[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:29

Unseen schreef:
MyrtheJ schreef:
Wat is jullie ervaring met gluco balance? Draagt het bij aan het verminderen van eczeem of alleen aan het verminderen van overgewicht waardoor minder eczeem? Twijfel om het te voeren, merrie wel stevig de winter uit gekomen. Blijft komende tijd op rantsoen zonder gras en beweegt 5x per week, bouw de intensiteit op. Alleen nog vitaminebrokje met lijnzaadolie. Hopelijk komt ze daarmee verder in shape.


Ik lees dit even mee, heb toevallig deze week Horseflex Gluco Balance voor mijn pony met hoefbevangen-gevoeligheid gehaald. Mijn eczeempony is goed op gewicht. Zou toch mooi zijn als ik hiermee twee vliegen in 1 klap sla en het voor beiden kan gebruiken.


Als het goed is pakt het de suikergevoeligheid aan. Mijn merrie schuurt juist van de suikers (schuurt dus ook primair haar buik) en hoop dus dat het daarvoor helpt. Ik heb nu de Horseflex glucose support (glucobalance is de phytonics versie, horseflex heet glucose support) besteld en sinds een paar dagen in gebruik. Pony eet het goed, beetje natgemaakt over het voer. Wat het effectief gaat doen, kan ik nog niet zeggen na een paar dagen natuurlijk.

Horseflex heeft het op de website samen met 2 andere producten wel bij de 'zomerkriebels' staan.

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:36

Ik had glucobalance gehaald voor mijn PPID paard om hoefbevangenheid te voorkomen maar die at het niet. :roll: toen aan de eczeemshet gegeven. Sommige jaren heeft hij een harde manenkam, dat was afgelopen jaar niet. Ook vond ik hem er sowieso mooier uit zien.
Of het echt geholpen heeft tegen de jeuk weet ik niet.. hij heeft heelveel last gehad van de processierupsen en daarna was heel z'n afweersysteem aan gort dus was toen erg vatbaar voor de vliegjes.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:47

Skippy01 schreef:
Unseen schreef:

Ik lees dit even mee, heb toevallig deze week Horseflex Gluco Balance voor mijn pony met hoefbevangen-gevoeligheid gehaald. Mijn eczeempony is goed op gewicht. Zou toch mooi zijn als ik hiermee twee vliegen in 1 klap sla en het voor beiden kan gebruiken.


Als het goed is pakt het de suikergevoeligheid aan. Mijn merrie schuurt juist van de suikers (schuurt dus ook primair haar buik) en hoop dus dat het daarvoor helpt. Ik heb nu de Horseflex glucose support (glucobalance is de phytonics versie, horseflex heet glucose support) besteld en sinds een paar dagen in gebruik. Pony eet het goed, beetje natgemaakt over het voer. Wat het effectief gaat doen, kan ik nog niet zeggen na een paar dagen natuurlijk.

Horseflex heeft het op de website samen met 2 andere producten wel bij de 'zomerkriebels' staan.


Dankje! Glucose Support inderdaad, die heb ik. Goed om te weten, dan kan ik het ook aan de shet geven :)

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:56

Top, dan ga ik het maar eens proberen met de gluco balance :-)

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:18

Ik geef ook glucobalance maar pas zag ik een stukje dat je net zogoed gedroogde soepgroenten kan geven
Nu is dat misschien niet helemaal waar maar zou het echt werken
Het is nl behoorlijk duur vind ik

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:26

Wow thanks voor de tip over de Horseflex gluco support. Scheelt heeeel veel in de prijs :wow:
Ik heb nog nooit slechte verhalen gehoord over glucobalance (of support, wat je wilt). Alleen maar positieve dus het schijnt toch wel te werken.

Edit: of is het nu in de aanbieding bij Horseflex? Dan bestel ik het direct. Nu 1200g voor 47 euro.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:34

casperzazoe schreef:
Wow thanks voor de tip over de Horseflex gluco support. Scheelt heeeel veel in de prijs :wow:
Ik heb nog nooit slechte verhalen gehoord over glucobalance (of support, wat je wilt). Alleen maar positieve dus het schijnt toch wel te werken.

Edit: of is het nu in de aanbieding bij Horseflex? Dan bestel ik het direct. Nu 1200g voor 47 euro.

