Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:31

Die maatregelen probeer ik ook te nemen uiteraard :)
Pff, nou ik hoop maar dat het gaat helpen. Op een gegeven moment ben je wel moe gestreden.

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:05

Aukelizzy schreef:
Omeprazole werkt dus niet bij darmzweren helaas, dat helpt echt alleen bij maagzweren. Er is helaas geen effectief middel wat darmzweren geneest. Ik loop met mijn merrie bij een grote kliniek en zelfa daar gaven ze aan dat het extreem moeilijk is om van darmzweren af te komen.

Omeprazol wordt wel gegeven bij darmzweren (net als bij mensen) en het kan wel degelijk verbetering/verlichting geven. Het zal wellicht niet bij alle paarden (voldoende) effect hebben.

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:08

Joman schreef:
Die maatregelen probeer ik ook te nemen uiteraard :)
Pff, nou ik hoop maar dat het gaat helpen. Op een gegeven moment ben je wel moe gestreden.


Een paard dat gevoelig is voor maagzweren is vaak een levenslange zorg voor de eigenaar. Een van mijn vorige paarden was gevoelig voor maag- en darmzweren, hij stond gelukkig aan huis en hij heeft 14 jaar intensieve zorg gehad. Vorig jaar heb ik hem moeten laten inslapen vanwege hartproblemen en nu merk ik pas hoe intensief het al die jaren is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:51

henshem schreef:
Joman schreef:
Die maatregelen probeer ik ook te nemen uiteraard :)
Pff, nou ik hoop maar dat het gaat helpen. Op een gegeven moment ben je wel moe gestreden.


Een paard dat gevoelig is voor maagzweren is vaak een levenslange zorg voor de eigenaar. Een van mijn vorige paarden was gevoelig voor maag- en darmzweren, hij stond gelukkig aan huis en hij heeft 14 jaar intensieve zorg gehad. Vorig jaar heb ik hem moeten laten inslapen vanwege hartproblemen en nu merk ik pas hoe intensief het al die jaren is geweest.


Vervelende is dat ik geen plek aan huis heb, en de paarden in pension heb. Het zijn pensionhouders die weinig verstand hebben cq willen besparen op fatsoenlijk voeren, en ik ben daar vervolgens de dupe van. Daar kan ik zo ontzettend kwaad om worden. Kost me veel geld, maar bovendien een hoop zorgen, die mogelijk (als ik jouw bericht goed lees) zullen blijven. En hij is pas 4!! Vreselijk.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:06

Vandaag 3de spuit gastroguard erin. Tot dusver nog geen verbetering zichtbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:55

Joman schreef:
Vandaag 3de spuit gastroguard erin. Tot dusver nog geen verbetering zichtbaar.


Inmiddels 5de spuit erin en ik merk nog geen verbetering op. Heb vandaag wel voor de zekerheid nog een doos ulcergold besteld, zodat ik hem in ieder geval 2 weken de volle dosis kan geven. Als het resultaat biedt, koop ik weer een aantal nieuwe dozen.

Hij blijft chagrijnig. Nu draagt hij zijn staart iets omhoog i.p.v. scheef. En het lijkt alsof hij moet mesten, maar er komt niks. Ook schacht hij nog een beetje uit de hele tijd en staat hij wat opgetrokken. Daarnaast lijkt hij wat zwelling onderaan de buik te hebben. De plek waar de singel zit normaal; dat is wat dikker. Geen bultvorming oid.
Zou dit ook een symptoom kunnen zijn van een maagzweer?

Hij staat inmiddels toch al een week op rust, en dat laat ik zo, zo lang ik hem omeprazole geef. Althans, zo lang ik geen verbetering zie.

Overigens heeft hij ook al een hele tijd jeuk op zijn lijf. Toch wel zo’n 4 maanden denk ik. Terwijl er niets is veranderd in zijn dieet.

Inmiddels dus de volgende stappen genomen; 2 keer van stal veranderd (laatste keer was 2,5 week geleden), inmiddels bijna 1,5 maand op hooi i.p.v. voordroog. Hij staat nu overdag op gras, en hij krijgt dus gastrogard. Natuurlijk is dit allemaal best ingrijpend, mocht het een maagzweer zijn, dan verwacht ik niet dat het meteen over is. Maar ik hoop toch verbetering te gaan zien binnen nu en een aantal dagen.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:29

Even aanvullend: heeft toevallig iemand wat zakjes sucralfaat over? Dat zou ik nog graag erbij willen proberen.

