Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 18:12

Omdat ik denk dat dit een leerzaam en informatief onderwerp is, wil ik hier graag mijn ervaringen delen in dit ‘volg’ topic.

Even om het verhaal duidelijk en volg baar te houden begin ik even bij het voorstellen bij mijn paard en te vertellen waar we vandaan komen en wat er nu aan de hand is.

Mij pony heet Shirley, een nrps merrie van 21 jaar oud. Shirley is sinds de zomer van 2012 van mij. Sinds ik Shirley ken hoest ze al, af en toe eens meestal als je begint met het rijden. Hier zag ik geen gevaar in omdat het niet vaak was, ook gaf de oude eigenaar (waar ik nog veel contact mee heb) aan dat ze dit al jaren zo af en toe deed. Toen de winter eraan kwam ging het mis, het hoesten werd erger. Ik zetten haar een tijdje op rust en ging er vanuit dat het kwam door het rare weer.

Helaas bleek het erger te zijn, het hoesten hield niet op. Wel was het heel on regelmatig, de ene keer 1 hoestje en de andere keer veel meer. Haar van het stro af gehaald, op vlas gezet. Haar hooi laten weken. Ja het hielp iets maar nog maar minimaal, nu had ze ook wel een beetje een muffe stal. Het plan kwam al snel om buitenstallen te gaan bouwen. Nu nog bedenken hoe en van welk geld.. De tijd ging door en eigenlijk zag ik het nog steeds niet minder worden, de dierenarts werd gebeld.
Klein onderzoekje gedaan, eerst een poging op de ventipulmin. Geen resultaat!! Weer de dierenarts erbij gehaald, de keuze, of nog een keer ventipulmin of een kuur predniselon.. Uhm ventipulmin hielp niet, dus ga ik niet nog een keer proberen. De predniselon sloeg aan, maar toen ik weer moest afbouwen was ik terug bij af.

Op bokt een topic geopend en ik werd doorverwezen naar homeopathie. Dit heeft het helaas toen tijdelijk erger gemaakt maar niks verminderd. Mijn geloof in homeopathie was al laag, maar nu helemaal weg!

Ik besloot de oude eigenaar helemaal uit te horen, nu bleek zij dit eerder gehad te hebben toen ze 16 jaar oud was. Er zijn vele onderzoeken geweest op de kliniek. Enige uitkomst: overgevoeligheid op de
Luchtwegen. Behandeling: stof vermijden, veel buiten. Hm had ze dit niet eerder kunnen vertellen?
Naja schiet ik niks mee op.. Dierenarts geïnformeerd, alle gegevens van toen door gespeeld. DA vertelde het volgende: Je kunt allemaal onderzoeken gaan doen en veel geld uit geven maar je gaat op hetzelfde uitkomen. Daarbij blijft de behandeling dan alsnog bij predniselon.
Shirley staat hierom nu elke dag op de predniselon. Geen top oplossing omdat het zoveel gevaren met zich mee brengt, maar het helpt.!

Weer te vroeg gejuicht, Shirley begon met dit warme weer veel meer te hoesten, dit keer ook zwaar te ademen en alle klachten van dampigheid waren aanwezig.. DA: Wij kunnen niets meer voor u doen behalve predniselon blijven geven en met dit weer afwachten.

Dit kan ik mijn beestje NIET aandoen, er werd weer een topic geopend hier op bokt en ik werd weer geholpen, homeopathie werd alweer genoemd maar NEE dat ga ik niet nog een keer doen.
Toen wees iemand mij op homeopathie & bioresonantie een combinatie hiervan. Ik was niet echt enthousiast vanwege mijn eerdere ervaringen. Toch bleek dit misschien mijn laatste redmiddel te kunnen zijn. Uiteindelijk dus contact opgenomen en informatie uitgewisseld.
(Ik weet niet of ik de site mag noemen maar die kan altijd via pb gegeven worden.)
Ik kreeg de opdracht een stukje manen uit te trekken en deze op te sturen. Ik vond/vind dit een beetje raar maar ik dacht nog steeds wie niet waagt wie niet wint. We gaan het gewoon proberen.

