Hellofresh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:35

Meestal houden wij over, maar laatst hadden we één keer dat het echt aan de krappe kant was het eten.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:47

Ik vind de winterse groente-roast met halloumi en rodekool erg lekker!!!

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:20

Ik had de varkenshaas met aardbei balsamico saus, ook super lekker!

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:43

Needje schreef:
Ik vind de winterse groente-roast met halloumi en rodekool erg lekker!!!


Deze vandaag ook gegeten en zelfs mijn vriend die geen kaas lust was soort van enthousiast!
Ik had zelf ook nog nooit halloumi gehad en vond deze maaltijd echt het ultieme comfort food! :)

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:14

Needje schreef:
Aaaah oliebol.
Ik was wel nog zo helder om voor het afgieten er een te testen want ik vond het al zo kort.
Verse past zo kort OK, maar gedroogde.... Neh
Visje wel lekker?



Ja helemaal eens, ik was lekker naïef haha :')
Wel heel netjes opgelost door HelloFresh en visje was inderdaad erg lekker!

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 00:00

Ik ben gek op halloumi <3 Als er een gerecht tussen staat met halloumi dan zit ie bijna gegarandeerd in mijn pakket, die roast ook komende week :9

Binnenkort zit de risotto met venkel en Brandt & Levie worst er weer in, dat is mijn absolute favoriet *\o/*
(de venkelsalade maak ik niet meer, vond ik niet echt wat toevoegen. Ik knikker gewoon alle venkel in de risotto, veel beter :D )

Sky_As

Berichten: 4740
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:34

asjemenou schreef:
Ik had de varkenshaas met aardbei balsamico saus, ook super lekker!


Deze hebben wij voor vanavond. Ben wel benieuwd, denk ook dat het lekker gaat zijn.
Maar ik moet wel zeggen, dat als ik de portie zie (vooral de vakenshaas) dat is echt een mini stuk, en daar moeten we met 2 personen van eten. (mijn vriend komt uit een slagersfamilie, dus echt een vleesliefhebber. de porties vlees bij Hellofresh zijn soms echt om te huilen).

Van de week nog een gerecht (aardappeltjes met garnalen), die portie was echt veel te klein voor ons.

Ik bestel het alleen met korting, de gewone prijs vind ik echt te veel voor de hoeveelheid die je krijgt.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:35

Wij vonden het voldoende, ik heb zelfs nog een plakje varkenshaas aan mijn man gegeven omdat ik echt vol zat. En dan heb ik niet eens alle bonen en aardappels gebruikt.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:46

Sky_As schreef:
asjemenou schreef:
Ik had de varkenshaas met aardbei balsamico saus, ook super lekker!


Deze hebben wij voor vanavond. Ben wel benieuwd, denk ook dat het lekker gaat zijn.
Maar ik moet wel zeggen, dat als ik de portie zie (vooral de vakenshaas) dat is echt een mini stuk, en daar moeten we met 2 personen van eten. (mijn vriend komt uit een slagersfamilie, dus echt een vleesliefhebber. de porties vlees bij Hellofresh zijn soms echt om te huilen).

Van de week nog een gerecht (aardappeltjes met garnalen), die portie was echt veel te klein voor ons.

Ik bestel het alleen met korting, de gewone prijs vind ik echt te veel voor de hoeveelheid die je krijgt.


De portie varkenshaas is inderdaad vrij klein in vergelijking met de hoeveelheid boontjes en aardappeltjes die je krijgt. Maar alles bij elkaar hadden wij ruim voldoende! De aardappeltjes waren echt super lekker <3 .

Verder hadden wij de rode kool overschotel. Die portie was precies goed, maar de platbroodpizza's waren voor mij goed, voor mijn vriend net te weinig. Het is dus een beetje wisselend qua portie. Over het algemeen ruim voldoende, als ik alleen ben eet ik er meestal 2x van.

Ik heb nu steeds 3 boxen omdat ik daar in mijn eentje dus al meerdere keren van kan eten. Wil eigenlijk ook wel eens 5 kiezen, maar ik ben bang dat ik de groenten etc niet zo lang kan bewaren. Merk nu al dat als ik een gerecht soms 5 dagen bewaar dat de kwaliteit een stuk minder is.
Hoe doen andere alleen wonenden dat?

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:50

HF houdt zich aan de richtlijnen van het Voedingscentrum en die adviseert max 500 gram vlees of vis per week (inclusief vleeswaren). Ik kan me voorstellen dat de porties klein lijken als je gewend bent veel vlees te eten, maar voor ons, die grotendeels vegetarisch eten en af en toe een lekker stukje vlees, zijn ze echt groot zat.