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:06

henshem schreef:
Joman schreef:
Die maatregelen probeer ik ook te nemen uiteraard :)
Pff, nou ik hoop maar dat het gaat helpen. Op een gegeven moment ben je wel moe gestreden.


Een paard dat gevoelig is voor maagzweren is vaak een levenslange zorg voor de eigenaar. Een van mijn vorige paarden was gevoelig voor maag- en darmzweren, hij stond gelukkig aan huis en hij heeft 14 jaar intensieve zorg gehad. Vorig jaar heb ik hem moeten laten inslapen vanwege hartproblemen en nu merk ik pas hoe intensief het al die jaren is geweest.


Helemaal met je eens... Wij staan soms op het punt de strijd op te geven en hem een spuitje te geven. De impact op ons leven is groot. Maar ook de terugkerende pijn in zijn buik wil ik hem besparen. Het maakt niet uit of we hem wel/ niet rijden. Het gehele stalmanagement is aangepast. Alle mogelijke opties van voer/ supplementen en andere zorg zijn toegepast. Meer dan dit kan ik hem niet bieden.

Verkopen is geen optie, iemand anders opzadelen met de problemen wil ik niet. Maar misschien is hij wel beter af bij iemand anders, geen idee. Ik ben er soms ziek van. Mijn meest getalenteerde paard van stal, vanaf veulen al mijn maatje.

Suusje101
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:30

Een tijd geleden heb ik iets gepost hier over mijn Haflinger merrie met een vermoedelijke maagzweer.
Na een aantal kuren met Ulcergold, voeren van Gastro, extra supplementen etc bleven de klachten toch.
Voornamelijk gapen en met rijden is ze op de omeprazole aanzienlijk frisser dan zonder.
Bij dierenarts Joost Hezemans is uitgebreid onderzoek gedaan. Hij werkt met het merk Succeed. Daarmee kan je met een mestonderzoek vaststellen of er hemoglobine resten zitten. Dit is een duidelijke aanwijzing voor zweren.
En inderdaad; dit was het geval. Minimaal, maar toch weer een kuur Omeprazole en een 4 weken durend supplement.

Hierna heb ik eens een avond bij de stal gezeten. Ze gaapte 16 keer in een uur.
Ondanks dat ze ZZL dressuur loopt, zonder dat het haar echt te moeilijk lijkt, wilde ik nu zekerheid.
Een scopie laten maken bij de Vechtdal kliniek. Na lang zoeken is er een hele kleine zweer gevonden. Zo klein dat de veearts zei dat veel paarden hiermee waarschijnlijk ongemerkt mee doorlopen.

Nu gekozen voor nog een omeprazole kuur, 5 weken volledig op rust. Wel gewoon overdag in de weide.
Daarna rustig oppakken en kijken of de klachten terug komen.
Als dat zo is, dan is de kans aanzienlijk dat de zweren toch ontstaan door het werk. Ook al komt ze totaal niet gestresst over.

Mochten mensen nog tips hebben; heel graag! Doorrijden met een paard met pijn is echt geen optie.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:08

Kuur omeprazol prima!

Maar denk er alsjeblieft aan dat je héél goed afbouwt.

Te snel afbouwen of in 2 grote stappen afbouwen kan juist maagzweren opleveren.

(Uitleg heb ik hier al paar keer neergezet)


Dat zou jouw terugkerende problemen ook wat kunnen verklaren.


En denk ook heel goed aan het management rondom zweren.
Weidegang, niet teveel stress (ineens andere paarden inschareren in de wei, trailerritten)
Géén kuil of voordroog, wél onbeperkt hooi. (Of in ieder geval mínstens iedere 4, nog liever iedere 2 uur kunnen eten, ook snachts)
Wél vóór het rijden ruwvoer in de maag!!
Altijd ruwvoer vóór krachtvoergift.
Krachtvoer beperkt en aangepast.



Fris en goed tijdens de kuren.
En daarna toch weer net niet zeg maar.

Een echte kuur is minstens een week of 4 volledige dosering, gevolgd door minstens een week of 4 rustig tempo afbouwen.


Overigens, als je wel hb in de mest vindt, maar in de maag weinig onrust ziet, kan dat óók betekenen dat er darmzweren zijn.
Sterker nog, dat is in dát geval redelijk waarschijnlijk!

