nog meer voeren of wachten op gras?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

nog meer voeren of wachten op gras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 14:51

sinds ongeveer een maand staat tallie op flink meer voer (op advies van de DA), het is ondertussen opgebouwd naar 2kg 'sochtends en 2kg 's avonds. Ze kreeg eerst 2kg 's avonds, pavo sprinter, en zit nu op de sportbrok. Nog steeds is er vrij weinig van te merken, al het voer verdwijnt volgens mij in dr holle kies. Ondertussen staat ze ook al smiddag binnen met extra hooi (terwijl ze eigenlijk al dag en nacht toegang tot hooi heeft). Ik zit nu te twijfelen of ik nu nog 1x extra moet gaan bijvoeren (smiddags, en dan laat in de middag krijgt ze van mij), of het zo laat tot ze 1 mei het lekker gras op kan. En moet ik dan nog bij blijven voeren als ze in het begin op het land staat?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:41

Ik denk dat het weinig zin heeft om nog meer te voeren. Ik ken het probleem ik heb ook zo'n scharminkel in de winter. Nu begint ie aardig op leeftijd te raken en nu komt ie helemaal geen grammetje meer aan. Wat je nog kunt proberen is pulp bij voeren dat wil ook nog wel eens helpen. Ik zou me maar niet al te ongerust maken een te dik paard is veel schadelijker voor het paard dan te mager.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 15:45

mn vorige paardje trok juist helemaal bij in de winter, en zij zit er juist echt helemaal niet uit! ik denk ook wel dat ik bij mn schema blijf, nog 4 weken en 4 dagen dan gaat ze op het land!