[INFO] hoestende paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:17

Toch is af en toe hoesten bij werken juist een symptoom. Dat hoort niet. Dat is ook het enige dat mijn paard doet als die weer last van zijn astma heeft. Met aanvragen een kuch.

Mauritzio
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-02-24

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:20

Dank Spenk voor het reageren.
Als ik zo op stal kijk dan krijg ik het op m’n zenuwen. Hoeveel paarden er hoesten en hoe normaal het gevonden wordt, snik. En dan bedoel ik geen kuchje.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:25

Ja jij bent niet gek hoor. Een paard mag niet hoesten zoals een mens bij een paard is het altijd slecht.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:42

Ik heb zelf copd en als ik ziek wordt (benauwd en hoesten) krijg ik buiten de prednisolon juist ook een antibioticakuur en ik heb nooit koorts.
Nu is het eigenlijk standaard bij paard dat zonder koorts ook geen antibiotica, maar prednisolon heeft niets gedaan en de respulmin en sputolysin doen ook niets. Ze staat er prima bij, staat niet te pompen of zo, maar bij beweging is er die hoest waar we dus niet van af lijken te komen.

Iemand van jullie daar hier toevallig ervaring mee dat een kuur antibiotica het juist wel deed? Of zit ik nu heel dom te denken?

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:46

Die van mij heeft naast zijn astma een bacteriële infectie gehad in de luchtwegen. Dat is op kweek gezet voor een passende antibiotica te kunnen vaststellen. Dus ja als het een bacteriële infectie ie dan is een passende antibiotica wel helpend. Pony had geen koorts oid. Tijdens een scopie kunnen ze een kweek afnemen en dan weet je of bacterieel is.

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:57

Hoelang duurde het bij jullie voor de pulmitranq aansloeg? Ik ben sinds vorige week dinsdag begonnen. Eerste week 4 x 4 en nu 4x3. Helaas nog geen resultaat

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:21

Volgens de verpakking en het advies wat ik kreeg moet je pas gaan afbouwen als je resultaat ziet of op den duur een keer stoppen als je geen verbetering hebt. Een week vind ik persoonlijk ook wel erg kort om een reactie te verwachten.
Ik ben volgens mij na 1,5 zak pas gaan afbouwen.

Mauritzio
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:33

Goedemiddag,

Toevallig Flexineb gebruikers
Ik heb m nu 2 dagen gebruikt. Als hij klaar is zou het lampje moeten knipperen volgens de beschrijving.
Dit doet hij niet en cup is wel leeg. Ben ik dan te ongeduldig, of lees ik het verkeerd

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:39

Mauritzio schreef:
Goedemiddag,

Toevallig Flexineb gebruikers
Ik heb m nu 2 dagen gebruikt. Als hij klaar is zou het lampje moeten knipperen volgens de beschrijving.
Dit doet hij niet en cup is wel leeg. Ben ik dan te ongeduldig, of lees ik het verkeerd

Je moet dan nog even minuut wachten dan gaat die knipperen.

Mauritzio
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:43

Spenk schreef:
Mauritzio schreef:
Goedemiddag,

Toevallig Flexineb gebruikers
Ik heb m nu 2 dagen gebruikt. Als hij klaar is zou het lampje moeten knipperen volgens de beschrijving.
Dit doet hij niet en cup is wel leeg. Ben ik dan te ongeduldig, of lees ik het verkeerd

Je moet dan nog even minuut wachten dan gaat die knipperen.



Ik zie het dus echt helemaal niet gebeuren. Wel als ik hem aan zet, knippert hij 1 keer, maar zodra de cup leeg is, wacht ik echt voor mijn gevoel nog minuten lang en gebeurd er niks met t lampje. Deze blijft aan.
Knippert hij ook maar 1 keer dat ik het misschien mis?

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:54

Nee hij blijft knipperen tot je hem uitzet. Kan echt wel even duren voor dat je dat ziet.

Mauritzio
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-02-24

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:09

Dank je wel voor jouw reactie!Heb jij een idee hoe lang je cup dan al leeg oogt? dan weet ik
ongeveer hoe lang ik moet wachten om te zien of ik ongeduldig ben of dat er echt iets mis is met mijn aparaat.

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:24

Mauritzio schreef:
Dank je wel voor jouw reactie!Heb jij een idee hoe lang je cup dan al leeg oogt? dan weet ik
ongeveer hoe lang ik moet wachten om te zien of ik ongeduldig ben of dat er echt iets mis is met mijn aparaat.

