fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:04

Ik geef het op.
Ts: zie mijn tip 1.
Mijn tips zijn aardig bedoeld en met goede intentie.
Maar als jij er niet voor open staat, prima.
Vooral heel jammer voor je paarden.

Demolenhoek: dankjewel.
Ik heb zelf heel veel aan deze trainers gehad en nog steeds train ik op deze manier met instructie. Mijn paard heeft vele blessures gehad en operaties. Het is lastig om instructie te vinden die echt goed rekening houdt met het lichaam van je paard. En daarbij de ruiter ook meeneemt in verhaal. Ik ben er heel blij mee dat ik ze heb gevonden, voor het welzijn van mijn paard.

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:45

wilmatj schreef:
Rizette schreef:
Gaan je paardjes weer de lease of de handel in dan? Zou de beestje maar pensioen gunnen. Hebben ze wel verdiend toch? Zoveel werk voor je gedaan mag toch ook een keer goed zijn? Of moet alles om geld draaien, ik zou kiezen voor het welzijn van de paarden.


Waar haal je dat nu weer vandaan? :')
Ik verlease al jaren, echt al jaren niet meer. En handel? Ik heb nooit gehandeld -O-

Ik vraag wat er met de paarden gaat gebeuren. Bijvoorbeeld je Fjord. Krijgt hij welverdiend pensioen? Het is een vraag maar omdat ik geen antwoord krijg maar een boze reactie vrees ik met grote vreze snap je?Ik bedoelde te zeggen dat ik hoopte dat de fjord wel genoeg had gedaan naar mijn idee en als er dan niets aan verspijkerd mag worden laat het beestje dan asjeblieft niet weer ergens aan het werk moeten en af moeten zien.

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:26

Als je tegen mij zo’n toon zou aanslaan had ik je ook never geen antwoord gegeven hoor :') wat een assumpties ook in je bericht, slaat nergens op.

Ts, de post van Def zou ik wel wat mee doen. De mensen die zij aanraadt zijn ook top en ik denk dat je de kracht van workshops onderschat. Maar goed dat moet je zelf weten. Nu ga je lekker wandelen dat is ook prima.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 10:30

Jij stelde geen normale vraag. Want anders had je gezegt. Mag fjordje van der pensioen gaan genieten.

En aangezien jullie mijn instagram zo fanatiek zijn gaan onderzoeken hadden jullie al 20 keer antwoord kunnen hebben op al jullie 'vragen'.

Veel van jullie berichten hebben een ondertoon. Tuurlijk reageer ik dan anders..

Bijvoorbeeld.. laatste bericht rizette.. vreez ik met grote vreze.

Geen van jullie kent mij persoonlijk, toch hebben jullie allemaal al een mening gevormd.
Jullie zoeken op andere media.. maar vervolgens nog half ook.

Volgens mij heb ik jullie nooit iets misdaan. Volgens mij ontbreken mijn dieren echt niets aan zorg..

Die ondertoon in jullie berichten.. haal die eruit. Komt nu echt over alsof jullie er echt niets van menen.



Toulouze. Bedoel je mijn toon of die van een ander?

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:43

wilmatj schreef:
Jij stelde geen normale vraag. Want anders had je gezegt. Mag fjordje van der pensioen gaan genieten.

En aangezien jullie mijn instagram zo fanatiek zijn gaan onderzoeken hadden jullie al 20 keer antwoord kunnen hebben op al jullie 'vragen'.

Veel van jullie berichten hebben een ondertoon. Tuurlijk reageer ik dan anders..

Bijvoorbeeld.. laatste bericht rizette.. vreez ik met grote vreze.

Geen van jullie kent mij persoonlijk, toch hebben jullie allemaal al een mening gevormd.
Jullie zoeken op andere media.. maar vervolgens nog half ook.

Volgens mij heb ik jullie nooit iets misdaan. Volgens mij ontbreken mijn dieren echt niets aan zorg..

Die ondertoon in jullie berichten.. haal die eruit. Komt nu echt over alsof jullie er echt niets van menen.



Toulouze. Bedoel je mijn toon of die van een ander?

