Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:28

k_m schreef:
Ik vind het wel grappig dat je eerst zegt dat cs niet gaat helpen en nu pas vraagt wat er allemaal al gedaan is :+

Ik zie het verband niet.

k_m schreef:
Ik weet niet of je hetzelfde bedoeld maar we hebben haar trigeminale zenuw uitverdoofd (langs weerszijden vlak bij de ogen een inspuiting) en hierbij stopte het shaken volledig.

Nee, dat bedoelde ik niet, maar gezien het shaken stopte met het verdoven van de trigeminale zenuw, heeft het verder geen belang meer.

k_m schreef:
Moest hier gelijk aan denken, je kan het wel onwaar verklaren maar ik geloof dat er geen wetenschappelijk onderzoek is die echt bewijst dat het compleet niks doet..

Wie claims maakt moet die claims bewijzen.
Er bestaat ook geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat bewijst dat tuinkabouters niet kunnen wandelen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:31

Myrth97 schreef:
Heel interessant filmpje. Je bent dus nu bezig met cranio? Of nog niet? Heb ik even overheen gelezen.

En toevallig: we hebben dezelfde dierenarts :D


Ja nu net eerste behandeling gedaan en volgens de therapeut zijn er 3 behandelingen nodig om een goed resultaat te zien. Grappig! Ik ben erg tevreden van Dries hij heeft me al vaak goed geholpen en gelijk doorgestuurd wanneer het zijn kennis te boven ging.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:28

@Bigben; wat betreft wetenschap en het eerdere filmpje wat ik stuurde over kwantumfysica,
kwantumfysica heeft de wereld van de wetenschap op zijn kop gezet door aan te tonen dat in de wereld van de kleinste deeltjes van de materie geheel andere natuurwetten gaan gelden dan de tot nu toe algemeen aanvaarde natuurwetten.
Kwantumfysica onderzoekt en beschrijft het gedrag van zeer kleine deeltjes, deeltjes die zo klein zijn dat de gewone gangbare Newtonse natuurkunde niet meer opgaat.
Deze tak van wetenschap is nog erg jong om de simpele reden dat tot voor kort er nog geen meetapparatuur beschikbaar was om de eigenschappen van deze zeer kleine deeltjes te onderzoeken.
Door deze moderne meetapparatuur gaat er nu een tot nu toe voor de wetenschap onbekende wereld open waarvan de spirituele mens het bestaan al afwist vanaf het begin van de mensheid.
Zo blijkt dat alle materie, dus ook de kernen van atomen, voor het grootste gedeelte uit lege ruimte bestaat en dat hetgeen dan nog overblijft zich onder bepaalde omstandigheden niet als materie maar als golven energie gedraagt.
Ten diepste is dan alles wat we waarnemen gewoon een vastere vorm van energie, een soort gestolde energie.
Een ander vreemd verschijnsel is dat deze kleinste deeltjes beïnvloed worden door de waarnemer en dus nooit objectief waargenomen kunnen worden.
Vanuit verschillende proeven blijkt de waarnemer invloed te hebben op de uitslag van het experiment.
Ook het begrip tijd en ruimte krijgen in de kwantumfysica een andere lading.
Vanuit de kwantumfysica kunnen verschijnselen verklaard worden die vanuit de gewone natuurkunde niet verklaard konden worden,materie kan ontstaan uit energie, het bewustzijn, DE INTENTIE HEEFT INVLOED OP DE MATERIE.
Verleden, heden en toekomst zijn één.
Materie kan op meerdere plaatsen tegelijk zijn zonder enige vertraging kan het ene deeltje invloed uitoefenen op een ander deeltje wat zich duizenden kilometers verder bevindt.
Er moet dus een communicatievorm zijn die sneller is dan het licht!
Deeltjes lijken een soort bewustzijn, een voorspellend vermogen te hebben die weten wat er gaat gebeuren en daar op reageren.
Elke vorm van materie heeft een energieveld om zich heen die invloed heeft op zijn omgeving.
Al deze door de wetenschap ontdekte eigenschappen hebben een opmerkelijk raakvlak met het denken van de spirituele mens.
Er lijkt nu een wetenschappelijke basis te komen van hetgeen door godsdiensten al vanaf het begin wordt verkondigd: "er is meer tussen hemel en aarde"

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:33

Wat dit nog met cs ervaringen te maken heeft snap ik niet, ik begrijp er weinig van en dat zal vast aan mij liggen maar hierdoor lees ik gewoon de helft niet..

