Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melzazu
Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:04

Doet me toch wel goed hoor jullie reacties dat het dus toch niet zo erg is als ik dacht.

Ja inderdaad MWM nadat ik 2x van verschillende mensen hoorden dat ik hem korter moest houden omdat hij anders zijn balans helemaal niet kon vinden was ik eerst van: neee toch het voelt soms al zo zwaar met hem.

Toch maar eens gedaan nadat ik het dus voor de 2de keer hoorde en het gaat nu echt veel beter en hij wordt juist lichter nu. Daarom heb je dus altijd nog les of laat je eens anderen mee kijken met je.

Oh DemiSisa ik vind jouw paard ook prachtig maar hier eerder in het topic dat paard met die prachtige snoet (even kwijt van wie ook weer) vond ik ook een hele knapperd.
Eigenlijk vind ik ze allemaal mooi op hun eigen manier :)

Melzazu
Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:07

Getup schreef:
Mooi hoor, DemiSisa!

Frontriemen...kuch...ik heb magic tack *D .
Maar gebruik bijna altijd de blauwe op wedstrijd. Of de oranje, als ik het Cavalor dekje er op heb.


[ [url=m/MUV5qH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/EUgEaa.jpg]Afbeelding[/url] ]


En nog blauw, groen, rood :=


Oh wat mooi Getup.
Dus die magic tack frontriemen kunnen dan ook op “ons” hoofdstel?

Ik ken het niet. Vertel eens meer. Echt leuk met die kleuren zo

Getup

Berichten: 8333
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:38

https://www.magictack.de er is nu korting :Y)

T is best duur hoor. Je koopt loops ( 2 leren stukjes met magneet erin die je dus aan je hoofdstel bevestigt ) en " blings" de frontriemen met verschillende designs. Je kunt ze ook zelf samenstellen.
Je hebt rechte en iets gebogen frontriemen.

Bij de loops even meten. Je hebt ze voor micklem ( iets kleiner " gat " voor om je bakstukken ), trense en kandarre ( S& T of anatomische hoofdstellen). De maten staan overal bij.


ik heb nog micklem loops in bruin te koop trouwens

Maar wel gaaf spul. En mijn excuus is, dat we ze voor 3 paarden gebruiken. Voor m'n freiberger, voor de New Forest pony en voor de welsh A . Maar ja, moest dus wel 3 paar loops kopen he .

Mo_Noah

Berichten: 31
Geregistreerd: 15-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:48

Getup schreef:
https://www.magictack.de er is nu korting :Y)

T is best duur hoor. Je koopt loops ( 2 leren stukjes met magneet erin die je dus aan je hoofdstel bevestigt ) en " blings" de frontriemen met verschillende designs. Je kunt ze ook zelf samenstellen.
Je hebt rechte en iets gebogen frontriemen.

Bij de loops even meten. Je hebt ze voor micklem ( iets kleiner " gat " voor om je bakstukken ), trense en kandarre ( S& T of anatomische hoofdstellen). De maten staan overal bij.


ik heb nog micklem loops in bruin te koop trouwens

Maar wel gaaf spul. En mijn excuus is, dat we ze voor 3 paarden gebruiken. Voor m'n freiberger, voor de New Forest pony en voor de welsh A . Maar ja, moest dus wel 3 paar loops kopen he .


Wat een goed systeem! Dan kun je eindeloos door combineren :j

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:49

Hoi allemaal,

Mag ik hier komen meekletsen?

Ik ben in november voor het eerst B gestart met mijn nieuwe trainingspaard (Escolar x San Remo x Jazz). Ontzettend fijn paard, maar helaas door dikke pech in juni een flinke klap gemaakt met als gevolg een kapotte cap, CT scan, fikse hersenschudding en angst waardoor ik echt niks meer durfde. Met dank aan een top eigenaar die nergens druk op zette (en nog steeds niet) ben ik dit toch in kleine stapjes aan het overwinnen, waardoor ik in november het wel (een soort van :o ) aandurfde om te starten. Officiëel mocht ik geen B meer, dus ik heb toen contact opgenomen met de KNHS voor dispensatie en dat was gelukkig geen probleem. Op een nog enigszins creatieve manier (longeren, in de wedstrijdbaan in de pauze tien minuten voor tijd erop en na de pauze als eerste van start) hebben wij in november dan toch ons debuut gemaakt. Nog genoeg wiebels en ik vond het echt spannend, maar Noor gedroeg zich voorbeeldig!

