Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:14

Ik heb mijn bruine jasje van Vinted. Voor 10 euro en had keuze uit tig jasjes. Dus voor degene die iets anders zoeken of erbij willen is dat wel leuke tip!

Heb naast de blauwe en bruine ook nog een grijze. Maar dat vind ik niet zo mooi op mijn vos helaas. Wel heel mooi jasje met grijs en krijtstreep en bruine bies.

Getup, soms kan het idd te veel worden. Hier niet, maar in het echt zie ik het soms wel. Dat vind ik toch afleiden van combinatie dan. Net als dat ik heel erg op zou letten met bepaalde oornetjes. Sommige kleuren vergoten elke beweging met hoofd en lijkt het voor de jury veel duidelijker. Net als bepaalde opvallende beugels of laarzen het benadrukken als je geen stil been hebt.

Getup

Berichten: 8309
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:19

Yep eens!
Die was ik nog vergeten in m'n rijtje :D

Ik doe er wel eens n oornetje op als ik geen zin/ tijd heb haar voorpluk (je) te vlechten


Afbeelding

Enne mooi hoeft niet altijd duur te zijn.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:21

Wij starten in het donkerblauw! Shirt onder mijn jasje is ook donkerblauw.

Alleen, toen ging ik de overstap maken naar zwart, dus nieuw zomershirt (ik start eigenlijk altijd alleen in een shirt) en dekje.. en toen kwam de peesblessure. :') Dus dat ligt nieuw in de kast.

(paard is ondertussen iets voller geworden, ze was hier wat magertjes)
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:32

Getup schreef:
Yep eens!
Die was ik nog vergeten in m'n rijtje :D

Ik doe er wel eens n oornetje op als ik geen zin/ tijd heb haar voorpluk (je) te vlechten


[ [url=m/i3thHA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enne mooi hoeft niet altijd duur te zijn.


Nee, mooi is niet prijsafhankelijk. Soms de kwaliteit wel, maar ook daar heb je uitzonderingen. En tweedehands is daarvoor ideaal haha.

Mijne heeft 3 sprieten als voorpluk, dus netje ziet er beter uit als zo'n inimini knotje. En los vind ik een no go haha, dat is weer smaak. Staart wel los, voorpluk niet.

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:35

MyWishMax schreef:
Ik heb mijn bruine jasje van Vinted. Voor 10 euro en had keuze uit tig jasjes. Dus voor degene die iets anders zoeken of erbij willen is dat wel leuke tip!

Heb naast de blauwe en bruine ook nog een grijze. Maar dat vind ik niet zo mooi op mijn vos helaas. Wel heel mooi jasje met grijs en krijtstreep en bruine bies.

Getup, soms kan het idd te veel worden. Hier niet, maar in het echt zie ik het soms wel. Dat vind ik toch afleiden van combinatie dan. Net als dat ik heel erg op zou letten met bepaalde oornetjes. Sommige kleuren vergoten elke beweging met hoofd en lijkt het voor de jury veel duidelijker. Net als bepaalde opvallende beugels of laarzen het benadrukken als je geen stil been hebt.


Zwart/bruin/blauwe oornetjes zijn eigenlijk de enige kleuren die fijn zijn om naar te kijken als jury, een lichte/felle kleur maakt de aanleuning vaak erg onrustig, ook als dat niet zo is.

Er heeft een tijd in het harnachement reglement gestaan dat de kleur gelijkend of dichtbij de kleur van het paard moest zijn, maar dit is niet meer zo.

Regelmatig krijg ik nog combinaties in de ring waarbij het dier een hagelwit netje op heeft...

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:39

Dat bedoel ik idd. Toen ik nog in champagne startte had ik heel lief een champagne kleurig netje gekregen. Nooit gebruikt, want het maakt elke normale! Beweging al enorm heftig qua beeld.

Kijk, bij een schimmel of palomino zou licht nog kunnen, haha.

Dat was toch ook de redenndat witte of crème handschoenen ooit verplicht waren? Dan vallen handen meer op en kunnen ze beter zien wat je ermee doet. Net als de lichte rijbroek.

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:43

MyWishMax schreef:
Dat bedoel ik idd. Toen ik nog in champagne startte had ik heel lief een champagne kleurig netje gekregen. Nooit gebruikt, want het maakt elke normale! Beweging al enorm heftig qua beeld.

