Heb heeel veeel behang nodig voor mijn kl**tzak....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 18:16

Nou piggie wat jij schrijft had ik nu ook zondag zooooooo frusterend is dat.

Maare oke genoeg over gelult morgen gaan we oefenen en er is nog iemand erbij om te helpen. Dus jullie horen nog meer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Heb heeel veeel behang nodig voor mijn kl**tzak....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:40

obsession"]
[quote="Prisca schreef:
Uhm ik weet wel iets! Ik heb net zon schijtweekend achter de rug.
Obsess en ik gaan echt ZO slecht!
In de L1 dresuur gewoon geen winstpunten halen! Huilen Huilen
Die vuile rotbok laat me gewoon in de steek elke keer!
Mijn punten waren ook zo erg! zaterdag ( eerste proef was trouwens wel lekker en een wp waard) 147 en 148. En dan te bedenken dat de tweede proef echt heel slecht was en dan krijg je een punt meer dan de eerste proef die wel lekker ging!

En zondag, eerste proef ontzettend slecht! De ring lag achter een hele hoge heg en daarachter liep iemand met een snurkend paard , dus daar moest obsess belachelijk op reageren! EIKEL! Dat was 137! Argh toch wel echt mn dieptepunt!
En de tweede proef wel beter maar hij blijft elke keer zo gespannen dus dat was 153......Mn hoogste tot nu toe in de L1 !! DAMN! Ik voel me ook zo beroerd op dit moment en ik heb zon spijt dat ik me voor almelo heb opgegeven! gewoon ruim 300 euro gaat t me kosten in totaal en mn knol loopt toch niet! Huilen Huilen

Deze week ga ik er iemand bij halen die gaat proberen die spanning weg te halen op de een of andere manier want zo gaat t gewoon niet!
Iemand tips toevallig?


Tja, ik weet niet of je van mij iets aan wilt nemen, maar Iones is ook zo gespannen. En dat uit hij zo: hij stopt als het ware met lopen, is niet voorwaarts meer. Als ik dan aandrijf om zijn draf te verruimen of gewoon meer voorwaarts, dan galoppeert hij aan. Dit is niet omdat hij niet goed staat aan de hulpen, maar gewoon miscommunicatie door spanning.

Ik denk dat dit maar op 1 manier op te lossen is: veel weggaan. Dat doe jij al, maar ik denk dat het gewoon meer tijd nodig heeft. De ene hoeft zich maar een paar keer bevestigd te zien voor het vertrouwen komt, en de ander moet zich wel 100x eerst bevestigd te zien voordat er vertrouwen is. Dat is bij mensen ook zo. maar goed, dit is niet echt een tip, maar misschien dat je hiermee wel meer hoop krijgt en optimistischer wordt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-06-02 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:49

heb ik ook met Youri gehad,.... uren aan het laden, en dan nog niet er op.
Maar een verschil van youri was het angst. NU loopt ie er zo op.

Renske heeft dat ook een tijd gehad, bleek dat ze moeite had met de bochten om haar evenwicht te bewaren. NU wordt er nog rustiger door de bochten gereden en ze loopt er zo zonder problemen op.

Misschien ook wat met die van jou ? Ik weet het niet

Groetjes Lara

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:11

Toon's vriend Isard was ook van de ene op de andere dag ineens niet meer te laden, daarvoor ging het probleemloos. Christa had hem nog niet zo lang en niet in de gaten dat Isard volkomen in paniek raakt als hij alleen op de trailer staat. Dat heeft ze dus 1 keer gedaan en sinds die tijd wilde hij niet eens meer in de buurt van een trailer komen!

Dat vertrouwen heeft ze heel rustig opgebouwd, totdat hij absoluut niet meer bang was van die trailer. Maar er op gaan? Nope. Dat deed meneer niet. Ook niet als zijn grote vriendin Kaminka (toen had ik toon nog niet) al op de trailer stond. Hij deed het niet!

We hebben alles geprobeerd: longeerlijnen, bezems, bix, slobber, wortels, appels, lief leuk aardig. Meneer ging niet verder dan 2 voeten op de klep.

