Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:24

Als je groene leem gaat voeren, geef dan wel olie bij.
Informatie staat wel in de verpakking.

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 14:40

senna21 schreef:
Als je groene leem gaat voeren, geef dan wel olie bij.
Informatie staat wel in de verpakking.


Daar stond niks over op de verpakking, enkel dat ik het met bronwater moet doen (omdat kraanwater chloor kan bevatten en dat de positieve effecten van de leem kan beïnvloeden).


linda2008 schreef:
Misschien moet ik het even toelichten... Haar temperatuur moet ik vooral in de gaten blijven houden omdat zij koorts kreeg na de operatie. En haar wond schoon houden is omdat er pus uit komt. Daar heb ik over gebeld en dat schijnt niet erg te zijn maar ik moest het wel weg halen met een droge, schone doek zodat het niet zou gaan indrogen (want als er korstjes op komen, kan het vuil niet meer naar buiten).

Raika word ook sochtends gestapt door de pensionhouder en einde van de middag doe ik het zelf. Super fijn ook dat mensen zo behulpzaam zijn! Ook met al die gekke voer-fratsen := Ik kan me zo indenken dat het voor hen ook extra werk is, dus ik waardeer enorm dat ze willen helpen :j

Bij Raika moet ik vooral opletten dat de buikomvang niet toe mag nemen. Ze heeft wel ingeleverd met de hele operatie, maar dat is vooral haar spier, haar buik is nog voldoende dus dat moest ik zo proberen te houden... SUPER LASTIG!!! Want vaak die je pas dat ze te dik of te dun worden, als je al 40 kilo te ver bent :=

Kaitlyn, hmm het stelt me wel gerust dat jij ook met dat been hebt gezeten en het bij dus redelijk vlot weer onder controle was... ik smeer er Traumeel gel op. Hopelijk verdwijnt het snel weer want ik vind het toch maar weer extra stress geven ;(


Ah oké dat is een verschil met hoe Gibbie eruit kwam inderdaad. Zij heeft na 2 dagen wel een complicatie gehad met koorts, maar dat was een ontsteking in het darmslijmvlies omdat ze dat zand eruit hebben gemasseerd. Dat was ook heel snel weer onder controle.

Waar woon jij? Ik heb nog een stuk tubigrip liggen die je wel mag hebben als dat past. Die heb ik zelf niet gebruikt, dus is helemaal schoon. :j
Gibbie was wel echt flink afgevallen, naast het spierverlies. Die buikomvang in de gaten houden adviseren ze altijd, omdat je zo kort na de operatie ook nog niet teveel druk op de peesplaat en hechting wilt krijgen.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:59

Je kan ook silicium geven dat helpt tegen zand eten en goed voor spijsvertering.
Ben blij als die stormen weg zijn, vandaag wel dunne mest, dus maar fit zo gelaten morgen ga ik starten met. De fiberbeet ben benieuwd of die wil hebben. Hij is wel echt toe aan wat extra s de hulp van stalgenoten is onbetaalbaar

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 01:15

Chesss schreef:
Je kan ook silicium geven dat helpt tegen zand eten en goed voor spijsvertering.
Ben blij als die stormen weg zijn, vandaag wel dunne mest, dus maar fit zo gelaten morgen ga ik starten met. De fiberbeet ben benieuwd of die wil hebben. Hij is wel echt toe aan wat extra s de hulp van stalgenoten is onbetaalbaar