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:11

Als je de vragen op wilt geven die we wel mogen stellen, plaats ze dan even, misschien dat iemand dat wil doen.Dit werkt zo niet. Op alles en iedereen wordt je boos. Wat wil je nou? Eerst mochten we je nergens tegenkomen op social media en de foto's van je zien en nu moeten we instagram gaan bekijken om antwoord te krijgen? Zou de ondertoon ook een reactie kunnen zijn op jouw boventoon? En inderdaad zoals ik er nu tegen aan kijk dan krijgt jouw fjord niet de best mogelijke medische zorg.Maar idd ik weet niet alles, want jij plaatst verder ook geen info. Dat kan allerlei redenen hebben. als je die open deelt krijg je w.s. meer begrip. Ik praat voor mezelf. Als ik je op andere media tegenkom met hele andere verhalen dan schept dat verwarring. Jij bent diegene die door je verhaal duidelijk te plaatsen antwoord kunt geven op vragen en ze w.s. zelfs voorkomen. Wat is je plan met je paard? Wil je dat niet kwijt dan kun je dat zeggen dan is dat ook duidelijk. Nu geef je de indruk alsnog met een paard te willen gaan trainen wat op is. Je zoekt er een bijrijder voor. Als ik het niet over mezelf heb zijn hier legio mensen die het beste voor hebben met jouw paard, daar zou het om moeten gaan toch? Vind jij dat niet?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:14

Def geeft nuttige tips. Daar kun je iets mee.
Als je niet wil dat mensen erop klikken, haal dan de link naar je IG uit je onderschrift.
Door al dat geroeptoeter heb ik er ook eens op geklikt en ik werd er niet erg blij van. Na dat filmpje van die haf die veels te kort aangebonden gelongeerd werd, had ik genoeg gezien. Op die manier kropt hij zich op, gaat zijn rug vasthouden en op de voorhand lopen ‘krabbelen’. Wil je even uitleggen wat daar de bedoeling van is? Ik lees in je profiel dat je een hippische opleiding hebt gevolgd, dus misschien is er een reden die wij niet vermoeden?
Voor de fjord denk ik maar één ding: artrose/spat. En als die correct door een buigproef gekomen is, eet ik mijn schoen op.
Tips? Stop met hem rond te slingeren aan de longe, laat dat ‘vrijspringen’ achterwege en ga lekker rustige ritjes maken voor zijn oude dag. Geef hem goede seniorenvoeding met arm droog langstengelig hooi voor zijn lijn, in combinatie met MSM/glucosamine voor zijn gewrichten.
Werk hem rechtuit op de binnenhoefslag. Helemaal goed krijg je dat toch niet meer, na een jarenlange manegecarriere.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 12:26

Rizette schreef:
Als je de vragen op wilt geven die we wel mogen stellen, plaats ze dan even, misschien dat iemand dat wil doen.Dit werkt zo niet. Op alles en iedereen wordt je boos. Wat wil je nou? Eerst mochten we je nergens tegenkomen op social media en de foto's van je zien en nu moeten we instagram gaan bekijken om antwoord te krijgen? Zou de ondertoon ook een reactie kunnen zijn op jouw boventoon? En inderdaad zoals ik er nu tegen aan kijk dan krijgt jouw fjord niet de best mogelijke medische zorg.Maar idd ik weet niet alles, want jij plaatst verder ook geen info. Dat kan allerlei redenen hebben. als je die open deelt krijg je w.s. meer begrip. Ik praat voor mezelf. Als ik je op andere media tegenkom met hele andere verhalen dan schept dat verwarring. Jij bent diegene die door je verhaal duidelijk te plaatsen antwoord kunt geven op vragen en ze w.s. zelfs voorkomen. Wat is je plan met je paard? Wil je dat niet kwijt dan kun je dat zeggen dan is dat ook duidelijk. Nu geef je de indruk alsnog met een paard te willen gaan trainen wat op is. Je zoekt er een bijrijder voor. Als ik het niet over mezelf heb zijn hier legio mensen die het beste voor hebben met jouw paard, daar zou het om moeten gaan toch? Vind jij dat niet?