Tijdens een verhuizing naar een andere stal hebben we dus ook 2,5 uur zo gestaan. Totdat een aanwezige hoefsmid het softe gedoe van ons zat was, het paard overpakte, iemand anders een zweep en instructies gaf en binnen een halve minuut stond Isard op de trailer. Hij heeft gewoon precies op het moment dat hij wilde gaan stoppen met lopen en enorme klap met die zweep gehad en hij vloog met een noodgang die trailer op.

Wij waren bang dat dit juist een slechte ervaring voor Isard zou zijn en dat vanaf dat moment het laden helemaal niet meer zou gaan, maar integendeel.

Een aantal keren erna hebben we de trailer wel goed in moeten bouwen zodat Isard er niet langs kon vluchten, en steeds op het juiste moment die zweep in de buurt, overigens zonder dat we hem hoefden te raken. Hij wist gewoon dat als hij niet ging, hij wel geraakt zou worden.

En nu? We zijn drie jaar verder en meneer loopt zo in 1 keer de trailer op als Toon tenminste er al in staat. Alleen op de trailer doet Christa niet meer, lesje geleerd in dit geval.

Isard is ook zo'n ontzettend eigenzinnig paard, die normaal gesproken nergens toe te dwingen is (80% volbloed) en ook nogal wat trauma's heeft waardoor je de neiging hebt om altijd maar zachtjes met hem te doen. En daar maakt meneer nog wel eens misbruik van... Slim... Extreme duivel

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 12:19

Nou mieke ik hoop dat dit hetzelfde geval is bij leys. Hijheeft goed op zijn donder gehad van die mannen (terecht). En ik zit stiekum te duimen dat hij er vanavond zo oploopt.

You never know....

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:10

houd je ons op de hoogte hoe het afloopt pris?
Olympic was idd zoals piggy al zei een vreselijk monster lief en aardig geprobeerd. maar echt niet voor wat lekkers rekte hij zich alleen maar heel lang uit wel met de voorbenen zels in de trailer gaan maar niet verder willen het monster.Duwen, trekken het hielp niets
Zweep erbij en als ik zwiepte met de zweep (dus niet slaan) sloeg hij naar mij ja dan krijgt hij wel een lel.
Weer niets en toen kwam er beweging in dat wil zeggen hij vloog langs de trailer en sleurde anouk keer op keer mee.
Longeerlijn erbij zodat hij opgesloten stond en weer geen pas verzetten Marjolein hing aan de lijn en ik heb een aantal keren de zweep erover gehaald maar weer niets net toen we het op[ wilden geven vloog hij erin?
De keren erna alleen de longeerlijn al laten zien was genoeg en inmiddels loopt hij er gewoon op?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:50

Ik ben het weer eens met Zep, ik denk niet dat paarden zover kunnen nadenken van: ik ga jou eens lekker pesten door dwars te zijn en niet in de trailer te gaan. Voor paarden is er altijd een reden waarom ze iets niet willen doen. Bij het rijden zelf bijv. zijn paarden vaak genoeg dwars, omdat ze een oefening te moeilijk vinden of ergens pijn hebben waardoor ze eronderuit willen komen. Met dit trailergedrag is er volgens mij ook iets aan de hand, hij voelt zich kennelijk niet prettig in de trailer. Overigens is Jurita vreselijk makkelijk geworden met laden en in de trailer staan sinds ik mijn E-rijbewijs heb en altijd zelf met haar rij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:55

Daar ben ik het dan niet mee eens.
Er zijn wel degelijk paarden die het doen om te pesten. Kijken hoe ver ze kunnen gaan die dag.

Waarom kun je bij sommige paarden met het poetsen al merken of het rijden goed zal gaan?
Die laten dan al blijken ik heb geen zin vandaag.

En ik ken er ook die verpest waren door een ander en zodoende wisten dat als ze een keer staakte in welke vorm dan ook, de ruiter opgaf.
Nou die doen het toch echt om te pesten. Om onder het werk uit te komen, en die hadden nergens last van. Als je ze ff liet weten dat hier op het nieuwe adres geen stakers geduld waren, was het ineens voorbij.

Dus er hoeft zeker te weten niks engs gebeurd te zijn.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 13:56

Ik weet het niet maartje het is jammer dat ik hem er maandag of gisteren niet op kon zetten om te kijken hoe hij reageerd.

Het enige wat ik kan bedenkenis dat hijmisschien moeite heeft met het schot. Hij is nu ook al een paar keer gereden met schot en geen problemen. Vanavond oefenen zonder schot.

