[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:17

Jamesje schreef:
Hallo allen,

De betreffende IJslander krijgt inderdaad twee dikke plakken hooi per dag.
Nu meer, want ik geef beiden zo'n vier a vijf keer x per dag een dikke plak.
Daarnaast geef ik nu sinds vandaag zo'n 300 gram Cavalor fiberforce met support vitamine korrel aan beiden.
Zaterdag kan ik het biologische IJslandse zeewier ophalen wat ik besteld heb.
Hebben jullie nog meer tips (want ik kan natuurlijk niet van alles tegelijk gaan geven?
Morgen wil ik de IJslander eens een half uurtje of een uurtje op het gras zetten na hem lekker gepoetst te hebben en te hebben gewandeld met hem.
Mvrgr.James


Ik zou met gras nog even wachten. Stel dat de IJslander daarna weer harder gaat schuren dan weet je niet of het van het gras komt of van bijv. de Fiberforce.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:21

Even een vraag hier. Wij zijn een middel aan het testen tegen jeuk. We hebben nu al 60 testpaarden waarvan er 95% geen jeuk meer heeft. We zijn opzoek naar nog meer testpaarden. Voor meer info kan er een PB gestuurd worden :)

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:31

ja hoor,ik stuur een pb, ik wil,wel :j

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:38

Ik wil ook wel meedoen
ik stuur ook een pb

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:17

Ik ook!

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:27

Hebben jullie inmiddels de eczeemdeken weer af?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:05

onze pony staat al een aantal weken onder een regendeken met hals, dus de eczeemdeken is af.

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:13

Ah oke, ik heb nu nog de eczeemdeken erop liggen, omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben dat de insecten weg zijn. Het is s' nachts nog niet onder het vriespunt geweest, wat normaal al wel rond deze tijd van het jaar is gebeurd... Ik twijfel nog, om de deken eraf te halen of niet.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:01

Ik heb hem er nog op liggen. Er zijn nog temperaturen boven de 10 graden overdag. Het regent nu wel flink, maar ik heb niet de mogelijkheid om hem steeds op/af te doen, dus hier blijft hij nog wel ff op. Helaas, want ik zou hem er graag afhalen ;).

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:10

Heb hem twee dagen af gehad Ivm zware regenval. Helaas waar oren tot bloedens toe stuk, extreme kale schuurplekken op zn schouders, staart weg, neus helemaal open. Soms zakt de moed me wat in mn schoenen..

Ik heb ookeen pb gestuurd voor het product.

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:20

Ook hier ligt hij er nog op, wel met een regendeken erover.

Merel___

Berichten: 1105
Geregistreerd: 20-08-09

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:27

Bommeltje, ik heb je ook een pbtje gestuurd. Ben benieuwd!

Ik heb ook al een aantal weken een regendeken met hals op liggen. Laatst een dagje zonder geprobeerd, maar toen had ze echt heel veel jeuk toen ze 's avonds op stal kwam. Met de regendeken is het minimaal, dus die blijft voorlopig nog op.

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:11

Iemand hier ervaring mee?
Mijn pony heeft hele erge schilfers op de staartwortel zitten.
Hij heeft nu een week of 2 de deken al af en geen jeuk schuurt ook niet aan zijn staart....
Snap niet zo goed waar dit weg komt, ik heb het even met betadine gewassen en daarna los geborsteld
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:15

misschien een oud plekje wat geschuurd is en geneest, dan komt er ook wat los.
inderdaad even goed poetsen,wassen.
mijn merrie heeft soms ook heel veel schilfers op de huid zitten ,maar dat gaat wel weg als ik flink poets

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:16

Yubine schreef:
Hebben jullie inmiddels de eczeemdeken weer af?


ik heb gewisseld naar een 50 grams regendeken met hals.
die van mij komt niet meer onder de deken weg.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:32

Ik ben benieuwd hoe mijn nieuwe paard het volgend jaar gaat doen.
Al sinds de aankoop bijna twee maand geleden is hij heel jeukerig. Krabt zichzelf met zijn achterbeen aan zijn manen, heeft een korte pluk manen daardoor. Benieuwd of het volgend jaar eczeem blijkt te zijn.
Hij schuurt echter niet als hij op stal staat ofzo. Rolt wel heel veel buiten, hier heeft hij ongeveer vijf keer achter elkaar gerold:


