Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deempjexxx

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:35

Ik heb zondag een selectie wedstrijd.
Morgen komt met spoed de zadelpasser. Hij ontploft de laatste 3x met rijden uit het niets, daarna kan ik weer gewoon verder rijden.
Hij is niet fris oid, dus wellicht ligt het aan het zadel. Ik kan zo ook geen andere ongemakken waarnemen.
Hij heeft ook nog nooit bokkensprongen gemaakt onder het zadel bij mij. Heel vreemd.
Hopen dat hij voor zondag weer een beetje zichzelf is onder het zadel en ik er deze dagen niet naast kom te liggen :\
Hij is altijd zooo braaf.. dus ik luister maar gelijk naar hem en eerst maar beginnen met een ander zadel.

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:11

Prachtige setjes weer <3 Moeten we eigenlijk vaker doen, foto's delen! heel leuk om te zien wie er achter de gebruikersnaam zit!!

Succes iedereen die deze week op pad gaat!!

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:24

Hier het zelfde mwm
S&T voor evt en alvast om te oefenen. Nu loopt ze Z1 met winst (onze andere merrie) en maakt dit jaar de overstap naar Z2 de stang en trens was er al en daar loopt ze ook makkelijk op net zonals enkel op trens dus ben benieuwd waar ruiter straks voor gaat kiezen.

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:48

Gelukkig niewjaar iedereen!:)
Ik vond dat er de afgelopen weken (weinig op bokt gezeten) al weinig gepraat was in het oude topic, maar dit topic verklaart waarom :Y)

Ik heb niet alles gelezen maar wel mooie setjes snel voorbij zien komen! Ik start nu 'gewoon' in een zwart jasje, voor de zomer heb ik een donkergroene met mesh, wil daar eigenlijk nog een beige rijbroek voor bij

qua bitten startte ik eerst altijd met een stangetje van bomber met tongboog, maar toen die weer rechtliep liep 'ie daar niet meer lekker op, rij nu met de fager julia. De bomber was via de bitfitter, anders had ik wss nooit dat merk gekend. Fager via de test en ik reed voor de Bomber al met een Fager.

Wij zijn de 30e nog op pad geweest, ik was alleen heel eventjes vergeten dat ik sinds 'ie recht loopt wel weer wedstrijden had gereden (2) maar alleen nog maar op de eigen vereniging.
Dus wij waren sinds 1 april (geen grap) op een vreemde locatie die heel erg versierd was met vlaggen, bomen en van dat nepgras langs de ring. We mochten gelukkig baanverkennen maar toen we in de 2e proef van de jury af moesten zag 'ie ineens dat daar de kantine boven zat, arme dier schrok zich te pletter }:0

Uiteindelijk 172,5 en 177 met 4'en en 5'en voor de dubbeltellers want ontspanning was ver te zoeken maar ook behoorlijk wat 7'ens dus uiteindelijk voor de 1e keer in 3 kwartjaar weg van huis in een drukke bak niet ontevreden :)

Sta nu op de wachtlijst voor zaterdag en zondag, dus ben benieuwd of ik dit weekend een wedstrijd heb hahaha

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:18

Heel veel succes alvast aan iedereen die dit weekend op pad moet! :D

Enzo_Ollie, jammer dat het geen winst is, maar als je al zo lang niet op vreemd terrein geweest bent vind ik de punten hartstikke netjes! Met kilometers maken komt dat vast goed.

Ik ben een blij ei momenteel. De mok van Chiko is zo goed als weg en nadat hij vrijdag geënt is tegen schimmel (2e enting volgt volgende week), lijkt de schimmel echt al minder te worden! Het trainen ging gisteren ook ongelooflijk fijn, hij begint zelfs al kleine stukjes te verzamelen. Zoo onwijs trots op Chiko, een halfjaar geleden durfde ik dit echt niet te dromen! :D

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:41

Lastig he als ze dingen dan zo spannend vinden enzo olie
Dat is iets waar ik wel wat tegen op zie al die versierselen etc langs de bak :D
Fijn dat je naast de 4 en 5 en ook 7 had.