Vandaag kreeg ik de uitslag van de meting, de volgende dingen constateerde zij:
- kokken-infectie, raar dat ze dit heeft want de predniselon zou dit tegen moeten gaan.
- urineweginfectie, waarschijnlijk door de predniselon gekomen.
- hormonaal probleem

3 problemen maar het rare eraan vond ik nog wel dat ik hier nog geen oorzaak van het hoesten en benauwdheid in kan ontdekken.
Toch gaan we een behandeling proberen, na de behandeling kan ik in overleg met de DA de predniselon afbouwen.

Donderdag 8 augustus sochtend’s komt ze langs voor Shirley haar eerste behandeling. Ik zou hier sowieso wekelijks maar probeer regelmatiger een update te plaatsen.
Sorry voor het lange verhaal, maar wil het graag duidelijk en informatief houden!

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:16

Mijn pony is ook dampig, ik volg je topic even

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:13

Kokken-infectie??? Interessant? Hebben ze er nog bijgezegd welke 'kokken'. Daar heb je nogal veel soorten van. En dan bedoel ik niet Joop Braakhekke o.i.d.

En die eh 'kokken' die gaan we te lijf met homeopatie en bioresonnantie?
Er zijn nogal wat ronde bacteriën (kokken). Voorbeelden hiervan zijn streptokokken, stafylokokken, gonokokken, enz.

Er er zijn al zo'n 20 soorten staphylocokken. En ze zijn bij lange na niet gelijk...
Een paar voorbeelden:
S. aureus
S. auricularis
S. capitis
S. caprae
S. epidermidis
S. haemolyticus
S. hominis
S. lugdunensis
S. pettenkoferi
S. saprophyticus
S. schleiferi
S. warneri
S. xylosus

Om met de eerste te beginnen. Die veroorzaakt vaak zeer acute, zeer onplezierige onstekingen. Die wil je niet hebben. Vooral ook omdat deze nogal eens resistent is voor antibioticavormen. En dan heb ik de streptokokken en gonokokken nog niet eens gehad.

De diagnose 'kokken' is dus zoiets als zeggen: ik denk dat er sprake is van ziek zijn.

Ik wil niet al te negatief overkomen. Ik hoop dat je paard opknapt!!! Maar eerlijk gezegd denk ik dat je dierenarts gelijk heeft.

fjordowner18
Berichten: 2627
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: wamel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:36

wat erg voor je, maar ik ben bang dat je dierenarts gelijk heeft.
de symptomen die jij noemt paasen echt bij een dampig paard, dit kun je ongeveer vergelijk met copd bij mensen en dit word nooit beter alleen maar erger.
hopelijk heb ik ongelijk.

sterkte :(:)

theo2012
Berichten: 79
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:17

Als ik het goed heb gelezen is dit het paard dat op het punt staat afgemaakt te worden. De reguliere geneeskunde kan dit paard dus niet meer helpen. Alternatief zijn er meer mogelijkheden, dat is jaren mijn werk geweest. Ik heb veel mensen, honden en paarden zien opknappen van kwalen die zogenaamd niet te genezen waren. Als de eigenaar dit paard dus nog een kans wil geven is dat in mijn ogen alleen maar toe te juichen. Het feit dat het paard niet opknapt van medicijnen bevestigt dit alleen maar. Top. Hou ons op de hoogte.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:34

Ik ben altijd voor nog een kans. Hoe klein ook. Maar ik heb ook heel zieke dieren en mensen veel geld zien brengen naar bioresonnantie en alternatieve vormen van geneeskunde zonder enig resultaat. Soms knappen mensen en dieren nu eenmaal niet op: ons bestaan is eindig.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 13:19

Anya schreef:
Kokken-infectie??? Interessant? Hebben ze er nog bijgezegd welke 'kokken'. Daar heb je nogal veel soorten van. En dan bedoel ik niet Joop Braakhekke o.i.d.

