Lecher antenne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3313
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:42

Rainer schreef:
Ik hecht zelf heel veel waarde aan evidence based medicine en behalve een dierenarts, tandarts of fysio komt niemand aan mijn paard. Ik merk echter, dat ik soms bijna voor slechte paardeneigenaar wordt uitgemaakt omdat ik geen osteopaat de lever van mijn paard laten voelen, geen kruiden voor de boze emoties laat uitmeten of de meridiaan van de nieren laat aanprikken. Dit vind ik soms best frustrerend omdat ik écht het allerbeste voor mijn paard wil en ik denk dat heel veel mensen zich simpelweg laten 'aansteken' door deze groep in plaats van dat ze zich echt ergens in verdiepen en als ze googlen ook eventjes kijken wie of wat de bron is van die informatie.


Dit _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wellicht niet de meest inhoudelijke reactie van mijn kant maar wat fijn dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt ;) Als je namelijk de enige persoon op stal bent die niet meedoet aan periodieke osteopaat bezoeken of welke alternatieve behandelaar dan ook wordt je al gauw voor dierenmishandelaar uitgemaakt is mijn ervaring :')

Wat betreft de antenne en biotensor is het meestal zo dat de uitslag of een aardig vage diagnose is die niet zo 123 te verifiëren is middels diagnostische methoden waar je gemiddelde kliniek over beschikt of dat het helemaal eentje is waarvan niet eens bewezen is dat zo'n ziekte bij paarden (in deze vorm) voorkomt. Zo te horen zijn ziekte van Lyme, SI "blokkades", schimmelinfecties in de darmen, nierstenen etc de meest gebruikelijke diagnoses. En daarvoor worden vervolgens alternatieve middeltjes voorgeschreven waarvan ook nog bewezen is dat die niet kunnen werken (homeopathie), maar het paard is achteraf gezien helemaal gezond dus het zou geholpen hebben toch...? ;)

Mijn persoonlijke ervaring was dat mijn paard verklevingen in de darmen zou hebben gehad die te verhelpen zouden zijn dmv aloë vera preparaat toedienen, aan te kopen bij betreffende behandelaar uiteraard :P

Je hoeft trouwens niet te weten hoe iets werkt om op de wetenschappelijke wijze aan te kunnen tonen dat het wel werkt, net zoals poes het uitlegt. Als het daadwerkelijk beter werkt dan placebo komt het na een dubbel blind onderzoek altijd naar voren ongeacht de werkingsmechanisme :j

Als antennes specifieke "frequentie" ofwel "energie" van bepaalde organen zouden kunnen meten zouden degelijke verschijnselen op orgaan niveau ook prima meetbaar moeten zijn met apparatuur waar science based medicine over beschikt. Indien het frequentie of energie is zoals wetenschap deze begrippen definieert.

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 08:47

Vind het wel jammer te lezen dat mensen worden aangekeken op het feit dat ze bepaalde alternatieve zorg/ therapeuten niet laten komen. Dat gaat echt te ver.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:33

Lecherantennes zijn puur bedrog.

Voorstanders beweren dat Lecherantennes de frequenties=trillingen van weefsels en organen kunnen meten. De werkelijkheid is echter dat Lecherantennes puur toevallige cijfers genereren, die absoluut niets met weefsels of organen te maken hebben.

Dat is gemakkelijk genoeg aan te tonen. Hang je paard een hartslagmeter om, galoppeer tien rondjes door de bak, stap twee minuten uit, en vraag de Lecher-man/vrouw om de hartslag te meten. Met zijn/haar Lecherantenne, wel te verstaan. Van alle organen produceert het hart de krachtigste trilling. Als de Lecherantenne werkelijk van alle organen accuraat de trilling kan meten, dan zou het meten van de hartslag een fluitje van een cent moeten zijn.

Je zult zien, in de praktijk slaat het resultaat nergens op. Persoonlijk getest :+ .

Pien63
Berichten: 175
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:03

Lecherantennes zijn puur bedrog,

Whoop, wat een conclusie, dat is blijkbaar jou waarheid, waarom zo venijnig ?
Is net als homeopathie, voor en tegenstanders lijnrecht tegenover elkaar.
Einstein heeft het al beschreven, alles is trilling. Lecher, homeopathie, pendel, wichelroede, biotensor/biosensor. Ze werken allemaal met dezelfde trilling. Leven en laten leven aub.
Alsof de wetenschap zo lekker werk allemaal.
Wees lief voor elkaars mening. Dat zou fijn zijn, dank je

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:10

Pien63 schreef:
Lecherantennes zijn puur bedrog,

Whoop, wat een conclusie, dat is blijkbaar jou waarheid, waarom zo venijnig ?
Is net als homeopathie, voor en tegenstanders lijnrecht tegenover elkaar.
Einstein heeft het al beschreven, alles is trilling. Lecher, homeopathie, pendel, wichelroede, biotensor/biosensor. Ze werken allemaal met dezelfde trilling. Leven en laten leven aub.
Alsof de wetenschap zo lekker werk allemaal.
Wees lief voor elkaars mening. Dat zou fijn zijn, dank je


