Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:55

pluisje88 schreef:
Ik heb een goedkope fleecedeken gekocht en mijn moeder heeft de fedimax rugwarmer daar in gemaakt. Nog steeds niet 100% ideaal, maar werkt een stuk makkelijker


Fantastisch idee!! Thanx!

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:19

Waar kan je fedimex kopen? Of info op Google krijg ik alleen Duitse sites

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:30

Alleen in Duitsland inderdaad,maar het wordt snel geleverd en de verzendskosten zijn niet hoog..

Ik heb nu een rugwarmer van 125x110 voor 65 euro,veel goedkopen dan dat je er een in die maat zou kopen van bot
Laatst bijgewerkt door pleiada op 01-12-16 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:32

pluisje88 schreef:
Ik heb een goedkope fleecedeken gekocht en mijn moeder heeft de fedimax rugwarmer daar in gemaakt. Nog steeds niet 100% ideaal, maar werkt een stuk makkelijker


Super idee, maar zet je haar hier dan ook met weg? of dat leg je maar tijdelijk op?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 00:54

webster543 schreef:
Wat is aan te raden voor lage rugpijn bij mensen?


Weet niet hoe laag het zit, daarvan afhankelijk:

Boxer
Afbeelding

Rugband
Afbeelding

Rugband met buikuitsparing
Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 01:47

Die had ik ook gezien en de kniebanden. Gebruik beiden in de winter, maar vind het wat zweterig materiaal. Die ik nu heb geven vooral wat warmte, waar ik baad bij heb, maar weinig steun. Wat is de ervaring met BOT? Warmte? straling? Of ook steun?

Voor mn man met nek/schouder blessure keek ik naar dat hals ding, maar onze zoon die ene tijd fysiotherapie heeft gestudeerd, leerde juist niet te snel in te pakken. Maar dat is meer bedoeld naar dingen die steun geven volgens mij.

Voor paarden vind ik het jammer dat ze nog geen western pad hebben voor onder het zadel. Zou interesse hebben voor mn oudjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 02:20

Ik heb het back on track nekding dat je met klittenband aan de voorkant aan zichzelf vastmaakt; die geeft 0 steun maar wel warmte. Maar alleen als je beweegt. De eerste keren dat ik hem om had zat ik gewoon te computeren en gebeurde er helemaal niets. Ik dacht al dat hij niet werkte toen ik er even mee ging stofzuigen; toen werd hij me toch wam! :D

Back on Track heeft trouwens wel een westernpad; hier is een recensie: https://www.youtube.com/watch?v=QYUWL_SJz7E

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:31

Rivano schreef:
webster543 schreef:
Wat is aan te raden voor lage rugpijn bij mensen?


Weet niet hoe laag het zit, daarvan afhankelijk:

Boxer
[ Afbeelding ]

Rugband
[ Afbeelding ]

Rugband met buikuitsparing
[ Afbeelding ]


Super bedankt!!!! Ik dacht al dat iedereen er overheen had gelezen.

Ik ga denk ik eens kijken voor die rugband. Ziet er goed uit. Iemand daar ervaring mee?

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:28

Hier is ook een Back on Track bestelling geplaatst. :j
Ik had nog een hele berg tegoedbonnen van verschillende winkels liggen en word daar altijd zenuwachtig van, helemaal als ze al lange tijd liggen want wie weet verloopt er wat of vergeet ik ze. Daar heb ik door dit topic en de zadelpasconsult van Esther Green Distance dus een mooie bestemming voor gevonden: Back on Track spullen! :))

