Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:19

Jessix schreef:
gefeliciteerd! Het ziet er super lekker uit! Neem je van alles wat? ;)


Op z'n minst ja, haha!

mar_fay

Berichten: 2621
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:17

Nomnomnom, dat ziet er heerlijk uit! Geniet ervan :9

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:22

Wie heeft tips voor lekkere vegan melk voor in de cappuccino? Dus iets dat op de een of andere manier een beetje schuimig kan worden?
Ik drink nu soms cappuccino van de de gusto cups, maar de echte melk staat me nogal tegen...
Ik koop normaal amandelmelk van AH maar die lijkt me niet echt te gebruiken als je iets meer cappuccino achtig wil?

8nnemiek

Berichten: 43495
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 14:26

Dan moet je een barista melk zoeken. Er zijn meerdere merken die zo'n variant hebben.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:40

Ik heb van cafémedewerkers gehoord dat ze Oatly barista beter vinden schuimen dan gewone melk :))

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:54

Schemerdier schreef:
Wie heeft tips voor lekkere vegan melk voor in de cappuccino? Dus iets dat op de een of andere manier een beetje schuimig kan worden?
Ik drink nu soms cappuccino van de de gusto cups, maar de echte melk staat me nogal tegen...
Ik koop normaal amandelmelk van AH maar die lijkt me niet echt te gebruiken als je iets meer cappuccino achtig wil?

Oatly barista schuimt goed op!

Ethelate

Berichten: 21124
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:32

Sinds ik zo vegetarisch mogelijk probeer te koken, staat de slowcooker stof te happen.
Wie weet er lekkere stoofgerechten?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:40

Oh die zal ik eens proberen dan, bedankt voor de tip!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:01

Ethelate schreef:
Sinds ik zo vegetarisch mogelijk probeer te koken, staat de slowcooker stof te happen.
Wie weet er lekkere stoofgerechten?

Chili met bonen, of linzen? :D

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:35

Volg jullie allemaal nog steeds. Woon in Frankrijk dus gebruik heel andere merken en producten dan jullie, maar ben jaloers. Ik woon in een verlaten streek en het valt niet mee om überhaupt iets vegetarisch te vinden. Nu zijn we sinds 2 maanden verhuisd en ben ik mijn vertrouwde supermarkten kwijt en terug bij af. De supermarkt hier heeft zoooo weinig gezelligs. Echt jammer. Daarbij wil ik het liefst vegan ipv veggie hebben, dat is al helemaal moeilijk.

Ik ben nu bijna 46 jaar veg en nog nooit was het zo saai op het bord. Snif...

Chanen

Berichten: 1709
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:50

Gefeliciteerd Nala! Wat ziet dat er heerlijk uit. Geniet ervan!

Ethelate schreef:
Wie weet er lekkere stoofgerechten?

In dit topic staat ergens een recept voor vegan boeuf bourguignon met sojabrokken. Geen idee of dat ook in de slowcooker kan, maar ik vermoed haast van wel. Ontzettend lekker recept!

8nnemiek

Berichten: 43495
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 18:08

Monique, lastig lijkt me dat!
Hebben jullie een grote vriezer? Dan is het misschien een idee om af en toe eens een flinke tas vol lekkers ergens verder weg te halen? Of misschien kun je eens een flink pakket uit Nederland laten komen.

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:19

Nala schreef:
Jessix schreef:
gefeliciteerd! Het ziet er super lekker uit! Neem je van alles wat? ;)


Op z'n minst ja, haha!

Gelijk heb je! :D

Ethelate

Berichten: 21124
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:26

Chanen schreef:
Gefeliciteerd Nala! Wat ziet dat er heerlijk uit. Geniet ervan!

Ethelate schreef:
Wie weet er lekkere stoofgerechten?

In dit topic staat ergens een recept voor vegan boeuf bourguignon met sojabrokken. Geen idee of dat ook in de slowcooker kan, maar ik vermoed haast van wel. Ontzettend lekker recept!


Gevonden! Thanks, dat ziet er zeker uit als 'keer proberen :9 ' en fijn dat het met sojabrokken ook kan, want die meat slices uit het recept zijn weer niet glutenvrij.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:57

8nnemiek schreef:
Dan moet je een barista melk zoeken. Er zijn meerdere merken die zo'n variant hebben.

Hoeft niet hoor
Ik gebruik provamel sojamelk en die is super op te schuimen

xIrlijn

Berichten: 1712
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:48

Gefeliciteerd Nala! Wat ziet het er heerlijk uit.

Lastig Monique1963. Ik hou sowieso van mijn 'eigen' supermarkt, maar als de nieuwe ook nog eens veel minder heeft is het helemaal balen :(

Schemerdier schreef:
Wie heeft tips voor lekkere vegan melk voor in de cappuccino? Dus iets dat op de een of andere manier een beetje schuimig kan worden?
Ik drink nu soms cappuccino van de de gusto cups, maar de echte melk staat me nogal tegen...
Ik koop normaal amandelmelk van AH maar die lijkt me niet echt te gebruiken als je iets meer cappuccino achtig wil?