_/-\o_

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:38

Ik studeer natuurgeneeskunde. Snap wel precies wat mensen hier bedoelen. Planten kunnen een hoop goed doen maar je moet wel je grenzen weten. Zo heb ik een maan eczemer die ik bijna vrij heb van eczeem binnen een jaar met fythotherapie. En een ander die op kruiden vrij is van hengstigheids problemen (zowat kolieken en de hele dag krom staan plassen). Mn 3de paard heeft een nare hoest waar ik haar na 2 weken nog niet vrij van heb en dan bel ik ook gewoon de dierenarts. Is niks mis mee. Waar een hoop de mist mee in gaan is hun grenzen niet weten en denken dat alles natuurlijk op te lossen is, terwijl dit soms gewoon niet zo is. De natuur kan een hoop maar soms ook iets niet.

Wat de leicher antenne betreft weet ik niet goed wat ik ervan vind. Mn paarden worden door de Ostheopaat voor behandeling hiermee doorgemeten. Laatste keer kwam er niets uit.

Janneke2

Berichten: 22837
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:16

Ik ben bioloog genoeg om niet te geloven in wetenschap :j. (Wetenschap is een nuttige menselijke bezigheid: willen begrijpen hoe bijvoorbeeld de natuur in elkaar steekt.)

'Dus' ik geloof ook niet in een meetmethode.
Al kan die zinnig zijn.

Citaat:
heb ik een keer uit wanhoop laten doen bij mijzelf namelijk.
Conclusie: Ik dronk teveel alcohol, waardoor lever en milt teveel moesten werken en ik daardoor klachten had.

PS: Ik drink geen alcohol.


Tja - 'drinkt te veel' vind ik meer een waardeoordeel dan iets anders.

In de keuken geldt dat gist in suiker alcohol kan produceren -
en bij sommige wanboffers met een minder ideale spijsvertering annex stofwisseling gebeurt dit ook.
Zonder verdere toevoeging van bier, wijn of noem het maar.
(Een aantal van hen wordt moe wakker met hoofdpijn, in feite "gewoon" een kater...)

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 10:39

En wat is het verschil met pendelen dan?
En nee, ik hoef even geen reacties als “ onzin”.
Dan doe Ik dit topic liever naar de huiskamer mochten anderen zoiets ook leuk vinden.
Onder de noemer “ alternatief” ofzo

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:49

Precies het verschil weet ik niet uit te leggen.
Maar ik zie met de lechner dat hij bij geen goede doorstroming minder vaak beweegt. Dat geeft dan natuurlijk iets aan.
Pendel kan dat niet.

Maar uiteindelijk draait alles om energie. Dus globaal zal veel op hetzelfde neerkomen.

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 10:49

Een pendel kan stoppen met bewegen?

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:52

Tuurlijk.
Maar daar zul je bijvoorbeeld aan vragen of de lever de oorzaak is van de bepaalde klacht. Dan zal hij aangeven ja/nee/misschien.
Die lechner is daarin duidelijker in de " ernst".

Maar zo zie ik het. Gebruik het zelf niet.

pluisje88

Berichten: 8107
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:59

Muze schreef:
En wat is het verschil met pendelen dan?
En nee, ik hoef even geen reacties als “ onzin”.
Dan doe Ik dit topic liever naar de huiskamer mochten anderen zoiets ook leuk vinden.
Onder de noemer “ alternatief” ofzo


Die vraag heb ik heel vaak gesteld aan mensen die de lechner gebruiken. Ik heb in al die jaren nog nooit een fatsoenlijk antwoord mogen krijgen helaas…

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 11:25

Ik snap gewoon niet goed t verschil tussen al die “ toepassingen”. En dat jij geen antwoord hebt mogen ontvangen vind ik ook best gek

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:33

Volgens mij wordt de lecher meer gebruikt om doelgericht een orgaan uit te testen. Omdat er voor elk orgaan een andere frequentie is. Medicijnen of supplementen hebben vast wel ook een eigen frequentie, maar die zijn vaak nog niet bekend (?). Dus dan wordt vaak de pendel of biosensor gebruikt, daarbij hoef je geen frequenties te weten.

pluisje88

Berichten: 8107
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:47

Nee vind ik ook raar. Het is beter, het is secuurder bla bla bla en als ik dan vraag waarom dat zo is of wat er precies het verschil is dan valt het gesprek dood. Heb wel eens gedacht om een cursus te doen om het verschil zelf te ervaren maar die cursussen kosten kort aan de 1000,- dus daar gaat de lol wel even vanaf

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:20

Maris schreef:
Volgens mij wordt de lecher meer gebruikt om doelgericht een orgaan uit te testen. Omdat er voor elk orgaan een andere frequentie is. Medicijnen of supplementen hebben vast wel ook een eigen frequentie, maar die zijn vaak nog niet bekend (?). Dus dan wordt vaak de pendel of biosensor gebruikt, daarbij hoef je geen frequenties te weten.