En die eh 'kokken' die gaan we te lijf met homeopatie en bioresonnantie?
Er zijn nogal wat ronde bacteriën (kokken). Voorbeelden hiervan zijn streptokokken, stafylokokken, gonokokken, enz.

Er er zijn al zo'n 20 soorten staphylocokken. En ze zijn bij lange na niet gelijk...
Een paar voorbeelden:
S. aureus
S. auricularis
S. capitis
S. caprae
S. epidermidis
S. haemolyticus
S. hominis
S. lugdunensis
S. pettenkoferi
S. saprophyticus
S. schleiferi
S. warneri
S. xylosus

Om met de eerste te beginnen. Die veroorzaakt vaak zeer acute, zeer onplezierige onstekingen. Die wil je niet hebben. Vooral ook omdat deze nogal eens resistent is voor antibioticavormen. En dan heb ik de streptokokken en gonokokken nog niet eens gehad.

De diagnose 'kokken' is dus zoiets als zeggen: ik denk dat er sprake is van ziek zijn.

Ik wil niet al te negatief overkomen. Ik hoop dat je paard opknapt!!! Maar eerlijk gezegd denk ik dat je dierenarts gelijk heeft.

Ze gaf ook aan welke, Dat zijn de streptokokken en stafylokokken die ze heeft. Heb nog niet gegoogled wat dit in zou houden. En wordt met beide methodes bestreden! Vooral bioresonnantie

fjordowner18 schreef:
wat erg voor je, maar ik ben bang dat je dierenarts gelijk heeft.
de symptomen die jij noemt paasen echt bij een dampig paard, dit kun je ongeveer vergelijk met copd bij mensen en dit word nooit beter alleen maar erger.
hopelijk heb ik ongelijk.

sterkte :(:)


Ik zeg altijd maar zo: Wie niet waagt wie niet wint, ik geef haar daarom deze kans!

theo2012 schreef:
Als ik het goed heb gelezen is dit het paard dat op het punt staat afgemaakt te worden. De reguliere geneeskunde kan dit paard dus niet meer helpen. Alternatief zijn er meer mogelijkheden, dat is jaren mijn werk geweest. Ik heb veel mensen, honden en paarden zien opknappen van kwalen die zogenaamd niet te genezen waren. Als de eigenaar dit paard dus nog een kans wil geven is dat in mijn ogen alleen maar toe te juichen. Het feit dat het paard niet opknapt van medicijnen bevestigt dit alleen maar. Top. Hou ons op de hoogte.

Er zijn veel tegenstanders bij het alternatief oplossen van ziektes, ik wil het een kans geven. En hoop dat het me veel goeds gaat brengen!

Anya schreef:
Ik ben altijd voor nog een kans. Hoe klein ook. Maar ik heb ook heel zieke dieren en mensen veel geld zien brengen naar bioresonnantie en alternatieve vormen van geneeskunde zonder enig resultaat. Soms knappen mensen en dieren nu eenmaal niet op: ons bestaan is eindig.

Maar als ik het niet probeer, en ik laat haar afmaken zou ik alijd in gedachte rond dwalen wat nou als ik het wel geprobeerd had.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:30

Er zijn heel veel verschillende soorten streptokokken en staphylokokken. Die allemaal anders in elkaar zitten. 'kokken' zegt niet meer dan 'deze bacterie heeft een ronde verschijningsvorm'.

Maar goed ik hoop echt zo dat het helpt. Ik zou ook van alles proberen. Maar ik hoop ook dat als ik bezig blijf en het effect dat je ervan hoopt niet optreedt, dat ik er dan mee stop. Of dat een goede vriend(in) mij aanspreekt op het feit dat ik alles heb geprobeerd.

Ik wens je echt heel veel succes!

Glitfaxi

Berichten: 513
Geregistreerd: 10-05-11

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:34

Heel veel succes! Ik ben erg benieuwd!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:46

Over de conclusie van de kokken enzo ga ik niks zeggen want daar heb ik gewoon geen verstand van.