Kijk, bij een schimmel of palomino zou licht nog kunnen, haha.

Dat was toch ook de redenndat witte of crème handschoenen ooit verplicht waren? Dan vallen handen meer op en kunnen ze beter zien wat je ermee doet. Net als de lichte rijbroek.


lichte rijbroek/handschoenen zijn nooit verplicht geweest, maar je moest in clubtenue rijden en daar zaten vaak witte/beige rijbroeken bij.

Hier in de regio reed een club, die hadden zwarte broek, bordeaux trui, zwarte polo en zwarte handschoenen. Ik denk dat veel moeders daar enorm blij mee waren haha.

Als springruiter reed ik in de ring ook altijd met zwarte of bruine handschoenen als ik een rondje ging dressuren, daar is nooit wat van gezegd.

Als jury heb ik geen witte handschoenen nodig om de handen goed te kunnen zien ;)

Miriam91

Berichten: 2851
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:44

Wat een mooie sets hier! Ik start in een donkerblauw jasje, blauwe cap, wit dekje en verder alles zwart.

@mywishmax: wil je dat grijze jasje toevallig verkopen? Dan ben ik benieuwd naar een foto en de maat :o

Getup

Berichten: 8309
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:42

MyWishMax schreef:
Mijne heeft 3 sprieten als voorpluk, dus netje ziet er beter uit als zo'n inimini knotje. En los vind ik een no go haha, dat is weer smaak. Staart wel los, voorpluk niet.



Die van mij dus ook. Hier zie je vaker losse voorplukken, maar ik vind dat ook niet kunnen .

Staart laat ik meestal ook los,soms vlecht ik.

Donkere handschoenen vind ik ook best mooi. Heb zelf nog witte.

Witte oornetjes vind ik echt niet zo mooi . Inderdaad de donkerdere kleuren wel. Bordeaux / paars ook nog wel.

Lieser
Berichten: 1537
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:53

Mijn dochter wil graag B starten met onze Freiberger merrie. Helaas vindt ze dressuur helemaal niet leuk (de merrie dus, niet mijn dochter) dus we hebben geen idee of het gaat lukken. Springen vindt ze wel leuk. En grazen, dat is ook altijd goed :)

Bentuh

Berichten: 3439
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:49

Getup schreef:
MyWishMax schreef:
Mijne heeft 3 sprieten als voorpluk, dus netje ziet er beter uit als zo'n inimini knotje. En los vind ik een no go haha, dat is weer smaak. Staart wel los, voorpluk niet.



Die van mij dus ook. Hier zie je vaker losse voorplukken, maar ik vind dat ook niet kunnen .

Staart laat ik meestal ook los,soms vlecht ik.

Donkere handschoenen vind ik ook best mooi. Heb zelf nog witte.

Witte oornetjes vind ik echt niet zo mooi . Inderdaad de donkerdere kleuren wel. Bordeaux / paars ook nog wel.



Ooh ik vind het altijd wel leuk staan zo losse voorpluk. Moet het wel een beetje voorpluk zijn!

Staart is bij mij altijd los.

Mo_Noah

Berichten: 31
Geregistreerd: 15-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:37

Hopelijk kan ik dit jaar ook een beetje meepraten in dit topic! Ik heb een 5 jarige ruin (enigszins laatbloeier) en had me voorgenomen om 2024 te gaan starten (springen en eventen). Vorig jaar hebben we een aantal oefencrossjes gedaan wat ie heel stoer en leuk deed, tijd om het wat serieuzer te gaan doen. Dus per 1 januari aangemeld bij een vereniging en van daaruit wat serieuzer te gaan lessen en dan in feb of maart te starten.

Alleen ben ik afgelopen vrijdag tijdens een indoor crossles volledig gelanceerd en naar terecht gekomen. Gelukkig niks gebroken, wel veel pijn en mentaal een klap van plannen die in de war geschopt zijn‍♀️
Maargoed, een jaar is lang en tijd zat :)

Paard staat trouwens 24/7 ook buiten en is ongeschoren, ben benieuwd hoelang ik daarmee weg kom haha

Melzazu
Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:14

Oh Roulette, dat hoofdstel van jou is echt prachtig.

Nou ik ga dan hier voor het eerst op bokt een foto van mezelf en mijn paard zetten.
Doodeng :oo

Dit is hoe wij eruit zien als we “op sjiek” zijn zoals ik het noem haha. “Gewoon” in blauw en wit.