Ik heb hele goede chauffeurs die super rustig door de bochten rijden dus daar kan het echt niet aan liggen. Hij doet zelf stom door af en toe op rust te gaan staan en als er dan een bocht komt reageerd hij niet. Sukkel.

Ik laat jullie morgen weten hoe het gegaan is.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:02

runningkawa schreef:
Waarom kun je bij sommige paarden met het poetsen al merken of het rijden goed zal gaan?
Die laten dan al blijken ik heb geen zin vandaag.

En ik ken er ook die verpest waren door een ander en zodoende wisten dat als ze een keer staakte in welke vorm dan ook, de ruiter opgaf.
Nou die doen het toch echt om te pesten. Om onder het werk uit te komen, en die hadden nergens last van. Als je ze ff liet weten dat hier op het nieuwe adres geen stakers geduld waren, was het ineens voorbij.

Dus er hoeft zeker te weten niks engs gebeurd te zijn.


Ik denk dat een paard dan niet lekker in zijn vel zit om wat voor reden dan ook en geen zin heeft maar ze gaan echt niet van te voren bedenken: zo, vandaag ga ik even treiteren.

En dat tweede voorbeeld, je geeft het zelf al aan, ze zijn verpest. Door ervaring weten ze hoe ze ergens onderuit moeten komen. Maar ook dit hebben ze niet zelf bedacht. Paarden doen het nooit vanzelf, als jij ze goed consequent rijdt, werken ze voor je maar als ze verpest worden leren ze hoe ze onder dingen uit moeten komen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:30

Pris... misschien beurt dit je even op: weet je nog dat Jelka zo ontzettend slecht wilde laden in Lunteren vorig jaar. Jij was toen degene die me de tip gaf de trailer voor de staldeur te zetten en haar via de gang erin te laten lopen. Dat was een supertip!! Thanx!! Lovers Ik hoop voor je dat alles goed gaat vanavond en dat hij zich een beetje gedraagt!! Good luck!!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:37

Paarden kunnen inderdaad niet redeneren en reageren puur instinctief.

Daarom zal er vaak ook echt wel een, voor paarden gevoelsmatig heel goede maar voor ons soms compleet onduidelijke, reden zijn om iets te weigeren. Aan ons de taak om uit te vogelen wat er aan de hand is en soms is het gewoon niet meer dan dat een paard op een bepaald moment echt iets niet wil.

Het kan iets heel simpels zijn bijv. last gehad van een prikkend insect tijdens de heenreis, om maar iets te noemen. Trailer = dan prik = dan niet meer doen. Paardenlogica.

Je moet dan aardig wat overtuigingskracht hebben om je paard alsnog op die trailer te zetten zodat hij kan ervaren dat het niet altijd trailer = prik hoeft te zijn.

Isard konden we pas overtuigen dat hij nooit meer een "ik ben moederziel alleeheen!"-ervaring in de trailer zou hebben, toen hij er weer opging. Je kunt nou eenmaal niet met een paard praten....

Soms kom je er pas maanden later achter wat er nou eigenlijk de reden was voor een bepaalde actie van je paard.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 15:07

Maarten schreef:
Pris... misschien beurt dit je even op: weet je nog dat Jelka zo ontzettend slecht wilde laden in Lunteren vorig jaar. Jij was toen degene die me de tip gaf de trailer voor de staldeur te zetten en haar via de gang erin te laten lopen. Dat was een supertip!! Thanx!! Lovers Ik hoop voor je dat alles goed gaat vanavond en dat hij zich een beetje gedraagt!! Good luck!!


haha dat is waar ging toen super.

maar ja jij als chauffeur weet hoe leys laadde vorig jaar super geen kind aan. En nu is het weer helemaal mis.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:53

Prisca schreef:
Het enige wat ik kan bedenkenis dat hijmisschien moeite heeft met het schot. Hij is nu ook al een paar keer gereden met schot en geen problemen. Vanavond oefenen zonder schot.


Ik heb je verhaal gevolgd en vind het erg vervelend dat het allemaal zo gegaan is. Wat ik wel kan zeggen is dat Isabel (een paard hier op stal) ongeveer hetzelfde gedrag vertoonde als Leys. Zij stond altijd in een 2 paardstrailer met daarnaast wel of geen paard, maar wel altijd met een tussenschot. Ook Isabel had veel problemen met het laden, maar was niet bang voor de trailer.

