fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:36

Omdat je paard niet goed loopt en mensen bezorgd zijn.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 17:38

Rambogirl schreef:
Uhm dus omdat er 1 persoon je "stalkt" scheer jij iedereen hier met goede wil over 1 kant? Terwijl je zelf een filmpje van 2 jaar geleden hier neer zet?



Kijk eens terug. Dat filmpje heb ik hier nooit neer gezet.. :')

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:40

wilmatj schreef:
Rambogirl schreef:
Uhm dus omdat er 1 persoon je "stalkt" scheer jij iedereen hier met goede wil over 1 kant? Terwijl je zelf een filmpje van 2 jaar geleden hier neer zet?



Kijk eens terug. Dat filmpje heb ik hier nooit neer gezet.. :')


Waarom laat je m niet weghalen dan?
Sorry maar dat zou ik juist niet pikken dat er zulke dingen in je topic worden gezet.
En wanneer je serieus bent om een advies te krijgen, een nieuw eigen filmpje plaatsen.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 17:42

Rambogirl schreef:
wilmatj schreef:


Kijk eens terug. Dat filmpje heb ik hier nooit neer gezet.. :')


Waarom laat je m niet weghalen dan?
Sorry maar dat zou ik juist niet pikken dat er zulke dingen in je topic worden gezet.
En wanneer je serieus bent om een advies te krijgen, een nieuw eigen filmpje plaatsen.


Ik heb ze al gemeld. Maar kan ze zelf niet weghalen.
Overigens heb ik het filmpje maar van yt verwijderd. :Y)

Ik pik dit ook niet. Waarom denk je dat ik dit moment best wel pissig ben.. Omdat een aantal het normaal vinden om mijn hele online geschiedenis na te pluizen..

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:43

Ik vind het ook wel een beetje raar dat een willekeurige bokker hier een filmpje van TS plaatst, van 2 jaar geleden? Snap wel dat TS daar niet vrolijk van wordt hoor.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:44

Je maakt je druk om niets, zorg dat je gedegen onderzoek laat doen naar de aandoeningen van je pony en tot die tijd zeker niet rijden of longeren, hooguit een stukje rustig wandelen want te loopt echt beroerd, sterkte ermee.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 17:46

Fijn dat er meer mensen zijn die het snappen. Ik vind het zelf absurd dat er maar zomaar van alles opgezocht en geroepen wordt. Misschien heb ik dat filmpje zelfs wel 10 jaar geleden gemaakt of is het een geheel andere fjord.. Vraag gewoon om info als je die nodig hebt voor een passend advies.

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:48

Ik denk dat een aantal dingen gaan ‘uitpluizen’ om meer achtergrondinformatie gezien jij niet veel loslaat over het hoe en wat. Mensen willen graag wat meer informatie en/of beeldmateriaal zodat ze betrouwbaardere tips en adviezen kunnen geven.

En ja, het is inderdaad niet heel netjes dat iemand anders een (oude) video deelt. Ik snap dat je daar boos om bent.

Ik denk dat het voor jou misschien onbewust te confronterend is? Dat je nu toch gaat inzien dat je pony al langer slecht(er) loopt dan je zelf dacht. Uit emotie wil je dan alles gaan afweren en ontkennen. Is ook niet erg, maar mijn advies aan jou is om eventjes niet meer te reageren in dit topic. Maar eerst zelf even (oude) filmpjes (kritisch) terugkijken zodat je weet wat men eigenlijk wilt zeggen. Daarna met de beelden in je achterhoofd nog een keer de adviezen hier doorlezen. Grote kans dat je dan snapt wat vele bedoelen en je je daardoor niet zo (emotioneel) aangevallen voelt. :)

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 17:54

Fennee schreef:
Ik denk dat een aantal dingen gaan ‘uitpluizen’ om meer achtergrondinformatie gezien jij niet veel loslaat over het hoe en wat. Mensen willen graag wat meer informatie en/of beeldmateriaal zodat ze betrouwbaardere tips en adviezen kunnen geven.

En ja, het is inderdaad niet heel netjes dat iemand anders een (oude) video deelt. Ik snap dat je daar boos om bent.

