Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:33

Fijn dat hij niet in de zon wil gaan staan. Ik ben niet zo van de waarschuw, maar deze vond ik nodig. Dus fijn... toch niet nodig. Veel beterschap met je paard, ik hoop dat ie er snel weer bovenop is.

Anoniem

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:42

Fijn dat hij wel gewoon mest. Hij mest ook gewoon goed etc? Minder is natuurlijk logisch als hij minder eet..

Hoe is het nu met hem? Denk om jezelf ook.. ik weet uit ervaring dat dat nu niet belangrijk lijkt, maar hij heeft je nog lang nodig.

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:53

Beterschap voor Loki...

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:56

Beterschap voor Loki! Hopelijk knapt hij snel weer op!

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:25

Heh jasses wat naar!

Hier ook steeds af en aan een ziek paard gehad... meermaals per dag naar stal, wekenlang, het sloopt je... En toch ga je door, alles voor je paardenkind.

Heel veel sterkte, ik hoop dat hij snel opknapt :knuffel:

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:00

Jeetje Caro, wat schrikken! Sterkte voor Loki! :knuffel:

Orezriver
Berichten: 31
Geregistreerd: 09-08-20

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 01:39

Heel veel sterkte!!

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:45

Hoe is hij er vandaag aan toe?

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:56

Oh nee, dat is schrikken. Gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan. Mijn duimen draaien!

NelvR

Berichten: 39
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:05

Wat naar, heel veel beterschap !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:06

Heel veel sterkte en beterschap gewenst!

MarloesHJ

Berichten: 2469
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:26

Veel sterkte en beterschap gewenst!

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 13:08

Hoi allemaal, even weer een update.

Gisterenavond toch weer de dierenarts gebeld, hij was zoooo ontzettend moe en temp was weer gestegen naar 39.5. Dierenarts gaf aan ze niet veel voor hem zou kunnen doen als ze langskwam (hij moest zijn medicatie nog hebben toen ik hem temperatuurde) en dat hij vooral de koelte van de nacht nodig zou hebben. We hebben nog even aan de telefoon zitten sparren wat het nou zou kunnen zijn, en zij begint nu toch meer te neigen naar iets parasitairs (zoals anaplasmose) dan een virus, gezien geen enkel ander paard op stal klachten heeft.

Vanmorgen had hij 39.3 en was hij iets fitter dan gisterenavond, heeft zowaar het grootste gedeelte van zijn slobber opgegeten!!! Wel nog steeds wankelend en weinig ruwvoer eten (elk kwartier 2 hapjes zeg maar). Weer even overlegd met de DA en ze zou straks als ze op de praktijk is kijken of er al uitslagen binnen zijn, maar ze vermoedt van niet. We kunnen helaas niet op voorhand al antibiotica starten, omdat het een middel is wat eenmalig intraveneus gegeven moet worden en het een behoorlijk heftig middel is, dus dat kan je niet geven als je de diagnose nog niet zeker weet.

Tot zo ver de update, nu even thuis een paar uur weer bijkomen en dan weer richting stal om te tempen, koelen en voeren :Z

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:12

Sterkte en beterschap. Ik vind 39,3 koorts in de ochtend heftig.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:17

Blijft spannend zo zeg, en de warmte werkt ook niet mee...Heel veel sterkte!

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:27

xLoki schreef:
Hoi allemaal, even weer een update.

Gisterenavond toch weer de dierenarts gebeld, hij was zoooo ontzettend moe en temp was weer gestegen naar 39.5. Dierenarts gaf aan ze niet veel voor hem zou kunnen doen als ze langskwam (hij moest zijn medicatie nog hebben toen ik hem temperatuurde) en dat hij vooral de koelte van de nacht nodig zou hebben. We hebben nog even aan de telefoon zitten sparren wat het nou zou kunnen zijn, en zij begint nu toch meer te neigen naar iets parasitairs (zoals anaplasmose) dan een virus, gezien geen enkel ander paard op stal klachten heeft.

Vanmorgen had hij 39.3 en was hij iets fitter dan gisterenavond, heeft zowaar het grootste gedeelte van zijn slobber opgegeten!!! Wel nog steeds wankelend en weinig ruwvoer eten (elk kwartier 2 hapjes zeg maar). Weer even overlegd met de DA en ze zou straks als ze op de praktijk is kijken of er al uitslagen binnen zijn, maar ze vermoedt van niet. We kunnen helaas niet op voorhand al antibiotica starten, omdat het een middel is wat eenmalig intraveneus gegeven moet worden en het een behoorlijk heftig middel is, dus dat kan je niet geven als je de diagnose nog niet zeker weet.