Dat is ook een goede tip! Heb nu net die pot klei gekocht, dus wil eerst dat even een kans geven. De paddock gaat ze in de toekomst toch in met masker, dus hoop het erge zand eten te kunnen voorkomen.
Gibbies mest blijft gelukkig heel erg mooi. :j
Ik probeer het stappen soms leuker te maken met balkjes erbij in de bak (waar we sporadisch overheen stappen, en vooral tussendoor slingeren), en dat vond ze een paar keer leuk, maar daar is vanaf vandaag de lol ook vanaf. Ze is echt nog het meest blij als we richting de wei stappen. Dan gaat ze van rustig stappen, naar door stappen, naar serieus snelwandelen (ik denk als ik ga rennen ze dan meedoet, maar dat probeer ik maar niet uit) tot we op het graasplekje staan. :=
Gibbie doet het heel goed op de seniores priores, en de fibrebeet is volgens mij een beetje soortgelijk. Dacht volgens mij alleen dat ze de fibrebeet soms minder lekker vinden, omdat dat (bijna) alleen maar pulp is, en de seniores priores net wat smakelijker is. Ik heb de keuze tussen de 2 gemaakt, omdat het oude paard het ook heel erg goed deed op de seniores priores. Nadeel is alleen dat het best een poosje moet staan voordat het gegeven kan worden. Ik maak dan ook altijd direct voor 2/3 voerbeurten klaar. Dan kan ik het zo klaar maken, dat de stalbaas altijd kan voeren en ik zorg dan dat er genoeg voor de avond staat, en maak dan ‘s avonds klaar voor de volgende 2 voerbeurten de volgende dag (ze krijgt overigens wel vaker per dag hooi).

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 02:53

Groene leem geef je inwendig als kuur van een week.. Bij voorkeur in combinatie met een olie. Het is een goed middel voor ontgiften, maar kan ook verstopping veroorzaken. Ik weet niet waar je het gekocht hebt, maar de Paardendrogist geeft goed advies. Je kunt hen bellen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 07:06

Allemaal dikmakers hihi! en ik moet juist opletten dat ze genoeg eet zonder echt aan te komen := ik heb marstall force besteld omdat ze niets aan krachtvoer krijgt, maar ik krijg helemaal geen bevestiging per email ofzo, wel geld van mijn rekening af, dus ik ben benieuwd of dat goed gaat :roll:

Fibrebeet en speedibeet is goed spul maar mijn paarden moesten het wel leren eten, eerste paar dagen kon ik echt porties weggooien. Als ze het eenmaal kende, aten ze het graag (werd hier voorheen veel gebruikt bij minipaarden die naar de keuring moesten, die mochten minder hooi om een dikke buik tegen te gaan en dat werd dan aangevuld met pulp om wel mooi vol op de bovenlijn te worden/blijven).

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 10:41

linda2008 schreef:
Allemaal dikmakers hihi! en ik moet juist opletten dat ze genoeg eet zonder echt aan te komen := ik heb marstall force besteld omdat ze niets aan krachtvoer krijgt, maar ik krijg helemaal geen bevestiging per email ofzo, wel geld van mijn rekening af, dus ik ben benieuwd of dat goed gaat :roll:

Fibrebeet en speedibeet is goed spul maar mijn paarden moesten het wel leren eten, eerste paar dagen kon ik echt porties weggooien. Als ze het eenmaal kende, aten ze het graag (werd hier voorheen veel gebruikt bij minipaarden die naar de keuring moesten, die mochten minder hooi om een dikke buik tegen te gaan en dat werd dan aangevuld met pulp om wel mooi vol op de bovenlijn te worden/blijven).


Oh die van mij vond het meteen fantastisch! De seniores priores dan, de speedibeet vond ze echt heel vies. Scheelt misschien ook dat ze een tijdje heeft moeten vasten, dus honger had ze wel. :j

Gisteren zaten we op 5 weken, en ik heb eigenlijk weinig spannende dingen te vertellen (gelukkig maar). Ze houdt zich heel braaf met stappen, ook met de storm afgelopen weekend. Ze leek afgelopen weekend een beetje opgelopen achterbenen te krijgen, maar dat was na het stappen weg en is niet meer terug gekomen. *\o/*
Al verbaasd het mij hoe mooi strak die benen blijven, ik had eigenlijk wel stalbenen verwacht.

