ervaringen low laser gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:37

janderegelaa schreef:
Doet niet hetzelfde.

De Photizo heeft 2 laser diode’s van ieder 0,4 Watt. Daar omheen zitten Led’s.
[ [url=m/AhjaAt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar Jan: dit zijn allemaal SMD led units en echt geen laser diode's.
Lijkt me ook niet echt handig, want bij een laserdiode moet je er weer een diffuser lensje voorzetten om de straal te verdelen.

De fabrikant uit zuid-afrika is daar overigens eerlijker in en heeft het nergens over laser bij dit apparaat.

Vermoed type Osram 1,4 w / 635nm of gelijkwaardig wat erin zit.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:46

Dat zijn toch gewoon twee infrarood light emitted diodes, oftewel leds? Ik kan nergens vinden dat dat laser diodes zijn. Ik heb de photizo zelf naar volle tevredenheid maar vraag me serieus af waar er vanuit de fabrikant staat dat dat geen leds zijn zoals de 635 nm red light leds er omheen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:48

Peetstap schreef:
janderegelaa schreef:
Doet niet hetzelfde.

De Photizo heeft 2 laser diode’s van ieder 0,4 Watt. Daar omheen zitten Led’s.
[ [url=m/AhjaAt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar Jan: dit zijn allemaal SMD led units en echt geen laser diode's.
Lijkt me ook niet echt handig, want bij een laserdiode moet je er weer een diffuser lensje voorzetten om de straal te verdelen.

De fabrikant uit zuid-afrika is daar overigens eerlijker in en heeft het nergens over laser bij dit apparaat.

Vermoed type Osram 1,4 w / 635nm of gelijkwaardig wat erin zit.


De rode licht ledjes idd. Die twee infrarood leds zijn dan natuurlijk geen 635nm. Dat geeft de fabrikant netjes aan.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:04

Je hebt gelijk, het is net andersom, 850nm smd leds in het midden. oeps.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:10

Is een gewone infrarood niet net zo handig??

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:25

Peetstap schreef:
Je hebt gelijk, het is net andersom, 850nm smd leds in het midden. oeps.

Het zijn hele kleine laser diodes. Ik weet dat omdat we hem open gemaakt hebben.

Ik heb mijn fabrikant in Italië die hem open gemaakt heeft net gebeld want ik heb ook niet alle wijsheid. Hij zegt dat het laser diodes zijn in een SMD housing.

Heb een aan foto gemaakt misschien heb je er iets aan.
Afbeelding

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:02

Morganlefay schreef:
Is een gewone infrarood niet net zo handig??


Laserlicht is allemaal 'in fase' zeg maar en gewoon licht of infrarood licht is willekeurig, dus de energie die laserlicht bij zich draagt is veel hoger dan bij licht dat niet in fase is.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:23

janderegelaa schreef:
Peetstap schreef:
Je hebt gelijk, het is net andersom, 850nm smd leds in het midden. oeps.

Het zijn hele kleine laser diodes. Ik weet dat omdat we hem open gemaakt hebben.

Ik heb mijn fabrikant in Italië die hem open gemaakt heeft net gebeld want ik heb ook niet alle wijsheid. Hij zegt dat het laser diodes zijn in een SMD housing.

Heb een aan foto gemaakt misschien heb je er iets aan.
[ [url=m/IcTMrF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mhhh , dan heeft jullie bedrijf of fabrikant een probleem want dan klopt de gegeven technische informatie niet.
Zij hebben het nergens over laser in dit apparaat.


Foto heb je natuurlijk niks aan, maar mocht je infrarood camera hebben dan zou je het afstraal gedrag in beeld kunnen brengen zonder de kunstof kap die erop zit.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:54

Arabesk schreef:
Morganlefay schreef:
Is een gewone infrarood niet net zo handig??


Laserlicht is allemaal 'in fase' zeg maar en gewoon licht of infrarood licht is willekeurig, dus de energie die laserlicht bij zich draagt is veel hoger dan bij licht dat niet in fase is.


Handy uitgelegd :j +:)+

Iets Meer inhoudelijk:

Lasers deliver concentrated, focused-beam, coherent light over a very small area. At high power levels, such light is capable of burning, cutting, and causing injury. At lower power levels, laser light can have stimulating and healing effects. Because it is concentrated, laser light penetrates deeply, but is limited to a confined area. Lasers may require certain safety precautions and eye protection, as laser light is very dangerous to the eyes.

LED’s deliver light over a more broad area, but at lower power. Their greater area coverage allows the maximum number of cells to receive beneficial light stimulation, with a faster treatment time than lasers. LED’s provide light at a more gentle power level than lasers, and therefore do not require precautions for eye safety.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:00

Morganlefay schreef:
Is een gewone infrarood niet net zo handig??