Wat later bleek was dat ze tijdens het rijden altijd wat wijder ging staan, waardoor ze last had van het tussenschot. Sinds een half jaar rijden we nu zonder tussenschot (met of zonder een ander paard er naast) en het gaat allemaal prima. Geen vuiltje meer aan de lucht.

Wellicht iets om op te letten?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 17:13

Mieke, jij omschrijft precies wat ik de hele tijd bedoel, ik kon alleen niet de juiste woorden vinden. Dat wilde ik even kwijt! Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Heb heeel veeel behang nodig voor mijn kl**tzak....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:24

Desiree"]
[quote="obsession schreef:
Uhm ik weet wel iets! Ik heb net zon schijtweekend achter de rug.
Obsess en ik gaan echt ZO slecht!
In de L1 dresuur gewoon geen winstpunten halen! Huilen Huilen
Die vuile rotbok laat me gewoon in de steek elke keer!
Mijn punten waren ook zo erg! zaterdag ( eerste proef was trouwens wel lekker en een wp waard) 147 en 148. En dan te bedenken dat de tweede proef echt heel slecht was en dan krijg je een punt meer dan de eerste proef die wel lekker ging!

En zondag, eerste proef ontzettend slecht! De ring lag achter een hele hoge heg en daarachter liep iemand met een snurkend paard , dus daar moest obsess belachelijk op reageren! EIKEL! Dat was 137! Argh toch wel echt mn dieptepunt!
En de tweede proef wel beter maar hij blijft elke keer zo gespannen dus dat was 153......Mn hoogste tot nu toe in de L1 !! DAMN! Ik voel me ook zo beroerd op dit moment en ik heb zon spijt dat ik me voor almelo heb opgegeven! gewoon ruim 300 euro gaat t me kosten in totaal en mn knol loopt toch niet! Huilen Huilen

Deze week ga ik er iemand bij halen die gaat proberen die spanning weg te halen op de een of andere manier want zo gaat t gewoon niet!
Iemand tips toevallig?


Tja, ik weet niet of je van mij iets aan wilt nemen, maar Iones is ook zo gespannen. En dat uit hij zo: hij stopt als het ware met lopen, is niet voorwaarts meer. Als ik dan aandrijf om zijn draf te verruimen of gewoon meer voorwaarts, dan galoppeert hij aan. Dit is niet omdat hij niet goed staat aan de hulpen, maar gewoon miscommunicatie door spanning.

Ik denk dat dit maar op 1 manier op te lossen is: veel weggaan. Dat doe jij al, maar ik denk dat het gewoon meer tijd nodig heeft. De ene hoeft zich maar een paar keer bevestigd te zien voor het vertrouwen komt, en de ander moet zich wel 100x eerst bevestigd te zien voordat er vertrouwen is. Dat is bij mensen ook zo. maar goed, dit is niet echt een tip, maar misschien dat je hiermee wel meer hoop krijgt en optimistischer wordt.
[/quote]

Nou wat jij verteld gebeurd bij mij precies t zelfde! Ik herken t gewoon voor 100%!
Ik hebgisteren bij de paardendrogist iets besteld tegen stress en nervositeit ,dat ga ik nu een tijdje proberen. En idd veel weggaan en ervaring opdoen.
Tis alleen zo irri dat ik in de b nog won met 175 en in de l nog geen wp uit 6 proeven gehaald heb!
Iig toch bedankt want ik heb er wel veel aan wat je schrijft. Ik weet nu dat t niet alleen aan mij ligt maar dat obsess gewoon een moeilijk paard is die veel tijd nodig heeft.
Eigenlijk mag ik niet klagen want ik rijdt pas sinds november weer en de hele winter heeft ie letterlijk alleen maar door de bak heen gesprongen, kreeg m niet voorruit!
Dus op zich gaat ie nu al veel beter allen in de L lukt t nog niet zo. Ik ben benieuwd of die 5 dagen almelo hem erdoor heen helpen!