Ik denk dat het voor jou misschien onbewust te confronterend is? Dat je nu toch gaat inzien dat je pony al langer slecht(er) loopt dan je zelf dacht. Uit emotie wil je dan alles gaan afweren en ontkennen. Is ook niet erg, maar mijn advies aan jou is om eventjes niet meer te reageren in dit topic. Maar eerst zelf even (oude) filmpjes (kritisch) terugkijken zodat je weet wat men eigenlijk wilt zeggen. Daarna met de beelden in je achterhoofd nog een keer de adviezen hier doorlezen. Grote kans dat je dan snapt wat vele bedoelen en je je daardoor niet zo (emotioneel) aangevallen voelt. :)



Nee hoor ik ben me heel bewust van haar verleden en het feit dat ik alles heb geleerd met de jaren. En nog lang niet ben uitgeleerd. Daarom ook dat ik hier om advies vraag.

Gelukkig is er nog zoiets als een dierenarts die iets meer kennis heeft dan een groot deel van bokt..


Ik voel mij aangevallen door het feit helemaal afgekraakt te worden op het verleden, zonder dat ik ook maar een kans krijg om wat info te geven. Daarnaast vind ik het absurd dat je iemand maar helemaal gaat uitpluizen. Als je info wilt, wacht je maar geduldig. Geeft topic starter geen info, dan zeg je .. zonder info kan ik je geen advies geven, of je scrolt door.

Maar goed dat zou mijn normen en waarden zijn, dat is blijkbaar voor een aantal andere niet zo,

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:59

Ben ik helemaal met je eens hoor. Nu moet ik zeggen dat ik het linkje in je onderschrift even heb geopend en daardoor op je Instagram uit kwam. Ik denk dat (als de dierenarts dat goed vind uiteraard, als je de uitslag niet wilt delen is dat prima) als ze wel weer wat aan ‘het werk’ mag en ze wat afvalt het ook zo weer kan verbeteren. Ze is nu eigenlijk gewoon veelste zwaar dus kan zijn dat ze daar ook wat last van heeft tijdens het belasten. Vooral wanneer er dan ook extra gewicht bij komt kijken als ruiter en zadel. En eventueel icm artrose.

Hopelijk valt het allemaal wat mee en kan ze nog lang pijnvrij en goed bewegen. Nooit leuk als ze wat mankeren en al helemaal niet bij wat oudere paarden. :)

Saranyu

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: vlak bij Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:06

Ik ben dus ook heel benieuwd wat de dierenarts gezegd heeft.

Mijn fjord van 19 heeft dus hetzelfde euvel, zakt(e) door achterbeen heen.

Daar heb ik in het najaar de dierenarts bij gehad. Aangezien hij niet helemaal zuiver liep vanwege bekapping door een natuurlijk bekapster ipv vertrouwde hoefsmid was daar het advies om het deze winter rustig aan te doen en in het voorjaar opnieuw te bekijken.

Grote kans dat hij (voor hem) verkeerd bekapt was en daardoor eem andere beenstand heeft gekregen. Mogelijk ook artrose, advies was om te kijken wat hij wel/niet kan en op geleide van klachten te blijven bewegen.

Ik heb een hele tijd alleen met hem gewandeld en sinds kort weer voor de wagen. Daar loopt hij nu weer goed bij, heeft veel werkzin en plezier. Ik heb hem al sinds veulen dus zie kan zijn humeur goed lezen.
Erop rijden durf ik (nog) niet. Weet ook nog niet of ik dat weer van hem ga vragen. Ik wacht af hoe het blijft gaan.

Om even terug te komen op dat filmpje dat de pony van TS beroerd zou lopen. 1,5 jaar terug.

Mijn fjord heeft al zijn hele leven een typisch loopje. Dierenarts zag daar niets aan en instructrice (die ik hoog heb zitten) ook niet. Het is zijn loopje. Een ander kan al snel zeggen, hij loopt verkeerd, maar het kan ook bij de pony horen.
Mijn instructrice heeft wel eens gezegd, ik ken deze pony nu al jaren, ik ken zijn loopje, maar als iemand die m niet kent, m zou zien lopen, zouden ze kunnen zeggen, die loopt niet zuiver.

Dus niet om iemand af te vallen of te verdedigen maar puur ter info

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:29

wilmatj schreef:
Nicky1963 schreef:
Relevante informatie ja, niemand weet hoe oud die foto is. Niemand heeft huidig beeld materiaal kunnen vinden blijkbaar.. Maar ik wordt nu wel veroordeeld op verkeerde informatie.


Ik vind dit online zo helemaal uitpluizen een beetje een eng idee. Hebben mensen hier niets beters te doen? Gewoon even vragen om info is toch zo lastig niet? Waarschijnlijk niets beters te doen dan mensen te beoordelen en veroordelen.. :')

Daarnaast al meerdere keren aangegeven dat ik de dierenarts ga vragen.. Die ondertussen geweest is. Maar dat wordt dan weer volledig genegeerd. Sorry maar ik vind dit heel ver gaan.. Kan aan mij liggen natuurlijk.


