Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:14

Jeej, we krijgen je nog eens tofu fan ;) grapje natuurlijk

Maar tis gewoon wel fijn als je hem lekker genoeg krijgt dat je Er een betaalbare en over het algemeen relatief makkelijk verkrijgbare optie bij hebt

En kruiden/marineren doet veel , Ik gebruik over het algemeen relatief veel om en op smaak te brengen

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:16

Dat bedoel ik Sonja, dat heb ik dus ook gedaan
Anders zit er kraak nog smaak aan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:20

Kale tofu is niks idd

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:24

Sonja, tahu is dat nu echt gezond? Daar kom ik eigenlijk niet zo achter. Omdat ik meer en meer vegetarisch cq veganistisch eet (voel me er heel goed bij), denk ik dat ik af en toe toch moet gaan vervangen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:50

Er zijn wat dingen te vinden over pseudo oestrogeen
Maar niks hards
En eerlijk
Als ik zie hoe Lang Er in sommige landen Beste hoeveelheden tofu en tempeh word gegeten en dat juist heel gezonde bevolkingen zijn

Hier gaat Er zo een kilo in de week door in ieder geval

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:25

Ooooooooh dat haal ik bij lange na niet. Misschien 200 gram per week nu ik het een stuk lekkerder vind geworden dank zij jouw invries tip!

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:39

Ik heb ein - de - lijk de vega kroket van de mora gehad. Zoooo lekker! Inderdaad echt niet te onderscheiden van ee 'gewone'. Im so happy i could dieeeee haha

Weten jullie trouwens vega burgers of vega worsten die lekker worden op de bbq? De Lidl had eerst lekkere vega worsten maar die zijn er niet meer :( (of ik kon ze zo snel niet vinden).

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 18:51

Ik vind de quorn schnitzels zo lekker op de bbq :9 Vooral de peppersteak. Moet je wel van pittig eten houden.
De peppersteak kan ik hier in de buurt jammer genoeg niet meer vinden. Iemand een idee waar ze nog te koop zijn?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:01

pien_2010 schreef:
Ooooooooh dat haal ik bij lange na niet. Misschien 200 gram per week nu ik het een stuk lekkerder vind geworden dank zij jouw invries tip!

Hier gaat het bij mij en mijn vriend vrijwel dagelijks in stukjes op de lunchwraps
Ik eet het regelmatig ook voor ontbijt
En dan vast nog wel 1 keer per week bij het Avondeten
Dan gaat het hard

Miesemuisje

Berichten: 3088
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:09

daar zeg je wat, heb die pepersteak ook al lang niet gehad/gezien, zal er eens op letten.

Op de bbq de bratwurst en de hamburgers van de vegetarische slager! De kipstukjes daarvan op een spiesje en dan na t bakken met pindasaus vond k laatst ook lekker!

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:58

Vandaag vlierbloesem pannenkoekjes gemaakt met boekweitmeel. Alles dus biologisch.
Omdat manlief wat sceptisch was heb ik niet zoals vroeger, de bloemen in het beslag gedipt en gebakken. Ik heb gekozen om pannenkoekbeslag in de pan te doen dan de bloemen er in te dippen, ze met een houten spatel omlaag te duwen, de steeltjes er af te knippen en dan pannenkoek draaien. Dan is de bloemensmaak minder maar vond ik veiliger vanwege mijn man die het niet zo zag zitten.

Als je kinderen hebt is het leuk om samen met hen de vlierbloesem te gaan knippen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:15

Ik vind het er eerlijk gezegd niet super lekker uitzien! :D

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:30

Ik ook niet, maar dat hoeft niks te betekenen. Is het erg gezond en hoe smaakt het eigenlijk?

Ik heb vegan kaas proberen te maken vandaag. Het was viiiies. Brrrrr. Maar het schaafde goed. Morgen weer proberen.
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:43

Het smaakt vrij neutraal. Het moet vrij gezond zijn, en wordt ook gebruikt voor medicijnen te maken. Er zitten zeer veel anti oxidanten in oa.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:46

Dat is lekker hoor, die vlierbloesempannekoeken! Vlierbloesemsiroop is trouwens ook heerlijk.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:13

Sintara schreef:
Ik heb ein - de - lijk de vega kroket van de mora gehad. Zoooo lekker! Inderdaad echt niet te onderscheiden van ee 'gewone'. Im so happy i could dieeeee haha

Weten jullie trouwens vega burgers of vega worsten die lekker worden op de bbq? De Lidl had eerst lekkere vega worsten maar die zijn er niet meer :( (of ik kon ze zo snel niet vinden).


Ik had vorige week bij de appie speciale vega bbq hamburgers met lekkere kruiden, die waren heel goed! En daarnaast vind ik de burgers en worsten van de vegetarische slager lekker op de bbq, die worden niet zo droog. Vind helaas veel vega vlees ontzettend droog worden op de bbq

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:38

Hm vlierbloesem. Een beetje Roomer bij de champagne.

Pien ik heb aan je moeten denken vandaag. We zijn namelijk net poepchique gaan eten net in zuid Afrika en miljaar het was gewoon perfect. De chef hield van vis en vlees maar dat had hem er niet van weerhouden om een heerlijke 7 gangen menu voor mij te toveren. Fijn gesprek over gehad met veel respect voor elkaars visie. Top top top.

( rust en vrede in Stellenbosch. Sterrenniveau aan een hele redelijke prijs met de beste service)

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:53

Ik had een dag zonder energie. Dus ik heb mezelf verwend door lekkere dingen te maken.

