Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:47

Matheno schreef:
__Sannne schreef:
Gisteren
O: low calorie meal aangelegd met 200 ml melk en 50 ml water.
L: smart protein drink
T: smart bar vanilla almond
T: 33 gram extra belegen kaas
A: 50 gram low calorie pancakes aangelegd met 125ml melk en 50 ml water.


Is dit een soort dieet wat je volgt?


Ja van Body&Fit. Tis een weekje even heel laag. Daarna op gezonde voet verder. Voor mij een manier om mezelf een schop onder mn kont te geven en motivatie om hierna op gezonde tour verder te gaan. (Met een hogere kcal inname uiteraard)

(normaal eet ik hier nog groente en fruit bij, maar dat is gisteren mislukt.)

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:31

Voel me flink beroerd vandaag maar er moet helaas een hoop gebeuren dus uitzieken zit er niet in

O: 2 kopjes koffie met koffiemelk (geen puf/trek)
L: 4 rijstwafels met hummus en 2 gekookte eieren + 2 glazen spa fruit
T: banaan
A: vega mexicaanse nacho schotel (met zwarte bonen en avocado)

B: 1 paard longeren, paard 2x kwartier hand stappen, 3 uur lesgeven in binnenbak en andere stal werkzaamheden. Zo'n 15.000 stappen

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:07

Vandaag voel ik me iets beter maar nog niet top. Gelukkig de ochtend rustig op kunnen starten.
Vanavond naar een los springwedstrijd met mijn 3 jarige zelf gefokte merrie. In vind het suuuuuper spannend!

O: banaan-ei pannenkoekjes (1 banaan 2 eieren, 3 el havermout, 1 el gebroken lijnzaad en wat verse aardbeien) + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: of 4 rijstwafels met hummus en kaas of 2 tosti's van volkorenbrood met kaas
A: zal iets van een patatje met broodje kroket worden op de wedstrijd

B: 2x paard aan de hand stappen, 1 paard longeren. Rommelen op stal en natuurlijk mijn 3 jarige wassen en vlechten

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:13

Matheno schreef:
Ik zie bij veel mensen echt exacte porties staan.
Wegen jullie alles?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of iedereen die post wil afvallen, stabiel blijven of aankomen.


Ik houd mijn macro's bij, dus ik weeg inderdaad alles af. Ik probeer nu een klein beetje af te vallen :)

En cool van dat IF, Picasso! Ik ga dat binnenkort denk ik ook maar eens proberen! Ben alleen bang dat het niet lukt om mijn ontbijt 'over te slaan', maar 12u lijkt me wel een geschikt tijdstip om te beginnen :/

T: 2 plakjes zelfgebakken proteïne bananenbrood
O: 40g havermout, 10g lijnzaad, 250ml ongezoete amandelmelk, 1tl vanille aroma, 50g bosvruchten, 1 banaan en 1el 100% pindakaas
L: 50g zuurdesem knäckebröd met 100g hüttenkäse, 20g 25+ kaas, wat tomaatjes en plakjes komkommer en 1 gekookt ei
A: 75g volkoren penne met een restje pastasaus (tomatensaus met ui, knoflook, spinazie, paprika, courgette en champignons), 75g vegetarische gehaktballetjes en 2el edelgistvlokken

D: water, koffie, thee, 1 preworkout shake (water, 5g BCAA en 1 schepje preworkout poeder) en een proteïne shake (1 schepje proteïne poeder en water)
B: 1,5 uur KT (onderlichaam)

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:27

Vandaag niet zo goed
O: 4 rijstwafels met 100% pindakaas
L: 2 witte bolletjes met kipfilet en augurk, 1 wit bolletje met kaas + 2 bekertjes optimel
A: falafel balletjes met tzatziki, cherrytomaten en paprika
T: verjaardag dus puntje taart en waarschijnlijk wat hapjes

B: 4 uur lesgeven, dagje op stal +/- 15.000 stappen

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:09

Mijny schreef:
Matheno schreef:
Ik zie bij veel mensen echt exacte porties staan.
Wegen jullie alles?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of iedereen die post wil afvallen, stabiel blijven of aankomen.