Afbeelding

En voor de kritische kijkers zeg ik het meteen zelf maar. Hij is hier inderdaad wat achter de loodlijn en nee dat is absoluut niet ons doel maar hij stond toevallig even zo en hij kijkt ook niet moeilijk of zo want hij kijkt altijd zo met zijn rechteroog aangezien hij daar een mensenoog heeft.

Ik hoef me misschien niet te verantwoorden maar kreeg laatst ergens anders meteen de opmerking van: voor de loodlijn is mooier en je ziet aan zijn oog dat hij het niet fijn vindt.

Euh ja wij hebben heel veel plezier gehad samen de eerste keer samen op een vreemd locatie, bedankt dat je ernaar vroeg (sarcasm off)

Nou ja misschien totaal offtopic dit maar ik vond het zo jammer toen dat ik dan meteen zo’n reactie kreeg.

LaDonna75

Berichten: 2177
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:20

Ik vind het vooral een blije foto :)
Leuk al die wedstrijdoutfits en inderdaad heel kleurrijk! Ikzelf had altijd een donkerblauw jasje, met donkerblauwe cap en donkerblauwe laarzen en viel toch al op met mijn pony’tje tussen de paarden haha. Maar ik wilde nu wel iets anders. Ik zag staalblauw en was op slag verliefd op die kleur.

Oh mijn dochter start met haar voskleurige pony ook in donkerblauw jasje en dito cap, wel zwarte laarzen. Binnenkort gaat ze ook springen, ze rijdt nu met roze peesbeschermers. Ik vroeg of ze nog een andere kleur voor de wedstrijden wilde. “Hoezo?” :+ (het wordt toch zwart, we hebben die nog liggen dus…)

Melzazu
Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:24

LaDonna75 schreef:
Ik vind het vooral een blije foto :)


Wat lief dankjewel en je hebt het ook heel goed gezien. Wij hadden zoveel plezier en waren echt 2 hele blije ei-en zeg maar :D

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:29

Wauw Roulette_ prachtig dat hoofdstel!!

Mooie setjes zie ik hier voorbij komen zeg! Zelf helaas even wat veel dierenartsrekeningen gehad dus een mooi setje is momenteel even geen prioriteit voor die paar keer per jaar dat we op wedstrijd gaan. Wellicht als paard straks wat stabieler is en we vaker kunnen gaan dat er een mooie fancy set komt :D

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:57

Roulette heel mooi idd! En hopelijk kan je dit jaar de ring weer in,dan kan ik je iig goed herkennen als we samen starten ergens! ;)

Mooie sets allemaal ook, stijlvol zoals eerder gezegd. Ik start in bordeauxrood of heel donkerblauw. Heb nog een prachtig grijsblauw jasje hangen, maar die is 'helaas' veel te groot geworden.

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:05

Ik wil eigenlijk nog een heel erg tof groen jasje, maar het er pas een keer een gezien in een mooie kleur van QHP en die is nergens meer te vinden.

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:10

Melzazu schreef:
LaDonna75 schreef:
Ik vind het vooral een blije foto :)


Wat lief dankjewel en je hebt het ook heel goed gezien. Wij hadden zoveel plezier en waren echt 2 hele blije ei-en zeg maar :D


Sinds wanneer moet een paard als je gewoon stil staat te poseren perfect staan? :? Zat die gewoon gaan zakken wat niks te maken heeft met daarheen rijden oid. Gewoon leuke foto!

En over looplijn met rijden, nee erachter hoort idd niet. Dat is niet het doel, net als tdh. Maar beide kan wel gebeuren en is niet altijd doordat de ruiter daarheen rijdt. Zulke mensen beseffen helemaal niet dat het voor een paard ook kracht kost om netjes op of net voor de loodlijn te lopen. Het ene paard zal sneller omhoog komen als het moeilijk of zwaar wordt, de ander zal juist erachter komen. Zolang je maar niet bewust een paard daarheen rijdt en je bezig bent met verbeteren.

Maar goed, dat is net als de nek het hoogste punt. Dat is afhankelijk van het niveau van het paard. Een paard met een lager niveau loopt nog niet in de oprichting om nek als hoogste punt te hebben, want dat kunnen ze achter nog niet verwerken. En zelfs een paard dat daar qua niveau aan toe is wil je daar niet continu hebben, afwisselen van halshouding is juist goed en hoort bij losrijden en trainen.

