Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:08

__Nicky schreef:
Helaas lijkt dit niet de oplossing voor mijn paard, daarom een bulk zakje Abler AbPrazole te koop voor €88. Iemand interesse?

Is verkocht!

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:51

Hier even wat anders. Lang getwijfeld of onze pony nu wel of geen maagzweer had. Tijdelijk mariadistelzaad (gemalen) gegeven (grote pot van 900 gram van pitpit.com) en alle klachten lijken nu verdwenen!

We hebben wel een hoge dosis per dag gegeven. 100 gram per dag (aan hele zaadjes waarvan de helft gemalen). We vonden het zo bijzonder dat we dit wel even wilden vermelden. Pony kan flink luchtzuigen en last tonen met aansingelen. Nu de 8e dag gaat het heel erg goed. Omdat dit natuurlijk ook bekend is goed voor de maag te zijn, misschien kan het anderen ook helpen.

cupido1996
Berichten: 445
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:15

Ik voer nu vanaf 5 maart de Mastic horse. Ik gebruik het volgens de richtlijn, maar merk helaas geen verbetering.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:24

Ik heb mijn paard vanaf 1 februari mastic horse gevoerd. Ging 5 weken goed en was bijna niet meer boos met aansingelen. En toen vorige week maandag ineens weer wel boos. Hij heeft de dag ervoor wel veel stress gehad van de storm. Nu weer 5 dagen de dubbele dosering gegeven en vandaag was het aansingelen weer oke gelukkig! Sinds gisteren staat hij weer op de onderhoudsdosering.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:28

Zidore schreef:
Hier even wat anders. Lang getwijfeld of onze pony nu wel of geen maagzweer had. Tijdelijk mariadistelzaad (gemalen) gegeven (grote pot van 900 gram van pitpit.com) en alle klachten lijken nu verdwenen!

We hebben wel een hoge dosis per dag gegeven. 100 gram per dag (aan hele zaadjes waarvan de helft gemalen). We vonden het zo bijzonder dat we dit wel even wilden vermelden. Pony kan flink luchtzuigen en last tonen met aansingelen. Nu de 8e dag gaat het heel erg goed. Omdat dit natuurlijk ook bekend is goed voor de maag te zijn, misschien kan het anderen ook helpen.


Mariadistelzaad is ook goed voor de lever en ik heb wel eens ergens gelezen (zo geen idee waar) dat problemen met de lever ook singelnijd kunnen geven.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:41

We zien echt binnen die week heel erg veel verschil. Het zaad is helaas bijna op nu. We weten niet hoeveel we daarvan in 'onderhoudsdosis' zouden moeten geven, dus we gaan even kijken hoe we dat gaan doen. We weten ook niet of je dit heel lang mag geven of dat het alleen die week nodig is.. helaas is er niet zoveel over te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:23

Zidore schreef:
We zien echt binnen die week heel erg veel verschil. Het zaad is helaas bijna op nu. We weten niet hoeveel we daarvan in 'onderhoudsdosis' zouden moeten geven, dus we gaan even kijken hoe we dat gaan doen. We weten ook niet of je dit heel lang mag geven of dat het alleen die week nodig is.. helaas is er niet zoveel over te vinden.

Heel interessant! Bedankt dat je dit vermeld. Wil je het eventuele vervolg ook melden?

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:15

Zal ik zeker doen, ik volg dit topic al lang

darkadia

Berichten: 5265
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:33

Hier voer ik nog steeds naar volle tevredenheid de maagsupport van de paardendrogist. Gaat goed! Blij mee.

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:02

Mmm misschien toch gaan proberen met Mastic horse.

Gastri comp heeft hij het ook een tijd goed op gedaan, hoop dat hij het na deze kuur weer oppakt..

mirriejj

Berichten: 3608
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:21

Is er iemand hier die nog ongeveer 30 zakjes abler heeft om te verkopen? :)

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:41

Is er toevallig iemand die nog omeprazole spuiten heeft? Abgard, pepticure of gastroquard? Ik noet eigenlijk 15 spuiten hebben.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:46

Leuk dat mariadistelzaad ook op begint te komen! :j Totaal onbekend hier in België maar je kan er niet naast kijken in Duitsland... Moest iemand informatie willen uit boekjes over kruiden of bepaald Duits voer, ik ben zo'n 'catalogus/magazineboekjes' verzamelaar _O-

Hier op Zwarte Komijn gezet voor haar asthma (en ik ga het gewoon asthma noemen want haar longen zijn perfect in orde volgens de endoscopie) en ik ga morgen de Brandon XL halen voor haar maagzweren, meteen twee zakken. Ik ben benieuwd of het haar maagzweren goed doet... Ik ben namelijk echt geen fan van al die Luzerne dat ze door elke stomme müsli kappen :Y) Ik hou jullie op to date!

