paard ziek? Hoofd laag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: paard ziek? Hoofd laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:42

Oh vervelend zeg! Was het wel te verwachten dat ze daar nu last van heeft? Actieve atrose dat opspeelt kunnen ze eventueel nog inspuiten begreep ik, dat de ontsteking en pijn minder worden. Een paard bij ons op stal is op die manier behandeld en gaat daardoor een stuk beter. En werkt mogelijk sneller dan supplementen...

Sterkte iig!

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:31

Tancreda4 schreef:
Oh vervelend zeg! Was het wel te verwachten dat ze daar nu last van heeft? Actieve atrose dat opspeelt kunnen ze eventueel nog inspuiten begreep ik, dat de ontsteking en pijn minder worden. Een paard bij ons op stal is op die manier behandeld en gaat daardoor een stuk beter. En werkt mogelijk sneller dan supplementen...

Sterkte iig!



Dit helpt goed. En het is ook niet heel duur. Ik weet alleen niet of ze dit ook op stal kunnen doen. Ik moest met mijn paard vroeger echt naar de kliniek. Hem heeft het heel erg geholpen. Ik dacht, ik kan wel blijven aan modderen met supplementen. Maar door het inspuiten pakte ik gelijk het probleem en de pijn aan. Mijn paard was toen ook in de 20. Zo kon hij ieder geval nog verder genieten van zijn oude dag. Toen het inspuiten niet meer hielp. Heb ik hem laten inslapen. Supplementen voer ik nu bij mijn jongere paard ook. Maar of het nou echt helpt bij grotere problemen. Ik merkte bij mijn oudje vaak maar een beetje verschil. Te weinig om hem nog een happy leven te geven. Dus vandaar het inspuiten.

Succes

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:37

Wat een vervelende diagnose. Artrose is geen kleinigheid dat vanzelf weer weg gaat.
Als de pijnstilling geen verbetering brengt, wat kan de DA dan concreet doen? Heeft hij inspuiten voorgesteld?
Zo door laten lopen en afwachten over langere tijd lijkt me ook niet echt een optie toch?

simone46
Berichten: 144
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 17:10

Sizzle schreef:
Wat een vervelende diagnose. Artrose is geen kleinigheid dat vanzelf weer weg gaat.
Als de pijnstilling geen verbetering brengt, wat kan de DA dan concreet doen? Heeft hij inspuiten voorgesteld?
Zo door laten lopen en afwachten over langere tijd lijkt me ook niet echt een optie toch?


ik heb net wat supplementen besteld waaronder duivelsklauw en glucosamine. We hebben het over inspuiten gehad, maar daar was de da niet echt heel positief over. Het heeft maar korte tijd baat en voor artrose in de halswervel is het ook nog moeilijk spuiten..maar hij laat het aan mij over!

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:47

Inspuiten helpt direct. Ik vraag mij af, en heb er een hard hoofd in, of supplementen meer confort kunnen geven als pijnstillers al geen verbetering geven. Dan is inspuiten veel effectiever. En wat is kort? Het paard op stal zat er 2 jaar tussen een inspuiting en het was verdomde effectief. Paard kon weer paard waardig rond gaan, binnen een week aanzienlijke verbeteringen. Ik zou met 1 jaar al heel blij zijn.

simone46
Berichten: 144
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 18:56

Tancreda4 schreef:
Inspuiten helpt direct. Ik vraag mij af, en heb er een hard hoofd in, of supplementen meer confort kunnen geven als pijnstillers al geen verbetering geven. Dan is inspuiten veel effectiever. En wat is kort? Het paard op stal zat er 2 jaar tussen een inspuiting en het was verdomde effectief. Paard kon weer paard waardig rond gaan, binnen een week aanzienlijke verbeteringen. Ik zou met 1 jaar al heel blij zijn.



dank voor je reactie, dit zijn berichten waardoor ik er zeker over ga denken! Ik ga het ook met mijn eigen da opnemen en nog wat meer over inlezen.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:41

Ik heb mijn paard ook in laten spuiten met artrose in de hals. Het ligt misschien wel er aan op welke wervels er artrose is geconstateerd. Die van mij krijgt ook een tildren infuus maar hij heeft wel op meerdere plaatsen artrose. En als supplement naf superflex
Laatst bijgewerkt door Chesss op 26-09-19 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: paard ziek? Hoofd laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:50

Bedoel je tildren infuus?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:52

Raamzicht schreef:
Bedoel je tildren infuus?