Oatly barista havermelk schijnt goed te zijn! Maar ik heb vandaag zelf voor het eerst simpele ongezoete sojamelk van Albert Heijn gebruikt en heb zelfs een foto gemaakt omdat het zó fluffy was en bleef <3
Afbeelding

Ik ben dol op goede koffie en cappuccino, dus ik ga de komende tijd uitzoeken welke koffiebonen met welke soort plantaardige melk het lekkerste is :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:10

oja de ongezoete sojamelk van AH huismerk is wel erg dik ja :j
ik doe m ook altijd in de koffie, wel zonder op te schuimen

Miesemuisje

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:58

xIrlijn schreef:
Gefeliciteerd Nala! Wat ziet het er heerlijk uit.

Lastig Monique1963. Ik hou sowieso van mijn 'eigen' supermarkt, maar als de nieuwe ook nog eens veel minder heeft is het helemaal balen :(

Schemerdier schreef:
Wie heeft tips voor lekkere vegan melk voor in de cappuccino? Dus iets dat op de een of andere manier een beetje schuimig kan worden?
Ik drink nu soms cappuccino van de de gusto cups, maar de echte melk staat me nogal tegen...
Ik koop normaal amandelmelk van AH maar die lijkt me niet echt te gebruiken als je iets meer cappuccino achtig wil?

Oatly barista havermelk schijnt goed te zijn! Maar ik heb vandaag zelf voor het eerst simpele ongezoete sojamelk van Albert Heijn gebruikt en heb zelfs een foto gemaakt omdat het zó fluffy was en bleef <3
[ [url=m/P2ohnT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben dol op goede koffie en cappuccino, dus ik ga de komende tijd uitzoeken welke koffiebonen met welke soort plantaardige melk het lekkerste is :D


Dat ziet er heerlijk uit! :9 welke melkopschuimer heb je daarvoor gebruikt? ben er ook naar opzoek :D

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:02

Ziet er heerlijk uit, enkel jammer dat ik niet zo van de soja smaak hou, al heb ik deze nog niet geprobeerd (maar ik baseer me op de typische alpro soja smaak, bleh :+ )

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:23

Schemerdier schreef:
Wie heeft tips voor lekkere vegan melk voor in de cappuccino? Dus iets dat op de een of andere manier een beetje schuimig kan worden?
Ik drink nu soms cappuccino van de de gusto cups, maar de echte melk staat me nogal tegen...
Ik koop normaal amandelmelk van AH maar die lijkt me niet echt te gebruiken als je iets meer cappuccino achtig wil?


De (ongezoete) sojamelk van AH huismerk schuimt ook erg goed, en stuk goedkoper dan de barista melken

*Lees net je berichtje. De havermelk doet het denk ik ook wel. Je hoeft echt niet persee de barista te kopen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:02

Schemerdier schreef:
Ziet er heerlijk uit, enkel jammer dat ik niet zo van de soja smaak hou, al heb ik deze nog niet geprobeerd (maar ik baseer me op de typische alpro soja smaak, bleh :+ )

Ik vind de meeste sojamelken viesch
Provamel soja vind ik echt lekker

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:37

Ik heb nooit een vriezer gehad. Grinnik, de koelkast had ik ook vaak niet aan. Groente blijft vaak beter buiten de koelkast en verder had ik eigenlijk niets om koel te houden. Veel sojadingen in verpakkingen staan in de supermarkt ook in de vakken, dus die bewaarde ik ook niet in een koelkast. Maar sinds de verhuizing hebben we wel een koelkast mét vriezer. Koelkast voor het bier, hahahaha en de vriezer voor de vegapizza's die ik inderdaad en masse heb ingeslagen. Maar het is inderdaad beter om een vega winkel in Toulouse op te zoeken, dat moet vast bestaan en dan in te vriezen.

xIrlijn

Berichten: 1712
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:23

Miesemuisje schreef:
Dat ziet er heerlijk uit! :9 welke melkopschuimer heb je daarvoor gebruikt? ben er ook naar opzoek :D

Ik heb een Hostess melkopschuimer (https://www.bol.com/nl/p/solis-cremalat ... Y8QAvD_BwE). Hij was duur, maar ik ben er iedere dag blij mee.

Provamel soja ga ik ook eens proberen. Heb als test de amandelmelk opgewarmd voor cappuccino in een thermoskan. Niet geschift! Maar ook niet lekker. Iemand ideeen waar amandelmelk wel bruikbaar voor is?

Ik reis nu naar mijn ouders, dus mijn eerste weekje vegan zit erop. En het is me ontzettend goed bevallen!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:30

Ik gebruik amandelmelk voor mijn havermout en voor pannenkoeken! Kaassaus kan ook, als het ongezoete is.

xIrlijn

Berichten: 1712
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:54

Goed idee! Dat worden maandag pannenkoeken als lunch :D