Paard plots vast in de hals en atactisch.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17922
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:03

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Wat super fijn. Daar word je blij van.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:22

Pff wat een opluchting!

Ik kan me voorstellen dat er van alles door je hoofd schiet als je ze zo ziet staan.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:23

Wat fijn zeg! :D
Dat is goed nieuws!

Zou het niet een spier geweest kunnen zijn, verkeerde beweging gemaakt oid?

senna21

Berichten: 11916
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:27

Super zeg.
Heeft ze nog pijnstilling? Dan nu wel extra opassen dat ze niet forceert.

Doef

Berichten: 1740
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:30

Mijn paard had op het hoofd laten hangen na hetzelfde, plots atactisch en een zwelling maar dan tussen zijn oren. Ook cortico's gehad en die gaven geweldig resultaat! Helaas na het stoppen van de meditatie kwam het weer terug en bleek een breuk in zijn schedel te zijn! Zou het daarom goed in de gaten houden of het toch niet iets van een breuk is, ik mocht namelijk ook gewoon aan zijn hoofd zitten... Gelukkig is die van mij er boven op gekomen! Succes!!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:44

Fijn nieuws, maar zoals hierboven is aangegeven, nog even voorzichtig hoor met medicatie is anders dan zonder

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 17:49

Ja voorzichtig zijn we zeker. Er wordt ook sowieso volgende week een foto en echo gemaakt, ongeacht het verloop van aankomende dagen. Mocht deze lijn zich voort zetten wil ik alsnog zeker weten dat er binnenin niks stuk is.

knollentuin
Berichten: 10409
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:09

Wat een vervelend verhaal, spannend dit, wat zal jij je rot voelen! duimen draaien hier

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:59

Kijk super dat je mogelijke schade wil uitsluiten, ik duim dat.het herstel zich zo voortzet.

SparklingApp

Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:21

Wat een fijn nieuws!
Heel goed dat je het nog laat onderzoeken, maar de kans dat het mee gaat vallen lijkt nu in ieder geval een stuk groter, ik duim ook voor jullie!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:32

Ik wil je niet bang maken maar maak zsm een foto van de gehele nek. Paard van vriendin van mij kwam jaren terug ook zo uit de wei. Na een aantal spuiten ging de nek uiteindelijk weer omhoog.

Na alles weer opgebouwd en leek allemaal de goede kant op te gaan. Tot hij steeds meer vaster kwam te zitten. Masseur erbij en leek weer goed te gaan. Tot hij bleef kwakkelen. Foto gemaakt en bleek dat de keer dat hij zo met zijn hoofd de wei uitkwam zijn nekwervel had gebroken. De oude breuk was ook duidelijk te zien. Hoe hij in godsnaam heeft door kunnen lopen die tijd is voor ons allen een grote vraag. De dierenarts wist niet wat hij zag maar was duidelijk dat er nog maar 1 optie was.

Hoop dat dit bij jouw paard niet het geval is en wens je veel sterkte. Je schrikt je kapot als je je paard zo uit de wei haalt.

Dorine92
Berichten: 5357
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:38

Is hij ook niet meer atactisch?

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 19:40

Dorine92 schreef:
Is hij ook niet meer atactisch?


Vanmiddag nog wel, maar nu niet meer hoor ik net van mijn moeder. Gewoon wat stram en stijf nog. Maar reflexen zijn weer normaal. De DA was ook zeer positief vandaag, wat gister zeker niet het geval was.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 19:46

smit_ilse schreef:
Ik wil je niet bang maken maar maak zsm een foto van de gehele nek. Paard van vriendin van mij kwam jaren terug ook zo uit de wei. Na een aantal spuiten ging de nek uiteindelijk weer omhoog.

Na alles weer opgebouwd en leek allemaal de goede kant op te gaan. Tot hij steeds meer vaster kwam te zitten. Masseur erbij en leek weer goed te gaan. Tot hij bleef kwakkelen. Foto gemaakt en bleek dat de keer dat hij zo met zijn hoofd de wei uitkwam zijn nekwervel had gebroken. De oude breuk was ook duidelijk te zien. Hoe hij in godsnaam heeft door kunnen lopen die tijd is voor ons allen een grote vraag. De dierenarts wist niet wat hij zag maar was duidelijk dat er nog maar 1 optie was.

Hoop dat dit bij jouw paard niet het geval is en wens je veel sterkte. Je schrikt je kapot als je je paard zo uit de wei haalt.


Er wordt sowieso een scan en foto gemaakt van de hals volgende week of de week daarop. Om alles uit te sluiten. Alleen was ze al opgeknapt na 1 spuit cortico en dat was volgende de DA wel zeer positief. Maar om alles uit te sluiten laten we foto en echo zeker nog maken.

Cowgirl

Berichten: 23769
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:50

Ik heb het vermoeden dat hij heel hard zijn hoofd heeft gestoten aan die balken in zijn box.

Ik vind het plafond best wel laag. 1x goed schrikken en hij zit er tegen aan.

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:51

Verhaal van Smit_ilse is hier ook bekend. Een jong paard wat achter over ging met spelen en daarna ook z’n hals niet omhoog kon doen. Dier knapte na 1x ontstekingsremmers en cortisonen zo op dat het geen breuk kon zijn.. wel dus. Paard is na de foto per direct ingeslapen wegens vergroeiing. Wacht geen week of twee, zet hem op de trailer en rijdt zsm naar de dichtstbijzijnde kliniek.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:53

Aukelizzy schreef:
smit_ilse schreef:
Ik wil je niet bang maken maar maak zsm een foto van de gehele nek. Paard van vriendin van mij kwam jaren terug ook zo uit de wei. Na een aantal spuiten ging de nek uiteindelijk weer omhoog.

