Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:38

Equifit! Dat vinden de paarden hier met maagproblemen echt heerlijk! En super goed voor ze.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:48

Gezien zijn leeftijd zou ik voor seniores priores kiezen om de medicijnen mee naar binnen te krijgen

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:49

Hier fiberbeet wat heel goed gaat in combi met ease and excel (geen optie voor die van jou btw ivm luzerne stengels). En topsport. Maar door de fiberbeet eet ie werkelijk alles.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:51

Hipro flexible move was ik trouwens ook heel tevreden over.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:41

Weet niet welke pijnstiller je nu gebruikt Tweetie, maar ik begreep dat equinox mild is voor de maag.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:10

Hoe gaat het hier met alle maagpatiënten? :)

Hier gaat het heel goed. Hij krijgt nog steeds de ekygard. Vanwege de kosten en omdat het zo goed gaat, vraag ik me af of ik na nog een pot ekygard over kan stappen op een ander supplement. Meer die hier ervaring mee hebben? Ben er wat huiverig voor, maar de ekygard door blijven geven is wel een beetje heel kostbaar op de langere termijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:11

Mala, ik heb exact dezelfde situatie. Ik durf er niet vanaf te stappen nog. Maar de ekygard kost inderdaad een hele hoop geld per maand.

Donderdag ben ik voor een ander in Bodegraven. Ik ga het dan even daar bespreken. In principe had ik er al mee mogen stoppen. Maar ik wil hem wel iets geven.

De Ekygard wil ik drie dagen voor concours of andere spanningsmomenten en twee dagen erna blijven geven. Ik geef de Ekygard sinds eind mei elke dag volledig.

Ik be dus ook zoekend naar iets wat ik gewoon dagelijks als ondersteuning kan geven maar me geen €100 pm kost
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-20 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:16

Lastig he? Als je mij zou willen laten weten wat ze zeggen, heel graag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:17

Zeker! Doe ik! Volgens mij leek ons verhaal ook erg op elkaar en hadden ze dezelfde klachten. Die van jou deed gapen en was koliekerig toch?

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:23

Enige wat hier helpt aan supplementen is gastrokind. Als ik het uit de UK laat komen 70 euro per maand. Heb verder nog niks kunnen vinden wat werkt en goedkoper is. Dus ik houd mij ook aanbevolen. Als ik stop hiermee komt het altijd terug.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:25

Ja, klopt inderdaad Jorienn!

Lastig Sorbetje dat het direct terug komt na stoppen.. :( Jouw supplement is iets goedkoper dan ekygard, maar dan alsnog een vermogen per maand..

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:34

De fabrikanten weten toch dat wij het kopen omdat het om emotie gaat. Dat is altijd het lastige...

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:54

Ik heb de maag nu wel onder controle.
Ik geef wel omeprazol voor wedstrijden.
Verder geef ik als ondersteuning enkel mastica. Ik geef in de ochtend eerst 3 toen 2 en nu 1 pilletje bij zn voer. Gewoon die voor mensen. Verder geef ik geen speciale supplementen. Hij krijgt nog wel zn eigen voer (cavalor fibreforce) ipv de biks van stal

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:36

Hier ook onder controle nu dankzij de gastrokind en nexium(nu al ruim drie maanden zonder). En dan de Brandon xl.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:41

Hier alles rustig, geen koliek meer gehad, fingers crossed. Ik haal elke dag de splinters uit z'n tandvlees, het gaat de goede kant op, tandvlees is zo veel rustiger. Hij krijgt nu dagelijks Kurkuma en ik geloof dat het wonderen verricht. Ik heb een blij, fijn te rijden paard, hij laat makkelijk los en is het luchtzuigen is zo goed als weg. Heeft iemand van jullie wel eens kurkuma geprobeerd bij paarden?

Kreeg de tip van een stalgenootje, die weet veel meer van de natuurlijke geneeswijzen en kracht van kruiden etc. Hij krijgt nu dus dagelijks kurkuma, MSM (o.a. voor z'n vliegenallergie), gedroogde brandnetel en gedroogde paardenbloem. Hooi in een slowfeeder in de nacht (en overdag 3x hooi). Geen normale brok of muesli meer.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:59

Moet eerlijk zeggen dat ik het nooit heb geprobeerd en ik het heel eng vind om dingen te proberen. Voer switchen vond ik al een heel ding. De stress blijft echt bizar hoog bij mezelf ook, ik vind het zeer vreemd dat ikzelf nog geen zweren heb inmiddels. Eergisteren at hij weer iets minder snel. Overigens een half uur want de rest van de dag prima. Nou, dan bel ik natuurlijk direct de kliniek voor de tanden. Hahahaha. Ik word er soms echt oprecht niet goed van.