Je verkl**t mijn quote... Jammer.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 18:37

Klein beetje achtergrond informatie over onze fjord.
2,5 jaar geleden kwam ze in ons leven. ze is altijd heel pittig geweest onder het zadel. Ze loopt kort van achter, drukte haar rug weg en pakte het bit vast. Voor de kar was dit gelukkig een heel ander verhaal, hier kon ze der energie en kracht in kwijt.

Ze kwam bij ons niet om te houden, maar wij zouden haar voor de kar oppakken en ze zou dan verkocht worden.

Het eerste halfjaar hebben we veel moeten uitpluizen. Waarom loopt ze zo kort, waarom drukt ze haar rug weg enzovoorts. maar ja, ze was van een handelaar, moest allemaal zo goed koop en snel mogelijk. Binnen dat half jaar hadden we besloten haar van de handelaar over te nemen, der goed proberen te trainen en daarna verkoop.

We hebben er toen een osteopaat bij gehad, ze zat vast, waardoor ze niet lekker liep.
Naja om een lang verhaal kort te maken. we hebben hele stappen gemaakt, waarna we een
bijrijder haar hebben laten rijden. Stom van ons, te weinig toezicht en hulp geboden. En toen was ze weer terug bij af.

Weer laten los maken en opnieuw gaan trainen. Met dus meer dressuurmatig trainen ging ze wat meer lang laag en gebruikte uiteindelijk fijn der rug. Maar vervolgend viel ze op der voorhand en dus het struikelen. Toen dus meer op der achterhand proberen te krijgen, wat erg lastig is, maar af en toe fijne stukjes. En nu dus onder het rijden af en toe door der achterbeen zakken.

Dit moment zie je heel goed het verschil, als je haar lekker laat sloffen. Eigen tempo. Dan drukt ze der rug weg, worden der pasjes korter en begint ze weer te dribbelen. Zet je haar wat meer aan het werk, van achter wat power erin, van voren opvangen. Dan krijgt ze meer afdruk, meer kracht en gaat ze der rug gebruiken.


Huidige situatie, ze is veel te dik, ik hoor graag tips. We geven haar letterlijk alleen hooi. Arm hooi, 2e snede. We hebben onbeperkt geprobeerd, maar deze mevrouw stopt niet met eten als ze vol zit. Dan gaat er gewoon veel meer door heen. We hebben dit maanden geprobeerd. Dus dit moment beperkt, 2 voermomenten op een dag. slowfeeders geprobeerd, werden mijn andere ponys gefrustreerd van. ze staan 24/7 buiten.

De dierenarts is geweest, die kent mijn pony.
We hebben een buigtest gedaan, niet kreupel.
Ze heeft gekeken of ze ergens pijnlijk op reageert, nee.

Dierenarts en ik heb nog wat gepraat, haar advies. Niet op de foto zetten, echo maken. Behalve als we nog de sport in willen of iets anders intensiefs.
naja ik gooi niet onnodig geld over de balk, dus idd niet gedaan.
Haar reden waarom, bijna elk ouder dier heeft last van artrose.
Alleen het punt dat een dier het heeft, wilt niet zeggen dat ie er last van heeft. En of ie er last van heeft kun je niet altijd zien op een foto. Aangezien ze geen pijn laat zien of kreupel loopt, is ze niet bang voor iets ernstigs. Maar wel ouderdom. Ze is immers bijna 21, vroeger manege paard geweest dus vast en zeker een zwaar leven gehad.

Haar advies, even een aantal stapjes terug.
Tijdelijk alleen stappen, kijken of er toch nog iets van afvallen mogelijk is. Ze is ook bang dat het afvallen het grootste punt is. Haar benen lijken haar eigen gewicht nog net te houden en op het moment dat er iemand op zit wordt het te zwaar.

Hier kan ik me opzich wel in vinden.

Ze denkt zelf dat ooit rijden wel weer een optie is, maar dan moet her, naar haar schatting. Zo'n 50 tot 100 kg af.

Dus nu de vraag, hoe ga ik dat voor elkaar krijgen
Laatst bijgewerkt door wilmatj op 17-01-20 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 18:39

Nicky1963 schreef:
Je verkl**t mijn quote... Jammer.


oeps ik zie het nu pas.. :') sorry

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:47

Isabel schreef:
Ik vind het ook wel een beetje raar dat een willekeurige bokker hier een filmpje van TS plaatst, van 2 jaar geleden? Snap wel dat TS daar niet vrolijk van wordt hoor.