Yep, in basis doen al die apparaatjes hetzelfde, infrarood met juiste nm, is infrarood.
plak een aantal infrarood ledjes op een printplaatje, voeding ervoor , al dan niet instelbaar modulerend en je geeft er een leuk naam aan.
Al dan niet met het woord laser erin, want dat doet er blijkbaar niet toe of het echte laser is of led.
Er is nogal wat van dit spul op de markt met soms fikse prijzen....., zit op of net over het randje van consumenten misleiding.

Het zal me overigens niet verbazen dat higpower leds, de echte laserunits gaan verdringen.
De ontwikkelingen op led gebied gaan erg snel, 200 watt leds zijn geen uitzondering meer.
Dan pak je met een streek meteen een groter oppervlak zonder een patroon af te hoeven werken.
Probleem is nog wel de koeling van deze leds gemonteerd bv in een kop, die koeling maakt zo,n kop nogal groot.
Daar heb je met een laser weer geen last van, de laserunit zelf kun je immers netjes koelen in de behuizing zelf.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:26

Helaas zijn veel apparaten totaal niet gespecificeerd. Philips heeft ook nauwelijks aan welke frequentie etc hun infrarood producten geven.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:55

Peetstap schreef:
Morganlefay schreef:
Is een gewone infrarood niet net zo handig??


Yep, in basis doen al die apparaatjes hetzelfde, infrarood met juiste nm, is infrarood.
plak een aantal infrarood ledjes op een printplaatje, voeding ervoor , al dan niet instelbaar modulerend en je geeft er een leuk naam aan.
Al dan niet met het woord laser erin, want dat doet er blijkbaar niet toe of het echte laser is of led.
Er is nogal wat van dit spul op de markt met soms fikse prijzen....., zit op of net over het randje van consumenten misleiding.

Het zal me overigens niet verbazen dat higpower leds, de echte laserunits gaan verdringen.
De ontwikkelingen op led gebied gaan erg snel, 200 watt leds zijn geen uitzondering meer.
Dan pak je met een streek meteen een groter oppervlak zonder een patroon af te hoeven werken.
Probleem is nog wel de koeling van deze leds gemonteerd bv in een kop, die koeling maakt zo,n kop nogal groot.
Daar heb je met een laser weer geen last van, de laserunit zelf kun je immers netjes koelen in de behuizing zelf.

Ik ben het niet met je eens. Gewoon infrarood is wel degelijk anders dan een echte lasermodule. Echte laser is coherent en monochromatisch en dat is een LED met een filtertje eroverheen niet. En er is ook al genoeg research waaruit blijkt dat een “echte” laser veel beter presteert dan een LED.

Een enkele 200 Watt LED is niet alleen probleem voor de koeling, het is ook een probleem voor de voeding. Dat zou wel een heel groot apparaat worden.

Dus...LED, hartstikke leuk maar alleen surficial.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:50

Hannanas schreef:
Helaas zijn veel apparaten totaal niet gespecificeerd. Philips heeft ook nauwelijks aan welke frequentie etc hun infrarood producten geven.


Denk dat je een verkoper of fabrikant die niet open de spec's geeft zoals milliwatts en juiste NM en er mooie verhalen omheen zet niet serieus kunt nemen, en dus aangeboden apparatuur mooi vergeet verder.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:01

janderegelaa schreef:
Ik ben het niet met je eens. Gewoon infrarood is wel degelijk anders dan een echte lasermodule. Echte laser is coherent en monochromatisch en dat is een LED met een filtertje eroverheen niet. En er is ook al genoeg research waaruit blijkt dat een “echte” laser veel beter presteert dan een LED.

Een enkele 200 Watt LED is niet alleen probleem voor de koeling, het is ook een probleem voor de voeding. Dat zou wel een heel groot apparaat worden.


Beter lezen Jan: ik heb het nergens over een led met filtertje eroverheen.

Wel had ik het over voor een apparaat als de Photizo en gelijkwaardig:

Maar Jan: dit zijn allemaal SMD led units en echt geen laser diode's.
Lijkt me ook niet echt handig, want bij een laserdiode moet je er weer een diffuser lensje voorzetten om de straal te verdelen.


En heb nog steeds geen antwoord of de Photizo nou volledig werkt met leds en niet met laserdiode's.
fabrikant is er zelf n.l. heel duidelijk en eerlijk in.


Een voeding voor 200 watt led is makkie, das nou net de truc van alle led verlichting > lage stroom > hoge licht opbrengst.

Citaat:
Dus...LED, hartstikke leuk maar alleen surficial.