Jij neemt hier aannames. Zoek ik en bijrijder voor mijn paard? Als je dan al een advertentie gezien hebt is die al eventjes wat ouder.. Niet sinds dit artrose verhaaltje. En als het goed is, dacht ik dat alles weg was.

Maar goed spreek jezelf aub nog verder tegen :Y)


Ik ga het advies van de dierenarts opvolgen, niet verkopen, niet rijden, niet trainen, maar gewoon het advies van de dierenarts opvolgen... :o

sevke schreef:
Def geeft nuttige tips. Daar kun je iets mee.
Als je niet wil dat mensen erop klikken, haal dan de link naar je IG uit je onderschrift.
Door al dat geroeptoeter heb ik er ook eens op geklikt en ik werd er niet erg blij van. Na dat filmpje van die haf die veels te kort aangebonden gelongeerd werd, had ik genoeg gezien. Op die manier kropt hij zich op, gaat zijn rug vasthouden en op de voorhand lopen ‘krabbelen’. Wil je even uitleggen wat daar de bedoeling van is? Ik lees in je profiel dat je een hippische opleiding hebt gevolgd, dus misschien is er een reden die wij niet vermoeden?
Voor de fjord denk ik maar één ding: artrose/spat. En als die correct door een buigproef gekomen is, eet ik mijn schoen op.
Tips? Stop met hem rond te slingeren aan de longe, laat dat ‘vrijspringen’ achterwege en ga lekker rustige ritjes maken voor zijn oude dag. Geef hem goede seniorenvoeding met arm droog langstengelig hooi voor zijn lijn, in combinatie met MSM/glucosamine voor zijn gewrichten.
Werk hem rechtuit op de binnenhoefslag. Helemaal goed krijg je dat toch niet meer, na een jarenlange manegecarriere.



De haflinger is best wel schreef, ik ben aan het zoeken naar een manier haar recht te richten zonder erop te zitten. Ik had eerder een filmpje van het longeren met dubbele lijnen erop gezet, waar het niet zo lekker ging. Hier vroeg ik tips want ik zat met me handen in mijn haar. Ze kropt uit zichzelf heel erg op. Ook opzoek naar les, maar op dat moment kon ik dat niet vinden.

Toen heel veel tips gehad, van mensen die 'heel veel' ervaring hadden. En er les in gaven. Die gaven me aan der zo vast te zetten. Dus geprobeerd, weer advies gevraagd omdat ik zelf ook zie dat het niet goed is zoals ze loopt.

Nu nog meer tips, gelukkig ook mensen die er les in geven. Maar in hoeverre die dan echt weten wat ze doen is natuurlijk altijd nog de vraag.
Vandaag ook een eerste les erin gehad.

Ik heb die filmpjes gedeeld juist omdat ik hulp wil,, niet omdat ik mijn paard graag slecht train. Maar als je leest onder de post. Dan kun je dat ook lezen.

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:52

Aannames? Je had december 2019 een advertentie staan gezocht een bijrijder voor je Fjord. Mooi dat je hem nu verwijder hebt maar het was dus geen aanname maar een feit. Fijn dat je de Fjord houdt en er goed voor zorgt en het advies van de dierenarts opvolgt. Top! Wil je ons hier op de hoogte houden hoe het gaat? Zou toch wel super zijn dat het beestje nog weer makkelijker gaat bewegen door het stapwerk in de wandelingen . En ook anderen kunnen motiveren als het succes heeft.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:39

Dat vastzetten lijkt mij nooit een goede oplossing. Zo leer je jouw paard te gaan hangen en zich op te kroppen. Al eens met een pessoa-longeerhulp geprobeerd? Die kun je op verschillende manieren instellen. Wat voor jou en je haf het beste werkt. En dan moet je zelf niet met die twee longes gaan klooien.
Afbeelding
Zoiets bedoel ik.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 13:42

Rizette schreef:
Aannames? Je had december 2019 een advertentie staan gezocht een bijrijder voor je Fjord. Mooi dat je hem nu verwijder hebt maar het was dus geen aanname maar een feit. Fijn dat je de Fjord houdt en er goed voor zorgt en het advies van de dierenarts opvolgt. Top! Wil je ons hier op de hoogte houden hoe het gaat? Zou toch wel super zijn dat het beestje nog weer makkelijker gaat bewegen door het stapwerk in de wandelingen . En ook anderen kunnen motiveren als het succes heeft.