Ja klopt tikfout :)

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:39

Chesss schreef:
Ik heb mijn paard ook in laten spuiten met artrose in de hals. Het ligt misschien wel er aan op welke wervels er artrose is geconstateerd. Die van mij krijgt ook een tildren infuus maar hij heeft wel op meerdere plaatsen artrose. En als supplement naf superflex


Ik wilde net dezelfde vertellen. Hier ook tilderen infuus en ontstekingsremmers voor artrose in de heiligbeen. Plus ik geef ook Naf Superflex. Ik dacht dat mijn paard met pension moest, maar op dit moment loopt ie zo goed en is die zo heet dat ik hem bijna niet meer kan bijhouden. Haha .

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 06:23

Tancreda4 schreef:
Inspuiten helpt direct. Ik vraag mij af, en heb er een hard hoofd in, of supplementen meer confort kunnen geven als pijnstillers al geen verbetering geven. Dan is inspuiten veel effectiever. En wat is kort? Het paard op stal zat er 2 jaar tussen een inspuiting en het was verdomde effectief. Paard kon weer paard waardig rond gaan, binnen een week aanzienlijke verbeteringen. Ik zou met 1 jaar al heel blij zijn.

Ik heb het ook met mijn da over inspuiten gehad aangezien dat die van mij artrose in de voorbenen heeft maar zei tegen mij dat het bij oudere paarden eigenlijk niet goed is ivm vrij grote kans op.hoevenbevangheid als bijwerking

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:38

OleJon schreef:
Tancreda4 schreef:
Inspuiten helpt direct. Ik vraag mij af, en heb er een hard hoofd in, of supplementen meer confort kunnen geven als pijnstillers al geen verbetering geven. Dan is inspuiten veel effectiever. En wat is kort? Het paard op stal zat er 2 jaar tussen een inspuiting en het was verdomde effectief. Paard kon weer paard waardig rond gaan, binnen een week aanzienlijke verbeteringen. Ik zou met 1 jaar al heel blij zijn.

Ik heb het ook met mijn da over inspuiten gehad aangezien dat die van mij artrose in de voorbenen heeft maar zei tegen mij dat het bij oudere paarden eigenlijk niet goed is ivm vrij grote kans op.hoevenbevangheid als bijwerking


Hoe oud is ie? Die van mij was 17 op de moment van inspuiten.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:28

OleJon schreef:
Ik heb het ook met mijn da over inspuiten gehad aangezien dat die van mij artrose in de voorbenen heeft maar zei tegen mij dat het bij oudere paarden eigenlijk niet goed is ivm vrij grote kans op.hoevenbevangheid als bijwerking


Wat goed dat jouw arts daar bovenop zit!

Meestal wordt ingespoten met cortisone. Dat is het goedkoopst. Daarbij is het risico op bevangenheid. Artsen zeggen ‘een klein risico’ maar ik ken er net teveel daarvoor dus geloof niet meer dat het -in ieder geval bij koudbloeden- zo klein is. Nu valt het mij misschien ook wat meer op. Mijn vorige merrie stond klap bevangen van een corticosteroïde. Maar alsnog vind ik het wel iets dat je mee moet nemen voor je besluit het te gebruiken.

Mijn huidige merrie is een IJslander met halsblessure en ik wilde ook geen risico op bevangenheid nemen. De arts kon zich daar in vinden. Dus ze is ingespoten met haar eigen bloed dat bewerkt is. Kosten liggen alleen veel hoger.

Ik hoop dat je paard snel opknapt, ts.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:16

[/quote]
Ik heb het ook met mijn da over inspuiten gehad aangezien dat die van mij artrose in de voorbenen heeft maar zei tegen mij dat het bij oudere paarden eigenlijk niet goed is ivm vrij grote kans op.hoevenbevangheid als bijwerking[/quote]

Hoe oud is ie? Die van mij was 17 op de moment van inspuiten.[/quote]

28 jaar

simone46
Berichten: 144
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 11:06

dank voor jullie ideeën en tips! Ik sta zeker overal voor open, Mara is 25 en elk jaar dat ze nog een beetje leuk kan rondlopen is meegenomen!

