Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:35

Ik zou de prijs zelf ook niet bespreekbaar maken maar de prijs gewoon duidelijk.
Het is een jong paard. Die al het e.a kent maar verder doorgetraind moet worden wat niet meer dan logisch is.

Als het paard wel sensibel is zou ik dat er wel bijzetten (veranderd niks aan de prijs wel aan het feit dat ie voor minder mensen geschikt is)

Maar ik denk dat de prijs vast veel beter werkt anders krijg je standaard dat mensen gaan bieden en altijd lager dan kun je beter iets zakken meteen en dat als vaste prijs hanteren. Maar nogmaals ik denk dat de prijs reeel is en als er geen haast bij is zou ik gewoon afwachten.

Muze
Berichten: 5276
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:35

Even vanonder m’n steen: leuk dier! Ik zoek juist wel een kleiner paardje dus die mensen bestaan wel.
Alleen zoek ik een ander type met ander prijskaartje maar deze moet je toch wel aan een leuk baasje kunnen verkopen hoor.

Besje

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:36

Hier ook iemand die liever een kleiner paard zoekt :)
ben wel op zoek, maar ik zoek meer eentje voor de springsport :)
De advertentie ziet er imo nu ook goed uit, hopelijk komt er nu snel een fijne kandidaat op af voor hem!

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 11:39

Dankje dames. Het lijkt mij ook wel dat er iemand is die met hem veel plezier gaat beleven

Befunny uit mijn eigen ervaring, mensen willen altijd afdingen. We hebben een prijs in ons hoofd waarvoor hij het erf mag verlaten. En dat is niet perse 9000 euro. Dat is wel wat minder. Maar als je bijvoorbeeld hem erop zet voor dat bedrag bieden mensen alsnog 1000 tot 2000 euro minder

We hebben het er wel over gehad hem naar de nrps stamboek keuring te doen. Dan wordt ie ook goed gemeten en kunnen we in het boekje zetten dat hij te koop is

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:44

Ik doel meer op dat je dat niet in de advertentie erbij moet zetten.
Iedereen bied altijd iets minder zou ik zelf ook doen ook bij een vaste prijs dan zou ik bijv bij echte interesse vragen of daar echt niet iets af kon en dat ik mijn prijs zou zeggen tijdens bezichtiging dan heb jij ook een beter beeld bij wie enz.
Maar als de prijs (bespreekbaar is al in de advertentie) dan denken sommigen al snel dat het is wat de gek ervoor geeft en de prijs nergens op gebaseerd is. Tenminste zo zou ik kunnen denken.

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:18

Ik vind hem juist super leuk!

Ben ook aan het rondkijken geweest. Braaf, niet te groot.. zou juist perfect zijn.

Dries1990
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-09-23

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:52

Kabayo ontzettend leuk paard. Was precies wat ik zocht minder dan een jaar geleden. Toen helaas niet geïnformeerd omdat ik had verwacht dat de prijs voor mijn budget te hoog zou liggen. Succes met de verkoop, je gaat er vast een geschikt persoon voor vinden!

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 12:53

Befunny ah op die manier. Ja daar kan ik inkomen :j

Dankjewel unicornetto! :D

Jammer dries dat hij toen niet op je pad kwam. Dankjewel!

Ik ga voor nu de advertentie even zo laten. Hij is aangepast en heb 2 foto's weggehaald wat hem misschien negatief neerzet. Verder als het mooi weer in gaan we even nieuwe foto's maken. Als dit niet zelf lukt ga ik even een pro inhuren die dit gaat maken. Een nadeel, of voordeel net hoe je het ziet. Ik moet dan ook even een net hoofdstel kopen die wat fatsoenlijk is :+ Wel een reden om te shoppen haha. Ik zal ook even zien waar ik hem correct kan laten meten. Verder zet ik het nu eerst even op een laag pitje. Ik merk dat het mij nu even veel energie en stress kost. Het dier staat niet in de weg. Ik gun hem gewoon een leuke eigenaar die tijd in hem wil steken

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:57

Jorg Zwiers heeft een adv op fb staan zag ik net , gezocht dressuurpaarden met potentie, donkerbruin- zwart 1.58 tot 1.65 tel Aanbiedingen via wa met filmpje en foto´s 00491747911598

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:58

Kabayo schreef:
Befunny ah op die manier. Ja daar kan ik inkomen :j

Dankjewel unicornetto! :D

Jammer dries dat hij toen niet op je pad kwam. Dankjewel!