Demisa
Ookal mok hier ook een plekje hier en daar kan ook bijna niet ander met zoveel water, drama

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:46

Dat fijn DemiSisa! Zowel van de schimmel/ mok als met rijden. :P Ik heb er toen ook een keer 1 laten enten tegen schimmel omdat het op de 'normale' manier niet overging (wassen etc.), toen was het ook snel weg.

Melzazu
Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:51

Whaha dat over die kantine, Enzo Ollie. Ik moest er echt enorm om lachen. Ik vind die punten netjes hoor. En als je vaker gaat zal het vast gewoner worden voor je paard.

Ik heb trouwens ook een Bomber bit momenteel na het consult van de Bitfitter. Had verder ook nog geen ervaringen met dit merk (wel van gehoord) maar tot dusver bevalt het goed.

En wat fijn demisisa dat de huidproblemen beter gaan zeg. Gelukkig is die van mij blijkbaar niet echt gevoelig voor mok. Hij had laatst een mini korstje waarvan ik me eigenlijk afvroeg of het wel mok was maar ik had nog wat dermiel zalf liggen. Ik dat erop gedaan en de dag erna was het weg. Erg blij mee dat hij daar niet gevoelig voor is. Kun je een hoop gedoe van hebben.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:57

Roulette_ schreef:
Lieve Noukie, sub-doel voor komend jaar voor ons: dat we eindelijk eens tegelijk op dezelfde wedstrijd zijn, zou leuk zijn!

Deal! Ik heb met de ene tm mei een startkaart en hoop dat de andere rond die tijd het stokje kan overnemen in het Z1, dus fingers crossed dat we allemaal fit blijven/worden en dan moet dat gaan lukken!

Deempje, slim om je zadel te laten checken als ie ineens zo raar doet. En alvast succes zondag!

Grappig met die bitten, ik kom ook altijd weer uit op de dubbelgebroken KK ultra van Sprenger. Alleen nu mn merrie loopt op de dynamic variant omdat die een bustrensje nodig heeft en een mini maat heeft :+ S&T wacht ik om die reden ook mooi mee, hoofdstel en bitten die ik heb past ze toch never, dus voor ik weer 500 euro armer ben met hoofdstel en bitten :') Wij kachelen lekker door op trens, haha.

Enzo, na zo'n tijd op vreemd terrein mag je er nog even moeten inkomen toch? Houd de 7s vast en de rest omhoog zien te krijgen! Zou lekker zijn als je het weekend gelijk weer kan, beetje ritme krijgen weer.

Demi, fijn dat de mok en schimmel beter worden en je zo lekker gereden hebt!

Bentuh

Berichten: 3443
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:06

Voor mijn gevoel rij ik echt met een manage bit. HAHA enkel gebroken en super dik. Is het enige wat ze tot nu toe prettig vindt.

@enzo_ jammer dat het nog niet helemaal ging. Wat kunnen ze dan opeens verbaast spanning hebben hé.. ik moet daar stiekem altijd wel om lachen.

Hopelijk kan je dit weekend weer starten. Dan komt er een beetje ritme in. Ik probeer altijd elke maand minimaal 1 keer te gaan.

X2305
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:26

Ik heb nog steeds eigenlijk alleen maar mijn trens erin met een simpel dubbel gebroken bit. Tijdens het Z1 de S&T laten aanmeten maar ik vind hem net zo fijn, misschien zelfs fijner op een simpele trens. Nu ook al ruim een half jaar niet ermee gereden.. daar zit een Sprenger stang en onderlegtrens aan. Nu uitgeleend aan een stalgenoot. Geen idee of ik hem ooit nog ga gebruiken, komende tijd in ieder geval niet.


Een spannende baan kan voor wat verrassingen zorgen. Die van mij zal altijd blijven loeren haha. Ook naar een normale bakrand. Gewoon lekker met regelmaat op pad gaan!

Hopelijk verdwijnt alle nattigheid ook snel. Gelukkig sinds vorig jaar een binnenbaan, daarvoor tien jaar lang zonder maar dat is wel echt een zegen.. wat een weer de laatste maanden.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:46

Roulette_ schreef:
Dank voor de complimenten over mijn hoofdstel (en outfit) ben ook echt mega blij met deze.