En halloumi is echt heerlijk, die kies ik ook altijd. Vond de winterstoof ook echt een winner, die ga in mijn lijstje favorieten. Ook goed zelf te maken.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:14

Needje schreef:
Voor wie komende week de schelvis met pasta in roomsaus heeft. Op het blad staat dat de pasta maar 2-3 min gekookt hoeft te worden. Maar dat is gewoon 8 minuten hoor!!


Goed dat ik dit lees. Gerecht ga ik maken voor mijn ouders en onszelf. Wordt morgen geleverd. Zou een beetje jammer zijn als het mislukt doordat de pasta nog keihard is ;)

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:37

Sky_As schreef:
asjemenou schreef:
Ik had de varkenshaas met aardbei balsamico saus, ook super lekker!


Deze hebben wij voor vanavond. Ben wel benieuwd, denk ook dat het lekker gaat zijn.
Maar ik moet wel zeggen, dat als ik de portie zie (vooral de vakenshaas) dat is echt een mini stuk, en daar moeten we met 2 personen van eten. (mijn vriend komt uit een slagersfamilie, dus echt een vleesliefhebber. de porties vlees bij Hellofresh zijn soms echt om te huilen).

Van de week nog een gerecht (aardappeltjes met garnalen), die portie was echt veel te klein voor ons.

Ik bestel het alleen met korting, de gewone prijs vind ik echt te veel voor de hoeveelheid die je krijgt.

De varkenshaas was mijn 4e maaltijd, en ik vond dit juist de grootste portie. Qua hoeveelheid kon het er mee door.
Ik schil expres de aardappels niet, zodat ik wat meer over hou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:46

Josien_ schreef:
De portie varkenshaas is inderdaad vrij klein in vergelijking met de hoeveelheid boontjes en aardappeltjes die je krijgt. Maar alles bij elkaar hadden wij ruim voldoende! De aardappeltjes waren echt super lekker <3 .

Verder hadden wij de rode kool overschotel. Die portie was precies goed, maar de platbroodpizza's waren voor mij goed, voor mijn vriend net te weinig. Het is dus een beetje wisselend qua portie. Over het algemeen ruim voldoende, als ik alleen ben eet ik er meestal 2x van.

Ik heb nu steeds 3 boxen omdat ik daar in mijn eentje dus al meerdere keren van kan eten. Wil eigenlijk ook wel eens 5 kiezen, maar ik ben bang dat ik de groenten etc niet zo lang kan bewaren. Merk nu al dat als ik een gerecht soms 5 dagen bewaar dat de kwaliteit een stuk minder is.
Hoe doen andere alleen wonenden dat?


Heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt. :o Ik heb altijd 3 gerechten, al meer dan 50 boxen gehad. Nog nooit slechte groente ontvangen, ook niet dat die slechter werd. Ik bewaar alles zoals aangegeven staat op het papier. Soms staat er ook op het papier binnen hoeveel dagen je het moet eten. Volgens mij hoort elk gerecht sowieso binnen 5 dagen gegeten te worden, maar ik weet niet of dit nu nog steeds is.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:00

OK, is er iemand die die winter roast nog moet maken en kan kijken wat er allemaal in die oosterse kruiden zit?
(ivm zelf maken een keer)

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:05

Dat was Za'atar toch? Kon ik niet vinden in de supermarkt, maar ik las op internet dat het te vervangen is door tijm+oregano+sesamzaad. Geen idee of dat in de buurt komt van de smaak van echt za'atar, maar het was wel lekker.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:12

Kaka schreef:
HF houdt zich aan de richtlijnen van het Voedingscentrum en die adviseert max 500 gram vlees of vis per week (inclusief vleeswaren). Ik kan me voorstellen dat de porties klein lijken als je gewend bent veel vlees te eten, maar voor ons, die grotendeels vegetarisch eten en af en toe een lekker stukje vlees, zijn ze echt groot zat.

En halloumi is echt heerlijk, die kies ik ook altijd. Vond de winterstoof ook echt een winner, die ga in mijn lijstje favorieten. Ook goed zelf te maken.


Klopt inderdaad! Ik vind het niet erg, maar het is een andere verhouding dan hoe de gemiddelde Nederlander het op zijn bord heeft liggen denk ik.

naomiiiii schreef:
Josien_ schreef:

Ik heb nu steeds 3 boxen omdat ik daar in mijn eentje dus al meerdere keren van kan eten. Wil eigenlijk ook wel eens 5 kiezen, maar ik ben bang dat ik de groenten etc niet zo lang kan bewaren. Merk nu al dat als ik een gerecht soms 5 dagen bewaar dat de kwaliteit een stuk minder is.
Hoe doen andere alleen wonenden dat?


Heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt. :o Ik heb altijd 3 gerechten, al meer dan 50 boxen gehad. Nog nooit slechte groente ontvangen, ook niet dat die slechter werd. Ik bewaar alles zoals aangegeven staat op het papier. Soms staat er ook op het papier binnen hoeveel dagen je het moet eten. Volgens mij hoort elk gerecht sowieso binnen 5 dagen gegeten te worden, maar ik weet niet of dit nu nog steeds is.


Toevallig heb ik al wel een paar keer groente gehad die niet goed waren, maar altijd netjes opgelost!
Wat ik bedoelde is dat de meeste dingen inderdaad binnen 5 dagen op moeten, maar met 5 gerechten in de box zou dit mij niet altijd lukken. En mijn ervaring is dat veel groenten vanaf dag 6 na levering niet meer top zijn. Iemand reageerde dat hij/zij wel 2 weken met zo'n box kan doen en ik vroeg me af hoe dan? Niet alles is zo maar in te vriezen :) .

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:17

Kaka schreef:
Dat was Za'atar toch? Kon ik niet vinden in de supermarkt, maar ik las op internet dat het te vervangen is door tijm+oregano+sesamzaad. Geen idee of dat in de buurt komt van de smaak van echt za'atar, maar het was wel lekker.

Za'atar is te koop bij de AH, kruidenlijn van Jonnie Boer. Mocht je het nog eens nodig hebben :D

Afbeelding

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:20

De AH hier in de buurt (redelijk dunbevolkt gebied) had het niet in het assortiment, dus ik was op zoek gegaan naar een alternatief.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:47

Kaka schreef:
Dat was Za'atar toch? Kon ik niet vinden in de supermarkt, maar ik las op internet dat het te vervangen is door tijm+oregano+sesamzaad. Geen idee of dat in de buurt komt van de smaak van echt za'atar, maar het was wel lekker.


Geen ideemeer en verpakking uiteraard al weg.
Ik zal eens kijken nar Za'atar. Thnx!

Edit: Het was toch een rood mengsel?
Ik kom een andere tegen. Sub-ah b’har

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:11

Josien_ schreef:
Kaka schreef:
HF houdt zich aan de richtlijnen van het Voedingscentrum en die adviseert max 500 gram vlees of vis per week (inclusief vleeswaren). Ik kan me voorstellen dat de porties klein lijken als je gewend bent veel vlees te eten, maar voor ons, die grotendeels vegetarisch eten en af en toe een lekker stukje vlees, zijn ze echt groot zat.

En halloumi is echt heerlijk, die kies ik ook altijd. Vond de winterstoof ook echt een winner, die ga in mijn lijstje favorieten. Ook goed zelf te maken.


Klopt inderdaad! Ik vind het niet erg, maar het is een andere verhouding dan hoe de gemiddelde Nederlander het op zijn bord heeft liggen denk ik.



Toevallig heb ik al wel een paar keer groente gehad die niet goed waren, maar altijd netjes opgelost!
Wat ik bedoelde is dat de meeste dingen inderdaad binnen 5 dagen op moeten, maar met 5 gerechten in de box zou dit mij niet altijd lukken. En mijn ervaring is dat veel groenten vanaf dag 6 na levering niet meer top zijn. Iemand reageerde dat hij/zij wel 2 weken met zo'n box kan doen en ik vroeg me af hoe dan? Niet alles is zo maar in te vriezen :) .

ik kies gerechten uit die wel in te vriezen zijn, ofwel door het vlees/vis in te vriezen, ofwel door het klaargemaakt in te vriezen.

ik heb een box op dinsdag.
Ik doe eerst de dingen die binnen de 3 dagen opmoeten, en eet er 2 keer van (plus soms een 3 de in de vriezer.)
dus dinsdag-woensdag een gerecht, don-vrij, de rest is vaak wel 5 dagen houdbaar, dus doe ik zondag-maandag eentje, en dan is het wat te zien, als het houdbare dingen zijn ga ik lekker verder met dinsdag-woensdag, don-vrij, ofwel kook ik de overige gerechten op zondag, die zijn klaargemaakt op din en woensdag ook nog lekker en de rest gaat de vriezer in.

Je kan de meeste groentes wel een weekje bewaren, en de meeste eenpans gerechten kan je ook prima invriezen.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:50


Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:36

Ja nou ik vond dus toch het zakje nog. En het is iig niet te vergelijken met za'atar zag ik. haha

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:50

Ander recept dan, denk ik.

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:55

Waar kun je kortingscodes invullen als bestaand lid?

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:23

liespower94 schreef:
Waar kun je kortingscodes invullen als bestaand lid?

Profiel -> cadeaus en kortingscodes