[FOTO] Show jouw maaltijd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:20

Dat kommetje, en met stokjes, perfect ook :D
Mijn voedselfotografie- en presentatieskills zijn nog in ontwikkeling zullen we maar zeggen, maar het was wel lekker :D Mediterrane aubergine uit de oven met zongedroogde tomaat couscous & groenten. En nog een salade van courgette, basilicum, etc, maar die ontbreekt op de foto :+
Afbeelding

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:03


Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:23

Vast wel Thesserd, klinkt als een lekker recept :9 (Behalve de kaas dan, want dat lust ik niet)

prugelpiet

Berichten: 12580
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:30

Thesserd schreef:
Wauw, ziet er goed uit :D

Couscous heb ik nog nooit gehad. Ziet er lekker uit, maar hoorde dat het 'droge bende' was :') Waar is het mee te vergelijken?



Met niks, want couscous los smaakt nergens naar :=

Suliko

Berichten: 4338
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:34

Oooh heerlijk NikkiDeKerf! Die aubergine uit de oven ga ik onthouden :9

Thesserd, couscous is erg lekker! Ik raad het niet aan om zonder iets te eten, maar kruiden maken het eigenlijk al een heel stuk beter. Ik ben er zeker fan van, want het is makkelijk en zo simpel te combineren met van alles! Je kan het hartiger maken door zongedroogde tomaat, courgette, oregano en ui er door heen doen, maar het kan ook heerlijk als een soort frisse salade met komkommer, tomaat, lenteui en munt.
Ik zou het vooral een keer proberen en wat recepten opzoeken op internet. :D

Mijn ontbijt vandaag: bananensmoothie met lijnzaad, 2 broodjes met tahin-courgettespread, veldsla, kiemen en zonnebloempitten en een grote kop thee.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:38

Ik vind couscous juist erg lekker! Het smaakt voor mij juist minder droog dan bijvoorbeeld sommige rijstsoorten, alleen is het inderdaad wel erg saai om ongekruid en zonder 'vulling' te eten. Vergelijken is een beetje lastig, maar ik zou het gewoon eens proberen in een goed recept :) Het kan afgekoeld ook lekker als basis voor een frisse salade.

Suliko, jaa en echt super makkelijk! Aubergine inkepen, olie/peper/zout/oregano in de inkepingen en erover en wat inwrijven +zongedroogde tomaatjes en stukjes knoflook, en dan 30-40 minuten in de oven op 200 graden. :9
Lekker ontbijt! Maak je die spread zelf? En zo ja: welke tahin gebruik je hiervoor? Ik heb een pot gehaald bij de ekowinkel, maar de smaak is wel erg overheersend, ook in de hummus bijvoorbeeld.

Many
Berichten: 8276
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:42

Thesserd schreef:
Wauw, ziet er goed uit :D

Couscous heb ik nog nooit gehad. Ziet er lekker uit, maar hoorde dat het 'droge bende' was :') Waar is het mee te vergelijken?

Ik ga vanavond dit maken: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/h ... omaat.html
Ben benieuwd of het fotowaardig wordt :+

Couscous moet je echt zelf lekker maken. Je moet het zien als pasta: daar is ook niet veel aan zonder lekker sausje of kruiden.
Door couscous te wellen in bouillon krijgt het al veel smaak. Ook lekker is om de helft van de bouillon te vervangen door (sinaas)appelsap, dan wordt je couscous een beetje zoetig. Verder kun je er alle kanten mee op: het is lekker als salade met bijvoorbeeld gegrilde groenten, noten en sla, maar je kunt het ook in plaats van rijst bij een curry eten.