Mee eens, houd met 2 a 3 cm diepte wel op.
Maar dat kon dus wel es gaan veranderen met de opkomst high power leds.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:31

De enige manier hoe je een LED op een bepaalde kleur krijgt is met een filtertje. Je mag daar ook coating voor lezen.

Er zit wel een soort van diffuser op de middelste diodes.

Ik heb je antwoord gegeven op wat er mijns inziens inzit.

1 200 Watt Led lamp is natuurlijk geen lage stroom meer, ik heb de voeding daarvoor opgezocht en dan kan ik je verzekeren dat het geen handheld apparaat op een batterij meer is. En de koeling heeft ook stroom nodig.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:23

janderegelaa schreef:
De enige manier hoe je een LED op een bepaalde kleur krijgt is met een filtertje. Je mag daar ook coating voor lezen.

.


Is onzin.



Waarheid:


Afbeelding

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:39

janderegelaa schreef:
1 200 Watt Led lamp is natuurlijk geen lage stroom meer, ik heb de voeding daarvoor opgezocht en dan kan ik je verzekeren dat het geen handheld apparaat op een batterij meer is. En de koeling heeft ook stroom nodig.


Ik heb nergens gezegd dat een > 100watt led vervanger zou zijn voor een ir led handheld, wel een vervanger kan worden voor een stationaire laser unit met diffuserlens.
En met stroom van ca 3 Amp is dat prima handzaam te maken.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:42

janderegelaa schreef:
Er zit wel een soort van diffuser op de middelste diodes.

Ik heb je antwoord gegeven op wat er mijns inziens inzit.

.


Ik kijk naar wat naar de fabrikant zelf zijn inziens erin zit; en die heeft het nergens over laser diode,s maar alleen maar over leds.

Citeren doe ik maar niet, dat kun je zelf opzoeken of opvragen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:21

Peetstap schreef:
janderegelaa schreef:
De enige manier hoe je een LED op een bepaalde kleur krijgt is met een filtertje. Je mag daar ook coating voor lezen.

.


Is onzin.



Waarheid:


[ Afbeelding ]

Dit is de waarheid ja. Voor een laser MODULE. Dat is dat ding die gekoeld moet worden waar we het een stukje terug over hadden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:31

Different semiconductor compounds emit light in definite regions of the visible light spectrum and therefore they produce different intensity levels of light. The choice of the semiconductor material used in manufacturing the LED will determine the wavelength of the photon emissions and the resulting color of the emitted light.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:22

janderegelaa schreef:
Different semiconductor compounds emit light in definite regions of the visible light spectrum and therefore they produce different intensity levels of light. The choice of the semiconductor material used in manufacturing the LED will determine the wavelength of the photon emissions and the resulting color of the emitted light.



Precies, en dus geen filtertje of coating bij ELK type led, das onzin verhaal.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:27

janderegelaa schreef:
De enige manier hoe je een LED op een bepaalde kleur krijgt is met een filtertje. Je mag daar ook coating voor lezen.

.


Is onzin.



Waarheid:


Afbeelding

Citaat:
Dit is de waarheid ja. Voor een laser MODULE. Dat is dat ding die gekoeld moet worden waar we het een stukje terug over hadden.



Het gaat hierboven in de afbeelding over leds, totaal niet over een echte laser.

Dit moet jij toch weten ?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:48

Peetstap schreef:
janderegelaa schreef:
Different semiconductor compounds emit light in definite regions of the visible light spectrum and therefore they produce different intensity levels of light. The choice of the semiconductor material used in manufacturing the LED will determine the wavelength of the photon emissions and the resulting color of the emitted light.



Precies, en dus geen filtertje of coating bij ELK type led, das onzin verhaal.

Je hebt gelijk. Maar de compound wordt van die stof gemaakt. En dat geeft de Nm. Maar dat maakt het nog geen laserlicht. En dat is wel wat ik bedoelde. Of je het nou in een fillter, coating of compound doet.

De rood onderstreepte items is waarom LED geen laser is:


Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: ervaringen low laser gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:53

Ik lees al een tijdje mee maar ik snap er nu weinig meer van. Ik heb wel interesse in dit apparaatje. Ik ben de hpl gewend, maar het is toch een beetje een onding in die zin dat ik iets wil hebben wat ik zo te voorschijn kan toveren, maar ook een keer kan uitlenen aan een klant om zelf een plekje te behandelen bv.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:54

Cemlys schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar ik snap er nu weinig meer van. Ik heb wel interesse in dit apparaatje. Ik ben de hpl gewend, maar het is toch een beetje een onding in die zin dat ik iets wil hebben wat ik zo te voorschijn kan toveren, maar ook een keer kan uitlenen aan een klant om zelf een plekje te behandelen bv.

Dan moet je snel zijn. Het magazijn in Denemarken is afgebrand en er zijn er nog maar een paar.