Ik ga voor nu de advertentie even zo laten. Hij is aangepast en heb 2 foto's weggehaald wat hem misschien negatief neerzet. Verder als het mooi weer in gaan we even nieuwe foto's maken. Als dit niet zelf lukt ga ik even een pro inhuren die dit gaat maken. Een nadeel, of voordeel net hoe je het ziet. Ik moet dan ook even een net hoofdstel kopen die wat fatsoenlijk is :+ Wel een reden om te shoppen haha. Ik zal ook even zien waar ik hem correct kan laten meten. Verder zet ik het nu eerst even op een laag pitje. Ik merk dat het mij nu even veel energie en stress kost. Het dier staat niet in de weg. Ik gun hem gewoon een leuke eigenaar die tijd in hem wil steken


Is er niet een ponyclub in de buurt waar ze binnenkort komen meten? Ik zie wel vaker oproepjes en dan heb je in ieder geval een stokmaat.

DuoPenotti

Berichten: 29583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:59

Maar maakt die cm uit dan? Zover zal ze toch niet mis meten?
E pony is hij echt niet als Kabayo 160 meet.
Of hij dan 159 is of 161....

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:15

Ik las dat ze misschien naar de NRPS keuring wilde om hem te laten meten, dan kan je net zo goed bij een ponyclub in de buurt kijken. Ik wilde alleen maar meedenken voor een goedkopere oplossing........

DuoPenotti

Berichten: 29583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:16

ooh zo op die manier.

Sorry dan had ik je niet goed begrepen.

Maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. Dat zijn dingen die wel belangrijk zijn zou ze net paard of net pony zijn

Gulpje

Berichten: 8072
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:28

Hoi, wat toevallig. Ik zag de foto's een paar pagina's terug en herkende hem meteen. Ik heb hem als favoriet bewaard op Marktplaats! :Y) Alleen wil ik heel graag voornamelijk bij al (goed)gekeurde paarden gaan kijken dus vandaar nog geen actie.

Amber_anne

Berichten: 6921
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:55

Gulpje schreef:
Hoi, wat toevallig. Ik zag de foto's een paar pagina's terug en herkende hem meteen. Ik heb hem als favoriet bewaard op Marktplaats! :Y) Alleen wil ik heel graag voornamelijk bij al (goed)gekeurde paarden gaan kijken dus vandaar nog geen actie.


Uit intresse een vraag

Zou je wel gaan kijken nu je weet dat bij afkeur de kosten door de verkoper worden betaald?

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:58

Ik denk als iemand serieus interesse heeft er dan eerder via pb ofzo contact wordt gezocht. Kabayo heeft al laten weten dat ze bereid is om die keuring te laten doen.

Babootje

Berichten: 26294
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:08

Wat is eigenlijk de rest van de afstamming Kabayo? Van moederskant? Of heb ik daar overheen gelezen?

Goede foto's straks en een goed filmpje willen nog wel eens helpen.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:10

DuoPenotti schreef:
Maar maakt die cm uit dan? Zover zal ze toch niet mis meten?
E pony is hij echt niet als Kabayo 160 meet.
Of hij dan 159 is of 161....

Waar nog bij komt dat het een vierjarige ruin is. Daar komt nog wel een paar cm bij tot ie 7 jaar is. Dat heb ik vaker gezien, ook bij mijn eigen paard. Ik kocht hem als iele vierjarige met het idee dat ik rond 1,60m prima vond. Nu is hij 7, bijna 8 en is het een tank die 1,65m wel voorbij is. En dan heeft hij ook nog een lage schoft, dus vergeleken met een paard met een hogere schoft zit je ook hoger.

