Ben op zoek naar een soort paardenfluisteraar.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 10:37

Het heeft bij Rodi niets met rijtechnisch te maken, ik heb heel veel op les geweest bij verschillende instructeurs en kan met hem lezen en schrijven. Alle knopjes zitten erop en met rijden gaat alles goed. Dus dat is weet ik zeker het probleem niet, zou ook niet weten waarom hij daar dan in de winter geen last van heeft en in de zomer niet...

Hij staat nu 2,5 dag op pijnstillers en heb niet het idee dat hij pijn heeft. Hij reageerd er in ieder helemaal niet op verder...

Over de hoefsmid, daar is hij heel bang voor geweest vroeger, maar met veel geduld gaat dat verder allemaal goed. Alleen op dit moment krijgen we hem niet te pakken en vandaar dat de smid een probleem is. Kan hem alleen nooit vast zetten bij de hoefsmid, hij wil graag vastgehouden worden en dan gaat het goed...

Ben in ieder geval blij dat een dierenarts (echt een paardenarts trouwens) nu met hem aan de gang gaat en mij mee wil helpen...

Er is iets waar hij in de zomer last van heeft, maar wat?

Groetjes Marcia

sofieenhans
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: Zwevegem (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:31

eigenlijk heeft pipo deels gelijk. De paardenfluisteraars werken op basis van vertrouwen en leiding.
Zorg er in eerste instantie voor dat het paard je vertrouwd en dat jij de leiding hebt. Wanneer jij de leiding over je paard hebt, dan zal het paard naar u komen in problemen, omdat jij zijn enige uitweg bent.
Ik ga niet akkoord met pipo als hij zacht dat je hem harder moet aanpakken.
Integendeel, met een zachte hand kom je veel verder!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 01:16

sofieenhans schreef:
Ik ga niet akkoord met pipo als
hij
zacht dat je hem harder moet aanpakken.
Integendeel, met een zachte hand kom je veel verder!!!


Word ineens mannelijk verklaard? En je weet het he, zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Ik zeg: mocht het een rijtechnisch probleem zijn, en zijn alle medische problemen uitgezocht, dan zal je hem eens harder aan moeten pakken. Maar let op mij ALS verhaal erbij!

Als het zo overduidelijk is, het verschil tussen zomer en winter, dan moet het daar zitten. Dat kan niet anders...............alleen wat Verward

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 16:54

heb je al eens gekeken wat voor kruiden en onkruid er staat in de wei waar hij op staat? Misschien dat er wel een plant in staat die (in kleine mate) giftig is .
Volgens mij zij er aardig wat boeken over planten e.d. in de wei en het effect daar van op paarden. Zou je het op die manier eens na kunnen kijken.
En is er misschien een mogelijkheid om exact te testen waarvoor hij nou allergisch is? Kan me heel goed voorstelen dat dat voor dit effect zorgd. Dan kun je dat 1 voor 1 uitsluiten van zijn omgeveing en door te kijken naar zijn reactie bepalen welke stof dit effect geeft.

Heel veel succes in elk geval.

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 09:56

Een allergie test bestaat niet zoals je ook bij mensen kan doen. Ze kunnen wel als ik denk dat hij voor een bepaald plantje allergisch is daarop testen, maar niet een algemene allergie test helaas.

Rodi heeft nu 5 dagen pijnstillers gehad en merk helemaal geen verschil, is dus een goed teken dat hij in ieder geval geen pijn heeft, maar wat is er wel aan de hand?

Ben nu bezig met iemand die met paarden contact kan maken en daar zijn al dingen uitgekomen die ze echt niet kon weten en die ze dus van rodi gehoord heeft... Allemaal raar dat weet ik, maar ik moet toch wat...