Nu heb ik 14 januari weer staan. Ze is ook drachtig (en nog topfit) dus ik heb straks wel een keer een pauze.

Ik heb nog geen rijfoto's omdat alles in het teken van (overwinnen van) mijn angst heeft gestaan, maar een kort filmpje heb ik wel:

https://www.instagram.com/reel/CwxtOL9o ... Q1Y3p1aw==
Laatst bijgewerkt door Annash op 02-01-24 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:50

LaDonna75 schreef:
Bowo schreef:
Als je rug een medische oorzaak heeft, zou je misschien dispensatie kunnen aanvragen. Zou zonde zijn als je op zoiets niet door kan.

Volgens mij kun je voor doorzitten/lichtrijden geen dispensatie krijgen. https://knhs.nl/media/w50dwcnw/geen-dis ... n-2020.pdf

Ik heb dat wel.. mag altijd lichtrijden

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:57

Ik was jullie al een beetje kwijt :))

Mijn doel voor 2023 was de L1 uitrijden. De eindstand is L1 +6 dus dat is niet zo verkeerd. Helemaal niet als je bedenkt dat ik pas in mei een keertje ben gestart en daarna in september weer. Afgelopen maanden wel 1 keer per maand op pad geweest.

Doel voor 2024 wordt dus in het buitenseizoen L2 startgerechtigd en eind 2024 ook winst in het L2.

Iedereen nog de beste wensen voor 2024 en heel veel geluk en gezondheid (ook voor paardlief) toegewenst.

Melzazu
Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:58

Oh wat een handig en mooi systeem Getup!

Oei Annash dat klinkt naar en wat fijn dat je toch B mocht starten. Wat loopt ze mooi op dat filmpje zeg.

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 00:01

Ik start in het..ja, wat is het eigenlijk voor een kleur? Het is een beetje een combinatie tussen grijs, blauw en groen. De ene keer lijkt hij meer grijzig, dan weer meer blauwig en ook weer soms meer groen. Het is maar net wat voor een licht er op valt. Het is een jasje van Animo.
Afbeelding
Hier grijsblauw
Afbeelding
Hier weer meer groenig
Afbeelding

Ik heb er ook een plastron bij laten maken want ik kon niks vinden wat ik mooi vond en wat erbij pastte.
Afbeelding

Ooit, als we later groot zijn, wil ik nog heel graag een keer een smaragdgroen jasje. Ik ben helemaal weg van de Juuls Vililiv Emerald & Swarovski <3
Afbeelding
Maar ja, die prijs hè :$
Laatst bijgewerkt door Noisy op 03-01-24 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 00:09

Oh, wat mooi! Superleuk om al die outfits te zien, heb net het hele topic even gelezen.

Ik heb dan nog geen foto's met het huidige paard, maar ik heb wel wedstrijdfoto's met het vorige paard. Dit is mijn outfit:

Afbeelding

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 00:22

Wauw moest gelijk 4 pagina's bijlezen :D

Bedankt voor de reactie op m'n dame ben heel blij met d'r

Wat een geweldige outfits komen er langs, ik heb een simpel zwart jasje en laarzen. Niets bijzonders, eerst maar eens wat routine in het starten en dan wil ik een blauw jasje en laarzen bij m'n kep

Vandaag weer naar een binnenbak want rijden is thuis bijna niet te doen wat een weer.
Nobi ( zo heet mijn dame) vond het wat spannend maar was super braaf en heb heel fijn kunnen trainen. Goed begin van 2024
Fototje van ons samen.
Afbeelding

Ik moet toch een beetje mee met al de prachtige combis die ik hier zie.

Ik heb een flinke tijd niet fanatiek gereden en ben aan de zwangerschapskilos blijven hangen dus er zit nog flink wat werk in mij voornamelijk en daar ben ik hard mee aan het werk :Y)

Deempjexxx

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 00:42

Ik kom ook weer binnenvallen in het topic.

Nog een gelukkig nieuwjaar iedereen!
En hopen dat 2024 een succesvol wedstrijd jaar word voor iedereen **\O/**
En natuurlijk weer om alle leuke resultaten te mogen lezen in dit topic.