Tot zo ver de update, nu even thuis een paar uur weer bijkomen en dan weer richting stal om te tempen, koelen en voeren :Z


Wat voor medicatie geef je? Metacam?
Dat hij toch eet, ook al is het weinig, moet je maar zien als een goed teken :) ; Het lichaam geeft nog steeds aan dat het energie nodig heeft en daarop kan hij het gevecht blijven voeren.

BETUWE schreef:
Sterkte en beterschap. Ik vind 39,3 koorts in de ochtend heftig.


Dat het vannacht koel is geweest, zegt natuurlijk niets over wat er in het lichaam van het paard gebeurt. Dat bepaalt namelijk de temperatuur. Voor het paard is de buitentemperatuur gewoon wat comfortabeler geweest waarschijnlijk (afgaande op zijn reactie op het douchen).

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 13:29

BETUWE schreef:
Sterkte en beterschap. Ik vind 39,3 koorts in de ochtend heftig.

Is het ook, streeftemperatuur voor dit weekend is rond de 39 dus dat redt hij nog. Hij komt van 41 af natuurlijk. Ik temperatuur hem ook steeds vóórdat ik hem zijn koortsremmer geef, dus hopelijk is ie net als gisteren vanmiddag weer wat gezakt... maar zoals al vaker benoemd in dit topic, heeft de koorts natuurlijk ook een functie, en dat is dat zijn lichaam een indringer aan het bestrijden is.


@Janine1990 hij krijgt quadrisol, werkt meer op de koorts dan metacam!

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:47

Ik heb jaren terug ook een paard gehad die hele hoge koorts had. In de ochtend rond 39 en ‘s avonds over de 40 graden. Dit dagen lang. Eerst wisten we ook niet waarvan maar Gelukkig waren dit ontstoken wortelpunten. Dan weet je wat en kun je erna handelen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:53

Zijn de leverwaardes na gekeken?
En anders toch eens testen op lyme of dergelijk,paard van een vriendin had ook vreemde dingen ook hoge koortsen en had uiteindelijk piroplasmose. paard kwam wel uit buitenland.

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:05

xLoki schreef:
BETUWE schreef:
Sterkte en beterschap. Ik vind 39,3 koorts in de ochtend heftig.

Is het ook, streeftemperatuur voor dit weekend is rond de 39 dus dat redt hij nog. Hij komt van 41 af natuurlijk. Ik temperatuur hem ook steeds vóórdat ik hem zijn koortsremmer geef, dus hopelijk is ie net als gisteren vanmiddag weer wat gezakt... maar zoals al vaker benoemd in dit topic, heeft de koorts natuurlijk ook een functie, en dat is dat zijn lichaam een indringer aan het bestrijden is.


@Janine1990 hij krijgt quadrisol, werkt meer op de koorts dan metacam!



Oké, ja wij hebben de laatste keer metacam gehad. Geen idee wat we eerder hadden. Maar ik was wel erg positief over de metacam. Scherpe randjes er af, en lichaam kon het werk doen.
Maar die van mij at wel behoorlijk goed en was vrolijk en stabiel in bewegen (op onregelmatig na door de ontsteking in de lies).

Staat je paard 's nachts op stal?
Die van mij had in de ochtend ook altijd relatief hogere waarden. We gaven de metacam 's middags rond 16 uur en 's ochtends was het uitgewerkt. Daarnaast kon hij natuurlijk minder bewegen waardoor de ellende minder goed kon worden afgevoerd.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 14:10

@beatje volgens mij zitten die in het algemeen bloedonderzoek, waar we de uitslag nog niet van binnen hebben.

@Janine1990 we waren begonnen met metacam woensdagavond al, maar toen kreeg hij vrijdag die hoge koortspiek van 41.2 ondanks de metacam en toen moest ie over op quadrisol. En nee, hij staat niet op stal maar 24/7 buiten!

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:21

Heeft de DA na die ene keer geen koorstremmers meer geïnjecteerd?

Fijn dat hij buiten staat. Uiteraard is het niet te vergelijken, die van mij had 'gewoon' ontstoken lymfeklieren.

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Paard flink ziek, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:26

Woow wat schrikken. Hopelijk komt het snel goed! Heel veel sterkte!

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 14:28

Janine1990 schreef:
Heeft de DA na die ene keer geen koorstremmers meer geïnjecteerd?

Fijn dat hij buiten staat. Uiteraard is het niet te vergelijken, die van mij had 'gewoon' ontstoken lymfeklieren.

Hij heeft zowel donderdag als vrijdag per injectie koortsremmers in de bloedbaan gekregen, en ik geef hem daarnaast dus nog 2x per dag oraal quadrisol!

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:39

He verdorie, wat een ellende, en dan ook nog met deze hitte.
Ik hoop dat hij snel opknapt! En dat je de resultaten snel binnen hebt.

Denk je ook goed aan jezelf? Wel genoeg drinken en je rust nemen nu je zoveel zorgen hebt :(:)