Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:32

Ik ben ook zeker geïnteresseerd! :j

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:04

Berdien schreef:
Ik ben ook zeker geïnteresseerd! :j


Is onderweg! :)

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:57

Ik heb je ook een berichtje gestuurd, ik weet al wat ik dit weekend ga doen :+

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:27

liespower94 schreef:
Ik heb je ook een berichtje gestuurd, ik weet al wat ik dit weekend ga doen :+


Hahaha jullie zijn sneller dan ik! Stiekem wil ik het printen... dat werkt zoveel fijner. Maar ik heb mezelf beloofd dat ik pas mag kijken nadat ik al m'n portfolio opdrachten en andere uni-meuk heb ingeleverd... -O-

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:39

Oehh die wil ik ook wel!

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:28

Ik was geen viseter maar ben toch reuze benieuwd!

Ik heb een tijdje beide kookboeken van bosh geprobeerd, wat een heerlijke boeken! Al zoveel lekkers gegeten. Echt een aanrader!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:47

Ja bosh is echt mijn heilige graal haha. Ik ben ook wel benieuwd naar die recepten :)

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:36

Ik heb de visrecepten even bekeken maar damn... Alleen al de ingrediënten lijst := Misschien eens leuk voor als ik vakantie heb :D Ben wel héél benieuwd naar het resultaat, dus als iemand wel de uitdaging aan gaat?

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:35

Haha daarom, het is best een uitdaging. De bevriende kok werkt in het restaurant De Nieuwe Winkel in Nijmegen, als je kijkt wat zij doen dan snap je wel waarom deze persoon daarmee aankomt :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 02:58

Omdat ik graag culinair doe :D

Vandaag gegeten bij Vrijmoed in Gent. Geen foto’s want dat vond ik niet gepast. Maar om een idee te geven: een 2 ster Michelin of een 16,5 gault Millau. De verwachtingen waren hoog gespannen.

En echt waar: wil je eens exclusief en heel lekker vegetarisch eten: deze ( of het nonnetje in Harderwijk): doen! Zo lekker gegeten en gedronken. Alles klopte. Ze geven standaard een groentenmenu trouwens. Nu ben ik geen bleiter, maar bij het laatste hoofdgerecht in combinatie met de wijn kreeg ik gewoon letterlijk tranen in de ogen zo lekker hahah.

Nee echt het was zo lekker.

Dus ja dit :D

Edit : dit was mijn mans verjaardagscadeau. Denkt hij. :D. Wou hier gewoon al te lang heen. Overigens komt Michael (Vrijmoed) sowieso langs aan tafel. Was te star struck om wat zinnig te zeggen :’)

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:19

poes schreef:
Edit : dit was mijn mans verjaardagscadeau. Denkt hij. :D. Wou hier gewoon al te lang heen. Overigens komt Michael (Vrijmoed) sowieso langs aan tafel. Was te star struck om wat zinnig te zeggen :’)


Haha goeie move!
Klinkt als een heerlijk avondje uit samen. En wat mooi dat dat restaurant al standaard goede opties heeft :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:53

Sowieso eet je opt dit niveau als vega altijd wel lekker maar idd erg leuk dat hij standaard een groentenmenu heeft :j

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:25

Ik heb jaaaaaren geleden bij De Librije gegeten, een 10-gangen menu volledig vegetarisch. Dat was ook fan-tas-tisch. Daar klopte ook alles. Zou er graag nog eens naar terug gaan maar ja.. die prijs he :=

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:56

Berdien schreef:
Ik heb jaaaaaren geleden bij De Librije gegeten, een 10-gangen menu volledig vegetarisch. Dat was ook fan-tas-tisch. Daar klopte ook alles. Zou er graag nog eens naar terug gaan maar ja.. die prijs he :=


Ik dacht dan spaar je toch even? Tot ik de prijs vond :+
Voor 7 gangen bijna €200 :Y)
Holy Moly {:}

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 11:09

Kent iemand toevallig nog een soortgelijk restaurant in het zuiden?
Mijn vader mag binnenkort met de familie gaan uiteten, betaald vanuit het werk voor zijn pensioen, dus de prijs maakt helemaal niks uit :Y)
Ik zou het dus gaaf vinden om naar een restaurant te gaan waar ook een lekker vega(n) gangenmenu gekozen kan worden! Maar Zwolle is voor ons een beetje te ver helaas.

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:15

Ken je pollevie in Den Bosch?
Ik heb daar toen (grotendeels) vegan gegeten, volgens mij alleen t toetje niet maar als je er om vraagt maken ze vast iets voor je!

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:27

liespower94 schreef:
Ik dacht dan spaar je toch even? Tot ik de prijs vond :+
Voor 7 gangen bijna €200 :Y)
Holy Moly {:}


Haha ja, dat dus :)) Maar goed, ik trakteerde toen paps als bedankje voor mijn studie. Dus het mocht ook wel wat kosten.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:48

8nnemiek schreef:
Kent iemand toevallig nog een soortgelijk restaurant in het zuiden?
Mijn vader mag binnenkort met de familie gaan uiteten, betaald vanuit het werk voor zijn pensioen, dus de prijs maakt helemaal niks uit :Y)
Ik zou het dus gaaf vinden om naar een restaurant te gaan waar ook een lekker vega(n) gangenmenu gekozen kan worden! Maar Zwolle is voor ons een beetje te ver helaas.

