Jonge merrie loopt kreupel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:18

Wat goed dat jij je eigen plan trekt en naar je paard luistert/kijkt en niet naar andere.
Heel veel succes vandaag en ik duim dat het meevalt.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:22

Heel veel succes vandaag.

Ik heb trouwens een zeer goede ervaring gehad bij Equitom.
Dus dat komt goed.

Ik zal duimen voor je.

Anoniem

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:32

Wat een lieve berichten allemaal! Doet me goed, dankjulliewel!
Heb een wagentje geregeld, zodat ik haar wat stabieler kan vervoeren :) Ga der zo ophalen.
Vandaag meteen onderzoek met foto’s en echo. Wanneer het daarna nog onduidelijk is, volgt vrijdag een scintigrafie.

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:42

Lees dit topic net pas. Wat een zorgen zeg! Heel veel succes vandaag. Ik ga voor je duimen voor een goede afloop!

Elisa2

Berichten: 37675
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:44

Top dat je gelijk doorpakt, ik zal voor je duimen voor een goede uitkomst!

marije1109

Berichten: 1140
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:04

Sterkte en succes vandaag, fingers crossed!

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:05

Sterkte en succes vandaag!

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:06

Succes vandaag, ik duim ook mee! Complimenten hoe je hiermee omgaat _/-\o_

Tancreda4

Berichten: 24116
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:25

Wat een verhaal zeg... Heel veel succes en sterkte vandaag, hopelijk komt er wat uit waar je wat mee kunt... Ik duim op een goede afloop!

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:04

Succes!! Ik duim mee

Anoniem

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:34

De onderzoeken voor vandaag zitten erop. Het heeft even geduurd voordat ze een diagnose konden stellen; een fractuur in het schaambeen. De prognose hiervoor is gelukkig goed! Vrijdag maken ze voor de zekerheid nog een scintigrafie van de achterkant om te zien of er niet meer kapot is wat de ernst van de fractuur is (hetgeen voor de prognose eigenlijk niet uitmaakt). Ze moet een maand vastgebonden staan in de stal, aangezien ze absoluut niet mag gaan liggen. Dit zou namelijk levensgevaarlijk kunnen zijn ivm de bloedvaten die rondom het bekken/schaambeen zitten. Ik overweeg haar op de kliniek te laten, aangezien ik hen daarin beter kan vertrouwen. Wel een duur recreatiepaard geworden. Maargoed :) Dank voor alle support zo ver! Ik zal jullie op de hoogte houden!

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:37

Joman schreef:
De onderzoeken voor vandaag zitten erop. Het heeft even geduurd voordat ze een diagnose konden stellen; een fractuur in het schaambeen. De prognose hiervoor is gelukkig goed! Vrijdag maken ze voor de zekerheid nog een scintigrafie van de achterkant om te zien of er niet meer kapot is wat de ernst van de fractuur is (hetgeen voor de prognose eigenlijk niet uitmaakt). Ze moet een maand vastgebonden staan in de stal, aangezien ze absoluut niet mag gaan liggen. Dit zou namelijk levensgevaarlijk kunnen zijn ivm de bloedvaten die rondom het bekken/schaambeen zitten. Ik overweeg haar op de kliniek te laten, aangezien ik hen daarin beter kan vertrouwen. Wel een duur recreatiepaard geworden. Maargoed :) Dank voor alle support zo ver! Ik zal jullie op de hoogte houden!


Dat is super nieuws! Heb je enig idee hoe ze dit opgelopen heeft?

Goed dat je overweegt om haar in de kliniek te houden. Daar zal ze zeker de beste zorgen krijgen, maar duur is het zeker!
Wat zijn de plannen met haar naar de toekomst toe? Begrijp ik het goed dat ze (gelukkig!) helemaal zal genezen?

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:38

Jeetje wat heftig zeg!
Gelukkig dat de prognose goed is.. Al vind ik een maand vastgebonden staan best heftig.
Vraagje, kun je de scinti niet overslaan als het voor de prognose niet uitmaakt? Je hebt al zoveel kosten hieraan denk ik?
Laten staan op de kliniek lijkt me goed plan. Zij kunnen dan goed monitoren.

Pumpkins

Berichten: 3148
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:47

Pff gelukkig kan het goed herstellen, maar ze mag dus wel gewoon lopen, stappen aan de hand? Wijs besluit om haar op de kliniek te laten. Hoe ondergaat ze alles? Echt sneu voor zo een jong ding.

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:58

Aw wat een arm prulleke zo zeg! Super dat je ook zo snel actie hebt ondernomen met de kliniek. Ik wens jou heel veel sterkte en je paard heel veel beterschap! Gelukkig is de prognose tot nu toe voorzichtig positief :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:01

Nee, ze mag helemaal niet lopen eigenlijk. Dat heb ik net nog eens nagevraagd. Heel heftig, dat vastgebonden staan. Maar een maand op een paardenleven lijkt me dan nog te doen. Hoewel ik het wel sneu voor haar vind...

