Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:06

R_oo_s schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb het idee dat ik meer vezels moet eten. Niet alleen uit groente zeg maar...

Wat zijn jullie tips? Bijvoorkeur voor tussendoor en gewoon kha is ook prima. Maar ik raak enigszins verstopt. :/

Zoete aardappel ? Of vind je die niet kha genoeg ? Ik vul hem vaak met een mengsel van feta , rode ui , olijf een rood pepertje ,beetje , koreander , chilli en paprikapoeder , en olijfolie . Misschien niet echt een tussen doortje maar wel vezels .


Die vind ik echt heel erg vies :o


Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:44

BloemBloem schreef:
Janine1990 schreef:
Ooh ja goed idee! Bedankt!

Mijn moeder maakt daar wel broodjes van ook keto volgens mij. Smaakt heel goed hoor! En schijnt goed te helpen al merkten mijn darmen daar weinig van. :')


:)

https://www.koolhydraatarmrecept.nl/vez ... reloaded=1


Ik moet echt een nieuwe keuken met een fatsoenlijke oven (en vaatwasser _/-\o_ )... Want het is echt heel erg broodachtig, vullend én lekker!

Beetje ossenworst met groenvoer erop Y)(^)

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:18

BloemBloem schreef:
Heb ze ook nog nooit gemaakt. Broertje dood aan bijzondere winkels. Zullen die vezels en wijnsteen oid ook gewoon bij de appie te krijgen zijn.


Psyllium haal je gewoon bij de kruidvat, moet je wel even opletten dat het niet gaat om capsules.
Wijnsteenpoeder ligt gewoon het bakvak van de appie, naast de gist, vanillesuiker, klopfix en bakpoeder zakjes van Dr. Oetker.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:35

Hanafubuki schreef:
Ik ben erg blij met mijn bakker die verkoopt koolhydraatarm brood, 3 gram per sneetje. En lekker dat het is :9 het is wel duur maar daar leef ik maar mee. Ik miste brood echt het meest toen ik begon met KHA/KHB eten.


Aldi heeft ook koolhydraat verlaagd, ook lekker en niet heel duur vind ik.
Maar ik vind het veeeeel lekkerder om een eiwrap mee te nemen. Dan mis ik brood totaal niet...

Maar moet wel zeggen, ik heb een weekje geen brood gehad en het is mis inderdaad... :\

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:23

Boras schreef:
3 gr is echt weinig. Dat ben ik nog niet tegengekomen.

Eiwrap is een koude omelet die je vult, denk ik?
Ik moet dan denken aan die koude, rubberen omeletjes van het HEMA ontbijtje.
Ei, gekookt of gebakken, kan in alleen warm eten, geloof ik.


Een paar eieren loskloppen met slagroom en wat zout erbij.

Heb nog nooit bij de Hema ontbeten dus ik zou niet weten of het een vergelijk is.

Laat ze altijd een nachtje in de koelkast staan met keukenpapier om het meeste vet er af te krijgen.
Dan inderdaad beleggen met wat kip, mayo of kerrie en groenten.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 23:21

Boras schreef:
Waarom wil je het meeste vet eraf krijgen?


Voornamelijk voor de smaak. Ik hou van een malse maar droge wrap.

Daarnaast eet ik ze uit de hand en hou ik niet van dat geknoei. :o :')

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:38

corine1981 schreef:
Ik had vorige week wraps gemaakt met alleen eiwit, die waren ook lekker.


Doe je er dan verder ook nog iets door?

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:21

corine1981 schreef:
Janine1990 schreef:
Doe je er dan verder ook nog iets door?

https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... e-tortilla


Oooh heerlijk dankje!
Ik wilde deze week nog voor mexicaans gaan, dus dit klinkt geweldig!

In combinatie met mexicaans roerei en kipgehakt denk ik dat ik hele prettige maaltijden ga hebben hieraan! :D

Ik maak meestal voor meerdere dagen, zodat ik na werk snel kan eten en dan kan gaan paardrijden. Maar met name voor het paardrijden moet ik wel even een volle maaltijd hebben. En alleen groente + vlees is dat vaak niet voldoende. Of gewoon in één dag op :+

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:39

Ben even benieuwd of jullie dit ook ervaren.

Ik ben geen diehard keto eter, dus op vrijdag doe ik gezellig mee met de broodjes op het werk. Geen enkel probleem. Gisteren was ik totaal niet fit en besloot ik gewoon een broodje (afbak) in de oven te gooien en dit deed ik vandaag ook.