Nyaleti

Berichten: 6243
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:39

evelienn28 schreef:
Iemand hier ervaring mee?
Mijn pony heeft hele erge schilfers op de staartwortel zitten.
Hij heeft nu een week of 2 de deken al af en geen jeuk schuurt ook niet aan zijn staart....
Snap niet zo goed waar dit weg komt, ik heb het even met betadine gewassen en daarna los geborsteld
[ [url=m/OXqgP6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/27kyJd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FZ0OSi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn pony heeft dit soms ook heel erg. Soms ook op zijn vacht ipv manen / staart en geeft hem toch wel jeuk. Hij staat nu al een tijdje zonder deken maar doe af en toe nog baby olie in de manen om de huid wat zacht te houden, dat lijkt goed te helpen tegen deze schilfers.
Anders idd wassen, flink tussen krabben met je nagels en later proberen uit te borstelen (of in iedergeval in het haar zelf ipv haar aanzet) met een klein kammetje.

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:58

opisop.ik zie hier dat het verharen ook jeuk geeft.
mijn merrie is momenteel ook echt vreselijk irritant met schuren.
die vernield gewoon alles wat maar kapot kan met haar gejeuk, en het domste is nog dat ze met haar billen op een paaltje gaat staan schuren :') _O-

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:27

Zou kunnen inderdaad maar hij doet het al vanaf dag één ( 10 september) en toen was hij nog niet in de rui.
Zijn korte plek in de manen had hij toen ook al en waar hij stond kwam hij weinig buiten.

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:15

oh ja dan moeten ze vaak wel wennen aan ander voer, andere omgeving.
hoop dat het mee valt

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:42

Hier de eczeemdeken nog op, en momenteel nauwelijks jeuk, maar nu met dat warme weer blijft hij dus ook nog even op. Hoop dat hij snel af kan :) Maar ik wacht meestal tot de temp echt onder de 10 graden gaat overdag of tot de eerste nachtvorst.

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:57

Dan laat ik hem er ook nog eventjes op liggen. Na de eerste keer nachtvorst doe ik normaal gesproken ook de deken weer af :j . Maar het duurt nu zolang... En als ik de komende weersvoorspellingen zie, komt er nog steeds geen nachtvorst aan.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:04

Paardlief heeft een goede 2 weken bloot gestaan maar sinds 3 dagen deken terug even op wegens de warmte.

Morgen gaat die waarschijnlijk terug even af :) Haar manen die bijgegroeid zijn zijn te fragiel om nu te overleven als ze eens gaat rollen, maar om daar nu de deken langer voor op te houden, no thx. Dan maar minder manen en een happy paard.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:09

Ik heb nu sinds zaterdagochtend de deken een paar dagen af. Meneer begon wat rainrot te ontwikkelen omdat de deken zo lang nat blijft. Nu dus puzzelen wanneer hij weer op moet. Vanmiddag eerst maar eens kijken hoeveel kriebel hij nu heeft. Regen deken erover kan ik ook nog doen, maar vind ik niet ideaal gezien ik eigenlijk dekenloos wil in de winter. Het dilemma : maakt hij genoeg haar aan onder de combi eczeem+regendeken? :?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:09

Mi_Amore schreef:
Paardlief heeft een goede 2 weken bloot gestaan maar sinds 3 dagen deken terug even op wegens de warmte.

Morgen gaat die waarschijnlijk terug even af :) Haar manen die bijgegroeid zijn zijn te fragiel om nu te overleven als ze eens gaat rollen, maar om daar nu de deken langer voor op te houden, no thx. Dan maar minder manen en een happy paard.


Manen schuurt de mijn gelukkig maar beperkt, maar ze staat altijd heeeeerlijk te kriebelen met haar vriendjes, en ze heeft nogal veel vriendjes, waardoor er altijd vlak voor de winter één pluk mist vlak voor haar schoft. Die verliest het kriebel-geweld altijd :') Ook al mensen gehad die zeiden 'dan smeer je daar toch iets op zodat het vies is', maar dat vind ik zó sneu. Het is niet dat ze het kapot knabbelen, alleen het haar is daar nog maar 10cm lang, ipv de 75cm die de rest van haar manen is -O- Tjah, ze is primair toch 'paard' en pas secundair 'mooi', dus laat maar gaan ;) Dan maar iets minder manen inderdaad :j