Springwedstrijden lukken niet, tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29582
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:19

Hc is dan een goed idee.
Maar ik vond het zelf altijd fijn om les te krijgen in een parcours.
Dan kun je echt fijn lijntjes oefenen. Wat niet fijn gaat gewoon 3 keer rijden.
Dan ga je zoveel zelfverzekerder de echt wedstrijd in.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:20

Ik heb ook een paard gehad die thuis en op andere locaties een talent was en goed zijn ding deed. Ook met warm rijden je het fijne gevoel gaf en je vol vertrouwen de wedstrijd arena in ging en het daar dus altijd al bij de eerste manouvre liet af weten door te gaan steigeren. :oo

Kon altijd wel door de grond gaan dan, flink kwaad worden en een potje janken.
Na 1 jaar alles er aan gedaan te hebben, veel oefenshows en dit in de echte waar het moest gebeuren shows 3x te hebben mee gemaakt heb ik het dier verkocht. Ik had er de puf niet meer voor om zo gefrustreerd te moeten raken daarvan en zo veel energie en geld in te moeten steken. Heb dit ook nooit met geen van mijn andere paarden mee gemaakt.
Pest is ik hem ook niet hard wilde aan pakken daarom t.o een gevulde tribune en juryleden en het paard er dus eigenlijk altijd mee weg kon komen...

Ik hoop dat jij er wel doorheen komt.

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 13:23

Popstra schreef:
Ik heb ook een paard gehad die thuis en op andere locaties een talent was en goed zijn ding deed. Ook met warm rijden je het fijne gevoel gaf en je vol vertrouwen de wedstrijd arena in ging en het daar dus altijd al bij de eerste manouvre liet af weten door te gaan steigeren. :oo

Kon altijd wel door de grond gaan dan, flink kwaad worden en een potje janken.
Na 1 jaar alles er aan gedaan te hebben, veel oefenshows en dit in de echte waar het moest gebeuren shows 3x te hebben mee gemaakt heb ik het dier verkocht. Ik had er de puf niet meer voor om zo gefrustreerd te moeten raken daarvan en zo veel energie en geld in te moeten steken. Heb dit ook nooit met geen van mijn andere paarden mee gemaakt.
Pest is ik hem ook niet hard wilde aan pakken daarom t.o een gevulde tribune en juryleden en het paard er dus eigenlijk altijd mee weg kon komen...

Ik hoop dat jij er wel doorheen komt.


Bedankt dat je je verhaal wilt delen! Het voelt soms echt dat ik de enige ben. Ik weet wel dat als het echt niet lukt ik gewoon geen springwedstrijden ga rijden…. Daarom was ik heel benieuwd wat andere voor tips hadden. Jammer dat het jullie niet is gelukt

Anniekvdv1
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-07-22
Woonplaats: Friesland/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 13:24

DuoPenotti schreef:
Hc is dan een goed idee.
Maar ik vond het zelf altijd fijn om les te krijgen in een parcours.
Dan kun je echt fijn lijntjes oefenen. Wat niet fijn gaat gewoon 3 keer rijden.
Dan ga je zoveel zelfverzekerder de echt wedstrijd in.


Ja ik denk dat ik dan ook de rust heb om het probleem op te lossen van bijvoorbeeld mijn onbewuste spanning. Al heb ik al een beetje les in gehad dus ik vind het erg lastig. Kan beide proberen natuurlijk

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 11:19

Weet niet precies waar je woont en hoe je over een stukje rijden denk om te oefenen, maar bij manege Dekema staat regelmatig een oefenparcoursje en in in Beilen staat ook altijd wel een parcours waar je tegen vergoeding mag trainen.

En ik zou ipv 80cm, gewoon eens 50 of 60 cm proberen, puur voor vertrouwen van jullie beide. Op die hoogte kun je ook nog met een compleet foute timing erover ipv dat je er midden in beland.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:46

In Bronneger is er regelmatig oefenparcour.