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:40

k_m schreef:
Wat dit nog met cs ervaringen te maken heeft snap ik niet, ik begrijp er weinig van en dat zal vast aan mij liggen maar hierdoor lees ik gewoon de helft niet..


Nou in de essentie; alles.

Hoewel veel wetenschappers er niks van willen weten blijken de nieuw ontdekte wetten in de kwantum wereld de wetten uit de spirituele wereld te bevestigen zodat we nu ook een wetenschappelijke ondersteuning krijgen voor de spirituele wereld om ons heen.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:51

Nogmaals poging om te vragen om ervaringen met CS.
ik begrijp al die dure wetenschappelijke dingen niet en ook niet prettig om te lezen.
Ik kijk wat het met mijn paard doet en blijkbaar doet het hem goed.
Eerst stijfheid in achterbeen, bekken zaten vast en paar dagen na CS loopt ie gewoon weer prima!

Maar ajb ik vind het zo geen leuk topic meer. Al die dure woorden waar ik niks van begrijp.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:56

tylando schreef:
Nogmaals poging om te vragen om ervaringen met CS.
ik begrijp al die dure wetenschappelijke dingen niet en ook niet prettig om te lezen.
Ik kijk wat het met mijn paard doet en blijkbaar doet het hem goed.
Eerst stijfheid in achterbeen, bekken zaten vast en paar dagen na CS loopt ie gewoon weer prima!

Maar ajb ik vind het zo geen leuk topic meer. Al die dure woorden waar ik niks van begrijp.


Jammer dat je het zo ziet want het gaat juist heel erg over gevoel ipv wetenschappelijk bewijs waar BB zo op hamert.
Maar ik begrijp ook dat het moeilijk lezen is.
Verder heb ik ook met regelmaat ervaringen gedeelt binnen dit topic die door BB werden afgedaan als “ teveel fantasie”

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:03

Maar er is toch speciaal een ander topic voor gemaakt? Waarom word dat genegeerd en niet gebruikt

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:05

Begrijp heus wel dat er discussie is en probeer t te volgen . Van beide kanten. En zeker is er wel interesse daarin, maar soms gaat t wat ver.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:50

Ik denk dat dat vanzelf gaat, ervaringen delen en discussies voeren.
Je kan hier je ervaring plaatsen en dan kan een ieder reageren; “O ja, leuk, goh ja interessant”.
Maar dat heeft mi weinig toevoeging en diepgang.
Zo heb ik vanmorgen een ervaring geplaats dat mijn paard CS is behandeld en paar dagen later geënt.
Al 10 jaar heeft hij zware reactie op de enting in de vorm van stijfheid, nu voor t eerst niet.
Leuk om te delen, maar nog interessanter om over te discussiëren toch?
Anders kan ik t net zo goed in een dagboek plaatsen

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:00

Ik begrijp je zeker en vind het best interessant hoe of wat, maar vaak gaat het echt zo diep dat t eind van de tunnel niet in zicht is.
Vind discussies ook echt geen probleem, zolang het netjes blijft.
Maar merk dat er meer zijn die het een beetje vervelend vinden , vandaar dat het andere topic er is om je daarin uit te leven. Dat bedoel ik meer.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:12

@classical: poeh, ik bedoel het niet verkeerd, maar ik kom ook niet door je teksten heen. Na een zin ben ik afgehaakt, terwijl ik oprecht interesse heb in hoe het nou zit en best alle kanten aan wil horen.
Verder helemaal met je laatste post eens.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:07

Clasical schreef:
@Bigben; wat betreft wetenschap en het eerdere filmpje wat ik stuurde over kwantumfysica,
kwantumfysica heeft de wereld van de wetenschap op zijn kop gezet door aan te tonen dat in de wereld van de kleinste deeltjes van de materie geheel andere natuurwetten gaan gelden dan de tot nu toe algemeen aanvaarde natuurwetten.

Kwantumfysica heeft niets met cs therapie te maken.