Suusje101
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:01

Hoi Femke,

Dank je voor je uitgebreide reactie!
Qua voeren doen we het als volgt:
07.00 hooi
08.00 biks (1/4 Gastro)
09.00 naar buiten
16.00 naar binnen, ligt hooi in de stal
17.00 biks (1/4 Gastro)
22.00 hooi

De merrie staat op stro en heeft altijd water tot haar beschikking.

Ik weet dat je een omeprazole kuur goed moet afbouwen. Daarom nu ook gevraagd of dit ene kuurtje gaat helpen.
Volgens de dierenarts is de zweer zo klein dat dit echt voldoende moet zijn. 5 dagen volledig en 5 dagen afbouwen. En daarna op rust. Omdat maagzweren ook gewoon vanzelf kunnen herstellen.
Overigens zei ze dat bij darmzweren dezelfde medicatie voorgeschreven wordt. Maar dat je dan wel vaak op een scopie ziet dat er irritatie is of darmontsteking. En dat idee had ze nu niet.
Toevallig heb ik zelf vorig jaar een maagzweer gehad. Vandaar dat ik weet hoe zeer het doet en de reactie op stoppen met de medicijnen werkt.

Voor wat betreft het hooi, dit hebben wij van eigen land. Wordt pas in juli gemaaid en is dus mooi lang en droog.
In de weide is de merrie de baas. Ze staat met een vast clubje. Het enige dat er soms bij komt zijn veulens die hier geboren worden.

Wat ik me vooral afvraag is of een maagbeschermer zou kunnen helpen. Of een onderhoudsdosering omeprazole. Dat heeft natuurlijk niet de voorkeur,

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:35

Ik zou gaan kijken naar onbeperkt hooi (dmv slowfeeder) je paardje staat nu veel uren zonder.. (nacht) terwijl paarden 24/7 graas-behoefte hebben, dit betekent niet dat ze 24upd staan te eten, maar wel dat wij ze het beste in die behoefte kunnen voorzien omdat ze dan lekkerder in hun vel gaan zitten ;)
en een heb je een uitloop aan je stal?

Ik zag op Facebook dit langs komen

Eef zocht vorig jaar contact met ons voor haar zesjarige ruin. “Onze ruin was een bijzonder project. Er zijn 2 klinieken, 3 dierenartsen, osteopaat en ook alternatieve circuit (haaranalyse) bij betrokken geweest. Hij is extreem gevoelig voor maagzweren. Het gehele stalmanagement is aangepast, de paarden staan thuis, maar ondanks dat had hij dat toch maagzweren. Hij heeft een half jaar omeprazole, aanvullende medicatie, 3 x echoscopie, diverse supplementen gehad en ga zo maar door… Wanneer je langdurig omeprazole voert, vermindert het maagzuur. Hierdoor groeien "verkeerde" bacteriën in de darm harder dan normaal. Dan zit je in een vicieuze cirkel van koliek door maag of darmen. Na wederom een kuur omeprazole van 2 maanden na een terugval, hebben we DarmBalans een kans gegeven. DarmBalans is het eerste supplement dat betaalbaar is én waarmee ons paard het heel goed doet! Hij bleef sukkelen omdat zijn darmflora niet in balans was. Een treffende naam van het product dus! ;) Bedankt voor jullie advies en we blijven DarmBalans voeren!"

Iemand ervaring mee? Ik zie dat er sowieso mariadistelzaad en zoethout in zit..

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:27

Ik ken het niet, maar interessant. De ingrediënten overtuigen me alleen nog niet..

27% wortels, 23,5% zoethout, moutkiemen, gist, 0,6% Mariadistel, tarwegries zemelen, inuline.
Technologische toevoegingsmiddelen: Bentoniet (1m558i) 85.000 mg. (dus klei)
Darmflorastabilisator: Saccharomyces cerevisiae MUCL 39885 (4b1710) 6 x 1011 KVE. (dus biergist)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:23

Zidore schreef:
Ik zou gaan kijken naar onbeperkt hooi (dmv slowfeeder) je paardje staat nu veel uren zonder.. (nacht) terwijl paarden 24/7 graas-behoefte hebben, dit betekent niet dat ze 24upd staan te eten, maar wel dat wij ze het beste in die behoefte kunnen voorzien omdat ze dan lekkerder in hun vel gaan zitten ;)
en een heb je een uitloop aan je stal?