Je kan het in de voorkamer zien. Ik wacht nooit op het knipperen, als ik zie dat er niks meer in de voorkamer komt zet ik hem uit. Volgens mij is het ook niet heel erg goed voor je membraan als die aanblijft staan maar er niks(meer) is om te vernevelen

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:26

Maaik schreef:
Volgens de verpakking en het advies wat ik kreeg moet je pas gaan afbouwen als je resultaat ziet of op den duur een keer stoppen als je geen verbetering hebt. Een week vind ik persoonlijk ook wel erg kort om een reactie te verwachten.
Ik ben volgens mij na 1,5 zak pas gaan afbouwen.

Gaan afbouwen in de zin dat het aansloeg of omdat het niet aansloeg. 4 x 4 tabletten op een dag gaat zo’n zakje wel heel snel op ;(
Ik had meerdere recensies gelezen van mensen die al na 1 a 2 weken resultaat zagen maar ik bestel nog wel even een zak erbij

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:06

Hieperdi schreef:
Mauritzio schreef:
Dank je wel voor jouw reactie!Heb jij een idee hoe lang je cup dan al leeg oogt? dan weet ik
ongeveer hoe lang ik moet wachten om te zien of ik ongeduldig ben of dat er echt iets mis is met mijn aparaat.

Je kan het in de voorkamer zien. Ik wacht nooit op het knipperen, als ik zie dat er niks meer in de voorkamer komt zet ik hem uit. Volgens mij is het ook niet heel erg goed voor je membraan als die aanblijft staan maar er niks(meer) is om te vernevelen

Ik deed dit ook sinds ik wacht tot die echt knippert gaat mijnncub eindeloos mee. Sinds september 2022...

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:13

Ik wacht ook niet tot ie knippert, heb ‘m dat ook nog nooit zien doen. Heb ik in het begin wel braaf proberen te doen. Hij schakelt zichzelf uiteindelijk uit, maar zelfs dan heeft ie nog niet geknipperd. Contact gehad met flexineb en die gaven aan dat je m gewoon probleemloos uit kan doen nadat de cup leeg is.

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:19

Hieperdi schreef:
Maaik schreef:
Volgens de verpakking en het advies wat ik kreeg moet je pas gaan afbouwen als je resultaat ziet of op den duur een keer stoppen als je geen verbetering hebt. Een week vind ik persoonlijk ook wel erg kort om een reactie te verwachten.
Ik ben volgens mij na 1,5 zak pas gaan afbouwen.

Gaan afbouwen in de zin dat het aansloeg of omdat het niet aansloeg. 4 x 4 tabletten op een dag gaat zo’n zakje wel heel snel op ;(
Ik had meerdere recensies gelezen van mensen die al na 1 a 2 weken resultaat zagen maar ik bestel nog wel even een zak erbij


Nee ik had niet het idee dat het echt wat deed, maar die van mij stond ook op medicatie. Ik heb ervoor gekozen eerst de medicatie af te bouwen en pas later de pillen. Alleen toen ik was gestopt na 2 zakken kwamen de klachten terug en toen ik weer begon namen de klachten weer af.
Die recensies zijn die ik las zijn van mensen met veel klachten. Die van mij had 1 max 2 kuchjes bij eerste keer aandraven voor de wagen, dus liet niet heel veel symptomen zien waardoor ik mogelijk ook minder effect kon zien.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:02

Maaik schreef:
Ik wacht ook niet tot ie knippert, heb ‘m dat ook nog nooit zien doen. Heb ik in het begin wel braaf proberen te doen. Hij schakelt zichzelf uiteindelijk uit, maar zelfs dan heeft ie nog niet geknipperd. Contact gehad met flexineb en die gaven aan dat je m gewoon probleemloos uit kan doen nadat de cup leeg is.

Is je controller dan wel oke?

Hij schakelt hier niet automatisch uit. Gaat keurig knipperen en dan weet ik zeker die helemaal leeg is.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:03

Die pillen sorry maar die zijn echt geldverspilling := de ingredienten is nooit enige bewijs van werking van gevonden. Zonde van je geld.

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:18

Spenk schreef:
Die pillen sorry maar die zijn echt geldverspilling := de ingredienten is nooit enige bewijs van werking van gevonden. Zonde van je geld.

