Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:42

Many schreef:
F_Orumster schreef:
Hoe noordelijk reiken jouw tips ? :)

Vrij noordelijk :D Ik ben echt weg van restaurant Sukade in Meppel, daar eet je altijd fantastisch. Ook Ludiek in Havelte is een aanrader. Verder vind ik in Leeuwarden restaurant KOM heel goed en op Texel restaurant Eilandkeuken. Dat zijn zo gauw even een paar van mijn favorieten in het noorden!


Oeh dankje! Ik woon vlakbij 2 :D

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:43

Als je echt leuk wil eten zonder direct failliet te gaan met ook een meer dan prima vega kaart: Houdt van Eten in Groningen is ook héél leuk :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:45

Daar ben ik al geweest! Haha zo toevallig.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:03

Many schreef:
F_Orumster schreef:
Hoe noordelijk reiken jouw tips ? :)

Vrij noordelijk :D Ik ben echt weg van restaurant Sukade in Meppel, daar eet je altijd fantastisch. Ook Ludiek in Havelte is een aanrader. Verder vind ik in Leeuwarden restaurant KOM heel goed en op Texel restaurant Eilandkeuken. Dat zijn zo gauw even een paar van mijn favorieten in het noorden!

Leuke tips, dankjewel! Ga er eens een van proberen!


Berdien schreef:
Als je echt leuk wil eten zonder direct failliet te gaan met ook een meer dan prima vega kaart: Houdt van Eten in Groningen is ook héél leuk :j

Die is zeker heel erg goed. Heb je de herbivoor al geprobeerd? Die wil ik eens gaan uittesten alleen heb ij geen vega(n) vrienden.

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:16

Nee nog niet!

In Groningen zit nog een heel leuk tentje: De Kleine Heerlijkheid. Piepklein restaurantje met een even kleine kaart. Wij hebben daar laatst het vegetarische verrassingsmenu gegeten en dat was zó lekker :~Het leuke is dat zij niet voor de standaard vega-gerechten gaan maar er echt een feestje van smaak, geur en kleur van maken. En het is nog redelijk vriendelijk voor de portemonnee :))

https://dekleineheerlijkheid.nl/menukaart/

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:42

De Herbivoor is ook wel leuk! Niet van die basic broodjes, gezellig restaurantje ook. Vond het toen ik er was erg geslaagd :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:58

Ik moet donderdagavond vrijhouden van mijn liefje :oo misschien gaan we uit eten, hij zei niet wat we gingen doen. Ben benieuwd. :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 03:36

Spannend!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:48

Leuk!

Mijn sjefke wordt steeds beter in broodspreads maken. Vandaag haalde ie een pompoen/linzen/curryspread tevoorschijn en die was echt :9

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:25

8nnemiek schreef:
Ik ben daar tegenwoordig wat voorzichtig mee..
Vorig jaar hebben we bij een duur restaurant meegemaakt dat andere gasten een stuk vlees/vis/zeefruit naast hun garnering hadden liggen, en wij precies dezelfde garnering kregen maar dan gewoon zonder het vlees, of gewoon een hoopje risotto ernaast.. Dat was echt een tegenvaller. Sindsdien zoek ik dus echt naar goede ervaringen of restaurants die op de website duidelijk vermelden dat ze vegetarische alternatieven aanbieden.

Snap ik, helaas ook die ervaringen met glutenvrij moeten eten. Krijg je halve maaltijden en mag je met honger naar huis :+

Ik zoek nog steeds een vega(n) sushi restaurant, in NL, BE of DU, wie weet er een?

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:27


Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:35


Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:13

Ik kom hier ook voorzichtig meelezen. Mijn vriend en ik doen een poging om vegetarisch te gaan eten. Geen idee of we het vol gaan houden. We houden nogal van de biefstuk bali knoflook bij Loetje zeg maar...
Maar als je het niet geprobeerd hebt kun je ook niet zeggen dat je het niet kunt of lekker vindt.

We hebben qua gerechten wel aardig wat inspiratie opgedaan tijdens onze vakantie in Egypte. Wat was het eten daar heerlijk zeg!

Morgen ga ik met Marlinde uit eten bij Cosa in Naarden. Kunnen we mooi alle vega gerechten delen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:15

Welkom! Ik heb wel best wat recepten gepost en velen met mij hier :j

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 17:35

Welkom, Sure_lee!

Heeft iemand van jullie de Beyond burger al eens geprobeerd? Ik vond em altijd te duur, maar zag em nu afgeprijsd van 5 euro voor 3,29 liggen, dus toch maar eens meegenomen. Ben benieuwd!

