Marlou heeft een ongeluk gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 12:12

Mette schreef:
Mijn geblesseerde merrie (zie bericht hierboven) heb ik (met uiteraard een veel minder heftige blessure) ook gewoon buiten gezet met haar veulen, al gauw dag en nacht. Eerst in een klein stukje 20 x 20 ongeveer, en later op een paar hectare. Mijn veulen sjeesde het hele land door, en mijn merrie vond het allemaal wel best, die bleef staan vreten (haflinger :D ) waar ze stond of sjokte erachteraan. De eerste dagen was het ff zoeken van waar is mijn kind, maar na echt een paar daagjes was dat over. Zeker als je die brace hebt zou ik haar wel zoveel mogelijk daarmee buiten zetten. Het is zo belangrijk voor de ontwikkeling van je veulen! En als jouw merrie dat tolereert de beste optie voor beide, al kan jij dat zelf met jouw DA het beste inschatten.


Dierenarts belde net en Brace komt vrijdag binnen.
Wordt een 1ex voor ons beide en dus helemaal zien hoe t gaat en hoe er mee te werken.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6046
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:37

Ik ben super benieuwd hoe de brace gaat helpen! Lees nu verschillende verhalen van mensen hier in het topic.

Ik vind ook dat je een "fijne" keuze maakt om als het gewoon kan het veulen lekker bij marlou te laten. En zoals je typt hebben jullie goede opties om dat ook goed te kunnen laten gaan :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:50

Ik zou echt met iemand die brace's maakt voor honden overleggen of je zo'n brace niet kan laten na maken.Ze maken die voor honden op maat dan kan dat voor paarden ook. Dan ben je volgens mij goedkoper uit . Ik heb zelf een half jaar moeten lopen met een brace nadat mijn pees in mijn voet was afgescheurd en daarna heb ik ook nog lang last gehad. Je gaat dat ding lang genoeg kunnen gebruiken vrees ik.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:17

Deze brace is verstelbaar in bewegingsvrijheid en van ontzettend duur materiaal gemaakt. Hij is van carbon gemaakt en de productie (met behulp van mallen) is ontzettend duur. Er komen heel veel krachten op te staan en dus zal een hondenbrace echt niet sterk genoeg zijn. Mijn paard heeft er allerlei gekke capriolen mee uitgehaald en dat moet ook gewoon veilig kunnen, daarvoor is hij gemaakt. De enige reden dat zij ze niet verkopen, is omdat ze bang zijn voor misbruik. Het gebruik van de brace moet onder goede begeleiding, en bij verkoop zijn ze bang dat de brace doorverkocht wordt. Ik had hem ook liever gekocht toen, maar ik begrijp hun redenen volledig. Een brace als deze koop je niet voor een paar 100 euro, dat gaat in de duizenden lopen.
Heb je al vetrap in huis (https://www.agradi.nl/horka-zelfklevend ... gIeGfD_BwE)? Gok het wel, maar je kan dat goed om de brace heen wikkelen zodat ze hun andere been er niet mee verwonden. Als je het netjes afrolt kan je het weer opnieuw gebruiken.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 15:03

Mette schreef:
Deze brace is verstelbaar in bewegingsvrijheid en van ontzettend duur materiaal gemaakt. Hij is van carbon gemaakt en de productie (met behulp van mallen) is ontzettend duur. Er komen heel veel krachten op te staan en dus zal een hondenbrace echt niet sterk genoeg zijn. Mijn paard heeft er allerlei gekke capriolen mee uitgehaald en dat moet ook gewoon veilig kunnen, daarvoor is hij gemaakt. De enige reden dat zij ze niet verkopen, is omdat ze bang zijn voor misbruik. Het gebruik van de brace moet onder goede begeleiding, en bij verkoop zijn ze bang dat de brace doorverkocht wordt. Ik had hem ook liever gekocht toen, maar ik begrijp hun redenen volledig. Een brace als deze koop je niet voor een paar 100 euro, dat gaat in de duizenden lopen.
Heb je al vetrap in huis (https://www.agradi.nl/horka-zelfklevend ... gIeGfD_BwE)? Gok het wel, maar je kan dat goed om de brace heen wikkelen zodat ze hun andere been er niet mee verwonden. Als je het netjes afrolt kan je het weer opnieuw gebruiken.


Ja het kleefverband is onderweg.
En nog wat spul.
Had nog vd dierenarts maar kon t zelf bestellen.

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 15:11

beatje schreef:
Ik zou echt met iemand die brace's maakt voor honden overleggen of je zo'n brace niet kan laten na maken.Ze maken die voor honden op maat dan kan dat voor paarden ook. Dan ben je volgens mij goedkoper uit . Ik heb zelf een half jaar moeten lopen met een brace nadat mijn pees in mijn voet was afgescheurd en daarna heb ik ook nog lang last gehad. Je gaat dat ding lang genoeg kunnen gebruiken vrees ik.



