Lecher antenne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:54

Kan met allebei niet :)

pluisje88

Berichten: 8107
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:03

Muze schreef:
Weet iemand wat verschil lecher en biotensor is?
Kan je een biotensor ook gebruiken om te zien of bepaalde organen bv ondersteuning behoeven? En daarop middelen meten? Of is dat lecher.


Ja dat kan met een biotensor. Zoek wel iemand die serieus goed overweg kan met zo’n ding.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:45

Rainer heeft gelijk. Beide werktuigen doen niet wat de producenten beloven. Ze werken aantoonbaar niet.

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:54

Een biotensor kan je vergelijken met een pendel. Met de lecher kan je frequenties meten. Elk orgaan, elk supplement, alles op aarde heeft zijn eigen unieke frequentie en is zo na te meten. Omdat dit niet wetenschappelijk is bewezen gelooft lang iet iedereen in de werking. De vraag is of alles wetenschappelijk te bewijzen is. En of dat ook echt nodig is.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:10

Ook als we niet begrijpen hoe het werkt kan je resultaten onderzoeken en daar statistiek op loslaten. Daar is niks ingewikkelds aan maar heb ik toch nog nooit iets overtuigends van gezien. Is het nodig? Tja mensen geld over de balk laten gooien voor iets wat niet effectief is, is in mijn ogen niet ethisch. Zeker als dieren in de tussentijd dan geen adequate, werkende zorg krijgen. Gelukkig is dat laatste lang niet altijd van toepassing natuurlijk.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:07

Maris schreef:
Een biotensor kan je vergelijken met een pendel. Met de lecher kan je frequenties meten. Elk orgaan, elk supplement, alles op aarde heeft zijn eigen unieke frequentie en is zo na te meten. Omdat dit niet wetenschappelijk is bewezen gelooft lang iet iedereen in de werking. De vraag is of alles wetenschappelijk te bewijzen is. En of dat ook echt nodig is.

Er wordt een effect geclaimd. Toetsing wijst uit dat dit effect simpelweg niet bestaat. Het is dus wel degelijk wetenschappelijk te bewijzen of dergelijke claims wel of niet kloppen. En ja dat is nodig. Tenzij je graag bij de neus genomen wordt natuurlijk.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:12

Mijn pony is gelukkig na 2 jaar prutsen door diverse klinieken en meer dan 20 verschillende veeartsen, uitgemeten door de lecher antenne waardoor we eindelijk achter de oorzaak konden komen van z'n kolieken. Dus wat mij betreft wel degelijk bewezen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:15

Kuggur schreef:
Maris schreef:
Een biotensor kan je vergelijken met een pendel. Met de lecher kan je frequenties meten. Elk orgaan, elk supplement, alles op aarde heeft zijn eigen unieke frequentie en is zo na te meten. Omdat dit niet wetenschappelijk is bewezen gelooft lang iet iedereen in de werking. De vraag is of alles wetenschappelijk te bewijzen is. En of dat ook echt nodig is.

Er wordt een effect geclaimd. Toetsing wijst uit dat dit effect simpelweg niet bestaat. Het is dus wel degelijk wetenschappelijk te bewijzen of dergelijke claims wel of niet kloppen. En ja dat is nodig. Tenzij je graag bij de neus genomen wordt natuurlijk.

Met alle respect voor je ervaring, dat soort anecdotische succesverhalen hoor je van wat voor geneeswijze dan ook, ongeacht hoe onwaarschijnlijk.
Als je wil weten of de betreffende methode wérkelijk werkt (en niet een geval van toeval is bijvoorbeeld) is de wetenschappeliljke methode het enige werktuig wat uitsluitsel kan geven.

grace1989
Berichten: 828
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:18

1 x bij de hand gehad wat goed was.
Pony stond steeds te stampen op stal. Echt uren achter elkaar.
Hij vond een straling in de stal. Een soort aardstraling.
Op het punt waar de straling de grond raakte heeft hij in een ijzeren plaatje neergelegd.
Het stampen was gelijk over.
Na een paar weken begon hij ineens weer te stampen. Bleek het plaatje verschoven te zijn. Het plaatje weer teruggelegd en toen was het weer over.

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:20

Ik kan bevestigen dat dit soort dingen pure onzin zijn… 1x iemand bij mijn paard gehad met een antheres en biotensor, gewoon omdat ik heel nieuwsgierig was hoe dat nou werkte. Maar nooit meer. Druppels hebben geen zin. Is 99,999% water. Lees 4 druppels Bach bloesem in een flesje en de rest aanvullen met water. Of 1 mini pilletje mensen magnesium op een heel flesje vol water :') nooit meer dus.
Het enige wat klopte is dat ze kon meten dat mijn paard een stresskip is, maar das niet iets nieuws

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:25

En mijn paard doet het dan wel weer goed met haar uitgemeten druppels via lechner.
Zo goed dat de reguliere dierenarts me vorig jaar op belde om te vragen naar wie ik liet komen. Want ze had nu een paard in behandeling waarvan ze ook dacht dat het paard daarbij baat zou kunnen hebben.