De scintigrafie overslaan zou wel kunnen. Alleen is ze kreupel op een kant en willen ze uitsluiten dat er ergens anders ook nog een fractuur(lijn) zit. Dus dit kan voor het gehele beeld wel anders zijn (als het goed is niet voor de prognose, tenzij er ineens iets blijkt uit een van de belangrijke botten in de benen, maar dat is niet waarschijnlijk). Scintigrafie maken ze van de helft van het paard, dit scheelt ook zo’n beetje de helft in de kosten. Ik ben nu toch al zoveel geld kwijt, dit kan er nog wel bij denk ik dan maar.

Plannen voor de toekomst zijn gewoon rustig beleren en lekker rijden. :) Ben geen wedstrijdruiter oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:03

Weidebloem schreef:
Pff gelukkig kan het goed herstellen, maar ze mag dus wel gewoon lopen, stappen aan de hand? Wijs besluit om haar op de kliniek te laten. Hoe ondergaat ze alles? Echt sneu voor zo een jong ding.


Echt verrassend goed! Het was een flink eind rijden (2 uur) en dat heeft ze zo ontzettend goed gedaan. Uiteraard tijdens de onderzoeken verdoofd, maar ze is echt zo braaf. Ik had haar wat lastiger ingeschat ;)
Vaststaan vindt ze maar zo zo. Maar dat monitoren ze goed.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:04

Hier kunnen heel veel paardeneigenaren een voorbeeld aan nemen. Je bent echt een aanpakker, gewoon super geregeld allemaal. Fijn dat je voorzichtig positief kan zijn. Kan me voorstellen dat je haar liever daar laat, zou ik zelf ook voor kiezen. :) succes en sterkte!

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:05

Gelukkig valt het iets mee.
Kunnen ze haar niet in zo‘n hangsysteem zetten?

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:06

Op de kliniek laten lijkt mij ook een goed plan. Daar hebben ze ook het materiaal om haar in een 'sling" te hangen moest dat nodig zijn (als ze echt willen gaan liggen dan gaan ze wel gaan liggen hoor, hoofd vastgeknupt of niet.)
Andere optie zou mss zijn of je nog ergens een stalling kan vinden waar alle paarden nog op stand staan (gedeelde leed is halve smart?), maar opnieuw, ik denk dat een ophangsysteem wel nodig zal zijn idd.
Inderdaad wel pittig, maar het is maar een maand op een heel leven, als het daarmee goed opgelost is...

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:07

Super hoe je dit hebt aangepakt. Jammer van de diagnose, maar je weet tenminste iets nu. Ik zou ook denk ik die scan overslagen. Kan nog altijd, ze moet nu toch eerst die maand doorstaan.. zou ze van dat geld op de kliniek laten.

Succes en sterke!

Elisa2

Berichten: 37675
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jonge merrie loopt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:18

Ik vind het best een heftige diagnose, maar gelukkig dat de vooruitzichten goed zijn. En extra goed dat je doorgepakt hebt..als je haar had laten lopen en ze zou gaan liggen dan zou de schade dus aanzienlijk groter zijn/ worden. Uitsluiten dat er ergens anders ook nog een fractuur zou kunnen zitten lijkt me ook erg goed.

Ik hoop dat het mee gaat vallen, en het herstel ook...inderdaad een maand is niks op een paardenleven en zo'n hangsysteem lijkt me ook niet verkeerd.

MarjanB

Berichten: 16576
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:21

Jeetje zeg! Goed dat je naar je eigen gevoel geluisterd hebt! Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:26

k_m schreef:
Super hoe je dit hebt aangepakt. Jammer van de diagnose, maar je weet tenminste iets nu. Ik zou ook denk ik die scan overslagen. Kan nog altijd, ze moet nu toch eerst die maand doorstaan.. zou ze van dat geld op de kliniek laten.

Succes en sterke!


Het is wat mij betreft niet of/of, maar en/en.
Ik zal wel gek zijn, maar die scintigrafie voor 600€ is natuurlijk bijna peanuts op de rest.

Als ze echt lastig gaat doen met vaststaan, dan geven ze haar wat kalmerends. Verdient wellicht niet de schoonheidsprijs, maar wel effectief, en dat is voor de komende maand echt even belangrijk.
Hier staan meer paarden vastgeknoopt, dus ze zullen er genoeg ervaring mee hebben. Ze zal wel veel aan spieren kwijtraken de aankomende maand. Maar a la.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:28

Duhelo schreef:
Op de kliniek laten lijkt mij ook een goed plan. Daar hebben ze ook het materiaal om haar in een 'sling" te hangen moest dat nodig zijn (als ze echt willen gaan liggen dan gaan ze wel gaan liggen hoor, hoofd vastgeknupt of niet.)
Andere optie zou mss zijn of je nog ergens een stalling kan vinden waar alle paarden nog op stand staan (gedeelde leed is halve smart?), maar opnieuw, ik denk dat een ophangsysteem wel nodig zal zijn idd.
Inderdaad wel pittig, maar het is maar een maand op een heel leven, als het daarmee goed opgelost is...


Ja dat is er misschien wel. Maar ik vind het eigenlijk wel een prettig idee dat hier de hele dag mensen zijn en ze ook snachts bewaking hebben die alles bekijkt. :)

Niet dat ik al een definitieve keuze heb gemaakt hierin, maar ik neig zeker naar hier houden.
De meeste mensen zijn natuurlijk niet echt kundig, althans niet op dit vlak, en er zullen er ongetwijfeld bij zijn die deken; zielig en hem losknopen.