Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:33

Oeh, die zien er lekker uit.
Ik heb het bakken van chocolat chip cookies in de airfryer ontdekt. Ik bak ze inmiddels 7 minuten Afbeelding

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:23

Oh whoopies zijn heerlijk!

Ik heb van mijn vriend een boek gekregen over (raw) vegan bakken voor valentijn. Vandaag wat inkopen gedaan zodat ik morgen wat kan proberen, ben benieuwd.

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:36

Wij hadden lekker een valentijns high tea gemaakt voor het gezin. Ik had chocoladekoekjes, vanille koekjes met tony framboos-witte chocolade, blondie met framboos, marmercake-red velvet, brownie-oreo cakejes, en brownie-framboos cakejes :Y) Verder had mn zus de hartige broodjes etc gemaakt
Afbeelding

eline_di

Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:56

Lekker allemaal!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:53

Ceetje_bokt schreef:
Oeh, die zien er lekker uit.
Ik heb het bakken van chocolat chip cookies in de airfryer ontdekt. Ik bak ze inmiddels 7 minuten [ [url=m/JiAmcy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gebruik je een gewoon recept? Nog 1,5 maand tot onze nieuwe keuken (met 2 ovens _/-\o_ ) er is. Tot die tijd nog even uitzingen met de airfryer. Ik maak wel af en toe met de oudste appelflappen in de airfryer. Hij vindt dat leuk, ik vind het geen bakken :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:20

SaskiaB schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Oeh, die zien er lekker uit.
Ik heb het bakken van chocolat chip cookies in de airfryer ontdekt. Ik bak ze inmiddels 7 minuten [ [url=m/JiAmcy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gebruik je een gewoon recept? Nog 1,5 maand tot onze nieuwe keuken (met 2 ovens _/-\o_ ) er is. Tot die tijd nog even uitzingen met de airfryer. Ik maak wel af en toe met de oudste appelflappen in de airfryer. Hij vindt dat leuk, ik vind het geen bakken :D

Ja, deze https://rutgerbakt.nl/chocolade-recepte ... p-cookies/
En bij de tweede lading wilde ik hazelnoten er door doen. Ik dacht oh even in de nutribullet, nou toen was het meel. Toch erdoor gemikt. En weet je wat geweldig is? Ze lopen nog minder uit dan de koekjes van de foto. Geweldig! Eindelijk chocolate chip cookies die dik blijven :9 een volgende keer ga ik meer bloem gebruiken dan het voorschrift en hopen dat ze weer dik blijven in de airfryer. Ik heb ook twee ovens en een magnetron en heb heel lang geroepen dat ik zo’n ding niet hoefde want twee ovens, maar ik vind het een geweldig aanvullen. Zeker zo met de cookies, je bakt er vier in 7 minuten (met 1 minuut voorverwarmen) en dan eet je tenminste niet alles in één keer op.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:47

Afbeelding
Zandkoekjes gebakken met de kinderen.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:49

@ceetje: Ik zou ook niet weten wat ik zonder de airfryer zou moeten :D

Maar ik ga ze eens proberen te maken! Je hebt ook de xxl? Dan weet ik ongeveer hoe groot ik ze kan maken.

Deze komen er in ieder geval altijd prima uit. Alleen maar per 2 tegelijk!
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:26

Jep, de XXL. Er gaan er vier in de bakhulp.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:49

Zandkoekjes zijn heerlijk !
En knap met de airfryer.


Ik heb vandaag roze koeken gemaakt.


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:03

Ohh die roze koeken zien er heerlijk uit

Anoniem

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 00:44

Mooi !!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:36

Oeh! Dat zijn mooie roze koeken.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:42

Ohh ik kom graag deelnemen aan dit topic. Sinds een bakchallenge op het werk voor halloween ben ik helemaal om. Sinds december heb ik een fijne keukenmachine en dat maakt het bakken nog veel makkelijker ook.

Mijn baksels van afgelopen weekend:
Lemon meringue tartelettes
Afbeelding
Focaccia met gerookt spek, knoflook en tijm
Afbeelding

En verder heb ik zelf pindakaas gemaakt en daar vervolgens weer pindakaaskoekjes van gebakken...


Die roze koeken zien er goed uit!