Melzazu
Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 08:33

Oh dat is ook een mooi jasje Noisy. Zelfs je cap lijkt mooi mee te kleuren :D

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:17

Gelukkig nieuwjaar nog iedereen! Dat iedereen van zijn/haar wedstrijden mag genieten en de gestelde doelen mag behalen!

Ik mag weer rustig oppakken maar het valt wel tegen. De wedstrijd van februari die ik in mijn gedachte had is niet haalbaar.
2 weken rust en het voelt alsof ik alles vergeten ben en paard ook denkt "baas, wat doen we?".

Kies extractie is wel goed gegaan. Nog wel opzoek naar een ander bit in overleg met tandarts en instructeur.
Hebben jullie nog suggesties voor een bitfitter die niet alleen maar dure merken vast is omgeving rotterdam?
Want ik zie door de bomen het bos bijna niet meer als het om bitten gaat.

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:55

Wat een mooie jasjes komen er hier voorbij! Ik heb helaas geen foto van mijn jasje, maar ik start mijn schimmel met een grijs jasje van Pikeur met rosé details.

In de zomer start ik zo:
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:17

Wij starten in de bruin paarse van ES.
Even een screenshot want van die ene wedstrijdfoto die ik heb kan je het niet echt zien.
En de frontriem heb ik op kleur laten maken bij www.Dutchbling.nl

Afbeelding
Afbeelding

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:18

Ik ben er ook weer bij!

Wij starten in het olijfgroen.
Afbeelding

Had een AA jasje in donkergroen maar die was zo donker dat het gewoon navy leek, vond ik jammer. Heb nu een echt donkergroene erbij gekocht.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:30

Mooi hoor,past goed bij je paard.

Dat blauw/grijs/groen (gewn idee hoe die kleur heet, vind ik ook erg mooi.

Deempjexxx

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:42

Wat een mooie setjes allemaal!
En eef_Bam wat staat dat super bij jouw knapperd :wow:
Annash die van jou is ook heel uniek! Zo val je wel op haha

Ik heb inmiddels vier setjes om uit te kiezen, nieuwste aanwinst is Bordeaux. Een jasje gekregen met kerst.
Voor de rest hebben we Navy, zwart, lichtgroen.


I

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:50

Ik ga zeker mee kletsen in deze kletstopic. Volgend weekend ga ik samen met mijn lease paard mijn wedstrijd debut maken Spannend maar veel zin in!

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:55

miss_lizje schreef:
Gelukkig nieuwjaar nog iedereen! Dat iedereen van zijn/haar wedstrijden mag genieten en de gestelde doelen mag behalen!

Ik mag weer rustig oppakken maar het valt wel tegen. De wedstrijd van februari die ik in mijn gedachte had is niet haalbaar.
2 weken rust en het voelt alsof ik alles vergeten ben en paard ook denkt "baas, wat doen we?".

Kies extractie is wel goed gegaan. Nog wel opzoek naar een ander bit in overleg met tandarts en instructeur.
Hebben jullie nog suggesties voor een bitfitter die niet alleen maar dure merken vast is omgeving rotterdam?
Want ik zie door de bomen het bos bijna niet meer als het om bitten gaat.


Met een bitfitter kan ik je niet helpen (en al helemaal niet in die omgeving aangezien ik in de Achterhoek woon), maar ik wil je toch even bemoedigende woorden inspreken voor je andere opmerking. Met geduld en regelmaat komt het gevoel van fijn paardrijden vast zo weer terug! :)

Waar loop je met rijden het meest tegenaan? Ik ben geen bitfitter maar heb wel veel paarden gereden. Wel wat met bitten geswitcht maar kom ook vaak weer op dezelfde (vaak 'simpele'/standaard) bitjes terug.

Verder liep mijn vorige trainingspaard het fijnste op een Myler, maar als ik die bij het huidige paard in doe is ze echt niet blij. Die loopt op een 'ouderwets' K&K Ultra dubbel gebroken watertrens en voelt daar prima op, dus ik ben ook niet verder gaan puzzelen.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:31

Lastig is dat met bitten
Hier heel veel liggen en ook heel veel getest mijn merrie heeft een gevoelige tong en wil daar niet veel druk op maar een tongboog waardeerd ze ook niet. Ik ben uit gekomen nu op een neue schule verbinded en daar loopt ze echt top op heel rustig in de mond en kauwt mooi af.

