wat doet de fysio?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

wat doet de fysio?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 22:49

Mijn paardje moet maandag naar de fysio ivm een rugprobleem (waarschijnlijk verschoven wervels want hij heeft een gekke bult op zijn rug). Wat kan/gaat hij doen?
Is er veel verschil met een kraker?
Wat kan ik verwachten?
Groetjes Peppy

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:00

Mijn paard heeft 2 maanden onder behandeling van een fysiotherapeut gestaan. Ook vanwege rugproblemen, maar dan zat het meer in de spieren.
Ik weet natuurlijk niet wat de fysio bij jouw paard gaat doen. Maar ik kan je wel vertellen hoe het er bij mij aantoe ging

Eerst werd m'n paard uitgebreid onderzocht. Ze werd eerst vanuit stilstand bekeken. Of er bepaalde afwijkingen in haar bouw zitten, of ze ergens warm aanvoelt, bobbels heeft enz. Vervolgens moest ik met sydney stappen en draven op een harde ondergrond, zowel rechtuit als op een volte. En vervolgens op een zachte ondergrond. Tenslottewerd er gekeken hoe ze haar gewrichten kan bewegen.
Daarna volgde een serie behandelingen. Die bestonden uit massage, stretchen en ze kreeg een deken op met een magnetische werking. Ik kreeg ook altijd "huiswerk". Stretchoefeningen en massage die ik zelf kon doen. Ik had mijn paard in die periode niet bereden. Alleen gelongeerd en alles weer heel rustig opbouwen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe jouw paard behandeld wordt.