Zo kan het dus ook. Regulier samen met alternatief. Want regulier kon ik toen 100 % bevestigen als niet werkend. Maar dat mag altijd wel. Ook al is dat ook niet gratis.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:30

Kuggur, Sommige dingen hoef je gewoon niet wetenschappelijk te kunnen verklaren, als het maar werkt!

pluisje88

Berichten: 8107
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:50

DuoPenotti schreef:
En mijn paard doet het dan wel weer goed met haar uitgemeten druppels via lechner.
Zo goed dat de reguliere dierenarts me vorig jaar op belde om te vragen naar wie ik liet komen. Want ze had nu een paard in behandeling waarvan ze ook dacht dat het paard daarbij baat zou kunnen hebben.

Zo kan het dus ook. Regulier samen met alternatief. Want regulier kon ik toen 100 % bevestigen als niet werkend. Maar dat mag altijd wel. Ook al is dat ook niet gratis.


En grappig genoeg maakt niemand daar een punt van. Ik heb net een rekening betaald van 1900 euro voor een behandeling op basis van een misdiganose. Dierenartsen hebben de ware diagnose niet vastgesteld maar wel een “verkeerde klacht behandeld”. En omdat het regulier heet is dat jammer. Ze kunnen immers ook niet alles weten.

Als je alternatief laat komen en een flesje van een fractie van die prijs niet werkt dan zijn het meteen kwakzalvers…

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:54

Amy223 schreef:
Kuggur, Sommige dingen hoef je gewoon niet wetenschappelijk te kunnen verklaren, als het maar werkt!

Wil je het niet begrijpen?
Het gaat niet om een verklaring, het gaat om toetsing.
Kortom vaststellen OF het werkt.

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 19:26

Maar als mensen er baat bij hebben, en klachten verminderen… is dat dan heel erg? Zelfs als zou het “ niet werken”?
Even er vanuit gaand dat het geen schade geeft.

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:42

Ik denk gewoon dat je moet kijken wat het best bij je paard werkt. Als bij jou paard druppels gekozen op de uitslag van een biotensor of lacher Anthene wel werkt waarom niet? En als het niet werkt zoals bij mijn paard dan maar niet meer

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:47

LiannePuthzy schreef:
Ik denk gewoon dat je moet kijken wat het best bij je paard werkt. Als bij jou paard druppels gekozen op de uitslag van een biotensor of lacher Anthene wel werkt waarom niet? En als het niet werkt zoals bij mijn paard dan maar niet meer

Precies. :j

En behoeden voor de portemonnee wat het veel gehoorde argument is hoeft niemand voor een ander te doen.
Dat zie je wel bij pluisje. Mijn god wat een bedrag.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:49

Onderwerp: Lecher antenne

Amy223 schreef:
Kuggur, Sommige dingen hoef je gewoon niet wetenschappelijk te kunnen verklaren, als het maar werkt!

Als het werkt dan moet je dat wel met statisitiek kunnen aantonen, dat staat nog los van of wij het mechanisme er achter begrijpen. Kan je dat niet (biotensor heeft dan hetzelfde effect als geen biotensor), dan werkt het dus gewoon niet en is er hoogstens sprake van placebo bij enkele individuen.

@Muze, nee dat is niet per definitie erg. Als placebo werkt is dat ook heel mooi. Behalve dat diegene wel heel hard roepen dat het echt werkt en daarmee foute informatie de wereld in helpen. Ik hecht zelf heel veel waarde aan evidense based medicine en behalve een dierenarts, tandarts of fysio komt niemand aan mijn paard. Ik merk echter, dat ik soms bijna voor slechte paardeneigenaar wordt uitgemaakt omdat ik geen osteopaat de lever van mijn paard laten voelen, geen kruiden voor de boze emoties laat uitmeten of de meridiaan van de nieren laat aanprikken. Dit vind ik soms best frustrerend omdat ik écht het allerbeste voor mijn paard wil en ik denk dat heel veel mensen zich simpelweg laten 'aansteken' door deze groep in plaats van dat ze zich echt ergens in verdiepen en als ze googlen ook eventjes kijken wie of wat de bron is van die informatie.

Ik heb overigens zelf ook ervaring van de eerste hand met de biotensor. Ik wist destijds niet beter en de reguliere dierenarts had helaas ook geen behandelopties meer voor de pollenallergie van een pony. Ruim een jaar lang regelmatig iemand laten komen met de biotensor en een hoop druppeltjes. Diegene gaf steeds aan dat het beter ging en dat we nog even door moesten zetten. Elke keer andere druppels en ander voer. Zo gezegd zo gedaan, pony is elk jaar slechter geworden en uiteindelijk met pensioen gegaan.