Dat zijn van die discussies over ideaalplaatje die niet realistisch zijn. Het is het doel, niet iets wat je 100 procent van de tijd moet en kan verwachten.

Ja gaaf op een vos PSvanLot! Ik wilde die olijf groene van pikeur een aantal jaar geleden. Of zo'n Engels jacht jasje. Maar zonde, want je kan maar met 1 jasje tegelijk rijden. Hoewel mijn bruine vrij dun is, zo'n tweed jasje is wel lekker warm haha.

Melzazu
Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:26

Oh zo fijn jouw uitleg MWM
Ik was ook best even van slag of zo toen door die opmerking maar dacht ook: laat het maar van je afglijden. Ze hebben een mening op basis van 1 moment.

Maar toen omdat ik deze foto hier ging zetten en bokt soms ook bokt is dacht ik: laat ik het er zelf maar vast bij zetten. Ik wil heel graag vriendelijk rijden namelijk en wil al helemaal niet teveel aan die mond zitten en gelukkig krijg ik dit ook wel terug op het protocol maar ik heb juist ook al een paar keer gehoord dat ik hem teveel loslaat aan de voorkant. Daar zijn we toen toch maar mee bezig gegaan en zijn aanleuning is nu veel rustiger. Ik ben zo benieuwd of ik dat de volgende keer in de punten terug zal zien ook.

Leuk om al die verschillende kleuren jasjes en combinaties zo te zien zeg.

Ook heel leuk om jullie doelen te lezen en ik zou het ook leuk vinden van de ruiters die al veel verder zijn te kunnen leren.

Ik vind wedstrijden echt leuk om te zien waar je staat als combi en het is ook fijn om toch doelen te hebben waarin je kan verbeteren. Daar hou ik wel van.

Getup

Berichten: 8309
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:36

Jemig, dat denk ik echt niet bij t zien van je foto. Ik denk dit:
blije amazone, knap paard , chique pakje , mooi hoofdstel ( heb ik ook inmiddels) :D

Ik vind dat Emerald groen juist zo mooi. Olijf ook wel, maar minder mijn persoonlijke smaak.

LV: ik hoop zo, dat je paard gauw opgeknapt is.

Mo_Noah : welkom en dapper hoor , eventing. Balen van je val, eerst weer vertrouwen opdoen

Rose peeskappen: waarom niet :D

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:37

Te los is ook niet goed, maar wel heel herkenbaar ;) Maar altijd beter als te hard en te streng hoor! Zoals je merkt is alleen iets constanter contact houden wel fijner, maar ook lastig als je zo bewust van die mond af probeert te blijven. Fijne daarvan is wel dat je dus kritisch blijft op jezelf en de hulpen. Gewoon positief bekijken
Niemand is perfect en iedereen heeft werkpunten, maar het compliment dat je vriendelijk rijdt is goud waard! Ik ben daar ook altijd heel blij mee op protocol!

Mo_noah wat balen van je val! Maar een heel jaar om weer vertrouwen op te bouwen. Dat je het nu even kwijt bent is toch heel logisch?! :(:) Dat mag en niet te streng voor jezelf zijn.

DemiSisa

Berichten: 1047
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:52

Wij rijden ook in het navy. Cap, jasje en handschoenen dus (donker)blauw/navy. Frontriem ook deels blauw. Rijlaarzen wel gewoon zwart. De voorpluk knot ik altijd, hij heeft best een grote voorpluk, dus oornetje vind ik dan ook niet heel mooi.

Afbeelding

Ik zie allemaal hele toffe combinatie's voorbij komen! Leuk om iedereen in z'n wedstrijdoutfit te zien! :D

Flubberboot

Berichten: 2916
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:53

Leuke foto's en combinatie's komen er hier voorbij zeg!!!

Ik vind het gewoon een vrolijke foto Melzazu!! Hier ook eens een paardje gehad wat op de foto wel eens "te diep" wilde gaan omdat ze het er niet mee eens was dat we stilstonden, is soms zo!

Getup

Berichten: 8309
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:02

Mooi hoor, DemiSisa!

Frontriemen...kuch...ik heb magic tack *D .
Maar gebruik bijna altijd de blauwe op wedstrijd. Of de oranje, als ik het Cavalor dekje er op heb.


Afbeelding


Afbeelding


En nog blauw, groen, rood :=