Grappig dat hier bij meerdere dezelfde bitten in gebruik zijn, ik heb toevallig ook zowel een KK ultra watertrens als een Neue Schule verbindend. Rij het meeste met de KK ultra, vooral nu we maar heel weinig kunnen en mogen. De Neue Schule heb ik trouwens dubbel, omdat ik die zowel met als zonder stang gebruik. Vanaf april wordt dat denk ik ook degene die ik op wedstrijd ga gebruiken als we alleen nog maar op trens mogen rijden. Snap dat het voor jou niet leuk is dat ze het aanpassen net voordat je het mag gebruiken, MWM, maar eerst wel gebruiken en dan opeens niet meer is ook niet heel fijn, vooral omdat Eva echt fijn loopt op stang en trens.

Miss_lizje, ik heb een paar maanden geleden een Bitfitter langs gehad waar ik heel tevreden over ben (op advies van meerdere stalgenootjes die ze ook goed had geholpen). Nu woon ik in midden Nederland en kwamen wij wel uit op een duurder merk, dus vind het lastig om te zeggen of ze aan jouw eisen voldoet, maar wil best haar naam met jou delen. Had bij haar het gevoel dat haar focus was het beste voor ons te vinden en niet om zoveel mogelijk te verkopen.

Lieve Noukie, sub-doel voor komend jaar voor ons: dat we eindelijk eens tegelijk op dezelfde wedstrijd zijn, zou leuk zijn!


Namen hoor ik graag hoor! Voor een bit wat goed bij paard en ruiter past mag best een prijskaartje aan hangen. Maar ik heb hier in de omgeving ook al verhalen gehoord van fitters die alleen dure merken willen verkopen. Ook als dat niet de beste match is. Het maakt mij uiteindelijk niet uit of ik met een harry's horse bit rij of met een Sprenger of ander duur merk. Zolang het bit goed past voor zowel paard als ruiter vind ik het prijskaartje minder belangrijk.

Miriam91

Berichten: 2859
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:48

Ik heb hier een simpel BR curved dubbelgebroken bitje. Lijkt erg op Neue Schule maar dan stukken goedkoper. Altijd fijn om geld in je zak te houden want met onze hobby vliegt het er toch wel uit :')

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:23

Hier ook jaren gereden met een sprenger k&k ultra. Nu een paard met een heel gevoelig mondje, daar heb ik een sprenger duo bit van kunstof inhangen.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:41

Stubben heeft inderdaad ook 1 die lijkt op de neue schule verbinded maar toch loopt ze hier op de echte nog net wat beter die is wat dunner dat waardeerd mijn merrie duidelijk meer.

De startkaart is hier zo goed als rond, ik mag L2 starten maar we gaan lekker eerst even de B uitproberen. Met de andere hebben we zaterdag weer een wedstrijd dus even zien wanneer ik m'n eerste wedstrijd met nobi kan plannen. Spannend hoor naar zoveel jaar.

Ik vind het dan ook super leuk al jullie plannen te lezen, geeft me nog meer motivatie :j

FleurSandro

Berichten: 1809
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:54

Miriam91 schreef:
Ik heb hier een simpel BR curved dubbelgebroken bitje. Lijkt erg op Neue Schule maar dan stukken goedkoper. Altijd fijn om geld in je zak te houden want met onze hobby vliegt het er toch wel uit :')


Deze heb ik ook. De BR soft contact lijn heeft echt hele mooie bitjes! Idd lekker goedkoop en wat ik vooral fijn vind is dat ze in verschillende diktes verkrijgbaar zijn. Mijn haflinger loopt op een 14mm dik dubbel gebroken D trens. (Mijn vorige haflinger had een dusdanig dikke tong dat hij de 12mm nodig had)
Hij loopt er al sinds het zadelmak maken echt top op, wat inmiddels bijna 3 jaar is.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:59

Hier een simpele dubbel gebroken BR sweet iron watertrens. Met dit bit heb ik haar ook zadelmak gemaakt en heeft ze altijd prima op gelopen. Wel eens een tijdje een neppe Myler geprobeerd maar dat was uiteindelijk toch niks voor haar dus weer terug geswitched naar de BR watertrens.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 00:50

Ik rijd alles met een trust. Mooi stabiel in de mond en veel mogelijkheden.
Meeste lopen gewoon prima op een eggbutt model.