Ja klopt. Dat was dus voor de tijd dat er iets over artrose bekent was.. daarvoor werd ze amper ( lees: 1 keer per maand max ) gereden. Ik kwam juist doordat iemand wilde proef rijden er achter dat ze zo verslechterd was met rijden..

Maar pff ik geef het op.. een maand geleden.. als het niet al 1.5 maand geleden is dat ik die advertentie plaatste.. kan veel veranderen in zo'n tijd.. -O-

Het op de hoogte houden, nee verwacht het niet. Dan had de sfeer in dit topic toch anders moeten zijn.

Ik ga met de tips van de dierenarts aan de slag.
Echo van pezen gemaakt, niets aan de hand btw.
Dierenarts vind fotos maken onzin aangezien dus elk ouder dier wel artrose heeft.

We gaan stappen, vooral op het harde en vooral rechtuit. Om haar sterker te maken, dus lekker doorstappen. En in de hoop dat ze wat gaat afvallen.
Der gewicht werkt namelijk niet mee in het gehele verhaal.

sevke schreef:
Dat vastzetten lijkt mij nooit een goede oplossing. Zo leer je jouw paard te gaan hangen en zich op te kroppen. Al eens met een pessoa-longeerhulp geprobeerd? Die kun je op verschillende manieren instellen. Wat voor jou en je haf het beste werkt. En dan moet je zelf niet met die twee longes gaan klooien.
[ [url=m/2hTcQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoiets bedoel ik.



Mijn haflinger heeft iets achter der kont altijd onwijs spannend gevonden. Daarom dus passoa nooit geprobeerd bij haar. 1 van de redenen waarom ze helemaal in elkaar duikt.
Neem anders nu even op mijn instagram een kijkje in mijn verhaal. Ik heb vandaag een lesje gehad van het longeren met dubbele lijnen. We gaan geen lijnen meer achter der kont doen. We maken hem van het bit naar de onderste ring van de longeersingel vast. Gaan ons eerst richten op alleen maar lang laag. Als ze dat makkelijker gaat doen gaan we pas aan andere dingen werken. Er staan 2 korte filmpjes in die mijn instructie heeft gemaakt.

Biies

Berichten: 631
Geregistreerd: 11-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:52

Ik vind het filmpje op je instagram erg netjes uitzien!

Met de lange lijnen en grondwerk kan je echt hele leuke dingen doen en veel variatie qua oefeningen om de achterhand sterker te maken.

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:05

Ik heb niet alles gelezen hoor houd me graag terzijde van die discussies maar ik kan je wel iets vertellen over mijn fjord.
Die was overigens nog niet zo oud helaas.
Die struikelde ook soms en zakte soms door zn achterbeen en liep kort in zn pas wat hij overigens ook altijd al deed.
Ik vond het niet lekker lopen en echt 3 veeartsen erbij gehad maar het viel ze niet op.
Ik ging haast aan mezelf twijfelen.
Buigproeven kwam hij doorheen zowel op de verharde als zachte ondergrond.
Pony ging ook vaak hard,liep te makkelijk onder je vandaan en toen ik de laatste veearts erbij haalde gingen we uitverdoven en indd niet rad.
Later terug om zn andere been uit te verdoven en het zelfde verhaal.
Foto’s gemaakt en kogel artrose,dus in laten spuiten met hyaluronzuur en hij liep zoveel beter en het struikelen was ook zo goed als weg.
Soms had hij wel minder goede periodes maar door meerdere factoren hem helaas 1,5 jaar later moeten laten inslapen.

Inmiddels heb ik zelf artrose( wat eerst alleen met mri met contrast zichtbaar was en later ook met rontgen) met goede en slechte periodes maar wat voel ik me nog steeds schuldig dat ik de rustige stap bos ritjes met hem heb gedaan.
Zoveel factoren kunnen een trigger zijn is nu mijn ervaring en mensen denken er gewoon te makkelijk over.
Ik vind....artrose is niet meer rijden,geen extra gewicht,niet meer moeten,gewoon kijken wat je zelf nog aan kunt en aangezien paarden niet kunnen praten en sommigen heel hard voor zichzelf kunnen zijn.