Maar misschien heb je er wat aan als ik wat opschrijf over mijn paard. Die begon in januari ook ineens te hoesten en zwaar te ademen, compleet met dubbele slag. Ik vond het raar. Hij stond dag en nacht buiten en het ruwvoer wat hij kreeg was weliswaar niet van superkwaliteit maar hij had veel erger gehad en daar reageerde hij toen niet zo op.

Veearts erbij, Ventipulmin in het paard en dat werkte natuurlijk niet. Veearts wist ook niet wat het kon zijn, en begreep ook niet waar de jeuk vandaan kwam. Mijn paard verging namelijk al tijden van de jeuk. In anderhalf jaar was het steeds erger geworden. De jeuk kon niet worden gelinkt aan de seizoenen of aan verharen oid.
Ben 'm gaan wassen, omdat ik had vernomen dat een paard waar hij mee in de groep had gestaan mijt had. Ik had nog Sebacil staan, van het jaar ervoor toen hij luis had. De jeuk werd niet minder, en uiteindelijk stond ik na zo'n wasbeurt stukken vel van m'n paard te trekken. Het was ook inderdaad geen mijt.

Uiteindelijk bleek het probleem uit z'n lever te komen. Lever = afvalverwerkingsstation, en als die overbelast is zie je dat terug in andere organen die afval (zoals zweet of koolmonoxide) afvoeren. Dus de oorzaak van het hoesten, zwaar ademen en de vreselijke jeuk kwamen niet uit z'n longen en huid. Zijn longen en huid reageerden alleen op een probleem dat ergens anders lag.

Dat van die lever klopt met mijn gevoel, het is de constatering van een veterinair homeopaat. Zij was komen kijken omdat ik anders ook niet wist waar ik moest beginnen. Ik ben er zelf helemaal niet voor om maar chemicalieën in een paard (of ander organisme) te proppen dus prednisolon is voor mij nooit een optie geweest. Zoiets pakt naar mijn idee alleen een symptoom aan, en niet de oorzaak. Maar dat schrijf je zelf ook al: zodra je ermee stopt gaat je merrie weer hoesten. Daarnaast vind ik zo'n behandeling een zware aanslag op een lichaam.

Mijn ruin wordt nu sinds 2 maanden behandeld met van die middelen waar hij aan moet ruiken, en hij heeft ook een orgaanmiddel gekregen, dat moet hij innemen. Hij ademt weer normaal, en is inmiddels zelfs weer aan het werk. Zijn ogen staan weer goed en hij lijkt alweer aardig op zichzelf. De jeuk is wisselend maar de grote lijn laat vooruitgang zien. Overall is de jeuk verminderd. Eens in de zoveel tijd wordt de behandeling bijgesteld, waarbij wordt afgegaan op hoe lang je een middel kunt gebruiken en natuurlijk hoe het met het paard gaat, dus waar hij is in z'n herstel.

Wat jammer dat je het vertrouwen in homeopathie bent kwijtgeraakt. Er zijn verschillende soorten homeopathie, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat voor homeopaat je dan had ingeschakeld. Ik "heb" iemand die is opgeleid bij het VHCN. Als onderdeel van de behandeling kreeg ik ook informatie over de methode die gebruikt wordt, en waarin die verschilt van andere homeopatische methodes.

Ik weet niet of je wat aan mijn post hebt. Als je er alleen al uit hebt gehaald dat organen ook kunnen reageren op een probleem dat ergens anders ligt heb ik het hopelijk allemaal niet voor niks getypt.

Veel succes in elk geval volgende week!

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:55

Ik ben ook wel benieuwd naar het verdere verloop van dit topic. Interessant.

Jammer overigens dat je gestopt ben met de homeopatische middelen. Het is bekend dat de klachten eerst verergeren voordat het herstel intreedt.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:09

Klachten hoeven niet te verergeren, maar dat kan wel. Zo lang er reactie is is er in elk geval hoop, er zit dan nog rek in het paard.