Ik zag op Facebook dit langs komen

Eef zocht vorig jaar contact met ons voor haar zesjarige ruin. “Onze ruin was een bijzonder project. Er zijn 2 klinieken, 3 dierenartsen, osteopaat en ook alternatieve circuit (haaranalyse) bij betrokken geweest. Hij is extreem gevoelig voor maagzweren. Het gehele stalmanagement is aangepast, de paarden staan thuis, maar ondanks dat had hij dat toch maagzweren. Hij heeft een half jaar omeprazole, aanvullende medicatie, 3 x echoscopie, diverse supplementen gehad en ga zo maar door… Wanneer je langdurig omeprazole voert, vermindert het maagzuur. Hierdoor groeien "verkeerde" bacteriën in de darm harder dan normaal. Dan zit je in een vicieuze cirkel van koliek door maag of darmen. Na wederom een kuur omeprazole van 2 maanden na een terugval, hebben we DarmBalans een kans gegeven. DarmBalans is het eerste supplement dat betaalbaar is én waarmee ons paard het heel goed doet! Hij bleef sukkelen omdat zijn darmflora niet in balans was. Een treffende naam van het product dus! ;) Bedankt voor jullie advies en we blijven DarmBalans voeren!"

Iemand ervaring mee? Ik zie dat er sowieso mariadistelzaad en zoethout in zit..



Dit vind ik zelf dus lastig; er zijn zo enorm veel supplementen die je kunt geven, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ekygard schijnt ook goed te zijn?
Ik zit nu op 10 dagen gastrogard gevolgd door ulcer gold. Ik zie tot nu toe weinig resultaat, maargoed. Misschien komt het nog?
Ik sta op het punt weer een doos ulcer gold te bestellen. Ondanks dat het misschien niet werkt, dien ik rustig af te bouwen denk ik he?

Gekke is dus dat mijn paard er zo enorm goed uit ziet. Eet goed, blinkt mooi, goed op gewicht. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:27

Joman schreef:
Zidore schreef:
Ik zou gaan kijken naar onbeperkt hooi (dmv slowfeeder) je paardje staat nu veel uren zonder.. (nacht) terwijl paarden 24/7 graas-behoefte hebben, dit betekent niet dat ze 24upd staan te eten, maar wel dat wij ze het beste in die behoefte kunnen voorzien omdat ze dan lekkerder in hun vel gaan zitten ;)
en een heb je een uitloop aan je stal?

Ik zag op Facebook dit langs komen

Eef zocht vorig jaar contact met ons voor haar zesjarige ruin. “Onze ruin was een bijzonder project. Er zijn 2 klinieken, 3 dierenartsen, osteopaat en ook alternatieve circuit (haaranalyse) bij betrokken geweest. Hij is extreem gevoelig voor maagzweren. Het gehele stalmanagement is aangepast, de paarden staan thuis, maar ondanks dat had hij dat toch maagzweren. Hij heeft een half jaar omeprazole, aanvullende medicatie, 3 x echoscopie, diverse supplementen gehad en ga zo maar door… Wanneer je langdurig omeprazole voert, vermindert het maagzuur. Hierdoor groeien "verkeerde" bacteriën in de darm harder dan normaal. Dan zit je in een vicieuze cirkel van koliek door maag of darmen. Na wederom een kuur omeprazole van 2 maanden na een terugval, hebben we DarmBalans een kans gegeven. DarmBalans is het eerste supplement dat betaalbaar is én waarmee ons paard het heel goed doet! Hij bleef sukkelen omdat zijn darmflora niet in balans was. Een treffende naam van het product dus! ;) Bedankt voor jullie advies en we blijven DarmBalans voeren!"

Iemand ervaring mee? Ik zie dat er sowieso mariadistelzaad en zoethout in zit..



Dit vind ik zelf dus lastig; er zijn zo enorm veel supplementen die je kunt geven, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ekygard schijnt ook goed te zijn?
Ik zit nu op 10 dagen gastrogard gevolgd door ulcer gold. Ik zie tot nu toe weinig resultaat, maargoed. Misschien komt het nog?
Ik sta op het punt weer een doos ulcer gold te bestellen. Ondanks dat het misschien niet werkt, dien ik rustig af te bouwen denk ik he?

Gekke is dus dat mijn paard er zo enorm goed uit ziet. Eet goed, blinkt mooi, goed op gewicht. }:0

Ja, rustig afbouwen is wel belangrijk. Mijn merrie ziet er ook perfect uit. Heb van alles gedaan en geprobeerd. Het beste resultaat heb ik behaald met sucralfaat. Ik heb het idee dat het bij mijn paard in de darmen niet helemaal 100% is.