Persoonlijk denk ik bij verkopen altijd: waar kijk ik zelf naar als ik op zoek ben en welke informatie vind ik belangrijke om interesse te krijgen. Dat moet je in een advertentie zetten. En vooral niet denken dat iets wel logisch is, mensen die naar advertenties kijken hebben niet de kennis die jij als verkoper hebt.

Amber_anne

Berichten: 6921
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:12

BeFunny schreef:
Ik denk als iemand serieus interesse heeft er dan eerder via pb ofzo contact wordt gezocht. Kabayo heeft al laten weten dat ze bereid is om die keuring te laten doen.


Dat zeg ik toch ook. Ik ben benieuwd of het feit dat kabayo betaalt bij afkeuren het feit compenseert dat ze eigenlijk alleen op zoek is naar gekeurde paarden

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 17:13

Hij is een just wimphof x forty x turbomagic
Moeder heeft verder niks bereikt en is ook nog nooit gestart. Dit is mijn moeders paard en die is ook niet meer 20 haha. Ze vind het belangrijker dat ze kan genieten van een braaf paard. Dus heel interessant is zijn lijn gewoon niet. We hebben zijn oma en moeder in bezit (gehad). Beide super brave dieren waar iedereen mee weg kan rijden. Nu kan mijn moeder goed rijden, maar die mag bijvoorbeeld beslist niet vallen ivm haar rug. Dus dat zegt wel veel over het brave karakter van de moeder en oma. En Jethro gaat net zo zijn. Ik zou er ook wel op durven. Maar m'n lichaam zegt nu nee :+

Ps. De foto's die hier bij staan zijn alles behalve voordelig :+ Geen idee waarom nrps dat doet :+
https://nrps.nl/database/52800820200001 ... go-lightly

Grroos dankje voor de tip. Opzich maakt de kosten van de nrps keuring niet uit. Dit is voor ons een leuk dagje weg en beleven we wel veel plezier aan :)

Als veulen waren ze zeer te spreken over hem
Afbeelding
Hij was tevens ook uitgenodigd op de veulenveiling. Helaas tijdens de foto dag was hij alleen maar aan het galopperen en bezig met de spandoeken en bloemetjes langs de bak :+ dus dat is niks geworden

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:34

op de veulen foto's lijkt hij eigenlijk opvallend groot. Enig idee waarom hij toch zo klein is gebleven?

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:53

Just Wimphof fokt klein, is terug te vinden in de Kwpn database.

Ik vind het een knap veulen en paard en ben eigenlijk geen JW fan. (dus dat zegt wat :D )

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 17:56

Vond z'n broertje knapper O:) Van Mac Madison
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oji nee geen idee eigenlijk

Babootje

Berichten: 26294
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:23

oji schreef:
op de veulen foto's lijkt hij eigenlijk opvallend groot. Enig idee waarom hij toch zo klein is gebleven?


Zn moeder is ook niet groot met 163. Die maat zal hij zeker gaan krijgen denk ik zo. Vaak krijgt zo'n veulen wel de maat van de moeder. Soms wel erover heen. Was het haar eerste veulen Kabayo? Die zijn meestal niet zo groot.
Ik zou het papier er wel bijzetten hoor bij de verkoop. Aan de kant van de vader van de moeder zit ook best veel prestatie. De moederlijn is verder niet heel interessant. Maar het is een ruin en dus ook niet zo heel belangrijk. Aan de afstamming kun je wel zien dat er een goede sportpaardenlijn in zit.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 16-04-24 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Berichten: 2528
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:30

Ik vind em echt leuk Kabayo. En ik ben ook op zoek naar zo iets. Ik heb hem volgens mij ook gezien, je eerste advertentie. En bij mij persoonlijk is 1.60 in combi met compact inderdaad een beetje het ding. Ik zit beter in een 18 inch zadel dan in een 17,5 :o