Maar is dat niet met alle supplementen zo haha. Achja het is het proberen waard. Er zijn wel degelijk mensen die er goede ervaringen mee hebben :o

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:21

Dat klopt, de meeste supplementen zijn klinklare onzin :=

En de meeste ervaringen zijn placebo by proxy effect.... er zijn genoeg wetenschappelijk e onderzoeken bij supplementen/kruiden etc maar ook de therapy dekens. Waarbij de eigenaren ontzettend veel verschil opmerkten! Maar ze in werkelijkheid de placebo groep waren waarbij de paarden poedersuiker kregen of de dekens zonder de magneten.

Dus ja nee ik hecht totaal geen waarde aan mensen die beweren goeie ervaringen te hebben.

Hieperdi
Berichten: 2570
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:32

Spenk schreef:
Dat klopt, de meeste supplementen zijn klinklare onzin :=

En de meeste ervaringen zijn placebo by proxy effect.... er zijn genoeg wetenschappelijk e onderzoeken bij supplementen/kruiden etc maar ook de therapy dekens. Waarbij de eigenaren ontzettend veel verschil opmerkten! Maar ze in werkelijkheid de placebo groep waren waarbij de paarden poedersuiker kregen of de dekens zonder de magneten.

Dus ja nee ik hecht totaal geen waarde aan mensen die beweren goeie ervaringen te hebben.

Ja therapiedekens :') geloof ik ook niet in.

Ik geloof wel dat kruiden/supplement eventueel ondersteunend kan werken maar genezen neh.. artrose is artrose en astma is astma een maagzweer is een maagzweer en een maagzweer ga ik niet weg krijgen met een kruidje. Helaas. Misschien toch maar poedersuiker proberen.. :')

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:15

Spenk schreef:
Maaik schreef:
Ik wacht ook niet tot ie knippert, heb ‘m dat ook nog nooit zien doen. Heb ik in het begin wel braaf proberen te doen. Hij schakelt zichzelf uiteindelijk uit, maar zelfs dan heeft ie nog niet geknipperd. Contact gehad met flexineb en die gaven aan dat je m gewoon probleemloos uit kan doen nadat de cup leeg is.

Is je controller dan wel oke?

Hij schakelt hier niet automatisch uit. Gaat keurig knipperen en dan weet ik zeker die helemaal leeg is.


Ja hoor. Na 35 minuten gaan ze als het goed is allemaal uit.

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:22

Spenk schreef:
Die pillen sorry maar die zijn echt geldverspilling := de ingredienten is nooit enige bewijs van werking van gevonden. Zonde van je geld.


Je hoeft geen sorry te zeggen. Is lang en breed bekend hoe jij over supplementen/kruiden denkt.
Gelukkig zijn er ook paarden waarvoor het wel werkt, waardoor ze vandaag de dag nog steeds happy rond wandelen en waarvoor reguliere medicatie niets heeft gedaan en euthanasie de enige eerlijke optie was. Niet iedereen koerst alleen op wetenschappelijke onderzoeken en geeft andere invalshoeken ook een kans wanneer het reguliere traject niet het gewenste effect heeft.
Zolang iedereen het met de juiste intenties doet is er precies niets mis mee. Placebo of niet.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:50

Maaik schreef:
Spenk schreef:
Die pillen sorry maar die zijn echt geldverspilling := de ingredienten is nooit enige bewijs van werking van gevonden. Zonde van je geld.


Je hoeft geen sorry te zeggen. Is lang en breed bekend hoe jij over supplementen/kruiden denkt.
Gelukkig zijn er ook paarden waarvoor het wel werkt, waardoor ze vandaag de dag nog steeds happy rond wandelen en waarvoor reguliere medicatie niets heeft gedaan en euthanasie de enige eerlijke optie was. Niet iedereen koerst alleen op wetenschappelijke onderzoeken en geeft andere invalshoeken ook een kans wanneer het reguliere traject niet het gewenste effect heeft.
Zolang iedereen het met de juiste intenties doet is er precies niets mis mee. Placebo of niet.

Je kunt nooit zeggen of dat de oplossing was en daar zit de crux. Mijn paard stopt altijd van de 1 op de andere dag met proesten. Iedere zomer weer en steeds op andere momenten. Dingen kunnen ook vanzelf ophouden.
Ik vind niet onderzochte ingrediënten ook heel wat anders dan onderzocht en niet beter werkend dan een placebo ;)

Maar fijn dat je andere mensen afdoet als hebben niks voor hun paard over want varen op de reguliere wetenschap :) jij mag je mening hebben maar ik ook. Nergens voor nodig om zo te sneren.