Mijn beide paarden staan in een open stal, dus kunnen naar buiten of binnen wanneer ze willen. Volgens mij krijgt ze door het heen en weer lopen genoeg beweging en ze eet en graast nog graag!

Vanmorgen was trouwens bijzonder; ik loop naar achter het weiland om ze een stukje gras erbij te geven en Mara loopt naast me met haar hoofd een stuk hoger!!! Apart..ben benieuwd of dit doorzet *\o/*

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:30

simone46 schreef:
Hai,

gister was een beetje hectische dag, dus nu een update! Lief dat jullie meeleven :)

Mara heeft artrose in haar halswervel....gelukkig "maar" artrose en niet iets heel engs, maar niet iets waar je echt iets aan kan doen helaas.
Dus ik hou haar nog even op de metacam, ga op zoek naar goede supplementen en de osteopaat blijft haar elke 2 weken voorzichtig loswerken in de rest van haar lichaam zodat daar geen verkramping ontstaat door haar soms vreemde bewegingen.

En dan maar kijken hoe het zich verder ontwikkelt....

Mochten jullie nog tips hebben voor goede supplementen, dan hoor ik dat graas! Maar ik zag ook al een topic hierover en ga dat eens goed doorspitten!


Na 3 jaar glucosamine en devil relief en osteopathie wat matig hielp zijn wij nog het beste gebaat bij Synopet. We hebben eerst de synopet gewrichten gedaan en onlangs de fytomet spieren en pezen. Het resultaat is zo wonderbaarlijk te noemen dat we waarschijnlijk haar toch weer af en toe mee gaan nemen op een ritje. Daar waren we helemaal mee gestopt, maar ze loopt zo gaaf te sjouwen op de wei, te draven en te galopperen en zich druk te maken plus ze is hartstikke recht! Ik had dat nooit meer verwacht.
Het is heel erg duur, maar we doen dit alleen nog maar en verder zijn we op advies van een dierenarts met alles gestopt. Het was voor ons een juist advies.

Fijn dat ze haar hoofd wat hoger gaat dragen weer.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:22

Synopet hoe lang doe je daar mee want ik keek online en het 89 euro.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:57

Mij is verteld dat je één kuur geeft. Duurt ongeveer een maand 1x per dag. Totaal doe je 2 kuren per jaar. In ons geval, Polie was zo ernstig en behalve artrose ook problemen met spieren en vooral pezen, kregen zij als advies om spieren/ pezen Synoped er tussen door te doen. Dat zouden wij eind dit jaar gedaan hebben ware het niet dat onze ruin/ haar man onverwacht overleden is dat voor Polie ook erg traumatisch was en ze hier 3 dagen liep te rennen en te gillen. Dus gelijk na zijn overlijden met de synoped spieren en pezen begonnen. Ik vond het de ultieme test want je zag haar na een week beter worden en zelfs zo lopen dat er niets meer te zien was.
Dus wij doen afhankelijk hoe het met haar gaat in januari/ februari weer een kuur, dan paar maanden later de spieren en pezen synoped en dan weer de artrose synoped in september.
Tja de osteopaat/ dierenarts kost hier 155,-- en daar zijn we wel mee gestopt want hij kreeg wel verbetering maar kreeg haar niet recht. Ook zijn we gestopt met de devil relief en de glucosamine.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:29

pien_2010 schreef:
Mij is verteld dat je één kuur geeft. Duurt ongeveer een maand 1x per dag. Totaal doe je 2 kuren per jaar. In ons geval, Polie was zo ernstig en behalve artrose ook problemen met spieren en vooral pezen, kregen zij als advies om spieren/ pezen Synoped er tussen door te doen. Dat zouden wij eind dit jaar gedaan hebben ware het niet dat onze ruin/ haar man onverwacht overleden is dat voor Polie ook erg traumatisch was en ze hier 3 dagen liep te rennen en te gillen. Dus gelijk na zijn overlijden met de synoped spieren en pezen begonnen. Ik vond het de ultieme test want je zag haar na een week beter worden en zelfs zo lopen dat er niets meer te zien was.
Dus wij doen afhankelijk hoe het met haar gaat in januari/ februari weer een kuur, dan paar maanden later de spieren en pezen synoped en dan weer de artrose synoped in september.
Tja de osteopaat/ dierenarts kost hier 155,-- en daar zijn we wel mee gestopt want hij kreeg wel verbetering maar kreeg haar niet recht. Ook zijn we gestopt met de devil relief en de glucosamine.