Ik ook geen slechte masr zou het echt werken
Dat vind ik nadeel van homeopathische oid

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:35

Junior2019 schreef:
Ik geef ook glucobalance maar pas zag ik een stukje dat je net zogoed gedroogde soepgroenten kan geven
Nu is dat misschien niet helemaal waar maar zou het echt werken
Het is nl behoorlijk duur vind ik


Dat is echt kletskoek van iemand die zich dermate verloren heeft in de wetenschap dat er weinig anders overblijft buiten groentesoep wanneer je je alleen op wetenschappelijk onderzoek richt.

Punt is dat 9 uit 10 producten natuurlijk helemaal niet wetenschappelijk onderzocht kunnen worden, want degelijk onderzoek is zo kostbaar dat alleen grote bedrijven/ partijen zich dit kunnen veroorloven.
Lennart Denkhaus heeft wel eens een hele grote groep langere tijd gevolgd en zijn bevindingen vastgelegd, deze zijn denk ik nog wel terug te vinden ergens.... misschien op de website van NML Health.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:37

Junior2019 schreef:
casperzazoe schreef:
Wow thanks voor de tip over de Horseflex gluco support. Scheelt heeeel veel in de prijs :wow:
Ik heb nog nooit slechte verhalen gehoord over glucobalance (of support, wat je wilt). Alleen maar positieve dus het schijnt toch wel te werken.

Edit: of is het nu in de aanbieding bij Horseflex? Dan bestel ik het direct. Nu 1200g voor 47 euro.

Ik ook geen slechte masr zou het echt werken
Dat vind ik nadeel van homeopathische oid


Dit is geen homeopathie. Het gaat meer naar een voedingssupplement/ fytotherapie. Niks geks aan, en werkt als een trein.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:47

Ik heb een voer-gerelateerde vraag, en ik denk dat jullie zomereczeem-experts mij hier het beste bij kunnen helpen.

Mijn pony staat sinds kort 24/7 buiten met onbeperkt (arm) ruwvoer.
Ze is goed op gewicht. Momenteel krijgt ze een voerschep Fibra, en twee handjes Vitalbix active+, en vitamines van Marstall.
Ze ziet er goed uit en heeft nog geen last van jeuk. Maar merk dat ze wat minder energie heeft tijdens het rijden.
Kunnen jullie mij iets adviseren qua voer om naast de Fibra te geven?
De fibra doet ze het top op en vindt ze lekker dus die blijf ik geven. De vitalbix laat ze helaas liggen.. Dus die wil ik vervangen met iets wat ook een beetje energie toevoegd. Wel liefst zonder melasse/granen.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie aanraden!

ellepel

Berichten: 47430
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:33

ik zou het denk ik niet meteen in voer zoeken, maar meer in andere factoren?
hoe is je training opgebouwd, is dat energieloze alleen in de bak, maar ook buiten?

Jets

Berichten: 3553
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:35

casperzazoe schreef:
Wow thanks voor de tip over de Horseflex gluco support. Scheelt heeeel veel in de prijs :wow:
Ik heb nog nooit slechte verhalen gehoord over glucobalance (of support, wat je wilt). Alleen maar positieve dus het schijnt toch wel te werken.

Edit: of is het nu in de aanbieding bij Horseflex? Dan bestel ik het direct. Nu 1200g voor 47 euro.



Horseflex is goedkoper in aanschaf, maar als je uitrekent hoeveel je qua verhouding moet geven kwam gluco balance hier goedkoper uit :)

Jets

Berichten: 3553
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:39

Kayleigh327 schreef:
Ik heb een voer-gerelateerde vraag, en ik denk dat jullie zomereczeem-experts mij hier het beste bij kunnen helpen.

Mijn pony staat sinds kort 24/7 buiten met onbeperkt (arm) ruwvoer.
Ze is goed op gewicht. Momenteel krijgt ze een voerschep Fibra, en twee handjes Vitalbix active+, en vitamines van Marstall.
Ze ziet er goed uit en heeft nog geen last van jeuk. Maar merk dat ze wat minder energie heeft tijdens het rijden.
Kunnen jullie mij iets adviseren qua voer om naast de Fibra te geven?
De fibra doet ze het top op en vindt ze lekker dus die blijf ik geven. De vitalbix laat ze helaas liggen.. Dus die wil ik vervangen met iets wat ook een beetje energie toevoegd. Wel liefst zonder melasse/granen.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie aanraden!


Volgens mij adviseert fibra om voor meer energie extra scheppen fibra te geven, dus misschien kan je dat proberen? Een schep is volgens mij maar zo’n 300 gram en uit alleen vitaminekorrel zal niet echt energie gehaald worden.