Ik denk overigens ook dat je goede en minder goede dierenartsen hebt. Er worden fouten gemaakt of er wordt soms niet op tijd gezegd dat de DA het eventjes niet weet en dat je beter bij een andere DA terecht kan. Dat staat imo los van deze hele discussie.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:53

Maris schreef:
Een biotensor kan je vergelijken met een pendel. Met de lecher kan je frequenties meten. Elk orgaan, elk supplement, alles op aarde heeft zijn eigen unieke frequentie en is zo na te meten. Omdat dit niet wetenschappelijk is bewezen gelooft lang iet iedereen in de werking. De vraag is of alles wetenschappelijk te bewijzen is. En of dat ook echt nodig is.


Weet je wat wetenschappelijk onderzoek inhoudt? Het is niets meer dan toetsen of een hypothese klopt door onder gecontroleerde gelijke omstandigheden iets een statistisch significant aantal keer te herhalen en te kijken of dit consequent dezelfde resultaten heeft. Er zijn zaken die een empirisch bewezen werking hebben waarvan we niet weten hoe het werkt.

Wetenschappelijk bewezen betekent niets anders dan: het werkt echt.

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 19:56

Oh maar absoluut ik snap wat je zegt rainer.
En ik vind je absoluut geen slechte paarden eigenaar als je niet allerlei peuten laat komen.
Zelf sta ik voor veel open maar ook voor heel veel niet en ik laat ook niet iedereen langskomen.
Voor mijzelf bijvoorbeeld kan de arts me niet goed helpen met mijn rugklachten, de osteo en chiro wel en iemand gaf mij de tip magnesium te proberen en die combinatie van alles doet mij veel goed.
Is dat een placebo? Tsja wie weet.
Maar ik ga er goed op.

mysa

Berichten: 10533
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:57

Ach, soms (bij niet te ernstige symptomen) kan wat extra tijd en aandacht ook wonderen doen. Want daar schort het nogal eens aan binnen de reguliere geneeskunde.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:58

pluisje88 schreef:
En grappig genoeg maakt niemand daar een punt van. Ik heb net een rekening betaald van 1900 euro voor een behandeling op basis van een misdiganose. Dierenartsen hebben de ware diagnose niet vastgesteld maar wel een “verkeerde klacht behandeld”. En omdat het regulier heet is dat jammer. Ze kunnen immers ook niet alles weten.

Als je alternatief laat komen en een flesje van een fractie van die prijs niet werkt dan zijn het meteen kwakzalvers…


Dat iets bewezen is wil niet zeggen dat het altijd zal werken. De slaagkansen is vaak een percentage. En mensen maken fouten. Helaas.

Van alternatief is de werking nog nooit bewezen. Want zodra het bewezen raakt: is het niet meer alternatief!

Lisa: klopt en dat is overigens ook gewoon bewezen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:58

pluisje88 schreef:
En grappig genoeg maakt niemand daar een punt van. Ik heb net een rekening betaald van 1900 euro voor een behandeling op basis van een misdiganose. Dierenartsen hebben de ware diagnose niet vastgesteld maar wel een “verkeerde klacht behandeld”. En omdat het regulier heet is dat jammer. Ze kunnen immers ook niet alles weten.

Als je alternatief laat komen en een flesje van een fractie van die prijs niet werkt dan zijn het meteen kwakzalvers…


Dat iets bewezen is wil niet zeggen dat het altijd zal werken. De slaagkansen is vaak een percentage. En mensen maken fouten. Helaas.

Van alternatief is de werking nog nooit bewezen. Want zodra het bewezen raakt: is het niet meer alternatief!

mysa: klopt en dat is overigens ook gewoon bewezen.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:03

Muze schreef:
Oh maar absoluut ik snap wat je zegt rainer.
En ik vind je absoluut geen slechte paarden eigenaar als je niet allerlei peuten laat komen.
Zelf sta ik voor veel open maar ook voor heel veel niet en ik laat ook niet iedereen langskomen.
Voor mijzelf bijvoorbeeld kan de arts me niet goed helpen met mijn rugklachten, de osteo en chiro wel en iemand gaf mij de tip magnesium te proberen en die combinatie van alles doet mij veel goed.
Is dat een placebo? Tsja wie weet.
Maar ik ga er goed op.

En dat is imo prima! Ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat je wanneer je (of je paard/hond/weet ik het) ergens last van hebt en je komt niet verder met de reguliere zorg dat je dan ook andere dingen gaat proberen, je moet toch wat.

Poes, je legt me de woorden in de mond :)

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:43

Kuggur schreef:
Amy223 schreef:
Kuggur, Sommige dingen hoef je gewoon niet wetenschappelijk te kunnen verklaren, als het maar werkt!

Wil je het niet begrijpen?
Het gaat niet om een verklaring, het gaat om toetsing.
Kortom vaststellen OF het werkt.


Wat een toon :')
Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet, zou fijn zijn als daar gewoon respect voor kan zijn.
Regulier heeft mij 10000 gekost zonder resultaat, alternatief nog geen 500 met wél resultaat. Dat is voor MIJ meer dan genoeg toetsing.