Nou weet je natuurlijk helemaal niet of het artrose is maar het verhaal geen foto’s want zegt niets vind ik niet eerlijk naar de pony toe als ze nog gereden zal worden.Geen foto’s zou ik dus ook denken dan niet meer rijden.
Ik vraag me dan ook af of je haar wel eens hebt uit laten verdoven?
Ze kunnen soms zo hard voor zichzelf zijn en zeker die fjorden.

Dit is overigens absoluut geen verwijt meer een ervaring om te delen omdat het bij mij achteraf nog steeds aan me vreet en denk had ik toen maar geweten wat ik nu weet...

Ik hoop dat je erachter kunt komen wat het is want ik weet ook als geen ander dat je soms kan blijven zoeken naar een oorzaak en dat je inmiddels veel uitgesloten hebt maar nog steeds geen diagnose hebt en dat is heel frustrerend.
Sterkte met je paardje.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:07

+:)+ Filmpje ziet er netjes uit! Goed bezig, TS

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:21

wilmatj schreef:
.



Toulouze. Bedoel je mijn toon of die van een ander?

Van rizette ;)

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 14:22

cinniz123 schreef:
Ik heb niet alles gelezen hoor houd me graag terzijde van die discussies maar ik kan je wel iets vertellen over mijn fjord.
Die was overigens nog niet zo oud helaas.
Die struikelde ook soms en zakte soms door zn achterbeen en liep kort in zn pas wat hij overigens ook altijd al deed.
Ik vond het niet lekker lopen en echt 3 veeartsen erbij gehad maar het viel ze niet op.
Ik ging haast aan mezelf twijfelen.
Buigproeven kwam hij doorheen zowel op de verharde als zachte ondergrond.
Pony ging ook vaak hard,liep te makkelijk onder je vandaan en toen ik de laatste veearts erbij haalde gingen we uitverdoven en indd niet rad.
Later terug om zn andere been uit te verdoven en het zelfde verhaal.
Foto’s gemaakt en kogel artrose,dus in laten spuiten met hyaluronzuur en hij liep zoveel beter en het struikelen was ook zo goed als weg.
Soms had hij wel minder goede periodes maar door meerdere factoren hem helaas 1,5 jaar later moeten laten inslapen.

Inmiddels heb ik zelf artrose( wat eerst alleen met mri met contrast zichtbaar was en later ook met rontgen) met goede en slechte periodes maar wat voel ik me nog steeds schuldig dat ik de rustige stap bos ritjes met hem heb gedaan.
Zoveel factoren kunnen een trigger zijn is nu mijn ervaring en mensen denken er gewoon te makkelijk over.
Ik vind....artrose is niet meer rijden,geen extra gewicht,niet meer moeten,gewoon kijken wat je zelf nog aan kunt en aangezien paarden niet kunnen praten en sommigen heel hard voor zichzelf kunnen zijn.

Nou weet je natuurlijk helemaal niet of het artrose is maar het verhaal geen foto’s want zegt niets vind ik niet eerlijk naar de pony toe als ze nog gereden zal worden.Geen foto’s zou ik dus ook denken dan niet meer rijden.
Ik vraag me dan ook af of je haar wel eens hebt uit laten verdoven?
Ze kunnen soms zo hard voor zichzelf zijn en zeker die fjorden.

Dit is overigens absoluut geen verwijt meer een ervaring om te delen omdat het bij mij achteraf nog steeds aan me vreet en denk had ik toen maar geweten wat ik nu weet...

Ik hoop dat je erachter kunt komen wat het is want ik weet ook als geen ander dat je soms kan blijven zoeken naar een oorzaak en dat je inmiddels veel uitgesloten hebt maar nog steeds geen diagnose hebt en dat is heel frustrerend.
Sterkte met je paardje.



Misschien is stappen niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel idd dat we er niet meer op gaan.

We gaan dus de komende tijd wandelen.
We hebben nu de buigtest gedaan omdat daar niets uit kwam zijn we niet verder gaan zoeken.
Uitverdoven dus ook niet.
Ik dacht eigenlijk dat uitverdoven alleen kon als ze wel zien dat een paard ontlast, maar niet weten waar er precies iets zit?
Ik heb daar in ieder geval geen verstand van.

