Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:58

Ik zoek de E-nummers altijd even op. In de grillworst van de Ah zitten deze die niet goed voor je zijn:
E461 Methylcellulose: is een slecht e-nummer. Het is een emulgator en verdikkingsmiddel. Grote inname verhoogt het risico op nierfalen, verminderde opname van mineralen en vitaminen en verstopping van de darmen.
E425, ook wel Konjac, is een slecht e-nummer. Het is een plantaardig verdikkingsmiddel en geleermiddel. Vergroot het risico op darmstoornissen en verminderde opname van vitaminen.

Nu zal het in kleine hoeveelheden geen kwaad kunnen. Maar ik heb al snel darmproblemen. Dus kan ik dit beter niet eten.
Van de grillworst kreeg ik ook darmklachten(voordat ik had gekeken wat erin zat overigens)

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:45

Chanen schreef:
Grappig hoeveel smaken kunnen verschillen. Ik vind de smeerworst van Kips juist heerlijk.

Vandaag iets heel spannends gedaan. Als veganist een magic box besteld via too good to go. Van de biologische supermarkt. Ze waren over van een spaaractie. Hopelijk vooral houdbare producten en weinig tot geen vlees.

Wat leuk! Laat je weten wat er in zat?

Over broodbeleg gesproken.. Hebben jullie een alternatief voor Nutella? :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:48

xIrlijn schreef:
Over broodbeleg gesproken.. Hebben jullie een alternatief voor Nutella? :=

Ik had laatst glazuur gemaakt voor een chocoladecake, bestaande uit Violife roomkaas, poedersuiker en gesmolten chocola. Dat was erg lekker en deed erg denken aan nutella. (Edit: maar ik heb al jaren geen nutella meer op :)) )
Als je gewoon iets van chocospread voor op brood wil kun je cacao pinda pasta van de AH kopen. Geen nutella, wel lekker :) het smaakt naar, ja, gewoon pinda en chocola. Wel zonder suiker.
https://www.ah-boodschappen.nl/storage/ ... 690157.jpg

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:55

Wat goed die cacao pinda pasta van de AH! Die ga ik uitproberen.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:57

xIrlijn schreef:
Chanen schreef:
Grappig hoeveel smaken kunnen verschillen. Ik vind de smeerworst van Kips juist heerlijk.

Vandaag iets heel spannends gedaan. Als veganist een magic box besteld via too good to go. Van de biologische supermarkt. Ze waren over van een spaaractie. Hopelijk vooral houdbare producten en weinig tot geen vlees.

Wat leuk! Laat je weten wat er in zat?

Over broodbeleg gesproken.. Hebben jullie een alternatief voor Nutella? :=



Afbeelding

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:17

Afbeelding
Zoals viel te verwachten is het pakket niet volledig vegan, maar wel geheel vegetarisch en eigenlijk best vegan friendly. Alleen de mini baguettes en de granenrepen zijn niet vegan, de rest allemaal wel. Hoewel ik de babypap denk ik toch ook maar weggeef. :+

- soy barista (2x)
- cuisine coco (2x)
- ramen noodle kit (2 smaken)
- ministry of tea (2 smaken)
- clipper thee
- teff vlokken
- glutenrvrije granenrepen (3x)
- glutenvrije mini baguettes (2x 2 stuks)
- zonnatura ontbijt poppies
- biobim pap
- weleda handcrème
- weleda getinte dagcrème

Overigens vind ik die laatste wel een beetje apart in een verrassingsbox. Je moet maar net de juiste kleur hebben.

Verder ben ik eigenlijk best heel positief verrast. Zeker voor de prijs van €14,99. Alleen de noodles zouden al 7 euro waard zijn.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:28

Ik ga altijd ietsje eerder naar de afhaallocatie en dan vraag ik of ze er een vegapakket van willen maken. Lukt tot nu toe altijd!

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:31

In dit geval ging het om een box die ze over hadden van een spaaractie, dus niet een die ze hebben samengesteld op basis van wat er over was. Al kreeg ik de indruk dat ze dat inderdaad ook wel doen. Zelfs buiten TGTG om.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:24

Aangezien ik NL vaak filet American zie schrijven ipv filet americain: vanwaar de fout en hoe spreken jullie het dan uit?

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:28

poes schreef:
Aangezien ik NL vaak filet American zie schrijven ipv filet americain: vanwaar de fout en hoe spreken jullie het dan uit?

