Help! Wie weet wat dit is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24114
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:57

Ik laat mijn da idd ook liever komen. Kunnen ze ook beter structuur, warmte etc voelen. En algehele controle paard daarbij.

Verstandig om een andere da te vragen. Ben benieuwd!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:39

Tancreda4 schreef:
Ik laat mijn da idd ook liever komen. Kunnen ze ook beter structuur, warmte etc voelen. En algehele controle paard daarbij.


Nou, dat dus. Ik zou me niet echt op mijn gemak voelen om zo lang aan te kijken aan de hand van een foto, laat staan dat er dus niet eens een DA ter plekke is geweest om te kijken en voelen.

Is het tegenwoordig normaal in Nederland dat alles maar via mail/Whatsapp gaat met dierenartsen?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:50

daffie1986 schreef:
Is het tegenwoordig normaal in Nederland dat alles maar via mail/Whatsapp gaat met dierenartsen?

Niet alleen met dierenartsen, ook met huisartsen helaas.

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:55

Dierenarts komt gewoon als je er om vraagt.
Maar dat is duurder he...

Massa's mensen die er voor kiezen om per app een vraag te stellen, terwijl het eigenlijk je verantwoordelijkheid is(imo) om gewoon de dierenarts te laten komen.

Is me werkelijk nog never nooit gebeurd dat een dierenarts om een foto vraagt, als ik bel voor een consult..

Jolliegirl

Berichten: 33001
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:56

Het is hopen dat dit niet bij een ader zit als dit opem zou barsten.

Helaas meegemaakt zoals ik zei.. Was niet fijn.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:57

Punz schreef:
Dierenarts komt gewoon als je er om vraagt.
Maar dat is duurder he...

Massa's mensen die er voor kiezen om per app een vraag te stellen, terwijl het eigenlijk je verantwoordelijkheid is(imo) om gewoon de dierenarts te laten komen.

Is me werkelijk nog never nooit gebeurd dat een dierenarts om een foto vraagt, als ik bel voor een consult..

Maar heb je in de laatste 3 maanden een da gebeld? Want nu met de Coronamaatregelen is het vaak toch echt lastiger om een afspraak te krijgen. Gelukkig is mijn da ook mijn buuf en die komt nog gewoon, maar ik hoor genoeg andere verhalen.

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:29

Ja hoor.. ook de laatste drie maanden. Paard op stal óf tussen 2 touwen vast en dierenarts kan zijn werk doen zonder dat ik in de buurt hoeft te staan.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:34

Anoeska27 schreef:
daffie1986 schreef:
Is het tegenwoordig normaal in Nederland dat alles maar via mail/Whatsapp gaat met dierenartsen?

Niet alleen met dierenartsen, ook met huisartsen helaas.


Is hier ook even geweest tijdens de corona, leuk joh. Dochter van 3 had last van haar keel en ik was zeker van een gewone verkoudheid. Kwam ha eerst aan via een telefonische diagnose voor Astma met medicijnen voorgeschreven. Als ze dan nog meer ging hoesten moest ik direct stoppen een een filmpje doorsturen. Ze wouden haar gewoon niet zien.

Snap dat er nu door die Corona dus anders gehandeld zou kunnen worden, maar buiten de corona om dus ook al een "normaal" begrip aan het worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:48

Punz schreef:
Dierenarts komt gewoon als je er om vraagt.
Maar dat is duurder he...

Massa's mensen die er voor kiezen om per app een vraag te stellen, terwijl het eigenlijk je verantwoordelijkheid is(imo) om gewoon de dierenarts te laten komen.

Is me werkelijk nog never nooit gebeurd dat een dierenarts om een foto vraagt, als ik bel voor een consult..


Hier wordt ook niet om een foto gevraagd hoor, men zegt eerder dat men dat niet vanaf een foto kan beoordelen.
De veeartsen komen hier ook nog gewoon aan huis, ook tijdens corona.

jessicatje
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-07-10

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 18:32

Update

Fotos naar second opinion gestuurd. Die geeft aan of een sacroide of een fibroom. Daarom is er vandaag een dierenarts langs geweest!

Die heeft een swab afgenomen en gaat dit naar Utrecht sturen om te onderzoeken of het een sacroide of een fibroom is.

Wordt vervolgd...

Maar ben blij dat er eindelijk actie is en hopelijk hebben we snel een oplossing!

Tancreda4

Berichten: 24114
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:07

Ik hoop met je mee!

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:18

Goed dat je er een dierenarts bij hebt gehad.
Ik hoop voor je dat snel duidelijk is wat het is en dat het iets is wat goed behandelbaar is.

amsterdam10
Berichten: 596
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:02

Hoi TS, heb je al wat gehoord van de tweede dierenarts van Utrecht?

jessicatje
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-07-10

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 13:40

Update

Net gebeld doot de dierenarts, hij is positief op sacroide.

De dierenarts gaf mij door dat er mogelijkheid met zalf is alleen gaat dat lastig worden wegens de plek waar het zit. De huid wordt lelijk en kan pijnlijk worden. Maar omdat dit dus naast zijn koker zit kan dit een gevaarlijke situatie worden. Iemand misschien tips hiervoor ?