Met de dierenarts afgesproken over een tijdje nog eens te kijken, dan gaan we ook even in draf kijken hoe ze het op de volte doet. ( op het harde en zachte )
We hebben besloten om vooral te kijken of ze nu wel of geen pijn heeft.

Geen pijn betekend gewoon met pensioen en dus veel wandelen vanwege der gewicht en om der spieren niet te laten verslappen.

En als ze wel pijn heeft kijken we weer verder wat de opties zijn.



@sevke, dankjewel. We hebben goed moeten zoeken wat werkte voor haar. En moet zeggen dat ik het heel lastig vind. Maar oefening baart kunst toch? We weten in ieder geval waar we aan werken kunnen en hebben een beetje een idee hoe we dat willen aanpakken.

@toulouze, gelukkig... ik dacht dus al dat ik gek aan het worden was. Maar die toon merk dus niet alleen ik op.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:19

Moderatoropmerking:
Bij deze het uitdrukkelijke verzoek om respectvol te reageren. Het is wel voor te stellen met een link in het onderschrift naar Instagram dat andere Bokkers ook daar informatie gaan zoeken.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: fjord 'zakt' steeds vaker door achterbeen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:26

Misschien kun je een stukje afzetten TS? Met je haflinger. Dan kun je losjes bijzetten (echt losjes. Liefst vanaf tussen de benen door het bit en dan niet de onderste ring maar daaronder nog. Touwtjes om de singel zegmaar) deze zet je precies op het punt dat ze niet met haar hoofd de lucht in kan maar ook niet dat ze vast in een houding staat. Doordat je zelf niet bezig bent met longeerlijnen in je handen maar puur stuurt op lichaamstaal loopt ze veel meer op eigen benen. Ik longeerde zo altijd met mijn forester in de longeercirkel. Ze werd enorm krachtig vanuit de achterhand en aan het einde van de rit hoefde ik niet eens meer (losjes) bij te zetten dan liep ze al lang en laag :)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:42

Elin_ : op de IG-verhaal filmpjes zie je dat ze nu instructie heeft voor het longeren en het gaat al veel beter!
Los bijgezet en paard loopt ontspannen. :)

Saranyu

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: vlak bij Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:45

Jammer dat zo'n topic uiteindelijk een beetje geheen en weer van reacties over elkaar is ipv over de daadwerkelijke vraag/probleem.

Ik was er iig wel nieuwsgierig naar en schreef een stukje over mijn fjord met mogelijk zelfde probleem maar dat is volgens mij door niemand meer gezien

Ben iig benieuwd hoe jouw fjord het de komende tijd verder zal doen en of er echt nog een diagnose uit Gaat komen.
Al zegt mijn dierenarts dus dat een werkelijke diagnose willen weten wel in verhouding moet zijn met wat je nog vraagt en wil van een paard (sportpaard, recreatiepaard, leeftijd). En ook hoe het paard oogt, ziet het er happy uit of lijkt het pijn te hebben?

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 22:19

Saranyu schreef:
Jammer dat zo'n topic uiteindelijk een beetje geheen en weer van reacties over elkaar is ipv over de daadwerkelijke vraag/probleem.

Ik was er iig wel nieuwsgierig naar en schreef een stukje over mijn fjord met mogelijk zelfde probleem maar dat is volgens mij door niemand meer gezien

Ben iig benieuwd hoe jouw fjord het de komende tijd verder zal doen en of er echt nog een diagnose uit Gaat komen.
Al zegt mijn dierenarts dus dat een werkelijke diagnose willen weten wel in verhouding moet zijn met wat je nog vraagt en wil van een paard (sportpaard, recreatiepaard, leeftijd). En ook hoe het paard oogt, ziet het er happy uit of lijkt het pijn te hebben?


Mijn dierenarts zegt ongeveer hetzelfde. In ieder geval gaan we voorlopig stappen en kijken of dat ergens een verandering gaat geven in haar doen en laten.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:42

In beeging houden! Rust roest!