Ook kunnen eerdere klachten tijdelijk terugkomen. Vorig jaar had mijn paard zijn gezicht, keel en hals, alles in de buurt van z'n slokdarm, opengeschuurd. Als in: tot bloedens toe en de lappen huid hingen eraan. Hij kon geen neusriem meer om want die lag IN z'n vlees. Daarna ging dat over maar kreeg hij net zo'n waanzinnige jeuk aan z'n rug, schouders en flanken. Dat heeft hij nog steeds, maar veel minder. De jeuk aan z'n gezicht en hals is wel weer terug. Hij heeft een hele weg afgelegd van gezond naar ziek, en op die weg ligt, althans bij mijn paard, "jeuk aan hoofd en hals" dichter bij het punt van "gezond paard" dan "jeuk aan rug, schouders en flanken". "Hoesten en zwaar ademen" was bij hem de volgende stap. Nu hij dus in z'n herstelproces op weg terug van ziek naar gezond is volgt hij dezelfde weg in omgekeerde volgorde. Dus de laatste klacht (hoesten en zwaar ademen) verdween het eerst. Hij is nu nog bezig met de eerdere klachten, dus je jeuk. Ook op plaatsen (hoofd en hals) waar de jeuk (symptoom) al weg was. Omdat het herstelproces langs dezelfde weg gaat als het proces van ziekworden kan het dat (sommige) symptomen die op die weg liggen weer tijdelijk terugkomen.

Ik ben heel blij dat hij nu jeuk heeft aan z'n gezicht. Het is wel sneu voor 'm maar het geeft ook aan dat hij beter aan het worden is.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:22

Deze pony waarbij geadviseerd is haar permanent in de buitenlucht te houden? Misschien heeft ze een of andere allergie voor iets binnen, tja zoek dat maar eens uit. Als het helpt, is de oplossing 'buitenverblijf' toch veel geschikter op alle fronten?

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 15:09

Update 1!
Om te beginnen hier een update, vandaag kreeg ik een mail! De afspraak kan verzet worden naar Maandag ochtend! Super blij dat dit kan, hoe eerder hoe beter.
Vandaag heeft me pony het zwaar het benauwde en warme weer werkt echt niet mee. Hou haar zo lang mogelijk buiten en hopen dat het asjeblieft weer gauw gaat afkoelen. Arme pony!

Dan nog even op jullie reageren:
@ Any Dankjewel!
@ Glitfaxi Dankjewel!
@ Koper Ja zo’n verhaal heb ik vaker gehoord. Ik wilde dat de dierenarts verder ging onderzoeken maar die vond dit zinloos. Naja mijn ervaringen met dierenarts al niet geweldig dus het daarbij gelaten. Andere dierenartsen raad gevraagd en iedereen zij is geen beginnen aan..
@ Yinnar ik heb die homeopathische middelen 2 maanden geprobeerd, homeopaat zij zelfs dit gaat niet werken.
@ Locanda je kent mijn situatie, ze kunnen/mogen niet dag en nacht naar buiten. Daarbij heb ik dit zelfs wel geprobeert 2 weken maar gaf 0,0 verbetering en veel echt heeel veel choas op stal.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:13

Arme merrie! Heeft ze een stuk met schaduw waar ze kan staan? En als ze erge last van het stof heeft, misschien sproeien waar ze staat zodat de grond wat minder droog is?

Succes! En fijn dat de afspraak naar maandag is verplaatst :)

O enne... veeartsen hebben soms best nuttige dingen natuurlijk. Soms luister ik ook naar ze. Maar nu met dit ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 15:19

Koper schreef:
Arme merrie! Heeft ze een stuk met schaduw waar ze kan staan? En als ze erge last van het stof heeft, misschien sproeien waar ze staat zodat de grond wat minder droog is?

Succes! En fijn dat de afspraak naar maandag is verplaatst :)

O enne... veeartsen hebben soms best nuttige dingen natuurlijk. Soms luister ik ook naar ze. Maar nu met dit ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

Gelukkig heb ik een wei met allemaal bomen, voldoende water en is het 'nog' niet echt stoffig!