Verder was er nog een optie voor cryotherapie. Hiervoor alvast contact opgenomen met wolvega of ze dit doen en de verbonden kosten hieraan. Iemand hier misschien ook ervaring mee?

Verder zijn alle tips welkom!

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:33

Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik wil je wel even zeggen dat je goed gehandeld hebt en dus niet eerst 2 weken hebt afgewacht. Hoe eerder je weet wat het is, hoe sneller/beter de behandeling kan aanslaan.
Sterkte/succes ermee!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:46

Zolang hij dicht is kan het geen kwaad.Is dat open plekje nu dicht?

jessicatje
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 16:54

De plek kruipt steeds meer naar buiten toe. Waarschijnliijk schuurt hij er met zijn been tegenaan.

In wolvega raden ze cryotherapie af wegens de plek van de sacroide. Hier zijn nu ook fotos naar toe gestuurd en morgen bellen ze weer voor een afspraak.

Hij moet hiervoor volledig onder narcose (super spannend). Met een laser wordt het verwijderd, omdat snijden in een sacroide niet aangeraden is.

Fingers crossed

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:01

Bij Moses hebben ze de sarcoides weggesneden en vervolgends gelaserd. Hij werd wel staand geopereerd omdat ze koudbloeden liever niet onder gehele narcose willen.
Daarna rustig hersteld en tot nu toe geen nieuwe plekjes gespot.

Hopelijk kunnen ze jou paard succesvol behandelen en is er genoeg huid om te kunnen sluiten.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:29

De plek wordt inderdaad heel lelijk met zalf. Ik kan niks zeggen over de lange termijn, maar wel over de korte termijn (3 maanden en op borst) zeker tijdens het gebruik van de zalf is het een nare plek, het brandt zegmaar in overal waar je zalft en nog een deel er om heen. Echt een lelijke grote open wond. Het groeit wel weer dicht, in het geval van het paard waar ik over spreek ook, maar de huis staat wat strak en er groeit vooralsnog geen haar op. Dit is op haar borst, maar kan me voorstellen dat de locatie bij jouw paard problematisch is, niet alleen ivm de diepte van de wond die ontstaat, maar ook met uitschachten en eventuele infectie ivm urine. Nu ik weet wat ik weet zou ik zelf gaan voor een chirurgische ingreep, in ieder geval op die locatie.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:33

Bij mijn paard is de sarcoide (op dezelfde plek) ook weggehaald onder volledige narcose. Is echt heel makkelijk gegaan. Komt goed!

jessicatje
Berichten: 28
Geregistreerd: 19-07-10

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 09:37

Volgende week donderdag is het zover! Hij gaat dan onder het mes. Hij wordt weg gehaald en vervolgens gelaserd.


Nu het volgende probleem, hij moet woensdags al naar de kliniek. Nu wordt het warm...

Ik weet dat het voor transport niet boven de 35 graden uit mag komen, mits genoeg ventilatie. Voor zover lijkt het 32 graden te worden. Het is voor ons een ritje van ongeveer 40 minuten. Hebben jullie tips en adviesen om dit zo comfortabel mogelijk te maken voor hem ?

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:51

Fijn dat het gepland staan! Wat een rottige uitdaging heb je nu alleen zeg.

Als paarden nat zijn, dan koelen ze beter af. (Net zoals bij mensen als ze uit het water komen met een natte huid) Alleen het advies is ook om ze dan dus niet op de tocht te zetten. Ik weet alleen niet zo goed of je dit 'tocht' kan noemen bij 32 graden. Ik denk dat het juist lekker is..

Is het een optie om in de ochtend al erheen te gaan? Dan is het aanzienlijk koeler

pol013

Berichten: 9020
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Help! Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:40

Hangt een beetje van je paard af. Als het een paard is wat volkomen relaxed op de trailer staat, het een comfortabele route is (rustige snelweg) en je vrij zeker bent dat je geen files krijgt. Is in de trailer staan met heet weer nog niet zo'n ramp. Lekker koelen door rijwind.
Een paard wat de trailer spannend vind, of een route waarbij je vaak stil staat in de volle zon (kruispunten, stoplichten, file etc) lijkt mij minder geschikt en zou mij doen kiezen om de reis voor 9 uur afgerond te willen hebben.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:57

Alvast heel veel succes Woensdag!
Wbt de trailerrit zou ik mij niet al te veel zorgen maken. Zolang je inderdaad niet veel voor een stoplicht hoeft te stoppen is het voor een noodzakelijk iets als naar de kliniek toe rijden prima te doen. Zorgen voor voldoende ventilatie en water dan komt dat wel goed :o.

kimmie1

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:59

jessicatje schreef:
Volgende week donderdag is het zover! Hij gaat dan onder het mes. Hij wordt weg gehaald en vervolgens gelaserd.


Nu het volgende probleem, hij moet woensdags al naar de kliniek. Nu wordt het warm...

Ik weet dat het voor transport niet boven de 35 graden uit mag komen, mits genoeg ventilatie. Voor zover lijkt het 32 graden te worden. Het is voor ons een ritje van ongeveer 40 minuten. Hebben jullie tips en adviesen om dit zo comfortabel mogelijk te maken voor hem ?


Dierenarts zei mij emmer water over de rug te gooien voor transport, door het rijwindje koelen ze dan wat af.