Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvelienKiss

Berichten: 941
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:26

Waar zit je? Ik heb afgelopen week Ivaanaa ook een paar sokken geleend en die krijg ik morgen terug. Ik zit in Scherpenzeel.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:53

Dat is heel aardig. Ik zit bij Alphen ad Rijn in de buurt. Als het goed is, komen morgen de sokken binnen die op marktplaats stonden.

EvelienKiss

Berichten: 941
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:00

Oh prima, nog beter

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 12:50

Heeft iemand ervaring met de Silver Bells of de Whinny Wellies?

Ik vind het toch een rot idee dat die sok in de winter zo nat wordt...

Iccc
Berichten: 1399
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:55

Hier zijn we aan het afbouwen met de hydrocortiderm naar 1keer pdag en dan om de dag. Smeer nu ook levertraanzalf om alles beetje te helpen kwa genezing maar moet zeggen gaat top alle korsten zijn nu eraf alleen nog een wat roze huidje vandaar de levertraan.

Vind alleen super lastig nu met het warme weer.. vandaag voor het eerst met wat tape geprobeerd en zonder beschermer erover om te kijken of het bleef zitten en viel me zeker niet tegen! Dit was na de ochtend tot de avond net.

Afbeelding
Afbeelding

Ben straks ook wel benieuwd met afbouwen van de sok, maar voorlopig vooral met dit weer houden we hem nog even om en gaan we wellicht beginnen met de nachten zonder. Maar eerst wat meer haar kweken erop.

Pallatin

Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:53

Tip: gebruik smaller tape, nu sluit je relatief veel oppervlakte af. ;) Maar is iig luchtiger dan beschermers eroverheen…Wat voor tape gebruik je?

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:08

Zou met vasculitis altijd iets eromheen laten ipv afbouwen.

Iccc
Berichten: 1399
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:57

Pallatin schreef:
Tip: gebruik smaller tape, nu sluit je relatief veel oppervlakte af. ;) Maar is iig luchtiger dan beschermers eroverheen…Wat voor tape gebruik je?


Klopt je heb helemaal gelijk dit was even wat ik zo snel had en een test ga nu met dunnere proberen.
Geen idee soort isolatie tape denk ik.

Pallatin

Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:43

Ah nou je kunt je bij de action goedkope isolatie tape kopen en dan in een smalle variant. Het is iig super rekbaar spul. En ik heb zelf geen ervaring echt met vasculitis maar idd wat Change zegt; ik zou er echt wat om heen laten zitten. Iets triggert deze reactie en nu is het nog aan het genezen: straks krijg je weer een uitbraak :(:) en moet je misschien weer overnieuw beginnen…

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:11

Zonlicht verergert het probleem in principe, daarom knappen bijna alle paarden ook op door de sokken en andere soorten bescherming rondom de benen waar het zit. Ik zou het dom vinden om ergens mee te stoppen als je duidelijk verbetering ziet door het afdekken, omdat het niet afdekken dan dus duidelijk (een onderdeel van) de trigger is.

Pallatin

Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:09

@ Ivanaa er viel me trouwens nog iets op aan de hoef van het aangetaste been, klopt het dat je paard een afwijkende kroonrand heeft? Die verticale scheur zou mij al zorgen baren, maar de kroonrand lijkt daar ook veel verder op de hoef naar beneden te lopen en lijkt een beetje geribbeld?

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 15:40

De action tape bevalt mij ook goed alleen moet ik mijn techniek nog wel optimaliseren want er is nog wel vaak tape op de track te vinden :') Ik ben ook een beetje bang het te sterk vast te binden als ik eerlijk ben..

Bowo
Berichten: 2824
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 17:39

Ik gebruik dezelfde tape. Door de rek er in doe je het volgens mij niet snel te strak. Ik leg mijn vinger op het uiteinde op het been en rol dan gewoon uit. Zit prima hier.
Ik ben wel kritisch op half been aan overlappende tape, anders blijft het inderdaad niet zitten (dus ik begin voor, 1x rond en dan door tot aan de achterkant van het been)

Pallatin

Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:09

Ik begin buiten, dan naar voor, naar binnen achter en maak dan op het startpunt een lusje zodat je het weer zo eraf haalt. Ik trek het niet strak maar rol het af zodat het nergens knelt. Maar gelukkig zakken de sokken nu ik ze wat vaker heb gebruikt (en gewassen?) niet meer erg, klein beetje maar

Iccc
Berichten: 1399
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 20:35

Pallatin schreef:
@ Ivanaa er viel me trouwens nog iets op aan de hoef van het aangetaste been, klopt het dat je paard een afwijkende kroonrand heeft? Die verticale scheur zou mij al zorgen baren, maar de kroonrand lijkt daar ook veel verder op de hoef naar beneden te lopen en lijkt een beetje geribbeld?