Hij staat 9 uurtjes op het land en eet ongeveer 2 plakken los hooi en 2 volle hooizakken van de Epplejeck. Dus hij eet echt prima.


Gisteren overleg gehad en mag zeker gaan afbouwen naar 1 schepje per dag en daarna half schepje. Hij gaf aan dat bij alle paarden er wisselende resultaten zijn. De maagcompositium had hij mindere ervaringen over gehoord, waarbij het niets deed. Sommige mensen kwamen met de Oerbalans een heel eind.
Hij ging overleggen met andere maagpatienten en zou dan erop terugkomen bij mij. Ik mag het nu iig naar 1 schepje en daarna half schepje per dag zetten.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:10

Dankje voor de info, Jorienn! Fijn dat ze zo mee willen denken. En herkenbaar hoor, de stress die het geeft. Maar over het algemeen doet je paard het goed, geniet daar dan in ieder geval wel van! Zet af en toe je gedachten ook even uit.. als dat lukt :D

Ik geef nog steeds 4 schepjes per dag :') Ga denk ik dan in ieder geval maar halveren naar 2..

Hier ook geen ervaring met kurkuma. Fijn dat het zo goed lijkt te helpen voor jouw paard, xJolien! Is wel iets om in mijn achterhoofd te houden..

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:48

Hahaha ja! Is ook zo. Ik heb alleen nu mijn voet gebroken (zou net weer starten na een jaar, het is bijna hilarisch) dus had vooral de baalmodus even aan laatste dagen.

Ik zou dan idd zeker afbouwen naar 2 schepjes. Daar doet die van mij het ook echt nog heel goed op, misschien geeft dat je een duwtje in de rug hahaha. Ik ben wel pas na drie maanden naar 2 schepjes gegaan.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:15

Nou, ik snap dat je dan even extra in een baalmodus zit -O- Veel beterschap met je voet :(:)

Ik ga van de week inderdaad maar eens wat afbouwen! Eerst naar 3 schepjes denk ik, en als dat goed gaat naar 2.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:02

Ik ben eens gewaarschuwd dat kurkuma bloedverdunnend zou zijn en dus wel een gevaarlijk kantje heeft. Alleen nu ik Google kan ik daar niets over vinden...
Jouw ervaring klinkt positief dus ga ik zeker onthouden

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 06:11

Het is helaas weer mis, inclusief paniekaanvallen. Wanneer hebben jullie de beslissing gemaakt dat het genoeg is cq niet meer paardwaardig?

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:09

Hé wat vervelend om te horen. Wat sta je voor een moeilijke keuze. Sterkte.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:30

sorbetje schreef:
Het is helaas weer mis, inclusief paniekaanvallen. Wanneer hebben jullie de beslissing gemaakt dat het genoeg is cq niet meer paardwaardig?


Wat sneu sorbetje :(:)
De stap is zo moeilijk om te bepalen wanneer het genoeg is. Ik denk het feit dat je jezelf de vraag aan het stellen bent misschien al genoeg is. Heel veel sterkte met de keuzes die je moet gaan maken! Zelf vind ik het financiële plaatje erg lastig aangezien het iedere keer zo ontzettend veel kost en na ieder klein dingetje is het weer opnieuw feest.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:50

Ja, dat is het lastige. Al het management is al aangepast. Alles draait elke dag om haar goed te houden. Ze is ook nog zo jong. Op dit moment zijn er momenten dat het echt gevaarlijk wordt ook voor mijzelf. Beestje kan er eigenlijk niks aan doen. Ben nu weer medicatie aan het geven in de hoop dat het beter wordt. Het is zo lastig.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:02

Bah wat ontzettend naar sorbetje.....
Tja, wanneer is het genoeg? Het is zo ontzettend moeilijk om dat te bepalen. En ook nog erg persoonlijk. Wat de één genoeg vindt, vindt de ander nog dierwaardig. Daarnaast is het ook afhankelijk van hetgeen je met het dier doet.

Ik heb mijn pony in februari in laten slapen omdat hij voor de 3e keer hoefbevangen was. Ik had er voor kunnen kiezen om hem de rest van zijn leven in de paddock op hooi te houden, dan was hij waarschijnlijk met wat medicatie wel goed opgeknapt. Ik had deze pony als gezelschapsdier voor mijn oudje en die staat lekker op het gras. Verder deed ik niets met deze pony. Voor mij was het duidelijk, de rest van zijn leven op zand vond ik niet dierwaardig voor deze pony.

Wat zegt je dierenarts erover?