De zere plekken op haar buik zijn inmiddels rustig, de roodheid is ervan af, en de "korsten" beginnen los te laten en ik kan er weer aan zitten. Wrijf nu heel voorzichtig elke dag er even langs om alle losse velletjes eraf te aaien, zodat dat niet weer gaat jeuken/irriteren. Die plek met vocht is ook al bijna zo goed als weg, beetje lastig zien, want dat vocht zat precies waar ook het haar weer begon. Dus is wat je nu ziet door het haar, of door een beetje vocht nog? Maakt ook niet uit, vind het al verbazingwekkend hoe snel dat ineens weg trok. Zal vanavond even foto's ervan maken!
En er beginnen nu echt overal haartjes te verschijnen, maar ik sta er echt met mijn neus op, en op foto's kun je de ieniemini stoppels niet zien. :')

En ik heb afgelopen weekend maar weer een nieuw halster voor haar gekocht, nadat de vorige veel te groot was. Ik wilde iets met teal, en niet té opvallend......


:D


Afbeelding

Afbeelding
Er zitten glittertjes in het onderlegde gedeelte. O:)


Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst weer op een paard gezeten. Eigenlijk wilde ik niet, maar achteraf toch blij dat ik het heb gedaan.

Afbeelding
Beetje banketstaaf foto, maar hij is heel groot. :')

Ik ben overigens zelf héél erg wisselend in mijn emoties: boos, verdrietig, blij, wanhopig. Heb soms het gevoel dat we straks samen de wereld weer aan kunnen, en soms de angst dat er écht nog van alles fout kan gaan. Ik word helemaal gek van mezelf.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 19-02-20 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:52

Kaitlyn, dat klinkt als een prima revalidatie tot nu toe :j wanneer moest jij terug voor de echo? Of heb ik daar overheen gelezen? Ik ben erg benieuwd naar foto’s van de wond.
Wat leuk dat je toch nog op een paard hebt kunnen zitten, goed dat je het hebt gedaan hoor, daar leer je altijd weer iets van :j

Onze “blessure” blijken dus helaas toch stalbenen. dat is beter dan een blessure natuurlijk, maar ik ben er niet happy mee dat ze daar nu al last van heeft, ze moet nog zo lang :(:)
(Het begon bij 1 voorbeen waardoor ik een blessure vermoedde, maar nu zijn de achterbenen ook gevuld).
Wat mij vooral opvalt is dat ze nog niet zichzelf is, ze is heel down, en dat vind ik natuurlijk super zielig om te zien! Hadden jullie paarden daar ook last van?
Het is met stappen wel fijn dat ze geen bom energie is, maar zo ken ik haar gewoon niet :n
Mensen zeggen dat het logisch is na zo’n heftige operatie maar toch had ik verwacht dat ze nu langzaam maar zeker meer zichzelf zou gaan worden....

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 11:08

linda2008 schreef:
Kaitlyn, dat klinkt als een prima revalidatie tot nu toe :j wanneer moest jij terug voor de echo? Of heb ik daar overheen gelezen? Ik ben erg benieuwd naar foto’s van de wond.
Wat leuk dat je toch nog op een paard hebt kunnen zitten, goed dat je het hebt gedaan hoor, daar leer je altijd weer iets van :j

Onze “blessure” blijken dus helaas toch stalbenen. dat is beter dan een blessure natuurlijk, maar ik ben er niet happy mee dat ze daar nu al last van heeft, ze moet nog zo lang :(:)
(Het begon bij 1 voorbeen waardoor ik een blessure vermoedde, maar nu zijn de achterbenen ook gevuld).
Wat mij vooral opvalt is dat ze nog niet zichzelf is, ze is heel down, en dat vind ik natuurlijk super zielig om te zien! Hadden jullie paarden daar ook last van?
Het is met stappen wel fijn dat ze geen bom energie is, maar zo ken ik haar gewoon niet :n
Mensen zeggen dat het logisch is na zo’n heftige operatie maar toch had ik verwacht dat ze nu langzaam maar zeker meer zichzelf zou gaan worden....