Ik houd mijn macro's bij, dus ik weeg inderdaad alles af. Ik probeer nu een klein beetje af te vallen :)

En cool van dat IF, Picasso! Ik ga dat binnenkort denk ik ook maar eens proberen! Ben alleen bang dat het niet lukt om mijn ontbijt 'over te slaan', maar 12u lijkt me wel een geschikt tijdstip om te beginnen :/

T: 2 plakjes zelfgebakken proteïne bananenbrood
O: 40g havermout, 10g lijnzaad, 250ml ongezoete amandelmelk, 1tl vanille aroma, 50g bosvruchten, 1 banaan en 1el 100% pindakaas
L: 50g zuurdesem knäckebröd met 100g hüttenkäse, 20g 25+ kaas, wat tomaatjes en plakjes komkommer en 1 gekookt ei
A: 75g volkoren penne met een restje pastasaus (tomatensaus met ui, knoflook, spinazie, paprika, courgette en champignons), 75g vegetarische gehaktballetjes en 2el edelgistvlokken

D: water, koffie, thee, 1 preworkout shake (water, 5g BCAA en 1 schepje preworkout poeder) en een proteïne shake (1 schepje proteïne poeder en water)
B: 1,5 uur KT (onderlichaam)


Je slaat in principe je ontbijt ook niet over he! Neemt t alleen later. Ik dacht ook echt dat het niks voor mij was, want ontbijt is echt mn favoriete maaltijd. Maar het is echt heel goed vol te houden. Drink wel vanaf dat ik wakker ben tot mijn ontbijt, rond 13:00, 1-1,5 liter water. Zonder veel water is t voor mij niet vol te houden haha. Op dagen dat ik simpelweg niet kan IF is t wel lastig om ‘s ochtends vroeg weer te eten

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:45

Gisteren

O:cruesli met noten
L:broodje gezond en een lekkerbekje
A:rijst mango, kip, peultjes in zoete saus
T:mini magnum
T:popcorn

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:23

Amira_ schreef:
Je slaat in principe je ontbijt ook niet over he! Neemt t alleen later. Ik dacht ook echt dat het niks voor mij was, want ontbijt is echt mn favoriete maaltijd. Maar het is echt heel goed vol te houden. Drink wel vanaf dat ik wakker ben tot mijn ontbijt, rond 13:00, 1-1,5 liter water. Zonder veel water is t voor mij niet vol te houden haha. Op dagen dat ik simpelweg niet kan IF is t wel lastig om ‘s ochtends vroeg weer te eten


Fijn dat het zo goed vol te houden is, Amira. Ik denk dat veel drinken inderdaad ook wel kan helpen :) Waarom ik het nog niet geprobeerd heb is omdat ik altijd rond 6.00 uur op sta en ik dan na mijn ontbijt vijf keer per week naar de sportschool ga. Ik weet niet echt goed hoe ik dat dan met IF moet doen zonder mijn routine om te gooien :/

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:01

Mijny schreef:
Amira_ schreef:
Je slaat in principe je ontbijt ook niet over he! Neemt t alleen later. Ik dacht ook echt dat het niks voor mij was, want ontbijt is echt mn favoriete maaltijd. Maar het is echt heel goed vol te houden. Drink wel vanaf dat ik wakker ben tot mijn ontbijt, rond 13:00, 1-1,5 liter water. Zonder veel water is t voor mij niet vol te houden haha. Op dagen dat ik simpelweg niet kan IF is t wel lastig om ‘s ochtends vroeg weer te eten


Fijn dat het zo goed vol te houden is, Amira. Ik denk dat veel drinken inderdaad ook wel kan helpen :) Waarom ik het nog niet geprobeerd heb is omdat ik altijd rond 6.00 uur op sta en ik dan na mijn ontbijt vijf keer per week naar de sportschool ga. Ik weet niet echt goed hoe ik dat dan met IF moet doen zonder mijn routine om te gooien :/


Ik ga gewoon 4x per week standaard rond 07.00 of 08.00 naar de sportschool, drink water en/of thee als ik thuis kom, douche rustig, prep m’n ontbijt vast en ga naar school of blijf thuis werken. En honger komt in golven, je lichaam moet er echt aan wennen. Ik ben begonnen met 11.00 ontbijten omdat ik ook mega van het ontbijt ben en dus vroeg sport, maar grappige is dat ik nu vaak om 12.00 of 13.00 uur pas ‘signaal’ krijg dat het echt tijd is voor iets te nemen. Neem dan wel vaak eiwitrijk ontbijt ivm het sporten ervoor.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:18

Vandaag
O:cruesli met noten
L:kwart stokbrood met grillworst
T:kwart galia meloen en mini stroopwafel
A:pannekoeken zonder boter gebakken maar wel met stroop gegeten en als toetje nog een mini magnum :')

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 16:05

Gisteren:
O: 3 roggevolkoren crackers met huttenkase
L: Magere kwark met een banaan
T1: Schaaltje aardbeien
T2: 2 rode wijntjes
A: Karbonade, aardappeltjes uit de airfryer, witlof met ham&kaas. Schaaltje vla met chocovlokken en slagroom toe
T: heel veel bier, gefrituurde hapjes en chips
B: 10.000 stappen

