Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:36

Ze ziet er top uit, mooie fjord! ik ben blij om te lezen dat het goed lijkt te gaan en hoop dat de controle hetzelfde zal uitwijzen.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:04

Fijne update deze fotos. Maar snap de voorzichtige blijdschap heel goed . Zet hem op toppers met het verdere herstel en opbouw. Ik hoop haar weer op een keuring /fjordenevenement tegen te komen.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 10:06

Laatste update:
Na 9 weken revalideren hebben wij de laatste controle gehad! Ja jullie lezen het goed; de laatste *\o/*
Alles ziet er super goed uit, haar buik is een mooi stevig geheel geworden, er zijn geen infecties, zwakke plekken of verklevingen zichtbaar, ze voelt zich goed en ze mag weer voorzichtig opgebouwd worden *\o/*

Als kers op de taart heeft de arts benadrukt dat we deze operatie niet gedaan hebben om haar te blijven ontzien, dit is juist gedaan zodat ze echt weer "de oude" zou worden. Dat lijkt gelukt en we hebben geen enkele restricties meer. Dat betekend dat ze zelfs geïnsemineerd mag worden dit jaar *\o/* <3 (bij enige twijfel van de arts had ik dit nooit overwogen maar hij durft echt 100% te geven dat dit geen extra risico meer voor haar zal geven) <3

Dee_Es

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:24

Wat een fantastisch nieuws! *\o/* Dit is jullie zo gegund. Veel plezier en succes met opbouwen.

Ga je ook echt al insemineren dit jaar? Ondanks dat de dierenarts geen problemen er mee ziet vind ik dat toch wel wat heftig. Een veulen voldragen is echt topsport.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 10:31

Dat is zeker topsport, maar voordat het veulen "zwaar" is, ben je een half jaar verder.

De grootste reden dat ik het zsm wil proberen is omdat ik weet dat ik haar ga verliezen. Haar leven heeft al 2x aan een zijden draadje gehangen en haar darmen zullen vroeg of laat weer problemen geven. Ik zou dan erg graag een nakomeling van haar willen en ik ben bang dat ik te laat ben als ik lang wacht. Ik heb wel 6x aan de arts gevraagd of hij echt geen enkele twijfel heeft, want bij 1% twijfel zou ik het niet doen. Maar hij was super duidelijk; "een dracht moet ze echt makkelijk aan kunnen, haar buik is sterker dan ooit!"

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:34

Wat een super goed nieuws!!!!
Wat fijn voor jou en je paardje :)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:40

super goed nieuws Linda!!

en ga voor een mini Raika.

Dee_Es

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:45

Ik kan me heel goed voorstellen dat je een veulentje van haar wil, ze zou ze ook vast heel mooi maken :D en fjordenveulentjes zijn sowieso belachelijk schattig.

Maar ongeacht het gedoe aan haar buik is narcose al behoorlijk heftig voor een lijf, de stal rust etc. Maar eerlijk, jij kent je paard het beste, jij ziet haar elke dag, dus als het goed voelt dan gewoon proberen toch?

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 15:32

De narcose en operatie zijn inderdaad wel heftig geweest. Daarom bouwen we nu ook heel langzaam op... maar ze is conditioneel (qua gewicht bedoel ik) nu alweer terug, ze word zelfs alweer te dik :o en ik heb vorige keer gezien dat de spieropbouw en conditie ook met een maand of 4 alweer een heel eind terug zijn. Dus dat zou precies goed uitkomen met een eventueel veulen in haar buik (als het überhaupt allemaal wel zou lukken natuurlijk, dat is ook niet vanzelfsprekend ;) )

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Tweede koliekoperatie (darmverkleving), ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:55

Wauw! Een betere uitslag had Raika niet kunnen krijgen denk ik, als zelfs een veulen mogelijk is, toch? :D

sanowa

Berichten: 901
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 01:28

Wat super fijn dat het zo goed gaat.