Help. Snap commentaar op mijn protocol niet.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_smokylover_
Berichten: 47
Geregistreerd: 05-01-07

Re: Help. Snap commentaar op mijn protocol niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:46

dank jullie allemaal Haha! Haha! Kusje

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Help. Snap commentaar op mijn protocol niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:03

In middenstap teugels uit hand laten kauwen Clown
En in het A5 proefje:
Citaat:
Aan de open circelzijde (+/- X) over de manenkam strijken (überstreichen).

Echt, wat is daar het nut van? Rare proefjes, nog nooit van gehoord Lachen

Maar, ik denk dat het inderdaad verstandig is les te nemen. Dan kun je samen met je instructrice aan de punten werken die op je protocol staan. Meer verruimen kún je zelf in je eentje bijna niet aanleren, of nouja, het kan wel, maar dan moet je echt goed kunnen rijden, veel verstandiger is om niet zelf aan te gaan modderen, maar echt les nemen.

Dat les niet helpt bij jouw pony is natuurlijk niet waar. Als je een instructrice vind die zich goed kan vinden in jouw manier van rijden (en jij in de hare), heeft je pony er verder toch geen last van? Jij bent nog steeds degene die rijdt, alleen met wat extra hulp vanaf de grond Lachen Het kan niet dat je pony dan ineens niet meer wil lopen.
Ohja: nooit je paard/pony de schuld geven van wat dan ook Knipoog Niet om je aan te vallen, maar als een paard iets niet wil doen, ligt dat bijna altijd aan de ruiter. Natuurlijk kan niet elk paard alles, en kan zelfs de beste grand-prix ruiter geen piaffe uit een pony krijgen die het gewoon niet kan. Maar zo'n E-proefje moet een pony gewoon kunnen doen, als dat niet lukt, ligt het echt aan de ruiter Lachen

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Help. Snap commentaar op mijn protocol niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:06

Met uberstreichen moet je laten zien dat het paard ook in zijn houding blijft lopen als je even de binnenteugel 'los' laat.

Ik vind ook dat je les moet nemen, als je het commentaar niet snapt kan je er niet aan werken, en worden je punten ook niet hoger.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Help. Snap commentaar op mijn protocol niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:08

Oh oké, weer wat geleerd, had er nog nooit van gehoord in een proefje Lachen
Zijn dit Belgische proeven oid? Of gewoon Nederlandse proeven waar ik nog nooit van heb gehoord Bloos