Zolala

Berichten: 84
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 02:05

Super leuk om zulke mooie sets voorbij te zien komen, hier. Zelf twijfel ik nog (heb momenteel simpel zwart) - favoriet zijn toch wel petrol, smaragd of bordeaux.

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 03:34

Leuk om iedereen zijn/haar doel te zien.

In november afgelopen jaar heb ik met mijn Friese hengst Diablo ons B debuut gemaakt en zijn we met 1 wp thuisgekomen.
Ik zou 10 december wederom een wedstrijd hebben, alleen kwam ik 2 dagen voor deze dag er achter dat de boom van mijn zadel was gebroken... Vandaag is de zadelmaker geweest en gaat een ander zadel wat ik nog heb liggen, de vulling van vernieuwen en volgende week passen. Verder is vandaag de osteopaat geweest, want weet niet hoelang ik gereden heb met de gebroken boom. Gelukkig had hij enkel een blokkade bovenaan zijn hals en was er niks met zijn rug. Over 3 weken komt ze nog een keer en hopelijk heb ik dan zelf ook mijn eerste behandeling bij een osteo gehad en kunnen we daarna met frisse moed, een nieuwe start maken, inclusief lessen. Als het allemaal zo gaat als gepland, wil ik 18 februari mijn 2e wedstrijd starten :D

Foto van ons eerste wedstrijdje :)
Afbeelding

_Charlot
Berichten: 1268
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:18

Ja leuk!
Ik kom gezellig meekletsen en lezen. :D

19 januari is voor ons de regiokampioenschappen in het ZZlicht.
Aangezien we alleen de 3 selectiewedstrijden nog maar ZZlicht hebben gestart, rijden we begin dit jaar waarschijnlijk nog een tijdje ZZlicht en maken we eind van het outdoorseizoen de overstap naar het ZZ-Zwaar. *D

Wat leuk om alle doelen van iedereen voorbij te zien komen! *\o/*

Melzazu
Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:32

Ah DJZ dan ga je zeker naar de koudbloedenwedstrijd in Vorden? Wat leuk dat je er weer mee verder gaat.

Ik heb de stoute schoenen ook opnieuw aangetrokken en heb me voor 27 januari weer opgegeven voor 2 proeven. Voor mijn paard en mij de tweede keer op een vreemde locatie dus ik ben weer benieuwd.

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:47

Dankjulliewel! We gaan nu inderdaad weer regelmaat erin creëren, merkte dat ik al een stuk makkelijker de proef doorkwam ondanks de spanning, dus dat komt vast goed! (en ik moet ook om 'm lachen hoor) was

@DemiSisa, dat is dubbel fijn! :)

@DJZ mooie foto!

DiscoDipp

Berichten: 2881
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:49

@DJZ leuke fries heb je!

Ik heb mij gisteravond ingeschreven voor ons laatste rondje L1. Ik had al flexibel gestart in het L2 maar ze is sinds september niet meer mee geweest dus even die laatste winst gebruiken om er weer in te komen.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:16

Mooie foto van je fries djz
Gelukkig was z'n rug ok ookal was de boom gebroken.

Charlot
Dapper om gelijk in die klasse ook de selectie wedstrijden te rijden maar is zo te zien goed uitgepakt :j

Melzazu
Spannend altijd een vreemde locatie, is hou paard ook wat kijkerig of juist niet zo

Disco dipp
Op naar je laatste L1 dus

Wij hebben alles rond kwa startkaart dus we gaan nu kijken naar een plek om te starten waar we rustig kunnen voelen aan alles. Nobi vind nieuwe paarden nog wat spannend dus daar willen we rustig wat meer gewoonte van maken