avondeten: halve kilo roerbakgroente en een bak kwark met fruit

drinken:
een fles wijn, 3 radler, 4 cola, 2 liter water en 2 liter thee (waarmee ik wel wat ben uitgedroogd trouwens..)
beweging: 4 uur uitbundig staan dansen en zware mudrun gedaan.

Erg veel plezier gehad en het lopen ging nog behoorlijk goed ook! Afentoe mag ik best een beetje maf doen *\%/*

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:22

Heerlijk lijstje!

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:12

De afgelopen 3 dagen sla ik maar over :+

Vandaag:
O/L: 2 bolletjes met 2 eieren
T: 1 kitkat
A: Aardappelen, gehakt en rodekool

D: Water

Is ook niet heel erg veel, nogal laat uit bed en eten vroeg avond eten.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:25

O: twee witte bolletjes met roomboter en hagelslag, een soja latte macchiato
M: 250 ml smoothie van spinazie/avocado/appel en twee donkerbruine boterhammen en een kapje met vegan filet american
T: groot glas Dubbelfris, een halve gevulde koek, een notenreep en paar stukjes komkommer
A: vegetarische pizza met olijven, champignons en paprika

B: ochtend les staan geven in de baan, ‘s middags helpen met verhuizing van grote stal dus veel gelopen en gesjouwd met spullen en paarden

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 20:00

O: Volle yoghurt met gepofte spelt en aardbeien
T: Banaan
L: 2vk bth kipfilet, 2 met 20+ kaas
T: 5 speculaasjes :9
A: Kapucijners met spekjes, ui, sla en komkommer, en een festini aardbei als toetje :9
T: Magere kwark met appel en kaneel
B: Uur bootcamp

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:17

O: 1 knackebrodje met kaas en 1 met jam. Wat noten, water.
L: 2 maisboterhammen met 2 roereieren. Een appel. Karvan cevitam.
T: stukje chocola, wat lays sensation. Smoothie van banaan, aardbei, sinaasappelsap en een nectarine.
A: snijbonen, gebakken aardappel, spicy falafel.
T: stroopwafel, fanta zero.

B: 13km trailrunnen, middag schilderen en schuren.

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:36

Gisteren:

O: -
T:-
M: 1 bio speltwafel met gegrilde kipfilet, 1 bio speltwafel met gekookt ei, 1 appel
T: 250 gr watermeloen, 200 gr protein quark passievrucht
A: 125 gr kip, 125 gr bloemkoolrijst, 300 gr Italiaanse roerbakgroente, 150 gr cherry tomaatjes (gewokt in olijfolie)

D: koffie met halfvolle koffiemelk, water, thee
B: weinig, 9000 stappen, 1 stal gemest

Vandaag:

O: 250 gr magere kwark, 20 gr noten, 60 gr blauwe bessen
T: appel
M: 2 vk boterhammen met 100% pindakaas, cup a soup champignon/ham
A: 125 gr kip, 125 gr bloemkoolrijst, 300 gr Italiaanse roerbakgroente (gewokt in olijfolie)

D: koffie met koffiemelk (automaat), zwarte thee, water
B: 1 stal mesten, 1 paard rijden, wei mestvrij maken, +10.000 stappen

Steenbok12
Berichten: 7853
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:56

Eerlijk gezegd vind ik het best zorgelijk als je niet een dagje kunt genieten van een frietje. Doe je op hoog niveau aan top sport? Niet onaardig bedoeld hoor maar je moet wel een beetje kunnen leven hoo

Amira_ schreef:
Voor mij wel, maar ik kijk dan vooral naar het tekort aan eiwitten en teveel aan koolhydraten en vetten. Sinds ik ben begonnen met mn macros tracken vind ik het heel moeilijk om dat een dagje los te laten

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:33

ChantalSmook schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het best zorgelijk als je niet een dagje kunt genieten van een frietje. Doe je op hoog niveau aan top sport? Niet onaardig bedoeld hoor maar je moet wel een beetje kunnen leven hoo