Devashish Singh schreef:
If a sentence has the word "quantum" in it, and if it is coming out of a non-physicist's mouth, you can almost be certain that there's a huge quantum of BS being dumped on your head.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:26

Maar wel met wetenschap.
De theorieën waren er al lang alvorens de wetenschap het uiteindelijk heeft kunnen bevestigen.
Ook de Egyptenaren hadden uitzonderlijke kennis over het heelal en de sterren, zonder dat de techniek al zover was om het te bevestigen.
5000 jaar geleden wisten de Egyptenaren al dat de aarde rond was, slechts 500 jaar geleden in de middeleeuwen dacht men dat de aarde plat was.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:59

Ik weet niet goed ofik de vraag hier mag stellen, maar iemand ervaring met Judith van Janatuurlijk? Werd aangeraden dooor mijn osteo.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 08:51

Banyu schreef:
Ik weet niet goed ofik de vraag hier mag stellen, maar iemand ervaring met Judith van Janatuurlijk? Werd aangeraden dooor mijn osteo.


Persoonlijk niet, maar een vriendin van mij wel en die is zeer tevreden!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:47

Otti1977 schreef:
Weet iemand een goede in de buurt van Epe?(apeldoorn/zwolle)


Ik ben ook wel even benieuwd!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:46

Degene die ik er naar aanleiding van dit topic zou bij halen is Fabienne en die zit in Apeldoorn geloof ik, maar gaat heel NL en Belgie door:
http://helpinghandsonhorses.com

Linde83
Berichten: 55
Geregistreerd: 19-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:14

Ik heb zelf goede ervaringen gehad met CS bij mensen, dus ik wilde het ook wel eens voor mijn paard proberen. Helaas viel het me tegen, maar met name omdat de therapeut haar verhaal veranderde. Ze vertelde wat haar opviel aan het paard, toen vertelde ik wat mij opvalt en vervolgens stond in het rapport ongeveer letterlijk wat ik zelf gezegd had. :') Misschien probeer ik het nog een keer met een andere therapeut want ik geloof wel dat het goed resultaat kan brengen.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:06

:+ wil je delen welke therapeuten dit waren? Mag ook per pb uiteraard.

Linde83
Berichten: 55
Geregistreerd: 19-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:50

Slmt9 schreef:
:+ wil je delen welke therapeuten dit waren? Mag ook per pb uiteraard.
Bedoel je mij? Ik zal je een PB sturen!

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:10

BigBen schreef:
Clasical schreef:
@Bigben; wat betreft wetenschap en het eerdere filmpje wat ik stuurde over kwantumfysica,
kwantumfysica heeft de wereld van de wetenschap op zijn kop gezet door aan te tonen dat in de wereld van de kleinste deeltjes van de materie geheel andere natuurwetten gaan gelden dan de tot nu toe algemeen aanvaarde natuurwetten.

Kwantumfysica heeft niets met cs therapie te maken.


Vraag me af of je wel enig idee hebt wat CS uberhaubt inhoud als je dit verband niet ziet.

En even wat anders, hoe sta je tegenover osteopathie dan?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:30

Citaat:
wat betreft wetenschap en het eerdere filmpje wat ik stuurde over kwantumfysica,
kwantumfysica heeft de wereld van de wetenschap op zijn kop gezet door aan te tonen dat in de wereld van de kleinste deeltjes van de materie geheel andere natuurwetten gaan gelden dan de tot nu toe algemeen aanvaarde natuurwetten.

...wellicht dat er sommige dingen net niet zijn zoals we verwachtten mbt quarcks en Heisenberg, maar dit statement hoeft van mij toch niet.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:34

Taffje schreef:
Vraag me af of je wel enig idee hebt wat CS uberhaubt inhoud als je dit verband niet ziet.

Het probleem is dat jij als cs behandelaar zelf niet lijkt te weten wat cs inhoudt. Ik heb al enige tijd terug gevraagd hoe het mogelijk is dat jij het cerebrospinaal ritme in de fascia voelt, terwijl er tussen het cerebrospinaal systeem en de fascia geen enkel contact bestaat. Wel ? Komt er nog iets ?

Taffje schreef:
En even wat anders, hoe sta je tegenover osteopathie dan?

Osteopathie is kwakzalverij.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:49

En fisiotherapie is dat ook kwakzalverij?