Hellofresh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:18

Vandaag het eerste gerecht gemaakt. Een Turkse pide met omelet met spinazie en roomkaas en Griekse salade ernaast.
Was heerlijk :9

We zullen dit misschien niet wekelijks gaan doen, maar zeker wel regelmatig :j :)

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:53

Ik zou heel graag eens een gratis box proberen, vind het elke week weer zo'n klus om te bedenken wat we weer moeten eten.. Dus als iemand nog een code heeft, ik houd me graag aanbevolen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:50

Stuur maar een PB met je mailadres :)

Ik vond de Tika masala ook heerlijk deze week!

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:45

Ik vind de gerechten tot nu toe echt goed. De tijd die aangegeven staat voor het koken van de gerechten klopt hier niet. Of het ligt aan ons, maar tot nu toe duurt het koken veel langer.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:49

L_iek schreef:
Ik vind de gerechten tot nu toe echt goed. De tijd die aangegeven staat voor het koken van de gerechten klopt hier niet. Of het ligt aan ons, maar tot nu toe duurt het koken veel langer.

Ik heb het idee dat ze puur de bereidingstijd rekenen, dus de tijd die je kwijt bent voor het snijden van groenten, aan de kook brengen van water e.d. tellen ze niet mee.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:50

L_iek schreef:
Ik vind de gerechten tot nu toe echt goed. De tijd die aangegeven staat voor het koken van de gerechten klopt hier niet. Of het ligt aan ons, maar tot nu toe duurt het koken veel langer.


Bij mij duurt het ook altijd wel langer, soms een klein beetje soms best veel langer.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:54

L_iek schreef:
Ik vind de gerechten tot nu toe echt goed. De tijd die aangegeven staat voor het koken van de gerechten klopt hier niet. Of het ligt aan ons, maar tot nu toe duurt het koken veel langer.


Hier ook!
Wij rekenen standaard een dubbele tijd voor het maken van het gerecht van begin tot eind... Kan ook wel liggen aan mijn snijkunsten, want ik doe er echt veel langer over altijd. :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:56

Heb er eerlijk gezegd nooit zo op gelet.
Maar je bent idd best "lang" bezig.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:56

Het is bij mij of er langer over doen, of naar de SEH met snijwonden :=

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:19

Martine schreef:
Het is bij mij of er langer over doen, of naar de SEH met snijwonden :=


:') Haha, dan maar wat langer inderdaad. In ieder geval goed om te lezen dat het bij iedereen wat langer duurt. Ligt het niet aan onze kookkunsten.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:49

Hier duurt het ook langer. :j Ben inmiddels wel een handige, snelle kok, maar recepten van 20 minuten duren vaak 30, en langere recepten van 50 minuten duren mij soms wel 1,5 uur (zoals bijvoorbeeld de parmagiana melanzane).

Bestel vaak ook alleen nog maar de korte recepten, tenzij er een favoriet tussen de langer durende recepten zit. Ik tel er ongeveer 1/3e aan tijd bij op, dan komt het meestal wel uit.

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:59

Ik doe er ook langer over. Maar soms pas ik wel wat aan.
Ik had gisteren de pasta pesto met zalm.
Beschreven ze hoe je de tomaat in de oven doet, pasta koken, courgette bakken in de pan, zalm bakken in de pan, etc.

Ik heb de tomaat en de courgette dus gewoon in 1 ovenschaal gemikt, en mijn zalm om de zoutsteen in de oven gedaan, daardoor ik gewoon nog 20 minuutjes moest wachten en mijn pasta koken.

Soms doen ze dingen wel ingewikkelder dan nodig, imo. (Maar ik hou bv ook geen rekening met serveertips, ik pak vaker de dingen die sowieso in je bord gehusseld worden, dus ik gooi de boel op het einde samen in mijn wokpan en maak er een husseltje/prakje van, veel simpeler om nadien te verdelen als er over is.

Anoniem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:10

Ik doe er ook veel langer over maar dat ligt echt aan mij. :Y) Ik ga standaard eerst alles snijden en dan pas koken zeg maar. In de beschrijvingen staat dat allemaal tussendoor maar 1. Ik kan niet zo snel snijden. 2. Ik kan me niet concentreren op een pan én snijden tegelijk. :+

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:27

naomiiiii schreef:
Ik doe er ook veel langer over maar dat ligt echt aan mij. :Y) Ik ga standaard eerst alles snijden en dan pas koken zeg maar. In de beschrijvingen staat dat allemaal tussendoor maar 1. Ik kan niet zo snel snijden. 2. Ik kan me niet concentreren op een pan én snijden tegelijk. :+


Zo doe ik het ook. Als je alles al gesneden hebt, dan is het een stuk relaxter om te koken. Ik kook nu ook geregeld samen met mijn vriend. Hij kan heel goed snijden :D en ik ben beter in het koken zelf ;). Win win situatie. Gezellig in de keuken bezig en daarna lekker eten. Ipv uit eten gaan. Je moet toch wat in deze tijd om het gezellig te maken.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:01

Ik bestel voor 2 personen, maar ben alleen. Maar ik maak een gerecht dus ook 2x apart klaar, en niet in 1 keer en de helft weer opwarmen.