Vandaag:
3.00: Wit bolletje met vlokken
11.00: Paracetamol
11.02: Banaan, 2 kaiserbroodjes (1 met brie, 1 met vlokken, gekookt ei, 2x koffie
Rolde net uit bed bij m’n schoonouders en toen zat de familie daar al aan de zondagochtendborrel %)
12.00 handje chips, glas dubbelfriss, blokje kaas etc
Planning:
- taart + hapjes op verjaardag
- Chinees of patat als avondeten
- morgen weer in het gareel :’)

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:13

Bedankt voor de uitleg, Picasso! Ik ga er eens me aan de slag, kan geen kwaad om het te proberen! :) Vanaf morgen ook weer in het gareel. Dit was echt geen top week qua eten :')

O: 50g zuurdesem knäckebröd met 5g vegan boter en 50g 25+ kaas
L: 1 klein croissantje, 2 sneetjes brood met een dun laagje boter, 1 plakje kaas, 1 plakje brie, een klein beetje havermout, 2 zelfgemaakte wafels met aardbeienjam en een klein beetje slagroom, wat aardbeien en rauwkost en 1 gekookt ei
T: handje noten en rozijnen en 20g 85% chocolade
A: 65g babyspinazie met 200g hüttenkase, 175g zoete puntpaprika, 15g pompoenpitten, komkommer, 100g cherry tomaatjes en 2el appelcider azijn
T: 2 kiwi's en 1 proteïne shake (250ml ongezoete amandelmelk en 1 schepje proteïnepoeder)

D: water, koffie (1 kopje met met melk), thee, 1 glas sinaasappelsap en 1 gember shot
B: zo nog naar de sportschool om mijn bovenlichaam te trainen (1-1,5 uur) + 10.000+ stappen

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:04

Druk weekend gehad, en drukke week voor de boeg. Hopelijk vandaag tussendoor tijd voor boodschappen
O: 3 rijstwafels met 100% pindakaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: thee
L: 1 volkoren pistolet met humus + 300 ml Skyr yoghurtdrank
T: worteltjes 150 g
A: ?? indien tijd voor boodschappen dan pasta pesto en anders wordt het wat bestellen
T: schaaltje vla met yoghurt

B: hele dag op kantoor, vanavond uur lesgeven en paard aan de hand stappen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:12

O: eiwitsmoothie van 1 banaan, 250 ml havermelk light en 20 gram eiwitpoeder en een latte macchiato met havermelk
M: een halve komkommer, een hele paprika en 1,5 volkoren boterham met zoete aardappelspread
T: een handje rauwe amandelen en 125 gram verse bramen
A: Mexicaanse bonenschotel met zo'n Hak zak bonen + potje mais + kikkererwten met zelfgemaakte guacemole en vegan tortilla-bieten-chips

B: voor het eerst weer hele dag uni, dus behalve 4x 8 minuten wandelen van trein naar bus en naar school en naar huis, niets.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:57

O: 2 speltdesem boterhammen met gebakken ei en filet americain pesto
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en rosbief
T: Bakje frambozen
A: 2 gekookte aardappelen, grote zak spinazie en een tartaartje

B: Beetje tuinieren s'avonds

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:37

Gisteren niet om 20u gestopt met eten, maar vandaag lukt het ontbijt uit stellen tot 12u in ieder geval wel goed. Ik denk dat ik IF wel kan volhouden :)

O: 250ml ongezoete amandelmelk, 40g havermout, 100g diepvriesfruit, 1/2 banaan en 1el pindakaas
T: 1 Barebells reep
L: 50g knäckebrod met 25g 25+ kaas, 125g hüttenkäse en 100g cherry tomaatjes
T: proteïne shake van 250ml ongezoete amandelmelk en 1 schepje proteïne poeder
A: 75g zilvervliesrijst met een saus van tomatenblokjes, kokosmelk, banaan, mango en tofu

B: rust dag, ga straks nog een klein uurtje wandelen

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:51

O: een koffie met wat sojamelk
T: een paar bramen en een passievrucht
M: couscoussalade van 40 gram volkoren couscous met groene asperges, doperwten, kikkererwten, spinazie, courgette en tomaatjes
T: een eiwitshake van 1 banaan met 20 gram eiwitpoeder en 250 ml havermelk light
A: uiteten bij de Italiaan met Venthe, dus dat wordt een broodje vooraf, goede pizza en wellicht een wijntje :)