Vegan 'milk'shake.
- soja yoghurt
- haver melk
- Orange Jasmin kokosijs
- banaan, blauwe bes, mango, framboos

Afbeelding

En strudel gevuld met dezelfde vruchten. Vegan filodeeg, maizena en plantaardige margarine.

Afbeelding

deksel

Berichten: 3789
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:29

Oeehhh dat hierboven ziet er lekker uit zeg!

Vlierdingiepannenkoeken heb ik nog nooit op, denk niet dat ik dat ooit uit mezelf zal maken hahaha.

Dinsdag is bij ons thuis pizza-dag, wel zelfgemaakt hoor. Ik vind zelfgemaakte vegan pizza best lekker maar niet elke week :'). Dus ik heb noodles gemaakt, en ik vond het heel lekker. Was voor het eerst.
Afbeelding
Noodles koken. Beetje broccoli koken (niet te lang). Wortel in reepjes snijden, paksoi heel fijn snijden, uitje erbij en evt paprika of taugé. Alle groentes wokken, kruiden erbij en daarna een beetje ketjap (of soja saus) met sambal. Noodles afgieten en samen met de groentes opeten :D.

Maandag was ik jarig. En ik heb een geheel veganistische verjaardag gehad.
Afbeelding
Afbeelding
De appeltaart geserveerd met vegan slagroom. De appeltaart was vanzelfsprekend ook vegan.
De cheesecake was ook echt verrukkelijk. Goed eigenlijk mag ik het geen cheesecake noemen want er zat geen cheese in maar hij was lekker :D.
En cupcakes voor op mijn werk gebakken. De bovenste waren met appel en kaneel en de onderste met chocola.
Ik heb letterlijk alles vegan gehad, van taart tot worst :D. En volgens mij heeft iedereen een leuke dag gehad met lekker eten. Missie geslaagd :)).

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 11:12

Oh heerlijke dingen komen er voorbij!

Vlierbloesem heeft inderdaad een heerlijke geur/smaak :9 Maar ik laat ze dit jaar hangen omdat ik graag weer eens vlierbessenjam wil maken. Die is echt goddelijk :9

Nog proficiat met je verjaardag, deksel. Dat ziet er goed uit!

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:48

Goed idee Annemiek. Dat ga ik verder ook doen dit jaar. Ik vind eigengemaakt jam heel lekker en het ziet er naar uit dat we weinig kersen hebben hierin de buurt. Vlierbessenjam is een goed alternatief.

Deksel en Malenka, jullie gerechten zien er enorm lekker uit :9 En deksel nog proficiat met je verjaardag :)F

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:02

deksel schreef:
Oeehhh dat hierboven ziet er lekker uit zeg!

Vlierdingiepannenkoeken heb ik nog nooit op, denk niet dat ik dat ooit uit mezelf zal maken hahaha.

Dinsdag is bij ons thuis pizza-dag, wel zelfgemaakt hoor. Ik vind zelfgemaakte vegan pizza best lekker maar niet elke week :'). Dus ik heb noodles gemaakt, en ik vond het heel lekker. Was voor het eerst.
[ [url=m/NTxRGp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Noodles koken. Beetje broccoli koken (niet te lang). Wortel in reepjes snijden, paksoi heel fijn snijden, uitje erbij en evt paprika of taugé. Alle groentes wokken, kruiden erbij en daarna een beetje ketjap (of soja saus) met sambal. Noodles afgieten en samen met de groentes opeten :D.

Maandag was ik jarig. En ik heb een geheel veganistische verjaardag gehad.
[ [url=m/jvI6jC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NeQTHW.jpg]Afbeelding[/url] ]
De appeltaart geserveerd met vegan slagroom. De appeltaart was vanzelfsprekend ook vegan.
De cheesecake was ook echt verrukkelijk. Goed eigenlijk mag ik het geen cheesecake noemen want er zat geen cheese in maar hij was lekker :D.
En cupcakes voor op mijn werk gebakken. De bovenste waren met appel en kaneel en de onderste met chocola.
Ik heb letterlijk alles vegan gehad, van taart tot worst :D. En volgens mij heeft iedereen een leuke dag gehad met lekker eten. Missie geslaagd :)).


Gefeliciteerd!!

Ik ben zaterdag jarig en een hapjes menu aan het maken. Ik ga ook appeltaart maken. Hoe heb jij die cheesecake gemaakt?

En wat had jij nog meer aan hapjes?

Ik ga aardappelpureekerrie toefjes maken met Mayo, verder toastjes met hummus, zelfgemaakte vegan kip kerrie en tonijn salade, augurk met vega ham, komkommer, tomaatjes, ik wil nog vegan kaas weer proberen, zoutstengels, chips en wrap rolletjes.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:33

Zojuist ons aardbeien-overschot verwerkt tot 10 potjes jam! Wil van de rest ijs gaan maken, heeft iemand daar ervaring mee? Ik eet vegetarisch, dus melk/room mag in t recept zitten

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:55

Ijs maken heb ik nog nooit gedaan. Heb je daar geen machine voor nodig?

Ik had voor mijn verjaardag een vegan choco kersentaart gemaakt en een appel. Lekkeerrrr en vond hem er best goed uit zien.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En verder toastjes met hummus, eigen kip kerrie en kruidenboter en 'vlees' rolletjes met augurk en roomkaas en aardappelpuree toefjes
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


De kip kerrie was een overwinning. Een carnivoor heeft een schaal mee naar huis genomen, die vond het zo lekker haha

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:28

Mooi hoor!