Maar blijft lastig proberen werkt het beste, bit fitters kwamen hier met andere bitten die minder fijn waren helaas.

Wat een prachtige jasjes en kleuren <3 nu wil ik ook :D

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:56

Ik kom altijd terug op mijn sprenger bitjes :') zowel de k&k ultra, als se opvolger daarvan. In water en bustrens uitvoering en daar wissel ik wel eens in. Al het andere wat ik heb liggen ks het toch niet. Dit is paard 5 wat ik uiteindelijk met hetzelfde bit, maar andere maat rijd. :')

Wel tijd terug een hoop bitten weggedaan. Toch wel zonde, want het is altijd handig om te hebben. Zo heb ik ook stang en trens bitten liggen van sprenger. Ooit uitverkoop bij ruitersportzaak omdat ze gingen sluiten, dus mooie prijs voor die bitten. Zit prijskaartje nog aan en geen idee of ik ze ooit kan of ga gebruiken.

In ieder geval niet meer in het Z1 := altijd als ik bijna iets mag starten waar iets aparts qua uitrusting bij hoort wordt dat afgeschaft of paard ingeslapen. Hoedje bij de pony's, hoedje bij de paarden, twee keer stang en trens hoofdstel en bitten aangeschaft om mee te trainen. 1 keer kwamen ze binnen toen we net te horen hadden gekregen dat het einde verhaal was, de andere keer konden we ze gelukkig annuleren. En nu dus geen s&t meer in het Z1 vanaf 1 april haha. Niet dat ik er perse mee wilde rijden, maar het eens meenemen in de training en kijken of het paard er fijner op zou lopen was wel de bedoeling bij de vorige 2 (met oog op de toekomst toen). Met deze is het meer gewoon het idee. Grote kans dat we het helemaal niet gaan gebruiken, maar nu mag het zelfs niet meer haha

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 15:00

Na een hele tijd meegelezen te hebben in het vorige topic meld ik mij nu toch ook aan bij jullie. Ik heb twee hele leuke bijrijdpaarden, waar ik beide mee kan starten. Helaas zal het debuut met de ruin niet door gaan volgende week, ivm een blessure. Met de merrie ben ik afgelopen zomer begonnen met wedstrijden rijden. Voor mij nieuw, voor haar na een lange pauze van bijna 6 jaar ook weer even wennen. Ondertussen staat de teller op L1+3.
Doel voor komende jaar is toch wel L2. We zijn in beste korte tijd met weinig wedstrijden de B door, en L1 gaat ook prima tot nu. Ik wil gewoon rijtechnisch verbeteren, en de spanning wat kunnen loslaten.

Wij starten in beige bruin. Spannend hoor, eerste foto op bokt:

Afbeelding

Dit was wedstrijd begin november.

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:16

Dank voor de complimenten over mijn hoofdstel (en outfit) ben ook echt mega blij met deze.

Grappig dat hier bij meerdere dezelfde bitten in gebruik zijn, ik heb toevallig ook zowel een KK ultra watertrens als een Neue Schule verbindend. Rij het meeste met de KK ultra, vooral nu we maar heel weinig kunnen en mogen. De Neue Schule heb ik trouwens dubbel, omdat ik die zowel met als zonder stang gebruik. Vanaf april wordt dat denk ik ook degene die ik op wedstrijd ga gebruiken als we alleen nog maar op trens mogen rijden. Snap dat het voor jou niet leuk is dat ze het aanpassen net voordat je het mag gebruiken, MWM, maar eerst wel gebruiken en dan opeens niet meer is ook niet heel fijn, vooral omdat Eva echt fijn loopt op stang en trens.

Miss_lizje, ik heb een paar maanden geleden een Bitfitter langs gehad waar ik heel tevreden over ben (op advies van meerdere stalgenootjes die ze ook goed had geholpen). Nu woon ik in midden Nederland en kwamen wij wel uit op een duurder merk, dus vind het lastig om te zeggen of ze aan jouw eisen voldoet, maar wil best haar naam met jou delen. Had bij haar het gevoel dat haar focus was het beste voor ons te vinden en niet om zoveel mogelijk te verkopen.

Lieve Noukie, sub-doel voor komend jaar voor ons: dat we eindelijk eens tegelijk op dezelfde wedstrijd zijn, zou leuk zijn!