Zo schrijf je het in NL ook. Maar ik denk niet dat iemand er op let. Ik in elk geval niet tot jij het nu schrijft. Ik spreek het wel zo uit trouwens.

https://www.ah.nl/zoeken?query=filet%20americain

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:30

Maar van waar komt het dan? Het is Frans en in het Frans is het dus anders. Super verwarring :D

De link spelt het ook correct.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 00:33

poes schreef:
Maar van waar komt het dan? Het is Frans en in het Frans is het dus anders. Super verwarring :D

Ik kan dit er over vinden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Filet_americain
Citaat:
De benaming 'americain' zou niets met Amerika te maken hebben, maar is een verbastering van 'armoricain' (préparé armoricain).

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 08:58

xIrlijn schreef:
Wat goed die cacao pinda pasta van de AH! Die ga ik uitproberen.


Ik vind deze lekker, maar totaal niet op Nutella lijken door de pindakaas smaak :)

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:30

Wat een leuke box zo Chanen! Die getinte dagcreme is wel bijzonder, maar hopelijk kun je hem wel gebruiken :)

Jets schreef:
xIrlijn schreef:
Wat goed die cacao pinda pasta van de AH! Die ga ik uitproberen.


Ik vind deze lekker, maar totaal niet op Nutella lijken door de pindakaas smaak :)

Logisch, een volwaardige vervanger voor Nutella is sowieso onmogelijk vrees ik. Maar iets chocoladepasta-achtigs wat ik op mijn crackers kan smeren is al top :D

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:33

Bij de natuurwinkel hebben ze enkele vegan chocopasta merken. Ik vind het veel lekkerder dan nutella haha. Ze hebben het in melk en puur varianten.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:41


Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:30


Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:23

Ethelate schreef:
Zie bij AH ook de cacao hazelnoot, zou die niet meer op Nutella lijken?
Deze: AH Pinda hazelnoot cacao pasta https://www.ah.nl/producten/product/wi479586

Had van Happy Bakers glutenvrije worstenbroodjes besteld, die zijn vegan en lekker :9 goed gevuld en knapperig brood :9
En hier dit weekend in de aanbieding https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... je-3st.htm
Had 1 pakje besteld om te proberen maar gok dat ik nog wat meer ga bestellen.


Dit is degene die ik altijd heb en bedoel. Lekker, als je geen Nutella verwacht. Als je hem gaat eten met het idee Nutella te proeven dan is het een teleurstelling. Hadden een vriendin en ik beiden, maar gebruiken hem nu wel gewoon :)

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:48

Ik vind met dat met veel producten, je moet gewoon niet willen vergelijken. Als je niet van Nutella uit gaat is het misschien best lekker, maar in vergelijking smaakt het op z’n minst gewoon anders.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:26

liespower94 schreef:
xIrlijn schreef:
Wat leuk! Laat je weten wat er in zat?

Over broodbeleg gesproken.. Hebben jullie een alternatief voor Nutella? :=



[ [url=m/9KR6L3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaa de hazelnootpasta van dit merk! *\o/* <3 Gezond is het niet te noemen haha, maar vind het af en toe op een wafel zooo lekker.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:08

Jessix schreef:
Ik vind met dat met veel producten, je moet gewoon niet willen vergelijken. Als je niet van Nutella uit gaat is het misschien best lekker, maar in vergelijking smaakt het op z’n minst gewoon anders.

Ja precies, sowieso kan geen enkele chocopasta tippen aan Nutella haha. Maar iets zoets, smeerbaars en van chocola voor op mijn crackers zou top zijn. Daar klinkt dit absoluut geschikt voor :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:42

Goedkope eigen merk hazelnootpasta’s zijn vaak ook vegan. Ik heb er een van de Deen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:55

xIrlijn schreef:
Jessix schreef:
Ik vind met dat met veel producten, je moet gewoon niet willen vergelijken. Als je niet van Nutella uit gaat is het misschien best lekker, maar in vergelijking smaakt het op z’n minst gewoon anders.

Ja precies, sowieso kan geen enkele chocopasta tippen aan Nutella haha. Maar iets zoets, smeerbaars en van chocola voor op mijn crackers zou top zijn. Daar klinkt dit absoluut geschikt voor :D


Gelukkig niet := ik
Vind nutella zo goor , 1 nutella is genoeg :')

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:04

Sonja_vR schreef:
xIrlijn schreef:
Ja precies, sowieso kan geen enkele chocopasta tippen aan Nutella haha. Maar iets zoets, smeerbaars en van chocola voor op mijn crackers zou top zijn. Daar klinkt dit absoluut geschikt voor :D


Gelukkig niet := ik
Vind nutella zo goor , 1 nutella is genoeg :')

Lucky you! :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:10

Jeasix; helaas zijn er nog genoeg andere lekker dingen :=

Maar die van so vegan so fine schijnt lekker te zijn volgens de Nutella liefhebber hier in huis