Ik heb trouwens nervelet besteld , ik weet niet of jij dat al weleens geprobeerd hebt. Ik zal iig laten weten of t resultaat heeft!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:35

Hum, nervelet is meer iets voor mij dan, want Paddy loopt redelijk goed op wedstrijden, maar ik laat het afweten, op exact dezelfde manier als iOnes! Ik stop met rijden van de zenuwen! Erg he. Ik mis iones op wedstrijden, ik ben zo vertrouwd met hem. Paddy is erg bloederig, kan een ontzettende zeikerd zijn. Ik heb thuis vaak mot met haar gehad als ze boos is. Ik weet niet altijd wat ik van haar kan verwachten en met iones is dat anders. Ik weet bij hem wat er komen gaat, ook al is hij gespannen. Ik heb hem door de juiste training nu zo voor elkaar dat hij ondanks zijn gespannenheid toch nog een wp kan scoren. Hij loopt dan wel beneden zijn kunnen maar ja. Dan moeten we vaker weg en dat lukt ons niet zo goed zoals je weet.

parnassia
Berichten: 833
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:25

Prisca, als ik jou was zou ik deze week niet proberen om hem met 'aai poesje, aai' op de trailer te zetten. Op deze manier komt hij er misschien wel weer achter dat er een mogelijkheid is om er onderuit te komen. Laad hem voorlopig alleen maar in als er sterke en consequente 'mannen' aanwezig zijn. Gewoon eerst 1 keer normaal proberen, lukt 't niet, dan direct aanpakken. Zo leert hij dat er gewoon geen uitweg is, wanneer je eerst weer voorzichtig aan begint dan heb je grote kans dat hij er in eerste instantie wel weer oploopt, maar na een paar keer het geklier weer van voor af aan begint. Gewoon geen risico nemen!!
En laad hem gewoon een paar keer achter elkaar in en er weer af en vlieg hem om de hals, voer hem etc. wanneer hij erin staat.

Succes! Enne..... laat je ajb niet gek maken, gewoon blijven lachen, de sterke karakters zijn vaak de toppers en als je jezelf steeds zo gek blijft maken (die indruk krijg ik af en toe), moet je je gewoon eerlijk afvragen of dit een paard is dat wel bij jou past.

Nu ga ik dus wel vanuit dat het ook echt gedonder is van hem...
Laatst bijgewerkt door parnassia op 06-06-02 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 13:15

parnassia schreef:
Succes! Enne..... laat je ajb niet gek maken, gewoon blijven lachen, de sterke karakters zijn vaak de toppers en als je jezelf steeds zo gek blijft maken (die indruk krijg ik af en toe), moet je je gewoon eerlijk afvragen of dit een paard is dat wel bij jou past.

Nu ga ik dus wel vanuit dat het ook echt prutsmuts is van hem...


hahah ik laat me niet gek maken alleen was ik zooo pissig op hem. Niet zo gek lijkt me. Ik laat me niet STEEDS gek maken Verward Verward . Alleen baal ik op dit moment erg van met DIE DENKEN HET WEL FF TE WETEN. Alleen zit het in zijn karakter om me af en toe even flink in de steek te laten. Dat heeft er niets mee te maken of hij past bij me ja of nee. En ik snap niet hoe je die indruk kan krijgen uit een topci??? Tja familie he van De Sjiem het went wel ik zou geen dooie meer willen.

En idd we zijn gisteren bezig is geweest het hij loopt gewoon te zieken. Zie Vvvd.

parnassia
Berichten: 833
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:39

ik heb niet gezegd dat je je steeds gek laat maken.. maarre ik las dat het laden gister goed is gegaan, mooi en succes verder!
En ik heb ook paarden gehad die met mij het hele wedstrijdterrein overvlogen omdat ze absoluut de trailer niet op wilden en/ of die je aan gort schopten wanneer je erachter ging staan... brrr, dan krijg je inderdaad heel veel van 'die beste stuurlui' adviezen en dat is eigenlijk nog frustrerender dan het gedrag van je paard op dat moment!

En het was een 'indruk' van mij uit jou berichtjes, dat wil niet zeggen dat ik zeker weet dat jij zo bent. Volgens mij ben je wel iemand met het hart op de tong en dat is een goede zaak dan weet je waar je aan toe bent, maar dit kan ook zomaar verkeerd geinterpreteerd worden.