Suliko

Berichten: 4338
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:45

@nikkidekerf
hmmm, dat ga ik binnenkort absoluut maken! :D

Ik weet niet welke tahin je hebt gekocht? Ik gebruik altijd de tahin-zeezout, die vind ik zelf heel erg lekker door hummus maar heb zelfs laatst tahin koekjes gemaakt met honing en vermalen noten en die waren ook echt heel erg lekker.
Maar ik las veel recepten met witte tahin, dus ik haalde die, maar man wat is die bitter! Echt niet normaal, dus als je die hebt snap ik het overheersende gedeelte wel. Terwijl ik juist dacht dat die zoeter zou zijn omdat er geen zeezout aan toegevoegd is. :+ Die witte tahin ga ik voortaan niet meer toevoegen, want dat vind ik gewoon echt niet lekker (zit je dan met 2 potten).
Maar in de courgettespread zit dus de zeezout tahin (3 el), met sap van een halve citroen, 1 courgette (rauw), klein knoflookteentje en peper en zout.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 15-04-16 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43434
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:47

Oh die aubergine en de boterham gezond zien er heerlijk uit!

Couscous gebruik ik ook regelmatig. Vooral door de koude salade vind ik het heerlijk, en dan is het inderdaad niet te droog ofzo.

secricible

Berichten: 25702
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:50


Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:08

Oehh lekker, lamskoteletten!
Ik heb net mijn lunch op, quesadilla's! Niet zelfgemaakt hoor, leftover Taco Mundo van gister haha!
Vanavond eet ik weer alleen, en ik groei langzaam dicht van al dat bestelde eten. Iemand nog een lekker eenpersoons receptje?

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:22

Afbeelding

Lunch: ciabatta, mayo tonijn en kaas uit de oven.

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:29

Straks zelfgemaakte tomatensoep! Zal ook een foto maken:D

Anoniem

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:31

Die ciabatta ziet er lekker uit!!

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:33

ik volg dit topic al even en zie veel lekkere dingen voorbij komen! alleen vergeet zelf vaak een fotot te maken haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110747
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:07


8nnemiek

Berichten: 43434
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:11

Ik heb vandaag een salade gemaakt van gestoomde pompoen, limabonen, ui, pijnboompitten en een sausje van basilicum, knoflook, zonnebloempitten, citroensap en nog een paar dingetjes :9
Afbeelding

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:35

Oef, jammer genoeg vergeten een foto te maken, maar het was heerlijk (simpel).

Gemarineerde vis uit de vriezer van de lidl (limoen en koriander) omwikkeld met schwarzwalder schinken en dat in de airfryer. (Nog verrassend lekker zeg!!!) met opgebakken aardappeltjes en verse sperziebonen. Daarbij een komkommersalade.

Ben de laatste paar jaar niet meer zo gek van gebakken aardappels, maar alles bij elkaar was het echt lekker.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:36

Niet heel bijzonder en dus ook geen foto van gemaakt, scrambled eggs. De zgn vrijdagavond geen zin om te koken dip...

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:10

Oeps word geen pizza maar burger king. Avondje airsoften kijken bij me vriend! Pizza komt dit weekend nog haha!

8nnemiek ziet er super uit!
Zou hem graag willen maken
Kan helaas niet tegen citroen.

8nnemiek

Berichten: 43434
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:17

Dat lijkt me best lastig, koken zonder citroen! Ik gebruik het heel vaak. Limoen gaat ook niet?
Ik denk dat je de citroen ook goed kan vervangen door een scheutje wijnazijn :9

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:36

Had weinig zin om te koken en weinig inspiratie. Pot pizza/tosti saus ofzo gehaald, bodem van tortilla en belegd met ui, champignons, cheddarkaas, rode peper, parmezaanse kaas en geraspte mozzarella:
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:47

Bimi, courgette, glasnoedels en garnaaltjes gebakken in honing, met saus van sinaasappelsap, soja en gember en getopt met sriracha chili en sesamzaadjes.

Afbeelding

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:53

Och jeetje, mijn eten zit nu in de oven. Heb echt mega honger en dan ga ik dit topic bekijken :')

Mja zo zag het er uit (nog zonder kaas) voordat het de oven in ging. Hopelijk is het lekker xD

Afbeelding

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:58

Afbeelding

Mijn lunch,wit bolletje met sla,gesmolten brie en Badia kruiden.