Volgende week vrijdag komt mijn eigen dierenarts een echo maken. :j
Die heeft vaker iom de Lingehoeve echo's gemaakt na koliekoperaties ter controle, en ik vind het zelf eigenlijk heel fijn dat ze dan nog niet de trailer op hoeft.
Wond is écht heel erg mooi, zal vanavond even foto's maken!

Jeetje wat vervelend, toch stalbenen. :(:)
Misschien zijn de kousen van Hidez iets? Dat heb ik ook overwogen toen ze dat ene been dik had, maar dat werd gelukkig weer dun na iets meer dan een week.

Ahh ja Gibbie is ook nog wisselend in energie hoor. Meestal loopt ze mee met de oortjes erop, en soms is ze gewoon heel erg moe. Ga haar dan ook niet "pesten" met stappen, dan gaan we gewoon lekker grazen. :9
Ze is ook gewoon nog snel moe. Als ik haar op de poetsplaats zet en zelf ga uitmesten, daarna haar uitgebreid poets, ze dan tussendoor ook nog veel aandacht krijgt van stalgenoten, we gaan stappen en ook nog even grazen is ze écht moe daarna. :(:)
Ze is in haar gedrag wel echt weer helemaal zichzelf. Bedelt bij iedereen om aandacht (en lekkere dingen), maakt stampij tijdens voertijd, of als ik te lang doe over haar stal uitmesten, en is weer heel duidelijk in wat ze wel en niet wilt. Gelukkig houdt ze zich wel koest met stappen (ook al kijkt ze echt wel op als er iets moet zijn), maar ik heb ook het idee dat ze zich erbij heeft neergelegd dat het even niet anders is.
Overigens kan het wel tot een jaar duren voordat ze geen last meer hebben van de narcose, net zoals mensen. En bij jou is de operatie ook nog weer veel recenter dan bij Gibbie. Komt echt wel goed. :j

Hoe ziet bij jou de wond eruit?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:42

Mooi halster ook trouwens, troost-shoppen?! ;) hihi

Die kousen kende ik nog niet, wel prijzig, komt op 340 euro voor een set... ik zal het eens met DA overleggen als die er is om de hechtingen te verwijderen (begin volgende week) :j

Zo lang ze goed eet, mest en haar temperatuur goed is maak ik me geen zorgen over haar gedeisde karakter, het zal er echt wel bij horen maar ik zie haar natuurlijk liever weer fris en fruitig...
Vandaag beginnen met de vitamine korrel. Ze krijgt geen brok (alleen een beetje fiber force voor het idee) dus misschien haalt ze daar ook wel iets extra energie uit :j
Ik zal vanmiddag ook een foto maken van de wond, het zit bij haar nog wel gehecht natuurlijk.

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 12:00

Ik vond dat ze wel wat moois verdiende. :o

Je moet wel proberen te voorkomen dat ze teveel energie krijgen. Gibbie heeft 1 zo'n uitspatting gehad (in volle galop over de weg heen, geloof mij dat is niet goed voor je hart), en wat was ik bang voor complicaties daardoor. Sindsdien gaat de hengstenketting erom.

Door het topic heen staan ook foto's van Gibbie haar wond nog met hechtingen, voor als je vergelijkingsmateriaal wilt. Ik heb zelf gemerkt dat dat eigenlijk heel weinig te vinden is, dus probeer zelf regelmatig foto's te plaatsen. Hoop dat ooit iemand er iets aan heeft, en informatie uit dit topic kan halen. :j

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:26

Die ga ik zeker terug zoeken, bedankt :)

Ik krijg net een appje dat mijn kieskeurige fjordenkind ineens de fiber force niet meer eet (verder eet ze prima). Nu enorm twijfel wat ik haar dan moet geven... brok is geen optie, slobbers eet ze nooit, de muesli die ze wel goed eet bevat veel suiker en zetmeel, maar ik moet wel iets hebben om de vitaminekorrel door te mengen (want dat eet ze ook niet zomaar :P )

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:33

Goed ruwvoer is belangrijker dan de vitaminekorrels. Ik zou het even laten. En over een tijdje weer proberen.