Had daar ook al eens naar gekeken op jouw advies, maar toen dachten we dat het over was. Nu gaat het enorm wisselend, maar het is nog wel de moeite waard. Geef nu msm.

En pien_2010, raar dat je opeens een andere foto hebt :) Ik denk wie reageert er nou??? :+

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:33

Ja we hebben zo'n verdriet gehad om Hercule en nog, dat ik nu ik uit het diepste dal Ben werr geniet van het leven, maar dat ook graag wil. Vandaar mijn paarden avatar veranderd in
Afbeelding

Dat is beter als straks avatar van Chico en Polie. Voelt ook niet goed ten opzichte van mijn once in a life time paard.
Even off topic.
Maar wij zijn positief verrast door de Synoped.

simone46
Berichten: 144
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 17:07

pien_2010 schreef:
simone46 schreef:
Hai,

gister was een beetje hectische dag, dus nu een update! Lief dat jullie meeleven :)

Mara heeft artrose in haar halswervel....gelukkig "maar" artrose en niet iets heel engs, maar niet iets waar je echt iets aan kan doen helaas.
Dus ik hou haar nog even op de metacam, ga op zoek naar goede supplementen en de osteopaat blijft haar elke 2 weken voorzichtig loswerken in de rest van haar lichaam zodat daar geen verkramping ontstaat door haar soms vreemde bewegingen.

En dan maar kijken hoe het zich verder ontwikkelt....

Mochten jullie nog tips hebben voor goede supplementen, dan hoor ik dat graas! Maar ik zag ook al een topic hierover en ga dat eens goed doorspitten!


Na 3 jaar glucosamine en devil relief en osteopathie wat matig hielp zijn wij nog het beste gebaat bij Synopet. We hebben eerst de synopet gewrichten gedaan en onlangs de fytomet spieren en pezen. Het resultaat is zo wonderbaarlijk te noemen dat we waarschijnlijk haar toch weer af en toe mee gaan nemen op een ritje. Daar waren we helemaal mee gestopt, maar ze loopt zo gaaf te sjouwen op de wei, te draven en te galopperen en zich druk te maken plus ze is hartstikke recht! Ik had dat nooit meer verwacht.
Het is heel erg duur, maar we doen dit alleen nog maar en verder zijn we op advies van een dierenarts met alles gestopt. Het was voor ons een juist advies.

Fijn dat ze haar hoofd wat hoger gaat dragen weer.


dank voor de tip, ik ben meteen gaan googlen!

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: paard ziek? Hoofd laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:08

Heeft de dierenarts geen supplementen?

Moet het even terug zoeken het is al jaar of 3 geleden.
Hier had mijn lease paard ook artrose in zijn hals.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:12

Equine America cortavet en joint comp
Beide bevielen goed.

Joint comp was via een osteopaat achtig iemand en later Equine America via de dierenarts.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:16

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden en ik ben heel benieuwd of jullie inmiddels verbetering hebben :)

simone46
Berichten: 144
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 21:34

lief dat je ernaar vraagt!

Omdat ik toch nog twijfel had of de artrose in haar nek nu echt het probleem is heb ik afgelopen vrijdag de oude dierenarts naar Mara laten kijken. Veel verbetering zie ik niet en ze staat nog op 4 buut per dag.
De oude da is helemaal opnieuw alles gaan afvoelen en zij denkt dat het de nekband is. Die loopt vanaf vlak achter de oren tot de schoft en nadat ze op het punt achter haar oren wat harder duwde reageerde Mara erg hierop! Eindelijk wat reactie en ik denk dat het heel goed dit zou kunnen zijn!

Dit is een pees en die genezen niet snel. Misschien is het gescheurd en dan kan het echt maanden duren. We houden haar vl nog op de buut en hou het natuurlijk in de gaten ;-)