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:56

Misschien nog een handige tip. Ik weet niet of leys zijn hoofd omhoog doet als hij op de laadklep staat, (kreeg dat idee omdat je schreef dat hij met zijn hoofd tegen het dak aanstond). Je kunt proberen om zijn hoofd tussen zijn voorbenen door naar beneden toe vast te binden, dan lijkt de trailer niet zo laag voor hem. En ieder geval ervoor zorgen dat hij met zijn hoofd richting/in de trailer blijft staan. Dat hij zijn hoofd niet hoger houdt als dat het dak is.

Misschien heb je er wat aan, misschien deed je het al maar toch even hier neergezet.

Wens je nog veel succes met je draakje.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 15:05

Dank je esther ik ben bang dat als ik hem vastbind hij in de stress schiet aan gezien hij met longerlijnen dat ook doet. Hij is zo sterk dat hij rustig zijn hele gewicht erop zet en als hij dan valt ben ik nog verder van huis. Hij is er namelijk al eens vanaf gevallen en toen werd hij bang. Hij is nu niet bang maar loopt zich gewoon aan te stellen.

Ik moet het gewoon met halster en zweep doen alles wat er erbij neem wordt hij banger en gevaarlijker op.

Verslag van gisteravond:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=59959

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:06

Desiree schreef:
Hum, nervelet is meer iets voor mij dan, want Paddy loopt redelijk goed op wedstrijden, maar ik laat het afweten, op exact dezelfde manier als iOnes! Ik stop met rijden van de zenuwen! Erg he. Ik mis iones op wedstrijden, ik ben zo vertrouwd met hem. Paddy is erg bloederig, kan een ontzettende zeikerd zijn. Ik heb thuis vaak mot met haar gehad als ze boos is. Ik weet niet altijd wat ik van haar kan verwachten en met iones is dat anders. Ik weet bij hem wat er komen gaat, ook al is hij gespannen. Ik heb hem door de juiste training nu zo voor elkaar dat hij ondanks zijn gespannenheid toch nog een wp kan scoren. Hij loopt dan wel beneden zijn kunnen maar ja. Dan moeten we vaker weg en dat lukt ons niet zo goed zoals je weet.


Het is alsof ik mezelf hoor praten (zie typen). Zodra ik op een wedstrijd ben, krijg ik dus ook een total system error en komt er geen fatsoenlijke hulp meer uit. Paardje weet dat ook, dus die is ook gespannen en laat veel minder zien dan thuis. Vroeger liep ie echt heel terughoudend, dat is gelukkig de laatste tijd wel beter.
Achteraf weet je altijd wel dat je 'zus of zo' had moeten doen, maar op het moment zelf is dat erg moeilijk Haha!.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 19:07

Dat is het moeilijk van paarden - en gelijk de uitdaging. Eigenlijk zijn ze zó oliedom! Wij hadden een schimmel op stal met een enorme bult op zijn neus en die sloeg hij gewoon eens per week aan gort. Dus wwas hij panisch voor deurkozijnen enzo, maar kanlde zelf elke keer om niks met zijn neus er tegen aan. En nu heeft een vriendin van mij hetzelfde probleem: haar paard slaat continu haar hoofd stuk tegen óf de deur óf tegen het lampje Verward in de trailer. Dombo's.

Ik denk niet dat paarden eits doen om je te pesten. Maar het is niet altijd angst: soms is het puur dwarsheid, ergens onderuit willen komen. Mijn paard loopt 1 x per gemiddeld drie maanden níet de trailer op zonder dat hij echt klappen heeft gehad. En dan gaat het weer drie maanden goed. Ik zie het vaak in zijn ogen vlák voor het laden, van o je. Zo'n eigenwijze blik en boem bats hij staat halverwege de klep stil en steigert eraf. De eerste keer wist ik al: dit is incidenteel. Vrienden zeiden me dat ik de volgende dag gelijk weer moets oefenen, maar ik had gelijk al door dat het een dwarse bui was en dat hij de volgende keer écht wel zou laden. En dat deed hij ook.

Maar ja, dat onuitstaanbare maakt wel dat je je niet snel met ze verveelt. Als ik heel eerlijk ben vind ik een beetje fout wel prettig, altijd braaf is ook neit leuk. Maar 2.5 uur vechten is wel heeeel lang! Da's niet grappig meer!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 21:50