Amira_ schreef:
Voor mij wel, maar ik kijk dan vooral naar het tekort aan eiwitten en teveel aan koolhydraten en vetten. Sinds ik ben begonnen met mn macros tracken vind ik het heel moeilijk om dat een dagje los te laten

Je hebt echt helemaal gelijk hoor. Met dingen als eten word ik heel snel obsessief en nu al helemaal sinds ik mn macro’s track voor t sporten(niet op een hoog niveau trouwens). Op het moment zelf geniet ik er wel van, maar achteraf denk ik dan altijd ‘was t nou echt nodig’. Ben gewoon heel bang dat ik van een keer slecht eten gelijk veel vet aankom.

O: 300 gram magere franse kwark met mangoblokjes, granola
T: beschuitje met vruchtenhagel
L: tonijnsalade van 110 gram tonijn, komkommer, rucola, tomaatjes, paprika en 2 gekookte eieren
A: spaghetti
T: eiwitreep

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:51

Met het risico dat ik nu heel dom overkom... maar ik beken.. Ik weet dit echt niet..
Wat zijn macro's :o , en hoe en waarom track je ze?

lies_sparkle

Berichten: 6134
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:56

Ik begrijp je wel hoor @Amira, ik heb de houvast en structuur ook heel erg nodig. Maar een obsessie is er heel snel dus daar moeten we wel goed mee oppassen.

Zidane, je moet het ook maar net even weten :)
Macro is de hoeveelheid eiwit, vet en koolhydraten je opneemt.
Je kijkt naar de totale hoeveelheid en vult dit in bij bijvoorbeeld de app MyFitnessPal.
Het percentage voor niet sportende mensen (richtlijn) is koolhydraten (50%), eiwit (20%) en vet (30%).
Als je veel sport (ik train 6x per week) dan wil ik liever iets meer eiwit om mijn spieren op te bouwen.

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:19

liespower94 schreef:
Ik begrijp je wel hoor @Amira, ik heb de houvast en structuur ook heel erg nodig. Maar een obsessie is er heel snel dus daar moeten we wel goed mee oppassen.

Zidane, je moet het ook maar net even weten :)
Macro is de hoeveelheid eiwit, vet en koolhydraten je opneemt.
Je kijkt naar de totale hoeveelheid en vult dit in bij bijvoorbeeld de app MyFitnessPal.
Het percentage voor niet sportende mensen (richtlijn) is koolhydraten (50%), eiwit (20%) en vet (30%).
Als je veel sport (ik train 6x per week) dan wil ik liever iets meer eiwit om mijn spieren op te bouwen.


Interessant! Dank voor je toelichting. Is er dan ook een manier waarop je voor jezelf kunt berekenen hoeveel je van ieder nodig bent om stabiel te blijven, af te vallen of om aan te komen? Ik hou ook alles bij in MFP, maar ik krijg alleen de Kcal per maaltijd te zien. Hebben jullie dan de premium variant van MFP ofzo? Het lijkt me interessant wat nu precies mijn basisbehoefte is om op gewicht te blijven.

Ik word ook echt niet goed van het brede scala aan info over gezond eten. Het wordt zo gekleurd door verschillende meningen, opvattingen, onderzoeken. Wat is dan nog waar? Wat is de perfecte balans? Wat is nu écht gezond? Ik ben zelf overigens niet van een perfect voedselpatroon, meer ovewegend gezond met cheats in t weekend of bij gelegenheden :)

Ik geniet van gezond eten, maar kan ook genieten van een magnum almond of een zak chips bijv.. of beide :=

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:30

_Zidane schreef:
Interessant! Dank voor je toelichting. Is er dan ook een manier waarop je voor jezelf kunt berekenen hoeveel je van ieder nodig bent om stabiel te blijven, af te vallen of om aan te komen? Ik hou ook alles bij in MFP, maar ik krijg alleen de Kcal per maaltijd te zien. Hebben jullie dan de premium variant van MFP ofzo? Het lijkt me interessant wat nu precies mijn basisbehoefte is om op gewicht te blijven.