[***]'s rug is een soort anatomische onmogelijkheid met een zeer bijzondere verdeling van wervels, spieren en pezen en ik was nog op zoek naar een dun dekje aangezien zijn zadel nu precies past. Esther nam een Back on Track deken mee en gaf me de tip om BOT spullen bij [***] te gebruiken en zelfs in de winter te rijden met de rugwarmer onder het zadel zodat zijn spieren van schoft tot heiligbeen verwarmd worden. Die heb ik dus meteen besteld (de doorgestikte versie, die heeft volgens mij een betere pasvorm voor onder het zadel), net als een normaal dressuurdekje voor als het hard waait (weet niet zeker of rijden met een opwaaidende rugverwarmer een succes wordt 8-) ) en de nieuwe elastische BOT singel. Hij is namelijk niet dol op singels, moet echt elastiek hebben, zet ook dan zijn buik uit en vindt druk onder zijn borstbeen (ook met de hand) niet echt top.
Eens kijken of dit setje hem gaat helpen om beter te ontspannen, niet alleen tijdens het rijden maar ook het longeren en de bak slepen. Voor dat laatste lijkt me de rugwarmer namelijk ook ideaal; dat is namelijk enorm ingewikkeld voor zijn rug, en dan kan die extra warmte hem misschien wel helpen.

Ik ben heel benieuwd of ik verschil zie. De situatie nu: slepen doet hij braaf en longeren kan inmiddels ook zonder stress, maar hij loopt dan wel gewoon in zijn eigen houdinkje en loopt dan wel af en toe een paar passen met de neus over de grond, maar echte ontspanning en lengtebuiging is er niet. Onder zijn eigen zadel is hij al wel echt ontspannen te deinen, maar lengtebuiging vindt hij wel lastig. We gaan het zien. :)

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:00

De boxer is idd te laag voor bij rugpijn. Ik heb de boxer voor artritis in mijn heup.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:34

Zutu ! Houd op ons op de hoogte. Ben benieuwd!
Waarom heb je niet voor n nierdeken en sjabrak combinatie gekozen dan?

hrhr
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-09-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:51

Voor mijn onderrug heb ik een BOT rugband gekocht. Hier kun je de BOT lap uithalen. Die lap stop ik dan gewoon onder mijn hemdje waar de pijn zit. Werkt voor mij ideaal! De ruband zelf gebruik ik niet, die vind ik niet lekker zitten. Maar de lap gebruik ik regelmatig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:50

Roos_M schreef:
Zutu ! Houd op ons op de hoogte. Ben benieuwd!
Waarom heb je niet voor n nierdeken en sjabrak combinatie gekozen dan?


Omdat ik dan niets rugbedekkends heb voor als we de bak slepen. Zo'n nierdeken ligt met de voorkant namelijk wel netjes om de voorkant van het zadel, maar ligt dan niet goed om een dekensingel/schofttuigje heen. Zo'n rugwarmer kan daar wel onder, en aangezien ik een zadel zonder zweetbladen heb past dat ook zonder rare randjes op de huid.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:02

xyzutu2 schreef:
Ik heb het back on track nekding dat je met klittenband aan de voorkant aan zichzelf vastmaakt; die geeft 0 steun maar wel warmte. Maar alleen als je beweegt. De eerste keren dat ik hem om had zat ik gewoon te computeren en gebeurde er helemaal niets. Ik dacht al dat hij niet werkte toen ik er even mee ging stofzuigen; toen werd hij me toch wam! :D

Back on Track heeft trouwens wel een westernpad; hier is een recensie: https://www.youtube.com/watch?v=QYUWL_SJz7E


Maar het is niet zweterig?

Die westernpad had ik nog niet gezien, maar vind hem niet zo interessant. Het is voor onder een pad. Wij gebruiken wolvilten pads en die zijn al behoorlijk dik. Zo een lap zonder pad onder een westernzadel is te dun.

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:05

Op dit moment rijden we eens in de 3 dagen maximaal 10 minuten in stap, dus heel zweterig zal het niet worden. 8-)
Als we tijdens het rijden meer gaan draven en het wordt wel te zweterig dan gaan we over op het dekje, maar ik vraag het me eerlijk gezegd af. De rugwarmer die ik gevoeld had was van onder en boven namelijk gewoon van 'katoen' (maar dan met de keramische deeltjes dus), dus geen zweterig fleece of iets dergelijks aan de binnenkant. Daarom leek hij me ook zo geschikt voor onder het zadel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:22