Hoe bedoel je de kroonrand door te laten lopen? Hoef zelf is niet geribbeld zover ik kan zien en voelen misschien lijkt dat zo.
Ja de scheur is bekend bij de smid. Waarom zou je dat zorgen maken? Binnenkort komt mijn nieuwe smid omdat mijn oude ermee stopt dus zal het nogmaals navragen.
Hij heeft voor namelijk ook een scheur maar dat waren oppervlakkige scheuren vanwege ook de droogte laatste tijd. Maar voor info sta ik altijd open wat ik nog kan navragen

BellaroseJarig
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:28

Is er iemand die wel Paypal heeft en toevallig ook sokken wil gaan bestellen bij soxforhorses? Ik zag op FB dat ze nu 20% korting hebben op sets van 4, maar ik heb 1 geen Paypal en 2 de verzendkosten delen is leuker voor de kosten *\o/*

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:18

Ohhh! Ik heb ook geen paypal, maar wel interesse! :o

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:08

Gistermiddag de whinney socks afgedaan vanwege de regen (mijn paard staat bijna altijd buiten) en vanochtend echt hele dikke achterbenen. Het ging zo goed. Nu weer de whinney socks aan en waterdichte beschermers besteld om erover heen te doen. Hopelijk trekt het nu weer bij.

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:11

Ik laat ze gewoon om, maar verwissel ze wel sneller dan. Mijne kan ook niet meer zonder de bescherming, dan staat ze idd ook met een dik been.
Staat 24/7 op zand en schuilstal.

Flubberboot

Berichten: 2907
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:54

Als het regent kan Tet gelukkig wel even zonder, daarna gaat hij direct weer om. Ja moet het ook een beetje droog houden om het onder controle te houden dus daarom heb ik ze liever af in de regen. Daarna droog ik met een handdoek en doe de flyboots weer om

Pallatin

Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 22:27

Wat vervelend Henshem….Hopelijk heeft je paard snel weer dunne benen.
Ik heb hier al weken geen sokken meer om. Met het warme weer van twee weken terug een paar korstjes en irritatie van vliegen, dus toen heeft ie ze af en toe om gehad maarja, m’n bijrijder kwam een paar keer in de week en die wil ik dat gedoe met sokken niet aan doen. Toen de warmte over was waren de laatste korstjes ook zo weer weg. Nou heeft de mijne dan ook geen vasculitis maar wat t wel is geen idee. Ik noem het maar zomermok. Bij hem is heel warm weer dus een trigger en vliegen geven iig een hoop irritatie en daar helpen de sokken ook goed voor

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:03

Gelukkig deden de sokken weer snel hun werk! Denk dat mijn merrie inderdaad niet meer zonder kan. Wel een heftige conclusie. Maar het is niet anders.

Flubberboot

Berichten: 2907
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:03

Iemand hier die nog UV-werende flyboots zoekt? Ik heb Tetje helaas ingeslapen dus heb ze niet meer nodig. Alleen de flyboots voor de achterbenen zijn gebruikt, voorbenen zijn nog zo goed als nieuw. Die voor de achterbenen zijn nog heel, zit alleen iets zand op. Gaat nog gewassen worden. Hoef er niet veel voor, zou fijn zijn als iemand er nog iets aan heeft.

Pallatin

Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:45

Flubberboot schreef:
Iemand hier die nog UV-werende flyboots zoekt? Ik heb Tetje helaas ingeslapen dus heb ze niet meer nodig. Alleen de flyboots voor de achterbenen zijn gebruikt, voorbenen zijn nog zo goed als nieuw. Die voor de achterbenen zijn nog heel, zit alleen iets zand op. Gaat nog gewassen worden. Hoef er niet veel voor, zou fijn zijn als iemand er nog iets aan heeft.

Ach jeetje Flubberboot wat een super naar bericht van Tet…heel veel sterkte!!

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:51

Heel erg veel sterkte, verschrikkelijk bericht. |( :knuffel:

Ik heb er wellicht wel iets aan, wil je me er een PB over sturen? (Foto, maat)