Peesschede/sesamschede wond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Peesschede/sesamschede wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:04

Kunnen ze het littekenweefsel niet met laser verminderen?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Peesschede/sesamschede wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 23:33

Ja dat kan zeker! Alleen het is een kramper dus met die achterbenen maakt dat het wel heel lastig.

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:19

Linsey1998 schreef:
Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we 10 weken verder na de operatie/ongeluk. Het been is best dik gebleven.

[ [url=m/sWgehq.jpg]Afbeelding[/url] ]

3 weken geleden hebben we een controle gehad. Been heeft behoorlijk wat schade opgelopen, veel littekenweefsel. Hij loopt echter boven verwachting goed.

Kliniek adviseert mij om nogmaals te opereren, en dan al het slechte weefsel te verwijderen en de ringband door te snijden. Echter kan dit niet in de huidige kliniek en moet hij naar Emmeloord.

Wij vinden dit behoorlijk drastisch, en dan nog niet te hebben gehad over het grote geldbedrag wat dit nogmaals gaat kosten. Ik ben hem nu rustig aan het oppakken, lees 30 minuten stappen aan de hand iedere dag en 3 minuten draven. Hij houdt zich goed, alleen been blijft dik en warm.

Maar waar doe ik goed aan? Wel of niet opereren, wel doorgaan met opbouwen of juist niet. Hij staat nu op een paddockje van 10 bij 10. Boxrust is geen optie meer want hij wordt zwaar geïrriteerd en boos, en sleurt je mee het terrein over.

Iemand tips?

Mijne heeft ook zoiets gehad. Mij is altijd gezegd zolang als warm en niet hard is , is het nog steeds niet genezen /ontstoken. Dus forceer niks en geef voldoende rust. Mijne voel ik altijd na het rijden of wandelen eraan. Veel rust is belangrijk. Ik ben nu anderhalf jaar verder en pas terug begonnen met stapritjes kleine stukjes draf.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Peesschede/sesamschede wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 18:43

Voldoende rust krijgt hij zeker. Ik ben nu telkens met een temperatuur laser aan het kijken hoe warm het been/kogel is. Goede been geeft hij rond de 14 graden aan, slechte been is in rust 25,8 graden. Goede been blijft na stappen redelijk gelijk, slechte been wordt nog warmer en gaat dan naar 30 graden. Dat is alleen nog met stappen op het harde.