Ga nu de hierboven genoemde Darmbalans maar eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:50

Sucralfaat heb ik idd besteld! Ga daarmee beginnen zodra het binnen is :)

Ben benieuwd naar de Darmbalans. Wil je je ervaring hier delen wanneer je het gaat gebruiken?

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:59

Ik heb een vraagje :)
Mijn paard zit momenteel in de afbouw fase na het diagnostisch behandelen met Abprazole.
Nu vroeg ik mij af welk supplement evt aangeraden wordt om te geven om de maag te blijven ondersteunen zodra we gestopt zijn met de abprazole, elke ook nog een beetje leuk blijft in de portemonnee? iemand nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:20

Joman schreef:
Sucralfaat heb ik idd besteld! Ga daarmee beginnen zodra het binnen is :)

Ben benieuwd naar de Darmbalans. Wil je je ervaring hier delen wanneer je het gaat gebruiken?

Ja doe ik. Ik heb het gisteren besteld dus verwacht het deze week in huis te hebben.


cindyy_1993 schreef:
Ik heb een vraagje :)
Mijn paard zit momenteel in de afbouw fase na het diagnostisch behandelen met Abprazole.
Nu vroeg ik mij af welk supplement evt aangeraden wordt om te geven om de maag te blijven ondersteunen zodra we gestopt zijn met de abprazole, elke ook nog een beetje leuk blijft in de portemonnee? iemand nog tips?

Er zijn zeer veel maagsupplementen en wat bij de één werkt, doet bij de ander helemaal niets....

Ik heb Pronutrin gegeven, maar dat deed niets. Maagsupport van de paardendrogist lijkt iets te doen, maar ook geen spectaculaire verbetering. Lucerne wordt vaak aangeraden, maar daar wordt mijn paard alleen maar slechter van.
Het algehele management is wel van belang. Dus veel ruwvoer, liefst onbeperkt, weinig tot geen krachtvoer, soortgenoten, veel vrije beweging en stress proberen te vermijden.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:13

Je kunt paarden met een gevoelige maag dagelijks of zo nodig baking soda (maagzout) geven. Is goedkoper dan alle supplementen waar dit ook in zit. Aanvullend is geweekte bietenpulp ook goed. Baking soda geef ik 1 theelepel per dag voor een paard van 550 kg. Weet ook dat er anderen zijn die meer geven.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:00

Baking soda of natrium/calciumbicarbonaat is goed spul.

Maar werkt maar kortdurend in de maag.

Ik heb het laatst bij een acute koliek/maagzweersituatie gegeven, en dat was op dat moment heel functioneel.

Maar helpt dus maar maximaal een paar uur.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:16

Femke_Tweety schreef:
Baking soda of natrium/calciumbicarbonaat is goed spul.

Maar werkt maar kortdurend in de maag.

Ik heb het laatst bij een acute koliek/maagzweersituatie gegeven, en dat was op dat moment heel functioneel.

Maar helpt dus maar maximaal een paar uur.

Klopt idd, maar je kunt het net als een supplement 2x daags geven bij het voeren.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:56

Bij het voeren is wel zinvol, juist omdat krachtvoer vaak wat reactie geeft.

Dus juist die momenten baking soda meegeven kan wat helpen.

(Is ook precies wat havens doet met zijn gastro+. Ietwat aangepast krachtvoer qua suiker/zetmeel met wat bicarbonaat toegevoegd)


Ik voer geen krachtvoer meer.

Voor mijn paard zou, zo at random een schep bicarbonaat per dag weinig uithalen.

Suusje101
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:46

Joman schreef:
Sucralfaat heb ik idd besteld! Ga daarmee beginnen zodra het binnen is :)

Ben benieuwd naar de Darmbalans. Wil je je ervaring hier delen wanneer je het gaat gebruiken?


Ik voer ook DarmBalans. Mijn merrie eet het heel graag. De klachten van de maagzweren zijn er niet echt mee veranderd, maar de mest is wel verbeterd. Het was vaak wat nat. Na het voeren van darmBalans zijn het mooiere mestballen geworden.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:22

Dat is goed om te lezen. Die van mij heeft een tijdje te dunne mest gehad en daarna juist weer te dik. Staat sinds een aantal dagen op gastro plus en heeft weer vieze billen. Ik blijf aan de gang...

Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:02

Ekygard heb ik inderdaad hele goede ervaringen mee.
Gastro plus vond mijn dierenarts niet ok om langere tijd te geven maar ik weet niet meer waarom...