Naast dat ik vandaag echt de hele middag te vol was, kreeg ik ook nog last van brandend maagzuur... :\ Super niet chill!

Met tegenzin begonnen aan mijn kha/keto zuurkoolschotel en de ellende verdwijnt als sneeuw voor de zon... }:0

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:41

Tinkerloos schreef:
Ik heb net bananenpannekoekjes gemaakt.

Ik heb in een kom 1 banaan,2 eieren, wat kaneel,en een heel klein beetje zoetstof (kan je natuurlijk ook weglaten) gemengd met de staafmixer.
Beetje boter in de pan,pannekoekjes mix in de pan doen,bakken,en klaar.
Smaakt naar banaan. :+
[ [url=m/70SBYv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Voor echt keto zou ik de banaan vervangen door een EL roomkaas/monchou. In een banaan zit 23 gram/100 gram kh's.

Persoonlijk vind ik dat lekkerder dan met banaan, ik ben gek op alles wat naar banaan smaakt, maar de pannenkoekjes... mwah...

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:11

Sideswipe schreef:
BloemBloem schreef:
Die klinkt goed!

Hier Temptation avond, en ja ik drink en eet alles zelf op :D

[ [url=m/SFB6jG.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ziet er lekker uit!!!

Is dat wijn? Je weet dat alcohol je ketopatroon verstoort? Je lichaam stopt nl met vet verbranden omdat eerst de alcohol verwerkt moet worden.


Ik ging er vanuit dat het kwam vanwege de carbs in de wijn? Maar het gaat om de alcohol? Hoe zit dat?

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:15

Sideswipe schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ging er vanuit dat het kwam vanwege de carbs in de wijn? Maar het gaat om de alcohol? Hoe zit dat?




Het stagneert je vetverbranding.
Eigenlijk moet je alcohol zien als 4de macro nutriënt (Koolhydraten, Eiwitten en Vetten zijn de eerste 3)

Hier staat wel e.e.a.
https://keto.nl/keto-alcohol/#1

Zelf zit ik meer aan de KHA arme kant omdat Ketose niet echt haalbaar is ivm type1 diabetes (ik moet soms dextro nemen om te voorkomen dat ik flauwval)


Interessant, bedankt voor de info!

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 06:44

corine1981 schreef:
Zo, mijn darmen zaten vannacht echt ff in de knoop leek wel, heb een PCM genomen tegen de pijn om te kunnen slapen.. waarschijnlijk moet ik meer vezels eten?? Het ging juist zo goed met de darmklachten...


Psyillium tipte Bloem...

Ik heb deze week ook een paar rotdagen gehad wat maag betreft. Meteen enorme aanslag op mijn gezondheid. Dus ik ga absoluut voor gewoon beperkt. Dus koolhydraatverlaagd brood, Griekse yoghurt en dan de avonden keto maaltijden. Dat gekwakkel als gevolg van de pfeiffer wil ik niet meer.


Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:37

Buikpijn idd en ik heb konijnenkeutels erbij :roll:

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:37

Ik heb die van de Lidl, vind het superlekker... Maar ik vind roggebrood ook heerlijk en daar lijkt het wel wat op.

Maar reken op een 15 gram kh/100 gr.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:28

Ik heb het idee dat het heel erg persoonlijk is of het past.

Ik werd hartstikke ziek van keto, misschien is mijn lichaam er nog niet klaar voor na mijn ziekte, kan. Maar ik was doodmoe, voelde me beroerd. Eerst dacht ik dat ik een voorhoofdsholte ontsteking kreeg... Maar toen nam ik weer carbs en was het weer over :+

Nu ontbijt ik met griekse yoghurt, eet ik tussen de middag twee sneetjes eiwitbrood van de lidl (dat roggebrood spul) en 's avonds eet ik zoveel mogelijk een keto maaltijd, dus al met al denk ik dat het uitkomt op khb. En nu voel ik me weer hartstikke fit.
En het gewicht schommelt rustig aan naar beneden.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:59

Schuur_ schreef:
Hier hetzelfde Janine. Ik ga niet extreem maar let er wel op. Brengt mijn vader een keer appelflappen mee sla ik ze niet af en als ik ff snel moet eten neem ik een broodje.


Hoorde laatst ook al van iemand die het niet kon opbrengen om meer dan één box uit te mesten op keto... Op arm of beperkt was er niets aan de hand.

Dus we zijn niet de enigen :D

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:27

Hmm... ik denk dat ik deze week ook even aan de slag ga hiermee :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: friezenfan2, maatje987 en 1 bezoeker