O, sorry, bedoelde bij de mensen rug ding. Ik vind die ik nu heb wel wat zweterig. Heb hem wel uren om, omdat ik er aardig wat mee uitmest. 2 grote paddocks en 4 stallen. En dan soms rijden. Heb nu ook 1 knieband. Had er een va mijn 16e na revalidatie. Die was inmiddels te klein, dus een andere, maar die is echt anders en zakt af. Meer een soort kous. Ik zelf merk dat het echt de warmte is waar ik baad bij heb. Ik had ook interesse in de handschoenen, maar ze lijken me niet geschikt voor werkzaamheden op en rond stal. Heb vaak gewrichtsontstekingen, maar ook daar lijkt warmte goed te doen.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 02:02

Ik heb de handschoentjes zonder vingers. Die zijn heel fijn voor stal! Op den duur doe ik ze natuurlijk wel uit want heb t snel warm.
Heb n tijdje last van Mn pols gehad en daar hielp het heel goed bij.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:44

Volgens mij heb ik nog niet alle BOT producten gezien dan.

Mijn moeder heeft gewone handschoenen zonder vingertoppen en vind die ook al zo fijn. Ik kan me er niks bij voorstellen. Vandaag einde van de middag het weer totaal verkeerd ingeschat en het echt wel koud gehad. Juist mn vingertoppen. Maar eerlijk is eerlijk, de gewrichtsontstekingen zitten vaak bij het begin van mn vingers.

Maar als je niet beweegt doet de stof dus niks?

Ik zou voor stalwerk liever handschoenen hebben met grip. Heb nu werk handschoenen en met rijden leren. Leer vind ik warmer dan stof meestal.

Jammer dat je het niet kan testen.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:59

Voor het rijden en stallen uitmesten heb ik gewoon roeckel handschoenen, winter model. Soepel, grip, warm ( tot ongeveer -5, daarna vriezen mijn vingers ook vast :P )

Tip met de pad uit de rugband te halen is interessant!

Esther_r20

Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:35

Zou een fleecedekentje onder je dekje en zadel ook werken? Een gewoon dekje past niet mooi onder mn Spaanse zadel

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:00

Zou ik gewoon proberen,wel zo vouwen dat je geen erge vouwen krijgt onder het zadel..Dat kan erg vervelend zijn denk ik..Ik heb de fedimax anatomische rugwarmer nu ook in gebruik onder mijn zadel,het is een soort pad,maar dan kan ik hem gewoon onder mijn gewone dekje doen en heb ik geen uitrijdeken nodig..Werkt perfect :j

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:03

Ik moet ff sparen en dan wil ik voor zo dekje gaan

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:14

The_Cat schreef:
pluisje88 schreef:
Ik heb een goedkope fleecedeken gekocht en mijn moeder heeft de fedimax rugwarmer daar in gemaakt. Nog steeds niet 100% ideaal, maar werkt een stuk makkelijker


Super idee, maar zet je haar hier dan ook met weg? of dat leg je maar tijdelijk op?


Sorry zie je post nu pas. Ik doe hem er wel op voor ik ga rijden. Dan ga ik de stal uitmesten en daarna rijden. Of op de trailer heeft ze hem ook al wel opgehad als ik naar de les ging. Doe hem Ook wel op als ze op stal staat. Wel alleen als ik op stal ben. Laat hem
Niet de hele dag op ofzo. De pasvorm van de deken is maar zo zo omdat het een goedkope is, dus hij kan tot achter de schoft glijden. Mijn paard heeft een erg hoge schoft. Dat wil ik voorkomen. Maar op zich, zit hij wel
goed genoeg vast om onder een deken de hele dag op te laten. Moet ik alleen m'n fleecedekentje even verbouwen ;)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:43

Heeft zo rugwarmer ook effect als bijn 20/30 min op heeft bijvoorbeeld het rijden?

Of moet t echt minimaal 4 uur om

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:51

Ik doe altijd 30 min voor en 30 min na het rijden. Heb wel de dekjes ook, maar merk wel degelijk verschil