Ik ben dus eerst al een kwartier bezig met alles in 2en delen. :+

De keer erop scheelt het dan wel weer veel tijd omdat alles al verdeeld is, en omdat ik het al een keer gemaakt heb en dus beter weet hoe het moet en ik niet zo vaak op het briefje hoef te kijken.

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:45

Nou, alle drie de gerechten van deze week op. Ik had het niet verwacht maar ik vond alles lekker. Volgende week weer een box besteld. Ben benieuwd of die net zo goed is.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:21

beccy schreef:
Ik zou heel graag eens een gratis box proberen, vind het elke week weer zo'n klus om te bedenken wat we weer moeten eten.. Dus als iemand nog een code heeft, ik houd me graag aanbevolen.

Stuur even een pb als je nog niet voorzien bent

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:17

Ik heb net de shakshuka gemaakt en daar stond 35 minuten voor.
Ik heb de stopwatch aangezet en ik zat met 37,5 minuut op de bank met mn bord eten :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:24

Needje schreef:
Ik heb net de shakshuka gemaakt en daar stond 35 minuten voor.
Ik heb de stopwatch aangezet en ik zat met 37,5 minuut op de bank met mn bord eten :D

Shakshuka is zo lekker <3 .

Wij gaan ook weer beginnen aan HF. Merken dat we beide druk zijn en boodschappen er soms wat inschieten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:44

Needje schreef:
Ik heb net de shakshuka gemaakt en daar stond 35 minuten voor.
Ik heb de stopwatch aangezet en ik zat met 37,5 minuut op de bank met mn bord eten :D


Ik ga dit ook een keer timen denk ik. Het enige wat ik zeker weet is dat ik een keer met een premium gerecht, waar 50 minuten voor stond, in totaal 2 uur mee bezig ben geweest. :')

Cioccolato

Berichten: 6609
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:58

Wauw. Ik had kunnen verwachten dat ook op bokt hier een topic over was!

Ik heb voor woensdag onze eerste box besteld. Ik ben erg benieuwd. Wij lusten beide weinig, eten ook bijna elke week hetzelfde etc.
Wij willen dus meer eten ontdekken en hoe makkelijk is het via hellofresh.

Hoe zit het met de standaard dingen die je in huis moet hebben? Ik lees iets over een boodschappenlijstje, maar kan deze nergens weer terug vinden.
Geloof groente boullion, bepaalde kruiden etc die ze niet mee leveren.

Anoniem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:01

Dit is het standaard lijstje:
- Peper en zout
- (Extra vierge) olijfolie
- Zonnebloemolie
- Balsamicoazijn
- Rodewijnazijn
- Wittewijnazijn
- Roomboter
- Bloem
- Suiker
- Mosterd
- Ketjap
- Sambal
- Bouillonblokjes
- (karne) Melk
- Honing

Maar sommige dingen zijn een beetje interchangable. Ik vind drie soorten azijn best wel gortig, honing kan je best wel vaak vervangen voor suiker en melk kan vaak vervangen worden door water.

Cioccolato

Berichten: 6609
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:02

Ah die heb je snel bij de hand. Dankje!

Die staan in de app bij het kopje 'zelf toevoegen' zag ik.
Ik zag wel dat er een keer boven stond karnemelk. Dus ging ee eigenlijk vanuit dat die mee geleverd werd

Anoniem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:54

Nee alles wat op dit lijstje staat verwachten ze dat je het zelf in huis hebt. Ik zorgde altijd dat ik mijn weekboodschappen deed vlak nadat ik HF binnen had gekregen zodat ik eventuele dingen die ik niet al in huis had nog ff snel kon halen. Je kan in de app best makkelijk zien wat ingrediënten zijn die ze meeleveren en wat je nog zelf moet halen, dus dat gewoon even in de gaten houden en dan komt het goed! En in a pinch: je kan ook zelf karnemelk maken door een eetlepel azijn bij wat melk te gooien en het een paar minuten te laten staan :))

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:17

Cioccolato schreef:
Wauw. Ik had kunnen verwachten dat ook op bokt hier een topic over was!

Ik heb voor woensdag onze eerste box besteld. Ik ben erg benieuwd. Wij lusten beide weinig, eten ook bijna elke week hetzelfde etc.
Wij willen dus meer eten ontdekken en hoe makkelijk is het via hellofresh.


Precies met deze reden hier ook Hello fresh besteld. Tot mijn verbazing vond ik alles lekker.