Denk dat ze er octrooi op hebben en je dan t alleen recht schend.
Ze zijn heel coulant denken en overleggen goed mee. Had ik t graag goedkoper gezien ja. Maar helaas.
Marlou heb ik al vanaf veulen en ze heeft nog nooit, net als mijn andere paarden me geen kosten gebracht alleen plezier. Buiten de mest om zucht.
Afbeelding
Dus wel een hobby kost geld he.

Mijn goud staat in de wei en hinnekt zachtjes naar mij. gaat nu wel heel erg op.


Afbeelding

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:57

Ik volg dit topic vanaf begin en kan alleen maar zeggen respect voor ts.
De keuzes die een ander inderdaad misschien anders zou doen worden weloverwogen gemaakt en goed overlegd.. kosten noch moeite gespaard.
Echt petje af.
Ik duim verder voor marlou

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 16:01

LukieBradley schreef:
Ik volg dit topic vanaf begin en kan alleen maar zeggen respect voor ts.
De keuzes die een ander inderdaad misschien anders zou doen worden weloverwogen gemaakt en goed overlegd.. kosten noch moeite gespaard.
Echt petje af.
Ik duim verder voor marlou


Dankje.
Ik neem alles van jullie mee in mijn overdenkingen en beslissingen
Want het blijft lastig en veel koffiedik kijken.
Voor nu wacht ik af of t veulen Oke is en beide de bevalling goed doorstaan . Dat is nu even een punt waar vandaan er weer andere beslissingen kunnen volgen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:09

Maar dat is het ook, het is maar gissen waar je nou eigenlijk echt goed aan doet.
Dat weet je namelijk ook niet precies.
Maar het word ongetwijfeld met veel nadenken gedaan

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:28

Ik volg al een tijdje stil, maar wil even zeggen dat ik heel veel respect voor je keuze heb.
Het is lastig, je weet nooit wat de juiste keuze is.
Maar je doet er in ieder geval alles aan om het te laten slagen.

De tip van traumeel had ik al voorbij zien komen, daar heb ik ook supergoede ervaring mee om het genezingsproces te ondersteunen.
Heel veel sterkte

Anoniem

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:44

Respect voor jou _/-\o_ . Volg je gevoel!

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:06

LukieBradley schreef:
Ik volg dit topic vanaf begin en kan alleen maar zeggen respect voor ts.
De keuzes die een ander inderdaad misschien anders zou doen worden weloverwogen gemaakt en goed overlegd.. kosten noch moeite gespaard.
Echt petje af.
Ik duim verder voor marlou


Helemaal mee eens, lees elke dag even je updates... Ik hoop zo dat je meisje en haar veulen het redden samen :(:)

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:19

Hier wordt ook geduimt voor jullie

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:37

Hier ook, je gevoel is je beste raadgever, sterkte!

silvia58

Berichten: 1837
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:22

Wat een spannende tijd TS. Ik denk dat je het goed doet voor Marlou.
Alles in goed overleg met je DA en hou je daar aan vast.
Ook ik duim voor een gezond veulen en dat Marlou het allemaal aankan.
Heel veel sterkte en wijsheid :(:) Y;(

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:02

Ze is zo'n beetje deze week uitgerekend toch TS? De duimen draaien hier hoor! (Het wordt tijd voor klavertje vier smilies)

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:09

☘️ ☘️ ☘️ ☘️

Sonraffie

Berichten: 1286
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Warder, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:34

jeetje heftig zeg! veel beterschap gewenst voor je paard en hoop op een knap gezond veulen! <3

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:22

Heel veel respect voor je ts, ik heb vroeger een haflingermaatje gehad, en ze heeft me op paardengebied de beste en fijnste belevenissen geschonken. Alle beterschap en geluk gewenst die jullie nodig hebben. Mooi wat je overhebt voor deze uitzonderlijke merrie.

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:23

Annet73 schreef:
☘️ ☘️ ☘️ ☘️

Thanks! Ik kon ze niet vinden. Hoop geluk nodig nu.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:31

nikysa90 schreef:
Annet73 schreef:
☘️ ☘️ ☘️ ☘️

Thanks! Ik kon ze niet vinden. Hoop geluk nodig nu.


Absoluut! Aan de zorg van ts zal het niet liggen!
Wij draaien duimen ☘️

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:53

nikysa90 schreef:
Annet73 schreef:
☘️ ☘️ ☘️ ☘️

Thanks! Ik kon ze niet vinden. Hoop geluk nodig nu.

Dat zijn klavertje 3s....

Maargoed , hier draaien de duimen ook hoor!

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 16:09

https://youtu.be/XCV8WplQiAk

Brace is gearriveerd en gepast.
Moet paar keer per dag aan voor 15 min en dan opbouwen want haar huid moet wennen.zodat ze geen drukkingen krijgt
Afbeelding
Afbeelding

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Marlou heeft een ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:10

De wonden zien er goed uit!

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:13

Duimen op een goed herstel!

Duurt het elke keer zo lang om de brace aan te doen? Of duurde het zo lang omdat het de eerste keer was en nog aangepast moest worden?

De firma begeleid je veearts wel goed vind ik!