B: 45 minuten krachttraining en 10.000 stappen is het doel van vandaag :)

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:08

Smakelijk Picasso en Venthe :)

O: 250ml ongezoete amandelmelk, 40g havermout, 1 ei, 1/2 banaan, 100g bosvruchten en 1el pindakaas
T: proteïne shake (250ml ongezoete amandelmelk en 1 schepje proteïne poeder) en 1 kiwi
L: 50g knäckebröd met een omelet (1 ei en 2 eierdooiers gebakken in 1el olijfolie), 1 vega worstje en curry en sriracha
T: 250g proteïne chocolade pudding
A: couscous met rode ui, boontjes, bloemkool en kikkererwten

B: 1 uur en 50 minuten krachttraining (onderlichaam)

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:43

Vandaag scholing dus lunch wordt verzorgd en vanavond dus uiteten haha.
O: 2 kopjes koffie met koffiemelk (haast)
T: thee
L: kommetje kerriesoep, 1 hard maïsbroodje met kipstukjes, een spread en koolsla en 1 volkorenbroodje met falafel, rucola en zongedroogde tomaatjes met een sausje
T: koffie met een koekje gok ik
A: uiteten!

B: paard aan de hand stappen en hele dag verder op mijn billen zitten

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:51

Vandaag:

O: smoothie van 2 handjes frambozen/20 gram vegan eiwit/250 ml havermelk light en daarna een losse banaan
M: couscoussalade van 40 gram volkoren couscous met groene asperges, doperwten, kikkererwten, spinazie, courgette en tomaatjes
T: handje onbewerkte amandelen/walnoten
T: een appel, een halve komkommer
A: doperwt-spinazie soep met een paar plakken vers brood met zoete aardappelspread erbij

B: 45 km fietsen en helemaal leeg door de krachttraining gisteren

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:35

Oeh, klinkt echt lekker die soep, Picasso! :)

O: 250ml ongezoete amandelmelk, 40g havermout, 100g bosvruchten, 1 ei en 1 eiwit met een proteïne shake (1 schepje vegan proteïne poeder en water)
T: 250g proteïne chocolade pudding en 1 kiwi
L: 1 stuk kladdkaka met frambozen en slagroom (weet nog niet of ik voor de drop versie of de vegan versie met kokosroom ga, in ieder geval heel veel zin in :9 )
T: 1 proteïne shake (1 schepje vegan proteïne poeder en water)
A: couscous met rode ui, boontjes, bloemkool en kikkererwten

B: 1 uur krachttraining (bovenlichaam) en 15 minuten HIIT buikspieren

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:40

Planning vandaag
O: 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 2 volkoren pistoletjes met basilicum hummus + 250 ml yoghurt-mango-spinazie smoothie
T: 250 g gemengd fruit
T2: 150 g paprikaa
A: ?? (ik eet bij een collega)
T: ?? theater voorstelling vanuit werk georganiseerd dus misschien hapje en drankje oid

B: weinig, hele dag op kantoor en in het theater

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:55

Planning vandaag
O: banaan-ei pannekoekjes + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: salade van volkorencouscous, linzen, kidneybonen, halve avocado, cherrytomaten, komkommer en feta met een dressing van olie, citroensap en kruiden
T: appel
A: mexicaanse ovenschotel denk ik
T: flesje ice tea green

B: 1 paard rijden, 1 paard longeren en dagje op stal rommelen. 3 uur lesgeven in binnenbak

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:42

O: 250 gram lactosevrije magere yoghurt met 4 el Eat Natural granola en 200 gram frambozen
T: klein groentensapje van de AH met komkommer/avocado/appel
M: 2 volkoren pistoletjes (kleintjes) met zelfgemaakte hummus, kiemen en gewokte groene asperges
A: Libanese salade van bulgur, bloemkoolrijst, tomaten, paprika, wortels en kruiden

B: niet zo veel, moet lezingen geven en vanmiddag even twee uurtjes tijd voor mezelf voordat ik de komende dagen weer door moet rennen. Dus weet nog niet of ik ga sporten...

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:16

O: 250ml amandelmelk, 40g havermout, 1el pindakaas en 1 appel uit de oven met 1/4el kokosolie en 1/2el vanillesuiker en veel kaneel en een proteïne shake (1 schepje proteïne poeder en water)
L: 250g magere kwark vanille met 100g bosvruchten en 10g 85% chocolade
T: stuk pizza met bieten en feta
A: hartige pannenkoeken met spinazie, champignons, paprika, tomaatjes en aubergine

B: 1 uur en 10 minuten krachttraining (onderlichaam)