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:33

Aukelizzy schreef:
Is er toevallig iemand die nog omeprazole spuiten heeft? Abgard, pepticure of gastroquard? Ik noet eigenlijk 15 spuiten hebben.


Ik ben inmiddels voorzien! Mocht iemand nog wel hebben liggen hou ik mij evengoed aanbevolen :)

Heb ik nog wel een vraagje. Kan ik het beste de maagzuurremmers in combinatie met een maagbeschermer geven? Of eerst de gehele kuur remmers en daarna een beschermer?

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:55

mirriejj schreef:
Is er iemand hier die nog ongeveer 30 zakjes abler heeft om te verkopen? :)

bedoel je abprozole?
ik heb nog wel wat over, doe maar een pb als je wat wil overnemen.

Rossie22
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 02:51

Ik zoek met spoed zakjes abprazole van abler.
Wie heeft er nog wat liggen waarvan ik het kan overnemen.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:07

Rossie22 schreef:
Ik zoek met spoed zakjes abprazole van abler.
Wie heeft er nog wat liggen waarvan ik het kan overnemen.


ik heb 35 zakjes over, hoop ik niet meer nodig te hebben,stuur maar pb als je ze wil

mies271
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:58

Hallo, heeft er iemand een flinke hoeveelheid Abprazole over? Ik kan t helaas niet meer bestellen......

Rockefeller0

Berichten: 33
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:33

Let op met het bestellen van deze producten! Ik heb ook een bestelling geplaatst bij Abler en mijn pakketje is tegen gehouden bij de Douane. Daarna stond de NVWA aan de deur en krijg ik binnenkort te horen of ik hiervoor nog een boete ga krijgen.

cupido1996
Berichten: 445
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:55

Dat is erg vervelend Rockefeller. Hopelijk krijg je geen boete!

Er waren er toch meer in dit topic waarvan de bestelling door de douane is tegengehouden?

Dan mijn ervaring met de Mastic Horse, ik heb het nu zo goed als een maand gevoerd. Behalve een verbetering van de mest, welke na ongeveer twee weken startte merk ik geen verschil. De mest zijn nu echt mooie constante mestballen geworden. Voorheen had ze regelmatig wat slappere mest tussendoor.
Helaas is ze wel even zuur en chagrijnig gebleven en geeft ze ook nog steeds reactie op de singel.
Dus ik weer denken hoe nu verder......

cindyy_1993

Berichten: 438
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:34

Ik heb gister mijn abprazole binnengekregen en ben er gisteren gelijk mee gestart. Benieuwd of ik verschil ga merken binnenkort.

Ik heb de abprazole overigens besteld via een contact van mijn grondwerkinstructie...

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:35

Wat vervelend dat er meerdere zijn waarbij het bij de douane tegenegehouden wordt! Ik heb afgelopen donderdag besteld en net mn pakketje binnen gehad.

appel_6
Berichten: 67
Geregistreerd: 20-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:56

Hier net ook de nvwa op bezoek gehad, wees dus gewaarschuwd. Mijn bestelling was van februari. Ik hoor nog of er een boete komt ja of nee

Femke_Tweety

Berichten: 12028
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:58

Hoe werkt dat?


Krijg je vragen?
Boete?
Moet je spullen inleveren of jezelf verantwoorden?

Ik ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.
En hoe groot of klein de gevolgen dus kunnen zijn...

appel_6
Berichten: 67
Geregistreerd: 20-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:02

Femke_Tweety schreef:
Hoe werkt dat?


Krijg je vragen?
Boete?
Moet je spullen inleveren of jezelf verantwoorden?

Ik ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.
En hoe groot of klein de gevolgen dus kunnen zijn...

De lieve man komt langs en noteerd gegevens, boete hoor ik later pas, vraagt of je vrijwillig afstand wil doen, het product heb ik nooit ij handen gehad, en waarom ik het bestelde