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 12:38

linda2008 schreef:
Die ga ik zeker terug zoeken, bedankt :)

Ik krijg net een appje dat mijn kieskeurige fjordenkind ineens de fiber force niet meer eet (verder eet ze prima). Nu enorm twijfel wat ik haar dan moet geven... brok is geen optie, slobbers eet ze nooit, de muesli die ze wel goed eet bevat veel suiker en zetmeel, maar ik moet wel iets hebben om de vitaminekorrel door te mengen (want dat eet ze ook niet zomaar :P )


Ahh dat is balen!
Gibbie vindt de Equifirst de herbs & fibre mix heel erg lekker (blauwe zak). Ook laag in suiker en zetmeel, maar wel heel smakelijk.
Waar woon je / staat je paard? Ik heb nog wel wat liggen, en wil (als je in de buurt zit) wel wat komen brengen zodat je het kunt uitproberen. :j

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:41

linda2008 schreef:
Die ga ik zeker terug zoeken, bedankt :)

Ik krijg net een appje dat mijn kieskeurige fjordenkind ineens de fiber force niet meer eet (verder eet ze prima). Nu enorm twijfel wat ik haar dan moet geven... brok is geen optie, slobbers eet ze nooit, de muesli die ze wel goed eet bevat veel suiker en zetmeel, maar ik moet wel iets hebben om de vitaminekorrel door te mengen (want dat eet ze ook niet zomaar :P )


Is de Luzerne digest van hartog niet iets voor jullie?
https://www.hartog-lucerne.com/ruwvoer/ ... gJFaPD_BwE

Fijn dat Gibbie zo goed gaat, vooral doorgaan zo :P

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:33

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb besloten dat ze het er maar gewoon even mee moet doen :P zo lang ze haar hooi goed eet zal de rest inderdaad bijzaak zijn ;)

Ze was vandaag duidelijk fitter met wandelen en wilde al lekker merrie-achtig reageren op paarden die lelijk naar haar kijken... want hoe durven ze... }>
Zo ziet haar wond er nu uit, 12 dagen na de operatie:

Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 18:36

Dat ziet er toch netjes uit hoor! En wat een haar alweer, daar ben ik jaloers op! :')

MarjanB

Berichten: 16472
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:24

Mocht je silicium willen voeren tzt kijk dan even bij pure horse en dan naar de diomeetenaarde (hoe je het ook schrijft staat onder de mineralen) is veel goedkoper dan bij andere aanbieders.

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 20:42

MarjanB schreef:
Mocht je silicium willen voeren tzt kijk dan even bij pure horse en dan naar de diomeetenaarde (hoe je het ook schrijft staat onder de mineralen) is veel goedkoper dan bij andere aanbieders.

Ahh top, dankjewel! Ik had de paardendrogist een mail gedaan met in het kort het verhaal, maar die mogen mij geen advies geven over hoe de groene leem te voeren, en nu durf ik het niet te geven. Dus blijft het in de kast staan voor als ze eens een wondje of dik been heeft. :+
Kun je die silicium zo voeren (door haar voer heen) of moet daar ook wat bij?
Paardendrogist raadde wel zeewier aan voor extra mineralen, maar ik weet niet of dat werkt?


Nou, vandaag mijn eerste officiële “klacht” binnen gekregen over Gibbie. Ze was aan het bokken geweest tijdens het stappen vanmorgen. ^)
Stalgenootje was zich wild geschrokken, maar heeft gelukkig niet los gelaten, en ze was nu heel bang dat er iets met de peesplaat zou zijn. Kreeg meteen foto’s, maar er was niks aan de hand. Een kapotte peesplaat, en daardoor een hernia, zie je meteen.
Ik ben net op stal geweest, en ook tot 2x toe bokken aan de hand. _-:( Heb haar de rest van het stappen gepaaid met een brokje per zoveel seconden. Ik snap best dat ze energie krijgt, maar ze moet echt nog even rustig blijven. :(:)
En net nadat ik hier vanmorgen had verkondigd dat ze zo braaf blijft. :')
Verder, foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En ik denk dat Gibbie heeft besloten dat ze een halve naaktkat wil blijven:
Een stalgenoot en ik waren al aan het grappen dat er (in de verre toekomst), weer hele gave springfoto’s worden gemaakt en ze dan zo’n half kale buik heeft. Maar dat het wel makkelijk was met scheren. :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Er komt nu langzaaaaaaaam haar hier en daar.

