paard met een depressie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: paard met een depressie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:13

Jeetje wat een narigheid TS :(:)

Zijn er in de wat wijdere omtrek ook geen stallen te vinden? Evt waar je zelf goed voer kan inkopen voor je paard? Heb je een oproepje op marktplaats/boktmarkt/facebook staan voor stalling?

Steeds verplaatsen is niet fijn maar als je paard zo duidelijk achteruit gaat zal je toch weg moeten....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: paard met een depressie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:22

Gif spuiten zodat het draad niet verzet wordt? Wat idioot en ontzettend onverantwoord! :oo

Jeetje, jullie treffen het echt niet :\ Is er geen weiland in de buurt waar hij tijdelijk op kan? Desnoods met wat stalgenoten huren en managen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:48

He bah wat naar voor jullie. Is een plekje in eigen beheer geen mogelijkheid?

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: paard met een depressie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 21:59

Ik zoek in een zoekgebied rond 30km rond mijn huis en overal voeren ze voordroog en bij geen een is het mogelijk om eigen hooi (voor mijn eigen kosten) te voeren |o Waarom? Geen idee.
Paard 24/7 buiten is voor hem helaas geen optie, hij wordt daar doodongelukkig van ;(
Ondertussen zit ik met mijn handen in het haar en weet ik het gewoon echt niet meer.
Mocht er iemand iets weten tussen Bergen en Callantsoog, ik hou me aanbevolen. (Alles op MP en FB heb ik al bekeken :j)

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:17

Wat enorm naar voor jullie. :\ Ik leef echt met je mee. :(:) Inderdaad misschien een plekje in eigen beheer? Dit hoeft echt niet duur te zijn. Kom regelmatig in Facebook-groepen gratis aangeboden stukjes tegen, waar je dus bijna alles zelf moet regelen. Soms is dit ook met een stal erbij, dat zou misschien wel kunnen? Ik zal ook even voor je meekijken, er kan altijd toevallig een nieuwe advertentie geplaatst worden.

Heb je al geprobeerd gewoon bij mensen aan te bellen? Misschien is dat niet heel handig nu met de corona-periode, maar het is te proberen. Bijvoorbeeld als je een grote stap naar achteren doet nadat je hebt aangebeld, en je je verhaalt uitlegt (als je dat spannend vindt kan ik je helpen met dat verhaal te formuleren). Ik hoor vaak dat mensen gewoon aan hebben gebeld, zonder dat de terreineigenaar een advertentie had geplaatst etc, en nu een hele fijne stal hebben. Vooral bij boeren schijnt dit te werken, die vinden het wel 'grappig' als je lef toont en hebben meestal wel plek. Pas natuurlijk wel op met de privacy van de terreineigenaar, maar als je gewoon aanbelt lijkt me dit goed te kunnen. Een schot niet geschoten is altijd mis!

Anders een briefje in de supermarkt ophangen? Sommige staleigenaren die wel plek hebben maar niet persé opzoek zijn plaatsen geen advertentie op social media. Heb je zelf al een oproep geplaatst in Facebook-groepen en op Marktplaats? Dat wil ook nog weleens helpen, vooral als je je verhaal erbij zet denk ik.

Als ik ergens mee kan helpen of ergens bij kan assisteren, wat dan ook, hoor ik het graag! Vind het echt vervelend voor jullie. -O-
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 16-05-20 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:21

Wat jij zoekt is in onze regio wel op meerdere stallen te vinden en ik denk over de afsluitdijk ook. Is het geen optie je paard wat verder weg te zetten en minder vaak te gaan? Lastige keuze weet ik... maar als jouw regio echt zo beroerd is :o

Lotteettol
Berichten: 369
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:48

Je hebt pb

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: paard met een depressie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:17

Heb je ook al via via geprobeerd en op fb een oproep gedaan? Vaak zijn er ook wel privestallen die niet adverteren maar die via via aan pensionklanten komen. Zo'n kleinschalige stal lijkt me voor jullie wel fijn

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: paard met een depressie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 10:31

Ik ben aangemeld bij zo’n beetje elke fb groep die er is, heb overal lijntjes open staan en sta bij veel stallen op de wachtlijst :j

Kaatje_S

Berichten: 1005
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:13

Mijn eerste paard was achteraf gezien ook een soort depressief toen we hem kochten. Hij is erg onderdanig en stond altijd in een hoekje van de paddock, hoofd omlaag en gelijk ruimte maken voor andere paarden. Ook met rijden niet echt alert op de omgeving.

Heb er toen niet echt specifiek iets mee gedaan, want had nog geen ervaring met een eigen paard en zag het toen nog niet zo.

Maar op een gegeven moment ging hij met rijden op dingen letten en af en toe eens schrikken. Stond vaker met z'n hoofd omhoog, ging spelen met andere paarden. Uiteraard is het nog steeds een onderdanig paard in de kudde. En hij is qua emoties nog steeds vrij moeilijk te lezen. Maar duidelijk heel anders dan toen we hem kochten.

Misschien heeft hij dus ook gewoon tijd een TLC nodig. Een baasje die hem helemaal geweldig vindt en dat laat blijken. Plus uiteraard gewoon goede voeding, beweging en sociale contacten. Doe leuke dingen :)

Edit: had nog niet alle updates gelezen. Een fijne stal vinden is nu eerste prio idd. Je weet nu iig al beter waar je paard het goed op doet, dus dat is fijn. Hopelijk vind je snel een plekje!