De meeste betere, moderne restaurants (Bib Gourmand en hoger zeg maar) hebben in ieder geval een vegetarisch menu dat niet onderdoet voor het vlees/vis menu. Bij veel restaurants zal het dan ook geen probleem zijn om een (bijna) geheel plantaardig menu te koken. Als ik jou was, zou ik zoeken op restaurants met een Bib Gourmand of ster(ren). Dan vind je vast iets wat jullie aanspreekt!

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:03

Berdien schreef:
liespower94 schreef:
Ik dacht dan spaar je toch even? Tot ik de prijs vond :+
Voor 7 gangen bijna €200 :Y)
Holy Moly {:}


Haha ja, dat dus :)) Maar goed, ik trakteerde toen paps als bedankje voor mijn studie. Dus het mocht ook wel wat kosten.


<3
Inderdaad :)

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 12:28

Many schreef:
De meeste betere, moderne restaurants (Bib Gourmand en hoger zeg maar) hebben in ieder geval een vegetarisch menu dat niet onderdoet voor het vlees/vis menu. Bij veel restaurants zal het dan ook geen probleem zijn om een (bijna) geheel plantaardig menu te koken. Als ik jou was, zou ik zoeken op restaurants met een Bib Gourmand of ster(ren). Dan vind je vast iets wat jullie aanspreekt!

Ik ben daar tegenwoordig wat voorzichtig mee..
Vorig jaar hebben we bij een duur restaurant meegemaakt dat andere gasten een stuk vlees/vis/zeefruit naast hun garnering hadden liggen, en wij precies dezelfde garnering kregen maar dan gewoon zonder het vlees, of gewoon een hoopje risotto ernaast.. Dat was echt een tegenvaller. Sindsdien zoek ik dus echt naar goede ervaringen of restaurants die op de website duidelijk vermelden dat ze vegetarische alternatieven aanbieden.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:06

8nnemiek schreef:
Ik ben daar tegenwoordig wat voorzichtig mee..
Vorig jaar hebben we bij een duur restaurant meegemaakt dat andere gasten een stuk vlees/vis/zeefruit naast hun garnering hadden liggen, en wij precies dezelfde garnering kregen maar dan gewoon zonder het vlees, of gewoon een hoopje risotto ernaast.. Dat was echt een tegenvaller. Sindsdien zoek ik dus echt naar goede ervaringen of restaurants die op de website duidelijk vermelden dat ze vegetarische alternatieven aanbieden.

Echt waar?! Wat slecht zeg... Ik ben helaas niet zo bekend met goede restaurants in het zuiden van het land, maar mochten jullie het toch nog iets noordelijker zoeken (of vanwege een andere gelegenheid eens lekker uit eten willen): ik heb heerlijk gegeten bij o.a. restaurant Cèpes in Otterlo, in het restaurant van hotel De Wilmersberg in de Lutte en bij Ciel Bleu in Amsterdam (twee Michelinsterren). Ik heb ook nog wel tips voor het noorden van het land, maar daar heb je waarschijnlijk niks aan :D.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 13:15

Zelf vind ik het niet erg om een stukje te rijden, maar we gaan met een man of 10, dus dan zouden we met drie auto's twee uur moeten rijden. Dat gaat em dus niet worden helaas.
Maar we hebben nog even de tijd om iets in de buurt te vinden :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:48

Moet zeggen dat ik bij sterrenzaken ook altijd top vega eet. Vind de kwaliteit in België wel vaak nog net iets beter.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:02

Many schreef:
8nnemiek schreef:
Ik ben daar tegenwoordig wat voorzichtig mee..
Vorig jaar hebben we bij een duur restaurant meegemaakt dat andere gasten een stuk vlees/vis/zeefruit naast hun garnering hadden liggen, en wij precies dezelfde garnering kregen maar dan gewoon zonder het vlees, of gewoon een hoopje risotto ernaast.. Dat was echt een tegenvaller. Sindsdien zoek ik dus echt naar goede ervaringen of restaurants die op de website duidelijk vermelden dat ze vegetarische alternatieven aanbieden.

Echt waar?! Wat slecht zeg... Ik ben helaas niet zo bekend met goede restaurants in het zuiden van het land, maar mochten jullie het toch nog iets noordelijker zoeken (of vanwege een andere gelegenheid eens lekker uit eten willen): ik heb heerlijk gegeten bij o.a. restaurant Cèpes in Otterlo, in het restaurant van hotel De Wilmersberg in de Lutte en bij Ciel Bleu in Amsterdam (twee Michelinsterren). Ik heb ook nog wel tips voor het noorden van het land, maar daar heb je waarschijnlijk niks aan :D.

Hoe noordelijk reiken jouw tips ? :)

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:03

F_Orumster schreef:
Hoe noordelijk reiken jouw tips ? :)

Vrij noordelijk :D Ik ben echt weg van restaurant Sukade in Meppel, daar eet je altijd fantastisch. Ook Ludiek in Havelte is een aanrader. Verder vind ik in Leeuwarden restaurant KOM heel goed en op Texel restaurant Eilandkeuken. Dat zijn zo gauw even een paar van mijn favorieten in het noorden!