Schijnt heel normaal te zijn voor bokt.
Heb zo zelfde iets gehad, gemeld maar wordt voor rest niks mee gedaan.

Rizette
Berichten: 4397
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:45

wilmatj schreef:
Rizette schreef:
. Op facebook zie ik allemaal foto's van dit fjordje waarvoor een bijrijder gevraagd die moet willen investeren in lessen.(december 2019) Fjordje staat daar op de foto met een te kort gehouden slofteugel er aan en een veel te zware ruiter er op. Met het zadel te ver naar voren. Heb gewoon met het beestje te doen dat dat op de oude dag met dit lijf nog dressuur moet gaan doen met een veel te zware ruiter. Dat is toch ook niet logisch? Op deze leeftijd is het wijs om te doen wat ze nog kunnen of van afbouw,maar niet juist zwaarder belasten? Dat heeft dit beestje toch ook gewoon niet verdiend?En al helemaal niet aan rondjes in een bak denken , dat belast extra zwaar.Weet je al wanneer de dierenarts komt?



Wow je vraagt advies en mensen krijgen gelijk stalk neigingen. Dit gaat ver hoor.. :')

Stalkneigingen, ik had die adv in december al gelezen en heb even nagekeken of het wel dezelfde pony was. Die adv was blijven hangen.Dat gebeurt soms.. Het is wat je zelf allemaal op fb zet. Vandaag ben ik ook wel het een en ander van jou op fb tegengekomen, ga ik hier echt niet plaatsen want dat gaat over niet over deze pony . Maar deze adv waar je en bijrijder vraagt gaat wel over dezelfde pony. . Je zet het er zelf allemaal op en ik zou je adviseren dat wat minder te doen als je het eigenlijk niet wilt laten zien. Ipv mij te beschuldigen van stalken. Dat is heel iets anders nl. Naar mijn idee worden hier best hele goede adviezen gegeven en laat mijn advies dan heel duidelijk zijn. Wat je niet openbaar wilt hebben moet je niet op fb zetten. Je foto's kunnen ook zo gekopieerd en bewaard worden en je kunt er jaren later nog mee geconfronteerd worden.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 20:08

Rizette schreef:
wilmatj schreef:

Wow je vraagt advies en mensen krijgen gelijk stalk neigingen. Dit gaat ver hoor.. :')

Stalkneigingen, ik had die adv in december al gelezen en heb even nagekeken of het wel dezelfde pony was. Die adv was blijven hangen.Dat gebeurt soms.. Het is wat je zelf allemaal op fb zet. Vandaag ben ik ook wel het een en ander van jou op fb tegengekomen, ga ik hier echt niet plaatsen want dat gaat over niet over deze pony . Maar deze adv waar je en bijrijder vraagt gaat wel over dezelfde pony. . Je zet het er zelf allemaal op en ik zou je adviseren dat wat minder te doen als je het eigenlijk niet wilt laten zien. Ipv mij te beschuldigen van stalken. Dat is heel iets anders nl. Naar mijn idee worden hier best hele goede adviezen gegeven en laat mijn advies dan heel duidelijk zijn. Wat je niet openbaar wilt hebben moet je niet op fb zetten. Je foto's kunnen ook zo gekopieerd en bewaard worden en je kunt er jaren later nog mee geconfronteerd worden.


Tuurlijk, praat jezelf maar goed. Meerdere zijn het met mij eens.
Mijn tip aan jou, vraag om info als je die hebben wilt. En anders houd je 'snel gevormde' mening lekker voor je. Aan je tips heb ik vrij weinig :evaw:

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:27

Ik heb niet alles gelezen en geen filmpje gekeken, maar de berichten van Ts wel gelezen.
Is er ook gekeken naar (chronische) hoefbevangenheid? Ook gezien je schrijft dat ze veel te dik is.
Daarnaast mis ik ook een stuk begeleiding of les? Heeft degene die op de fjord rijdt een goede instructeur en wat zegt die ervan?
Het hooi wat jullie voeren is daar een analyse op gedaan? Hooi kan alsnog veel suikers bevatten, waardoor ze dik kan blijven.

Rizette
Berichten: 4397
Geregistreerd: 11-06-09

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:06

Moet niet gekker worden. Je plaatst te pas en te onpas informatie over je zelf en je paarden , overal. Je hebt zelf alle info gegeven en daar reageer ik op. Niks wat ik zelf uitgeplozen heb. Het wordt me voorgeschoteld door jou. Zoals ik al zei als niemand het mag zien moet je het niet plaatsen. Ik hoop dat de echo's mee mogen vallen. Je kunt dan in ieder geval zien of er peesletsel is. Echo's zijn overigens duurder dan foto's. Dus ik snap niet helemaal waarom echo's hier dan meer op de plaats zijn.