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:13

Ik wil binnenkort graag een 'mirror glaze' taart maken. Iemand tips/recept om zo iets te maken? :D

eline_di

Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:47

Lekkere koeken en gebakjes!!

Hier recent onder andere crème brûlée, muffins (blauwe bes en appel) en macarons (gaan ongevuld de vriezer in om later te vullen)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:52

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?


Afbeelding

Ik zie deze foto, mooie dikke hoge taart, 3 lagen best simpel. Volgens de beschrijving zou ik het met 1 pak moeten redden. Ik krijg dit nooit voor elkaar. Mijn taart is altijd zo dun dat ik hem nog niet eens in 3-en gesneden krijg. daarnaast gebruiken ze echt veel boter crème, alleen de mijne is altijd heel (vies) vettig. Ik gebruik altijd de dingen van fun cakes. En volg precies de aanwijzingen. Is dat geen goed merk? Of waar kan ik de mist in gaan :')

Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:57

welk recept is het dan? en welk pak?
Ik vind botercreme sowieso niet te hachelen :D
Smaakt al een stuk beter met meringue erdoor. Er zijn wel recepten te vinden op internet.
Ik ben zelf geen fan van funcakes, maar ik maak sowieso liever alles zelf.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:58

Ik maak ook zelf mn biscuit beslag, is echt een moeite van niks.. Per laag bak ik een nieuw biscuit of ik bak een plaat, dat doorsnijden is bij mij nooit een succes (geworden).

Dit is een goed recept voor de cake: https://www.laurasbakery.nl/biscuit-recept/

En deze voor de botercreme https://www.laurasbakery.nl/basisrecept-vanillecreme/

Ik moet er wel bijzeggen dat ik mijn botercreme pas lekker vind sinds ik een serieuze keukenmachine heb. Die klopt het zo mooi luchtig dat het qua kleur op slagroom lijkt.

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:35

Enchanted cream vind ik persoonlijk veel lekkerder

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:46

Geen ervaring met funcakes. Ik vind botercreme altijd wel lekker, en zeker als je m obv meringue maakt. Maar idd een keukenmachine maakt het luchtig kloppen van biscuit en crèmes etc wel zoveel makkelijker!

Ik ben nog aan het denken wat er dit weekend op de bakplanning komt. Afgelopen week nog pita broodjes en slagroomsoesjes gemaakt <3

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:33

Hier liggen in de koelkast twee soorten deeg: (weer) chocolat chipcookies deeg en gevulde speculaas. Ga eens deze ook eens in de airfryer bakken. Ik hoop dat het lukt.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:29

Ceetje_bokt schreef:
Hier liggen in de koelkast twee soorten deeg: (weer) chocolat chipcookies deeg en
gevulde speculaas. Ga eens deze ook eens in de airfryer bakken. Ik hoop dat het lukt.

Klinkt goed, ik mis foto's := :~

Ik heb voor de eerste keer bagels (met toscaans zeezout) gemaakt, de smaak is goed maar het uiterlijk heeft nog wat aandacht nodig (met meer beleid proberen te koken zodat de ze vorm behouden).
Afbeelding

En een basiscake in tulbandvorm met decoratie, maar daar heb ik helaas geen foto van.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:42

Afbeelding
U vraagt, wij draaien. Hij zag er goed uit, maar de bodem was niet helemaal gaar -O-

eline_di

Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:12

billy3105 schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?


[ [url=m/GMSmY6.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zie deze foto, mooie dikke hoge taart, 3 lagen best simpel. Volgens de beschrijving zou ik het met 1 pak moeten redden. Ik krijg dit nooit voor elkaar. Mijn taart is altijd zo dun dat ik hem nog niet eens in 3-en gesneden krijg. daarnaast gebruiken ze echt veel boter crème, alleen de mijne is altijd heel (vies) vettig. Ik gebruik altijd de dingen van fun cakes. En volg precies de aanwijzingen. Is dat geen goed merk? Of waar kan ik de mist in gaan :')

Gebruik je biscuit van funcakes? Zo ja, welke bakvorm, welke verhoudingen mix en hoe mix/bak je?
Qua crème zou ik kiezen voor SMBC (swiss meringue botercrème). Deze is veeeeel minder vet, zeker als je hem goed laat draaien, en makkelijk zelf te maken zonder pakjes.
Google maar eens.