Inentingen voor paard van alleengaand naar groep?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Inentingen voor paard van alleengaand naar groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:06

Nou de titel zegt het al. Ik was gewend om mijn paard alleen de jaarlijkse tetanus/influenza prik te geven. Maar ze gaat verhuizen naar een stal waar ze ook met een groep van een paard of 10 in contact komt. Zou ik haar extra inentingen gaan geven. Bijv. Rhino ofzo? Of zijn er geen extra inentingen nodig?
Graag antwoord, het is handig om te weten Knipoog

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:31

Naar mijn idee is 1x per jaar de influenza / tetanus inenting wel genoeg hoor. Dit wordt vaak ook verplicht op stallen.
Ik heb mijn paard zelf ook geënt tegen Rhino maar dat doe ik alleen omdat ik met haar ga fokken.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:01

Je hoeft niet extra te gaan enten wanneer je paard nu met meer op stal komt te staan. Een enting tegen rhino kan je beter met z'n allen tegelijk op stal doen.
Vraag eens of ze dat daar doen. Wanneer er veel paarden op stal zijn die veel op concour gaan, clubles etc. Dan is het misschien slim om influenza/tetanus om de 9 maanden (of 2x per jaar) te enten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:21

Okay, weet ik dat ook weer, voor zover ik begrepen hebben zijn die mensen niet zulke reizers, dus dat zal wel loslopen. Bedankt in ieder geval.