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:47

Jazeker, al meerdere keren! Ik vind zelf de Moving Mountains burger lekkerder, maar de Beyond vind ik zeker een goede, 'echte' burger. Doet het goed in een flink opgetuigd broodje burger, met alles erop en eraan. Smeert wel enorm in de pan, hij lekt nogal :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:49

Sure_lee schreef:
Ik kom hier ook voorzichtig meelezen. Mijn vriend en ik doen een poging om vegetarisch te gaan eten. Geen idee of we het vol gaan houden. We houden nogal van de biefstuk bali knoflook bij Loetje zeg maar...
Maar als je het niet geprobeerd hebt kun je ook niet zeggen dat je het niet kunt of lekker vindt.

We hebben qua gerechten wel aardig wat inspiratie opgedaan tijdens onze vakantie in Egypte. Wat was het eten daar heerlijk zeg!

Morgen ga ik met Marlinde uit eten bij Cosa in Naarden. Kunnen we mooi alle vega gerechten delen.

Ik lees het nu pas! Leuk! :D

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:05

Ik vond de Beyond burger vies... er zat ook zo’n chemische lucht aan. Maar de meeste vinden hem heerlijk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:57

Wij zijn fan idd

Ben Alleen juist benieuwd naar de moving mountains worsten
Nergens te vinden hier bij de jumbo’s

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:16

Ik kom hier ook weer om het hoekje kijken. Ik heb altijd interesse gehad in vega koken maar heb nooit echt de overstap gemaakt naar ook daadwerkelijk proberen vlees uit mijn dieet te schrappen, en dat doe ik nu wel. Uiteindelijk wil ik naar een flexivegan situatie waarin ik af en toe als ik bv luxe uit eten ga een stukje vlees mee kan eten maar vooral thuis echt plantbased eet. Ik ben lactoseintolerant dus ik eet al zeer weinig zuivel.

Zit toevallig nu een broodje beyond burger te eten en ik vind hem echt heerlijk. Heb hem wel zelf flink gekruid, denk dat dat een groot verschil maakt. Geur was idd niet zo chill tijdens het bakken maar ik proef daar niks van.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:47

Geurtje tijdens bakken is idd wel apart, Maar dat proeven Wij ook niet terug

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:05

Ik vind ze ook best lekker!

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:19

Ik vond de beyond burger echt raar :')
Op zich wel lekker, maar ook een beetje apart, dus voor die prijs vind ik ze absoluut niet voor herhaling vatbaar (had ze uiteraard in de aanbieding gekocht). En die geur van het bakken bleef echt heel lang hangen, gadsie, maar wij hebben ook geen afzuigkap helaas, wel altijd een raampje open, maar schok er toch een beetje van :+

Net dit recept gemaakt! Heb het boek 'plenty more' van een vriendin gekregen die helemaal fan is van Ottolenghi, wat ik ook wel begrijp, want hij heeft echt heerlijke gerechten, maar helaas geen vegan kookboek. Tot nu toe lukt het me prima om de recepten plantaardig te maken en haal ik er alsnog veel inspiratie uit. Dit recept was ook echt heerlijk met sojayoghurt. Ernaast falafel en aardappels uit de oven met knoflook, chilivlokken en na het bakken citroenrasp en sap erdoorheen gehusseld (ook uit het boek). :9
Afbeelding

Mijny

Berichten: 1056
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:48

Welkom sure_lee, ik hoop dat het gaat lukken! Een poging is ook al een hele stap :)

De laatste tijd vind ik heel veel nep vlees wat op vlees lijkt niet meer lekker. Laatst zelf "gehaktballetjes" gemaakt met dat Garden Gourmet "gehakt" en dat vond ik toch aardig realistisch waardoor ik het niet geslaagd vond. Rookworst van de vegetarische slager vind ik wel lekker, dus het ligt echt aan het product. Ik wil de beyond burger toch wel proberen.

Ik eet nu bijna volledig plantaardig. De enige uitzonderingen maak ik als mijn vriend pasta kookt, dan zit er soms wat zuivel in. Ook mijn ouders en schoonouders hebben nog wat moeite met plantaardig koken, maar ze koken in ieder geval vega voor mij. Mijn vriend is geen vegetariër, maar hij eet wel altijd plantaardig mee als ik kook of met wat zuivel/ei apart :)

Dat recept ziet er lekker uit, Suliko. Ik heb Plenty van mijn vriend gekregen en zat er gisteren nog doorheen te bladeren. Ik kijk er niet meer vaak in omdat het niet plantaardig is, maar ik zag wel dat sommige recepten dat toch zijn of makkelijk aan te passen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:53

Van ottolenghi is Er echt super veel aan te passen idd