Inge_Zorro

Berichten: 338
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:43

Love_Mirra schreef:
Ja inderdaad hier ook alleen af om te poetsen of in te smeren. Anders blijftie zich kapot schuren

Heeft iemand van jullie ervaring met de flyboots? Paardlief heeft erge last aan der beentjes altijd. Maar zakken ze niet af?


Een stalgenootje van me heeft de flyboots vorig seizoen gebruikt en was er heel tevreden over. Blijven mooi zitten.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:07

Jets schreef:
Kayleigh327 schreef:
Ik heb een voer-gerelateerde vraag, en ik denk dat jullie zomereczeem-experts mij hier het beste bij kunnen helpen.

Mijn pony staat sinds kort 24/7 buiten met onbeperkt (arm) ruwvoer.
Ze is goed op gewicht. Momenteel krijgt ze een voerschep Fibra, en twee handjes Vitalbix active+, en vitamines van Marstall.
Ze ziet er goed uit en heeft nog geen last van jeuk. Maar merk dat ze wat minder energie heeft tijdens het rijden.
Kunnen jullie mij iets adviseren qua voer om naast de Fibra te geven?
De fibra doet ze het top op en vindt ze lekker dus die blijf ik geven. De vitalbix laat ze helaas liggen.. Dus die wil ik vervangen met iets wat ook een beetje energie toevoegd. Wel liefst zonder melasse/granen.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie aanraden!


Volgens mij adviseert fibra om voor meer energie extra scheppen fibra te geven, dus misschien kan je dat proberen? Een schep is volgens mij maar zo’n 300 gram en uit alleen vitaminekorrel zal niet echt energie gehaald worden.


Ze kreeg voorheen op de pensionstal 3 scheppen fibra op een dag, dat was voor haar de aanbevolen hoeveelheid. Verdeelt over 3 voerbeurten. Nu heeft ze maar 1 voerbeurt, ik vind dan 3 voerscheppen heel veel in 1 keer. Toen had ze een stukje meer energie, maarja stond ze ook maar 1,5-2 uur buiten. Ze loopt nu heel veel.

@ellepel bakwerk(dressuur) vind ze niet leuk, dressuurmatig werken doen we dus ook maar gemiddeld 1x per week. Verder springen (vind ze heel leuk) we 1x per week, 1x per week buitenrit van 2 uur, 1x per week grondwerk en de rest vrij. Met de dressuur is ze inderdaad niet vooruit te branden, maar ook met de andere momenten mag ze iets meer energie.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:06

Jets schreef:
casperzazoe schreef:
Wow thanks voor de tip over de Horseflex gluco support. Scheelt heeeel veel in de prijs :wow:
Ik heb nog nooit slechte verhalen gehoord over glucobalance (of support, wat je wilt). Alleen maar positieve dus het schijnt toch wel te werken.

Edit: of is het nu in de aanbieding bij Horseflex? Dan bestel ik het direct. Nu 1200g voor 47 euro.



Horseflex is goedkoper in aanschaf, maar als je uitrekent hoeveel je qua verhouding moet geven kwam gluco balance hier goedkoper uit :)

Je moet dan wel goed kijken waar je de glucobalance koopt het kan nogal verschillen in prijs

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:15

Was ook te mooi om waar te zijn dat het zo goedkoop was :')
Goedkoopste wat ik laatst kon vinden was Agradi.

ellepel

Berichten: 47430
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:36

maar je doet er echt heel lang mee hoor.
ik ben vorig jaar er mee begonnen, pot nog half vol, en ben nu net sinds een week weer begonnen.
dus als je om rekent kost het eigenlijk niet zoveel.

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:38

Mijn fjord was ik soms met teer schampo bij haar koten en staart,zomers krijgt ze ook een klein handje havermout,dat schijnt suiker uit het bloed te halen ,ze moest ooit drie weken in een schone stal omdat ze op haar eigen voet had gestaan,toen gebruikte ik vee rust,dat kon ik gewoon kopen ,maar een andere keer mocht dat niet meer ,alleen boeren mochten dat gebruiken,
Een vriendin gebruikt wd 45,dat spul om vast zittende ijzer
los te maken

E16B
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:46

Mijn nieuwe Shetlander is behandeld voor luis, omdat we dachten dat ze dit had. Alleen ze heeft nogsteeds erg veel jeuk. Ze heeft wat kale plekken waarvan 1 bij haar manen. Ze heeft niet perse jeuk aan haar staart en manen. Zou dit toch zomerexceem kunnen zijn misschien?
Ik zie op haar huid veel schilders maar geen beestjes zover ik weet.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:49

Yontheke schreef:
Hoi, mag ik me hier ook melden?
Ik heb een 5 jarig springpaard met zomereczeem. Ik wist dat hij dit had wanneer ik hem kocht. Het is met Apis druppeltjes en een deken wel onder controle te houden. Hij schuurt ook enkel zijn manen en staart.
Hij reageert voornamelijk op de mugjes maar ook wel wat op gras.