Ja ze hebben ook goede dingen dat zeker! Maar helaas geloven ze alleen in dingen die ze kunnen aantonen.

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:03

Ik ga je topic volgen ben benieuwd!

Locanda schreef:
Deze pony waarbij geadviseerd is haar permanent in de buitenlucht te houden? Misschien heeft ze een of andere allergie voor iets binnen, tja zoek dat maar eens uit. Als het helpt, is de oplossing 'buitenverblijf' toch veel geschikter op alle fronten?


Dat lijkt mij toch ook het eerst wat je aanpast bij luchtwegproblemen. Paard 24/7 buiten zomer en winter, nat hooi en zeker niet op stro. Als dat niet op je huidige stal kan dan maar een stal zoeken die wel aansluit bij de behoefte van het paard.

Prednison is natuurlijk alleen maar een symptoombestrijding en lost niets op in het lichaam.

Succes en ik hoop dat de behandeling aanslaat :j

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 13:47

fransje23 schreef:
Ik ga je topic volgen ben benieuwd!

Locanda schreef:
Deze pony waarbij geadviseerd is haar permanent in de buitenlucht te houden? Misschien heeft ze een of andere allergie voor iets binnen, tja zoek dat maar eens uit. Als het helpt, is de oplossing 'buitenverblijf' toch veel geschikter op alle fronten?


Dat lijkt mij toch ook het eerst wat je aanpast bij luchtwegproblemen. Paard 24/7 buiten zomer en winter, nat hooi en zeker niet op stro. Als dat niet op je huidige stal kan dan maar een stal zoeken die wel aansluit bij de behoefte van het paard.

Prednison is natuurlijk alleen maar een symptoombestrijding en lost niets op in het lichaam.

Succes en ik hoop dat de behandeling aanslaat :j



Ik doe alles wat ik kan, maar kan haar niet het perfecte geven.

Kaspar

Berichten: 4018
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Op een plek onder de zon

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:18

Ik ga je topic ook met veel interesse volgen. Hopelijk heeft je merrie er baat bij. Veel succes maandag.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:24

Ik ben zelf met bioresonantie bezig en ben in de vakantie gestopt omdat ik dus te heftig reageerde.
Wordt goed ziek van de behandeling, ik heb een thuisapparaat.
Nu ben ik weer thuis en ga hier weer beginnen, ik kreeg spontaan weer reumaklachten en kwam nog net mijn bed uit om te eten..
Ik heb Lyme.

Ik ben niet skeptisch over bioresonantie dus maar ik weet niet of ik ga genezen dat moet nog blijken.

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:34

Ik hoop dat er iets is waar je paard baat bij heeft.

Ik zou zeggen pollennetje erop en buiten laten staan, als er moet worden bijgevoerd nat hooi of kuil.
Kortom veel frisse lucht.

Indien nodig ondersteunen met medicijnen (en er is meer dan pillen in een potje of siroop, denk ook eens aan inhalers).

Coccen infectie zegt niets, en strepto- of staphyococcen zegt nog steeds niets, daar heb je er namelijk heel veel van, goede en slechte en die die in normale omstandigheden geen enkel probleem zijn en in bijzondere omstandigheden wel.

Je haalt aan dat het raar is dat ze dat heeft ondanks de prednison. Echter prednison is een ontstekings remmer, dat is iets totaal anders dan een antibiotica.
Kortom pred. doet helemaal niets tegen bacteriële infecties.

Urine weg infectie kan je makkeijk na laten kijken, plasje naar de dierenarts en je weet het zeker.

Hormonaal probleem, ja denk ik ook wel, je stopt er prednion in, dat is een stof die het lichaam normaliter zelf maakt, kortom, ja de hormonen worden verstoord, door de medicatie.
Echte die medicatie heeft ze momenteel zo te lezen broodnodig om te overleven.

Ik snap dat dit je laatste uitweg lijkt, maar mij lijkt goede kliniek bezoeken, dan wel andere reguliere behandelwijzen oderzoeken meer soelaas brengen dan het alternatieve circuit.