Ik word ook echt niet goed van het brede scala aan info over gezond eten. Het wordt zo gekleurd door verschillende meningen, opvattingen, onderzoeken. Wat is dan nog waar? Wat is de perfecte balans? Wat is nu écht gezond? Ik ben zelf overigens niet van een perfect voedselpatroon, meer ovewegend gezond met cheats in t weekend of bij gelegenheden :)

Ik geniet van gezond eten, maar kan ook genieten van een magnum almond of een zak chips bijv.. of beide :=

Dit vind ik zelf ook echt heel moeilijk, er zijn zoveel verschillende opvattingen over gezond eten.
Voor de macro's heb je trouwens geen premium nodig! Als je naar de app gaat, op 'meer' drukt (rechtsonder) en dan op voeding, krijg je het te zien.

Sintara

Berichten: 7449
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:16

Amira_ schreef:
_Zidane schreef:

Ik word ook echt niet goed van het brede scala aan info over gezond eten. Het wordt zo gekleurd door verschillende meningen, opvattingen, onderzoeken. Wat is dan nog waar? Wat is de perfecte balans? Wat is nu écht gezond? Ik ben zelf overigens niet van een perfect voedselpatroon, meer ovewegend gezond met cheats in t weekend of bij gelegenheden :)

Ik geniet van gezond eten, maar kan ook genieten van een magnum almond of een zak chips bijv.. of beide :=

Dit vind ik zelf ook echt heel moeilijk, er zijn zoveel verschillende opvattingen over gezond eten.
Voor de macro's heb je trouwens geen premium nodig! Als je naar de app gaat, op 'meer' drukt (rechtsonder) en dan op voeding, krijg je het te zien.


Er zijn veel verschillende opvattingen over en het verschilt ook gewoon per persoon wat wel en niet goed werkt. Kijk maar naar de voedselbehoefte van paarden bv, daar zie je precies hetzelfde. De een doet het goed op dit, de ander op dat.. Wordt het doel / gebruik anders, dan moet ook het voedsel weer aangepast worden.
Er is geen standaard brok dat voor iedereen perfect is :) .

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:10

Ik snap de moeilijkheid van het ‘gezonde’ eten ook! Wat is nu echt gezond? Iedereen zegt toch iets anders. Ik doe m’n best gewoon, maar soms ben ik er ook over gefrustreerd dat ik niet ‘gezond’ genoeg eet...

Mijn lijstje vandaag, waar ik behoorlijk tevreden mee ben: :)

O: smoothie van halve banaan, twee handjes spinazie, twee handjes bramen/kruisbessen en 150 ml ongezoete amandelmelk
M: een Alpro High Protein mango kwarkje (75 gram geloof ik), handje frambozen en twee speltcrackers met pindakaas
T: een Lotus koffieleutje, twee blokjes chocolade en 4 gezouten dropjes (zooooo’n hongerklop)
A: een halve gekookte broccoli, een vegetarische satéburger

B: 4 km hardlopen intervaltraining, 17 boxen mesten, 17 paarden binnen- en buiten zetten (met het weiland op 5 minuten lopen), m’n stappen wel weer gezet voor vandaag dus :D

lies_sparkle

Berichten: 6134
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:25

Je kunt bovenin mfp klikken op voedingsmiddel, dan zie je de macro’s.
Bij mij staat er nu nog niet veel in hoor maar dan heb je even een idee.
Wat gezond is, is het eten als jij je gezond voelt :)
Er is zoveel info, ik doe wat voor mij goed voelt <3

Afbeelding

Afbeelding

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:25

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:14

O/L: Kopje koffie met kokosmelk, bak kersen, half stukje brownie.
T: 2 tomaten, handje blauwe bessen, vegan protein shake
A: ?
T: Wijntje, 2 glazen champagne, chips.