Maar als dan een buisje met de druppels op het paard gehouden word zie je de lecher anders uitslaan.
En dus of het waardevol zou kunnen zijn.

Ze zet idd per orgaan dat ding anders.
Op de site van den Hoek staat wel de werking van de lechner uitgelegd.

Ik ben van werkt het werkt het, maakt mij niet uit of dat met pendel of wat anders verkregen word :)

Janneke2

Berichten: 22837
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:58

Het verschil zit m hierin: pendel, biotensor, spiertest etc zeggen vooral 'ja of nee', 'stress of geen stress', etc.
Nuttig.

De lechner meet daadwerkelijk frequenties. Je stelt m in op bijvoorbeeld de lever, 'zwaait' en leest de informatie af.

(Die frequenties kun je met de andere methoden opvragen. 'Is het 50%? Meer? Minder...? Etc.')

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:03

Muze schreef:
En wat is het verschil met pendelen dan?
En nee, ik hoef even geen reacties als “ onzin”.
Dan doe Ik dit topic liever naar de huiskamer mochten anderen zoiets ook leuk vinden.
Onder de noemer “ alternatief” ofzo

Het is wat het is. Er is onomstotelijk bewezen dat noch de Lecher antenne (op deze manier gebruikt dat is te zeggen) noch pendelen enige werking hebben.
Het is gemakkelijk te toetsen, en dat is gedaan.
Prima dat je dat niet wil horen, maar dát verandert de realiteit evenmin als bijelkaar gefantaseerde "energieën"...

pluisje88

Berichten: 8107
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:57

Kuggur schreef:
Muze schreef:
En wat is het verschil met pendelen dan?
En nee, ik hoef even geen reacties als “ onzin”.
Dan doe Ik dit topic liever naar de huiskamer mochten anderen zoiets ook leuk vinden.
Onder de noemer “ alternatief” ofzo

Het is wat het is. Er is onomstotelijk bewezen dat noch de Lecher antenne (op deze manier gebruikt dat is te zeggen) noch pendelen enige werking hebben.
Het is gemakkelijk te toetsen, en dat is gedaan.
Prima dat je dat niet wil horen, maar dát verandert de realiteit evenmin als bijelkaar gefantaseerde "energieën"...


Die is inmiddels volledig duidelijk. Dank je wel voor je bijdrage :j

Neemt niet weg dat ik een andere interesse heb..

Janneke2

Berichten: 22837
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:18

:) Als Kuggur iets anders had gezegd zou het interessant worden.

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 18:03

Tsja weet je… ik ben in principe ook heel erg van de wetenschap. Maar toch zie ik soms mooie resultaten van “ onverklaarbare” zaken en als het geen schade toebrengt en je met gerichte problemen ook niet de gewone geneeskunde schuwt is er, Imo, niets mis mee

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:21

Muze schreef:
Tsja weet je… ik ben in principe ook heel erg van de wetenschap. Maar toch zie ik soms mooie resultaten van “ onverklaarbare” zaken en als het geen schade toebrengt en je met gerichte problemen ook niet de gewone geneeskunde schuwt is er, Imo, niets mis mee

Dat is een andere discussie. Waarom zou iemand er iets op tegen hebben dat mensen met Lecher antennes, pendels wichelroedes Ouji borden etc willen spelen?
Het wordt imo anders als je claims gaat maken die je niet waar kunt maken. En zeker als je flink geld voor je diensten gaat vragen. Dan moet je niet jammeren als mensen je claims niet op je blauwe ogen geloven....

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:23

Ook een onverklaarbaar effect kan nog steeds gewoon aangetoond worden. Het is dan alleen niet goed te verklaren of het mechanisme erachter wordt nog niet goed begrepen.
Probleem bij veel vormen van kwakzalverij is echter dat het veronderstelde effect überhaupt niet aangetoond kan worden.

Pien63
Berichten: 175
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:28

:
Janneke2 schreef:
:) Als Kuggur iets anders had gezegd zou het interessant worden.


:D

Nog even over de Lecher antenne. In de ons omringende landen wordt het vooral gebruikt in de woningbouw bij oa woonbiologen. Deze mensen zorgen ervoor dat je huis op de meest ideale manier wordt gebouwd geopatische belasting. Ik zou zeggen Google maar even.
En nee, dat is geen onzin, kathedralen, pyramides, oude boerderijen staan allemaal op krachtplaatsen. De aarde waar wij op leven is meer dan een te gekke planeet waar wij op wonen maar geeft en neemt ook energie op sommige plaatsen, dus daar kun je handig gebruik van maken.

https://youtu.be/wRCwmqM3-_M
Laatst bijgewerkt door Pien63 op 15-02-22 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:34

Heel vroeger hadden ze daar dan geen lechner voor maar de wichelroede.
En zo gek waren ze toen niet :)
Ze stonden toen dichterbij de natuur toen dan wij.