Strakke buik (gelukkig ook nog na het gek doen)
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:18

Oh jeetje wat schrikken van het bokken :oo maar gelukkig alles heel. Litteken ziet er keurig strak uit :j
Hihi wauw inderdaad nog weinig haar := maar als dat alles is dan is het prima toch?! ;)

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 21:24

linda2008 schreef:
Oh jeetje wat schrikken van het bokken :oo maar gelukkig alles heel. Litteken ziet er keurig strak uit :j
Hihi wauw inderdaad nog weinig haar := maar als dat alles is dan is het prima toch?! ;)


Ja dat bokken vind ik niet zo grappig, hopelijk was dit weer een uitspatting vandaag, en blijft ze nu weer een poosje rustig.

Als ze maar weer helemaal gezond is straks, en alles weer kan, is dat haar maar bijzaak inderdaad. Maar vind het wel vreemd dat er maar zo weinig haar groeit nog. Er beginnen nu wel overal plukjes te komen, dus hopelijk zet dat wel door. Een behaarde buik, en hals, is toch iets mooier. :))

SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:07

Mooi halster voor Gibbie! Dat bokken moet je stalgenoot wel een hartverzakking hebben opgeleverd. Gelukkig is het wel een teken dat ze zich goed voelt.

Ik heb altijd wel rekening meegehouden dat een paard net zoals mensen een jaar nodig heeft voordat de restverschijnselen van de narcose zijn uitgewerkt, maar ik heb het nooit van anderen gehoord. Het middel zal vast ook wel een rol spelen.
Je literatuur overzicht was ook interessant. Je hoort van hardlopers ook altijd dat de spiermassa zo is opgebouwd maar dat de pezen meer tijd nodig hebben. Te snel van stapel lopen met hardlooptraining is dan ook een recept voor blessures.
Succes met scannen volgende week vrijdag!

Linda2008, de revalidatie van jouw paard lijkt dan vast meer op die van mij. Mijn haflinger is 3 jaar geleden geopereerd (en het gaat nog steeds goed met hem).
Die van mij kreeg nauwelijks brok, een handje zodat hij dacht dat hij niet werd overgeslagen als de andere paarden gevoerd werden. Daarnaast kreeg hij pavo-healthboost en summerfitkoeken naast goed hooi.

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 22:49

Heb even 2 foto’s naast elkaar gezet van de onderkant van de buik.
De bovenste was 7 februari, en de onderste vandaag. Dus dat verschil is al wel heel groot. :))

Afbeelding

SimplySusan, ja dat bokken was even schrikken. Gelukkig is zij ook nuchter, en houdt ze ook vast, anders was het waarschijnlijk geëindigd in rondjes rennen over het erf. :o

Ja precies dat inderdaad! Niet te lang niks doen, want dat is ook slecht, maar zeker rustig opbouwen! :j

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 04:18

Ziet er toch goed uit nu!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:43

Jeetje als je het zo vanaf die fotos bekijkt dan geneest de buitenkant in ieder geval wel super snel!

Hier word het stappen helaas ook meer en meer een uitdaging... nu al!!! En we moeten nog minimaal 5 weken :roll: zeker als andere paarden gek doen is ze bijna niet te houden... gelukkig kunnen we nog uitwijken naar de binnenbak en naar een hoofdstel om het stappen zo lang mogelijk vol te kunnen houden (ik zou niet willen dat ze nog wekenlang non-stop op stal zou moeten staan, maar dan moet ze zich natuurlijk wel gedeisd kunnen houden. Kon je ze dat maar vertellen :( )