Na alles weer opgebouwd en leek allemaal de goede kant op te gaan. Tot hij steeds meer vaster kwam te zitten. Masseur erbij en leek weer goed te gaan. Tot hij bleef kwakkelen. Foto gemaakt en bleek dat de keer dat hij zo met zijn hoofd de wei uitkwam zijn nekwervel had gebroken. De oude breuk was ook duidelijk te zien. Hoe hij in godsnaam heeft door kunnen lopen die tijd is voor ons allen een grote vraag. De dierenarts wist niet wat hij zag maar was duidelijk dat er nog maar 1 optie was.

Hoop dat dit bij jouw paard niet het geval is en wens je veel sterkte. Je schrikt je kapot als je je paard zo uit de wei haalt.


Er wordt sowieso een scan en foto gemaakt van de hals volgende week of de week daarop. Om alles uit te sluiten. Alleen was ze al opgeknapt na 1 spuit cortico en dat was volgende de DA wel zeer positief. Maar om alles uit te sluiten laten we foto en echo zeker nog maken.


Spannend! Zal mn duimen draaien voor jullie. En hoop natuurlijk op volledig herstel!

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:21

Cowgirl schreef:
Ik heb het vermoeden dat hij heel hard zijn hoofd heeft gestoten aan die balken in zijn box.

Ik vind het plafond best wel laag. 1x goed schrikken en hij zit er tegen aan.

Dat is zeker niet gebeurt. Ze stond nu even in die stal omdat ze daar veel ruimte had.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 20:53

YellowLeaf schreef:
Verhaal van Smit_ilse is hier ook bekend. Een jong paard wat achter over ging met spelen en daarna ook z’n hals niet omhoog kon doen. Dier knapte na 1x ontstekingsremmers en cortisonen zo op dat het geen breuk kon zijn.. wel dus. Paard is na de foto per direct ingeslapen wegens vergroeiing. Wacht geen week of twee, zet hem op de trailer en rijdt zsm naar de dichtstbijzijnde kliniek.


Jup een paard vervoeren met deze klachten is een uiterste slim plan. En hem vastzetten in een trailer terwijl je vermoed dat de nek kapot is ook... Deze merrie heeft geen vergroeiingen oid.( waar dit van zou kunnen komen) Is een merrie die op behoorlijk niveau in de sport loopt en nooit klachten gehad heeft. Ze is recent nog op de foto geweest. Zoals ik hierboven al meerdere malen schrijf worden er foto's en een echo gemaakt. Alleen niet NU. Paard functioneert nu weer even prima, we geven haar even om hiervan bij te komen en dan worden er indd foto's gemaakt. Maar in dit geval vertrouw ik 100% op mijn dierenarts.

Hoofd aan de balken gestoten heeft ze niet. Ze staat sinds gister in deze stal omdat ze hier meer ruimte heeft. 3 bij 6.
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 13-04-18 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM
Berichten: 11284
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:55

Ja ik zou ook wachten tot ze iets stabieler is. En volgens mij heb je goed door dat er nog wel iets ernstigs aan de hand kan zijn.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 20:58

DiantaM schreef:
Ja ik zou ook wachten tot ze iets stabieler is. En volgens mij heb je goed door dat er nog wel iets ernstigs aan de hand kan zijn.


Zeker weten. We zijn heel blij dat ze zo onwijs opknapt, maar beseffen wel degelijk dat dit niet zomaar spontaan gebeurd is. Er moet een oorzaak voor zijn en die gaan we ook zeker proberen te achterhalen. Ze zou ook weer terug de sport in moeten en dat ga ik zeker niet doen met een paard waarvan ik niet 100% zeker heb uitgesloten dat het iets mankeert. :)

pien_2010

Berichten: 43850
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:01

Ach wat naar deze klachten. Sterkte! Fijn dat ze nu wat beter lijkt! Dat is beter als dat er niets opknapt.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:10

Ik herken dit beeld wel van een jong paard jaren geleden op de stal waar Rena stond, die had dit ook ineens. Vooral dat lage hoofd was heel erg typisch.

Er was toen net een nieuwe baal hooi-in-plastic (geen kuil) open en Rena moest daar toen niks van hebben, dus die gaf ik gewoon hooi dat er ook nog was. Ik vertrouwde die baal niet en er bleek een dood beest in te zitten dat dus lekker aan het "gisten" was in die baal, waardoor er toxines in het hooi kwamen.... dan krijg je een botulisme effect.

Kan het niet zoiets zijn geweest? Of kan het dier in de wei uit een sloot of andere plas water drinken waar dan net toevallig een dood beest(je) in ligt?

Cioccolato

Berichten: 6678
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:11

Ik zou gelijk een mobiele bus laten komen. Heb je het en gelijk op de foto en je hoeft niet te vervoeren. Vervoeren zou ik nu ook echt niet doen, arm paard. Lijkt me ook vrij onmogelijk.
Fijn dat het toch op lijkt te knappen. Wat een schrik als je je paard zo ziet ineens.. Ik hoop voor jullie dat er niks aan de hand is! Het oogt gelukkig al een stuk beter

Anoniem

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:20

Waarom zou je haasten om je paard op de foto te laten zetten. Gewoon een paar weken geduldig afwachten en als je paard een week stabiel is zou ik pas wat foto's op de kliniek laten maken.
Maar wel superfijn dat je paard zo verbeterd is.