[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:04

Wat doen jullie vanaf morgen?
Temperatuur zakt naar 14-17 graden overdag met veel regen.

Waar kiezen jullie voor? Vanaf nu lekker deken af? Of op laten?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:44

Ik laat hem op tot de eerste nachtvorst is geweest. Die van mij begint al weer flink pluis te worden van de wintervacht maar de mugjes zijn niet weg als het kouder wordt dus blijft hier de deken op.

Als het te nat wordt: regenliner er onder
Als het te koud wordt: regendeken er over.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:52

Hier nog steeds de première combi deken. Gaat goed. Niet meer geschuurd, en was ook met die warme dagen ineens weer luchtig genoeg voor hem.

Maar denk wel dat die voor ergere eczemer niet geschikt is.

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:37

funnypony11 schreef:
Wat doen jullie vanaf morgen?
Temperatuur zakt naar 14-17 graden overdag met veel regen.

Waar kiezen jullie voor? Vanaf nu lekker deken af? Of op laten?



op laten hoor, die vliegjes zijn niet meer actief onder de 5 graden, dus dat duurt nog wel even.
als het regent gaat er een regendeken met hals op. :j

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:09

Als het echt veel gaat regenen gaat de deken met regen stuk erin op. Weet even niet welke het is maar heb vast wel foto's hier neergezet haha

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:29

Zijn er hier ook mensen die hun paard in de winter zonder deken willen zetten?
Ik wil de mijne namelijk de winter zonder deken laten, maar vind het met dit weer lastig met die eczeemdeken. Doe het liefste de regendeken eronder (rambo), maar wil niet dat hij teveel gaat wennen aan dekens waardoor hij van de winter ook niet zonder kan

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:30

Die van mij komt sws zonder deken ja. Geen idee hoe t gaat uitpakken, dit is mn eerste jaar met hem. Als t straks meer gaat regenen doe k hem denk vliegendeken op. Die lijkt me eerder droog en aan zn lichaam schuurt ie toch niet echt meer.. vooral aan zn hoofd..

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:37

vliegendeken beschermt niet tegen de knutjes he.
die prikken dan alsnog.
dus dat zou ik niet doen.

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:52

Zouden de knutjes nog niet weggewaaid zijn :+

Hier de hele winter zonder deken, maar is geen eczemer, meer overgevoelig voor beestjes. Dus vliegendeken is bij haar goed en straks gelukkig niks nodig.

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:55

haha, ja ze mogen van mij wel wegwaaien.

hier ponylief onder een gevoerde regendeken met hals.
vond ze er vanmiddag al met de vacht omhoog bij staan.
lijkt dan wel mooi,ze zijn al stukken donkerder dan in de zomer :j

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 00:11

Mijn eczemer is altijd dekenloos swinters, eindelijk van dat ellendige ding af dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:50

ellepel schreef:
vliegendeken beschermt niet tegen de knutjes he.
die prikken dan alsnog.
dus dat zou ik niet doen.


Alsnog heeft ie toch minder jeuk, dus voor hem werkt het blijkbaar wel..

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:27

Hmm.. inmiddels met regen deken op.

Ze heeft haar rsih gesloopt. Haha. Wel met hals erbij.

Heeft er iemand baat bij een rsih 185 6.0 ? De voorste sluiting is kapot. Ik ben handig, maar zo handig ben ik niet hahaha! Er zitten wel meerdere scheuren in, die ik had kunnen maken deze winter. Maar nu wordt het mij te lastig nu die ring eruit is voor...

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:42

Onze pony krijgt ook al een dikke vacht nu. Maar zolang het niet teveel regent blijft hij gewoon onder de RSIH. Gaat het echt regenen dan gooi ik er een regendeken overheen.
Mijn nieuwe paard is ook heel jeukerig. Veel rollen buiten en gevoelig op aanraking als in hij geniet er iets teveel van. Volgend jaar zal uitwijzen of hij eczeem heeft. Hij schuurt nu nog niet zo erg in elk geval en als hij dat wel deed had hij pech want hij is nog helemaal groen dus ik krijg er nog geen deken op :')

Ik heb voor mijn vorige paard een keer van zo'n bruine pyjama deken de hals afgeknipt op de plek waar je ongeveer een longeersingel hebt liggen op de rug. Onderaan had ik dan een stuk elastiek aan beide kanten vastgenaaid met een sluiting ( zo'n clip van een pyjama deken) eraan. Die kon ik onder een regendeken ook gemakkelijk gebruiken. Of zelfs alleen de hals op, bij paarden die niet echt jeukerig worden aan de staart. Daar kon dan ook zo'n bijpassend masker weer aan dus hele voorkant beschermd maar verdere lijf bloot. Ook misschien handig voor als je wel je paard in wintervacht wilt kunnen krijgen?