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:23

Nou, ontopic maar weer.
Voor het afvallen zou je misschien een pad rondom je wei kunnen afzetten met prikpaaltjes (even er vanuitgaande dat ze op de wei staat) zo word ze gedwongen wat meer te lopen en minder te vreten. Ze worden dik van lucht lijkt het wel!
Verder een balancer geven in plaats van brokjes (pavo vital bv kan je bij welkoop gewoon halen) en het hooi kun je evt weken voor je het geeft. Misschien heb je er wat aan. Succes!

Ohja even een edit,

Ik vind het nier op hoefbevangenheid lijken. Ik zie wel extreme scheefheid in haar lichaam en ze landt ook op de teen ipv op de hiel.
Kan best zijn dat ze door scheefheid overbelast os geraakt en hier van blessures heeft gekregen, je weet het niet. Ik hoop dat je er achter komt. Dat er wat met haar is, lijkt mij in elk geval zeker!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 02:55

Ik heb je filmpjes op instagram bekeken.
Daar zie ik bij alle drie de pony’s dat ze slecht bewegen. De shet gaat nog het best, maar ik zie bij alle drie super strakke spieren, een achterhand waar geen beweging in zit en een strakke harde rug die niet mee beweegt.
Ze lopen alle drie erg krabbelig en kort van achter.
Ik zou dus echt naar je training gaan kijken ook, naast het medische gedeelte en voer.
Hier zit ook echt een stuk training niet goed, als ze alle drie zo lopen als op de filmpjes.

Rizette
Berichten: 4397
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:14

Als je pony wel mag stappen zou je kunnen gaan wandelen. Vooral over een harde weg. Rustig opbouwen. Een paar uur wandelen over straat per dag gaan ze aardig van afvallen. Dat kan natuurlijk niet als er een peesblessure is maar dat zal dan gevonden worden op de echo's. Voor het opblouwen na rust is het wel weer een goede optie.

Kendra

Berichten: 8740
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:26

Mijn eerste idee was ook slijtage aan de pees.
Goed advies van de dierenarts dus.

Ik ben het met TS eens over de manier waarop dit topic zich ontwikkelt. Ik verbaas me over de tijd die mensen er in stoppen om via allerlei media uit te zoeken wat er in het verleden allemaal is gebeurd. Dat er dan geen antwoord komt op de vraag maar een oordeel over het gedrag van de afgelopen jaren vind ik ook nogal wat. Niet echt fijn, het kan - maar daarom is het nog niet fatsoenlijk.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 13:31

Rizette schreef:
Als je pony wel mag stappen zou je kunnen gaan wandelen. Vooral over een harde weg. Rustig opbouwen. Een paar uur wandelen over straat per dag gaan ze aardig van afvallen. Dat kan natuurlijk niet als er een peesblessure is maar dat zal dan gevonden worden op de echo's. Voor het opblouwen na rust is het wel weer een goede optie.



Alleen een paar uur wandelen per dag is voor mij niet echt haalbaar.
Elke dag een half uur tot uur moet wel lukken, dus ik hoop dat ze dan misschien ook wat kilos afvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:43

Def schreef:
Ik heb je filmpjes op instagram bekeken.
Daar zie ik bij alle drie de pony’s dat ze slecht bewegen. De shet gaat nog het best, maar ik zie bij alle drie super strakke spieren, een achterhand waar geen beweging in zit en een strakke harde rug die niet mee beweegt.
Ze lopen alle drie erg krabbelig en kort van achter.
Ik zou dus echt naar je training gaan kijken ook, naast het medische gedeelte en voer.
Hier zit ook echt een stuk training niet goed, als ze alle drie zo lopen als op de filmpjes.


Ik heb ze ook bekeken en ik zou persoonlijk al stoppen met zo strak bij te zetten. Het filmpje van de haflinger is gewoon echt niet ok. Echt niet. Zo kan een dier zijn lijf niet lekker gebruiken.

Verder ts, je gaat dit niet willen horen, maar met jou gewicht moet je echt niet meer op een paard of pony gaan zitten. Je denkt misschien dat ik makkelijk praten heb, maar ik rij ook al 3 jaar niet meer omwille van mijn gewicht. Jou gewicht is een te zware belasting voor het dier, ook al zou je goed mee bewegen.

Ik denk dat je in deze echt wat zelfreflectie moet toepassen. Maar dit is niet ok.