Medicijnen pollen allergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 18:28

Hallo! Ik heb een paard met extreme pollen allergie! Ik geef haar nu al 3 jaar de pilletjes van de LIDL maar zelf die werken nu niet meer terwijl die normaal perfect hun werk deden... welk medicijn werkt bij jullie goed?

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:30

Als je paard pollenallergie heeft dan zouden de tabletjes dus juist wel moeten werken?
Is vastgesteld door een veearts dat het om pollen allergie gaat?

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 18:32

ellepel schreef:
Als je paard pollenallergie heeft dan zouden de tabletjes dus juist wel moeten werken?
Is vastgesteld door een veearts dat het om pollen allergie gaat?


Ja! Is vastgesteld! De tabletjes van de LIDL hebben altijd goed hun ding gedaan, ik denk dat het dit jaar extreem is (bij mijn eigen hooikoorts teminste wel!) en de pilletjes dus niet sterk genoeg zijn, ik heb ze ook al opgebouwd... maar ik ben benieuwd wat jullie allemaal gebruiken!

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:49

Natriumcromoglycaat oogdruppels en neusspray, loratadine pillen (4 per dag) en een masker en neusnetje

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:28

Puur pollen

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:32

Puur pollen in combinatie met een neusnetje. Merk wel dat puur pollen beetje wisselende werking heeft. Advies is om 1 keer in de 3 weken te druppelen, maar tegen de derde week aan krijgt die van mij weer last. Ik druppel daarom iets vaker.

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 19:33

Dat puur pollen heb ik opgezocht! Dat ziet er goed uit! Ik ben al voorzien van een netje, maar ik denk dat ik puur pollen ook eens ga proberen! Hoeveel doseren jullie en hoevaak??

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:40

Advies is volgens mij de eerste 3 weken elke 5e dag 20 tot 25 druppels. Daarna 1 keer in de 3 weken 20 tot 25 druppels. Ik heb dat opgebouwd en geef ‘m nu elke 2 weken 23 druppels.

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:35

Mijn paardje geef ik nu ook 4x per dag Natriumcromoglycaat oogdruppels plus heeft een masker overdag op. Na 2 weken zien zijn ogen er al veel rustiger uit en we hebben geen aanval meer gehad van zware traanogen! Hij draagt ook een pollennetje bij het buitenrijden (begon eerder te hoofdschudden - ook dat lijkt nu rustiger) @horseware draagt die van jou zijn netje ook in de wei? Dat durf ik nog niet. Die van mij staat overigens gros van de dag op een track / paddock en komt nog maar 2 uur per dag (vroeg in de ochtend als er nog weiig pollen zijn) op de wei. Dat scheelt denk ik ook veel.

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:31

Mss moet je dosis wat verhogen.
Moet ik zelf ook wel eens. Slik in het hoogseizoen soms het dubbele van de aangegeven dosis.

Op het headshaking topic waar ook veel eigenaren zitten met paarden die lijden aan een pollen allergie, zie ik verhalen van mensen die hun paard tot 32 tabletjes citrizine geven per dag, dus verhogen naar 5-6 per dag zal wel geen probleem zijn.

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 11:19

SjonnieZ schreef:
Mss moet je dosis wat verhogen.
Moet ik zelf ook wel eens. Slik in het hoogseizoen soms het dubbele van de aangegeven dosis.

Op het headshaking topic waar ook veel eigenaren zitten met paarden die lijden aan een pollen allergie, zie ik verhalen van mensen die hun paard tot 32 tabletjes citrizine geven per dag, dus verhogen naar 5-6 per dag zal wel geen probleem zijn.


Wow dat zijn een heleboel pilletjes! Ik ga nu de puur pollen proberen! Als dat in 1 keer beter werkt heb ik dat liever!

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:34

Hier ook de puur pollen, werkt top

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:28

LongVitaal. :j
Werkt erg goed bij paarden met pollenallergie en ik vind het erg makkelijk dat het gewoon brokjes zijn!

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:38

Puur pollen kan pas het volgende seizoen werken. Dus je moet het echt wel twee seizoenen geven.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:45

Voor ons paard die altijd in Nederland een allergie had die elk jaar erger werd in het voorjaar, heb ik op advies van de apotheker hierin Frankrijk homeopathische pilletjes tegen pollen gegeven. Ze had er hier zo heel veel meer last van.
Het 1ste jaar ging ze een stuk beter nadat in het begin te klachten enorm versterkt waren (voorspeld door de apotheker) Het tweede jaar had ze er amper of geen last meer van met de tabletjes. Het derde jaar heb ik zo op voorraad gehaald maar niet meer hoeven te gebruiken. Ook vorig jaar en dit jaar heeft ze nergens last van gehad. Dus misschien moet je het eens in de homeopathische hoek gaan zoeken.

En ja, ik weet het, voordat de roeptoeters en anti alternatief / anti homeopathie brigade weer gaan roepen dat het niet kan en dat het onzin is en flauwekul, zal ik het alvast zelf maar doen.
Wij zeggen dan hier: "vraag niet hoe het kan maar geniet ervan". Ik vind het erg fijn, want al die snotterij, hoesten is helemaal over.

3timesmom

Berichten: 1321
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:01

Kan je zeggen wat er allemaal in die pilletjes zat pien_2010? of hoe ze heten?

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:56

kan prima hoor.
ik gaf vroeger luffanil tabletjes.
dat werkte bij mijn ruin ook erg goed.
geloof dat die alleen niet meer overal te krijgen zijn.
dus zou je op google even moeten zoeken

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:36

Ik gaf mijn paard ceterizine tabletten maar kreeg het idee dat een neusnetje meer effect had.
Als ik het neusnetje weg liet(wel de pillen gaf)begon hij gelijk te schudden,schuren en te proesten.
Hij heeft nu alleen het neusnetje 24 uur om en dat gaat prima.

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: Medicijnen pollen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:13

Zit hem dat niet in de weg bij eten of grazen? Wat voor neusnetje heb je Tavarno?

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:49

Nee,dat zit hem niet in de weg,het netje valt precies over de neusgaten,af en toe borstel ik het schoon.

Ik heb de Pagony van Divoza.