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:49

Dat deed k vroeger ook. Alleen hals in de winter met rest gewone deken. Maar nu idd altijd rsih op eigenlijk

sophiatinker
Berichten: 471
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:29

ik heb dit jaar een nieuw paardje er bij. nu heeft deze zomereczeem. ik dacht dat het wel mee viel tot halfweg april ze alle manen weg schuurde. dus haar eczeemdeken op gedaan.
alleen nu ben ik een leek met betrekking tot zomereczeem. wanneer kan de eczeemdeken af en kan ze dan van het winter zonder deken staan?
omdat ik te laat was met eczeemdeken heeft ze eigenlijk aldoor wat jeuk gehouden vooral hoofd en manen. kan ik haar nog wat verlichting geven, of is het wachten tot het kouder wordt?
en de winters, want dat zijn niet echt winters meer, van constant lage temperaturen. tips om dat goed te laten lopen? want is een tinker en vind zonde de manen zo kort. mijn andere tinker heeft erg lange manen.

kortom, wat tips en tricks voor zomereczeem aan een beginner.

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:22

De mijne heeft nooit een deken op in de winter. Zodra de knutten weg zijn gaat de deken af :)

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:38

Die van mij gaat ook bloot na de eerste nachtvorst.

Mocht het haar te warm worden met rijden dan scheer ik een sportstreep (hals/borst tot achter de singel) en blijft ze bloot.
Ze loopt de hele zomer al met een deken, dus vind het heerlijk dat ze in de winter zonder kan.

Heb nu de vliegenkap wel af met dit bewolkte druilerige weer.

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:40

Ja de vliegenkap heeft de mijne ook niet meer om. Ben blij dat al die vervelende vliegen wat minder aanwezig zijn momenteel :)

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:52

Zijn er mensen die hun rsi zelf wassen? Die van mij stinkt zo naar modder en regen :r Maar wil m niet anderhalve week kwijt zijn om te laten wassen

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:17

Ik was hem altijd zelf, indien nodig eerst voorweken in een speciekuip en dan in de machine.
Sowieso altijd afgeborsteld en zo haarloos mogelijk.

Heb een speciale wasmachine alleen voor mijn paardenwas.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:11

Hier heeft paardlief met de extreme regen gans bloot buiten gestaan. Was best een succes en zo kon alles ook eens even luchten. Ik kijk alweer uit naar de blote billen tijd :)

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:23

Hoe doen jullie t met extra energie erin krijgen. Zonder alle suikers ed? Wat hebben jullie daarvoor? Nu ze meer in t werk staat het ze toch meer nodig dan vital van pavo en een handje muesli van havens natural..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:27

wendy1987 schreef:
Hoe doen jullie t met extra energie erin krijgen. Zonder alle suikers ed? Wat hebben jullie daarvoor? Nu ze meer in t werk staat het ze toch meer nodig dan vital van pavo en een handje muesli van havens natural..


lijnzaadbrok of lijnzaadolie.
Ik voer ook rustig wél granen overigens, gewoon pure haver vind ik niet zo'n probleem.
(Maar ik vermoed dat mijn paard een veel gematigdere versie van 'jeuk' heeft dan de jouwe van wat ik in het topic hier wel eens lees - de mijne redt het prima met een normale vliegendeken in principe, heeft meer last van suikers en vliegen dan van mugjes ook.)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:31

wendy1987 schreef:
Hoe doen jullie t met extra energie erin krijgen. Zonder alle suikers ed? Wat hebben jullie daarvoor? Nu ze meer in t werk staat het ze toch meer nodig dan vital van pavo en een handje muesli van havens natural..



mischien is de active+ van vitalbix wat voor je?

Wat bij mij haf ook werkte is dat is een meusli/brok nam wat hoog in energie is. maar daar gaf ik dan niet meer als halve kilo aanvullend met vitamine korrel

mijn oude haf krijgt nu vitamine kilo met halve kilo pavo18+. ivm cushing mag hij ook maar minimaal suikser/zetmeel.
Maar komt meer omdat mijn haf de active van vitalbix niet lust..

Mijn jonky lijkt minder te schuren. zijn voorpluk groeit goed en zijn plukje manen die hij kwijt was is ook aan het groeien. komt het door de muggen geen idee?? staart schuurt hij nog wel maar minder. maar zijn ontlasting is ook nog niet helemaal goed. Dus denk ik dat het daar vandaan komt

Volgend jaar wil ik met de puur culcio en puur (die voor alergieen) gaan beginen.