In ieder geval beterschap met je paard.

(hier ook een hoester.. echter sinds die (mijn fjord) lekker buiten woont in uitloop container op vlas en met kuil, gaat het wonderbaarlijk goed, heel af en toe terugvalletje, maar in geen vergelijk met toen ze nog stal bewoner was. Ze heeft zelfs nog endurance gelopen. Dat zal die van jou denk ik niet meer gaan doen, maar hoop wel dat ze een comfortabel leven kan gaan leiden.)

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:36

Prednison helpt juist het lichaam aan om de infectie aan te vechten??

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:44

Prednison, remt een ontstekings reactie.
In het geval van bv dit soort luchtweg problemen heb je vaak zwelling in de luchtwegen,
waardoor het paar benauwder wordt.
Haal je die zwelling weg, dan is paard minder benauwd.

Het is in principe een onstekings remmer.
Een onsteking heeft een aantal verschijnselen, bv. roodheid, zwelling, warm worden,
die worden minder door onstekings remmers.
Echter doorgaans doen die onstekings remmers weinig aan de oorzaak als er een bacteriële of virale infectie als oorzaak is.
Want dan zal het lichaam met of zonder hulp toch ook nog die bacterie of dat virus moeten bestrijden.
In geval van allergie zit het weer ingewikkelder (wat bij luchtweg problemen best kan, dan hoeft er geen virus of bacterie in het spel te zijn, het kan ook gewoon een overreacite zijn van het lichaam op een
stof die voor andere dieren/mensen geen probleem is. Denk simpelweg aan pinda allergie, lichaam reageert dan TE erg op iets waar het eigenlijk niets mee hoeft. Die TE erg reactie wil je dan weg halen met een ontstekings remmer. (er zijn er meer dan corticosteroïden, maar dan wordt het wel heel lang en ingewikkeld, al helemaal als ik het helemaal correct moet omschrijven, dit is de simpele versie).

Gonda40
Berichten: 121
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: ergens in de Groninger Klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:47

Hoi, Mijn merrie is ook dampig geweest. Van alles geprobeerd Sputolysin Ventipulmin enz. Het is goed voor je paard om buiten te zijn, dag en nacht. Maar niet in de volle zon. Veel sterkte en succes

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:51

Sjolvir schreef:
Prednison, remt een ontstekings reactie.
In het geval van bv dit soort luchtweg problemen heb je vaak zwelling in de luchtwegen,
waardoor het paar benauwder wordt.
Haal je die zwelling weg, dan is paard minder benauwd.

Het is in principe een onstekings remmer.
Een onsteking heeft een aantal verschijnselen, bv. roodheid, zwelling, warm worden,
die worden minder door onstekings remmers.
Echter doorgaans doen die onstekings remmers weinig aan de oorzaak als er een bacteriële of virale infectie als oorzaak is.
Want dan zal het lichaam met of zonder hulp toch ook nog die bacterie of dat virus moeten bestrijden.
In geval van allergie zit het weer ingewikkelder (wat bij luchtweg problemen best kan, dan hoeft er geen virus of bacterie in het spel te zijn, het kan ook gewoon een overreacite zijn van het lichaam op een
stof die voor andere dieren/mensen geen probleem is. Denk simpelweg aan pinda allergie, lichaam reageert dan TE erg op iets waar het eigenlijk niets mee hoeft. Die TE erg reactie wil je dan weg halen met een ontstekings remmer. (er zijn er meer dan corticosteroïden, maar dan wordt het wel heel lang en ingewikkeld, al helemaal als ik het helemaal correct moet omschrijven, dit is de simpele versie).


Zover ik weet is prednison synthetisch bijnierschors hormoon en de bijnieren maken cortisol aan om de zooi aan te vechten.
Dus dat helpt dan wel??
Ik heb nu pas kleine dosissen prednison geslikt om te voorkomen dat ik uitgeput zou raken, en dat helpt als een trein..
Puur om de boel te ontlasten want zelf wilde het even niet.