Hoe doen jullie dit met buitenrijden bijvoorbeeld? Ik merk echt dat ik hem nu gewoon nog met zijn regendeken of winterdeken (is laatst geschoren in december) in de paddock kan zetten zonder jeuk maar elke keer als ik de laatste 2 weken in het bos heb gereden en er wat beestjes rondvlogen stond hij toch de volgende dag wat te jeuken aan zijn manen. Om nu heel de zomer of lente uit het bos te blijven is ook weer wat...


Met buiten rijden heb ik de vliegen deken erop. Dus zo'n deken waarmee je kan rijden en ik spray hem heel goed in, veel stukken in snellere gang.. Dus niet te lang stappen. Dan gaat het nog wel. Als het echt warm is ga ik niet.. Dan wordt hij gek..

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:45

Bedankt voor de reacties. Een uitrij vliegendeken aanschaffen is dus prioriteit voor de komende periode.
Ja, wij stappen best veel buiten. Bij ons in het bos liggen veel kiezels en hij stond nog zonder ijzers dus dat was bijna niet te doen dan. Volgende week krijgt hij voor de eerste keer ijzers onder dus we gaan het zien.

Gelukkig heeft mijn paard weinig last van schuren bij suikers. Wel reageert hij gevoelig op luzerne en op gras enkel als je hem er ineens voor een paar uur opgooit, zolang je opbouwt is er niks aan de hand.

Ik geef momenteel als supplement de Puur Apis druppeltjes. Voordien een Apis supplement via een stalgenootje en dit werkt voor hem echt goed. Iemand hier ook ervaringen mee?

ellepel

Berichten: 47430
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:36

E16B schreef:
Mijn nieuwe Shetlander is behandeld voor luis, omdat we dachten dat ze dit had. Alleen ze heeft nogsteeds erg veel jeuk. Ze heeft wat kale plekken waarvan 1 bij haar manen. Ze heeft niet perse jeuk aan haar staart en manen. Zou dit toch zomerexceem kunnen zijn misschien?
Ik zie op haar huid veel schilders maar geen beestjes zover ik weet.



nee hoor,ga er maar vanuit dat dit gewoon jeuk door verharen is.
mijn merrie heeft dit ook, die poets ik flink, hard rossen vind ze heerlijk.!
en die schilfertjes zijn gewoon wat loskomt omdat de winterharen los komen.

je kunt eventueel die plekken eens een keer met een betadinescrub of hibiscrub behandelen.
maar ik zou er vanuit gaan dat het verharen straks voorbij is en er gewoon een mooi zomervachtje op komt :j

zou wel kijken dat je goed ontwormd, en je voeding in orde is.
en dan bedoel ik mooi ruwvoer of gras en voldoende vitamines

E16B
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:36

ellepel schreef:
E16B schreef:
Mijn nieuwe Shetlander is behandeld voor luis, omdat we dachten dat ze dit had. Alleen ze heeft nogsteeds erg veel jeuk. Ze heeft wat kale plekken waarvan 1 bij haar manen. Ze heeft niet perse jeuk aan haar staart en manen. Zou dit toch zomerexceem kunnen zijn misschien?
Ik zie op haar huid veel schilders maar geen beestjes zover ik weet.



nee hoor,ga er maar vanuit dat dit gewoon jeuk door verharen is.
mijn merrie heeft dit ook, die poets ik flink, hard rossen vind ze heerlijk.!
en die schilfertjes zijn gewoon wat loskomt omdat de winterharen los komen.

je kunt eventueel die plekken eens een keer met een betadinescrub of hibiscrub behandelen.
maar ik zou er vanuit gaan dat het verharen straks voorbij is en er gewoon een mooi zomervachtje op komt :j

zou wel kijken dat je goed ontwormd, en je voeding in orde is.
en dan bedoel ik mooi ruwvoer of gras en voldoende vitamines


Ja het ontwormen en voer is in orde! Ze verhaart nu wel heel erg dus maar even afwachten dan...

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:15

Wat vinden jullie fijne vliegenmaskers? Moet er 2 hebben en ze slopen nogal graag dus moet echt stevig zijn of stevig vast zitten.
Eentje moet sowieso een neusflap hebben. De andere echt heel goed afsluiten want die wordt gek van de vliegjes rondom z'n ogen.